کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

روش ترک هروئین

روش ترک هروئین

روش ترک هروئین انواع مختلی داشته و امروزه با متدهای متفاوتی اعتیاد و وابستگی به هروئین را درمان می‌کنند. اما به طور کلی درمان یا ترک هروئین شامل درمان ترکیبی دارویی جهت کاهش علائم ترک و مدیریت عوارض قطع وابستگی جسمی در کنار حمایت روانی و اجتماعی می‌باشد.

عوامل خطر ابتلا به سوء مصرف هروئین ممکن است پس از قطع مصرف همچنان وجود داشته باشند. در نتیجه شما برای ترک باید عوامل خطر اعتیاد به مواد مخدر را شناسایی کنید.

تا جایی که می‌توانید در مورد اعتیاد به هروئین، اطلاعات کسب کنید. کسب اطلاعات بیشتر به شما کمک می‌کند تا با گزینه‌های درمانی و همچنین عوارض جسمی که ممکن است در نتیجه اعتیاد به هروئین تجربه کنید بیشتر آشنا شوید.

در صورت نیاز بیمار می‌تواند تحت درمان سریع COLD TURKEY و یا درمان فوق سریع (UROD) قرار گیرد، که در این صورت به درمان دارویی حمایتی پیچیده‌ایی نیاز می‌باشد.

داروهای مورد استفاده در تداوم درمان شامل داروی ضد مخدر(نالتروکسان) و داروهای روانپزشکی می‌باشد که به صورت خوراکی تجویز می‌شوند.

در نهایت بیمار باید به کلینیک‌های تخصصی ترک مراجعه کند، تا متخصصین با درمانی منسجم به بیمار کمک نمایند. مشاوره، گروه درمانی و حمایت اجتماعی عناصر مهم انواع روش ترک هروئین می‌باشند.

 

روش ترک هروئین

انتخاب روش صحیح ترک مواد هروئین یکی از سخت‌ترین و در عین حال بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید برای خود و خانواده خود داشته باشید. هنگامی که شما آماده انجام اولین قدم هستید، باید در ابتدا عوامل خطر اعتیاد به مواد مخدر را شناسایی کنید.

عوامل خطری که باعث ابتلا به سوء مصرف هروئین در ابتدا شده‌اند ممکن است پس از قطع مصرف همچنان وجود داشته باشند. به طور کلی تصور می‌شود که ابتلا به بیماری اعتیاد ترکیبی از ژنتیک و عوامل خطر محیطی است.

همچنین شرایط اجتماعی – اقتصادی ضعیف و سطح تحصیلات پایین، فشار همسالان و زندگی در مناطقی که میزان جرم و جنایت و مصرف مواد مخدر بالا است نیز ممکن است احتمال مصرف مواد مخدر از قبیل هروئین را در افراد افزایش دهد. علاوه بر این، سایر عوامل خطر خانواده شامل نظارت کم والدین، طلاق و تعارضات خانوادگی نیز در این امر دخیل است.

ترک اعتیاد هروئین سخت‌ترین نوع ترک در میان مواد مخدر است. روش‌هایی کلی برای ترک اعتیاد به هروئین وجود دارد که از مهم‌ترین و مؤثرترین این روش‌ها ترک هروئین با استفاده از درمان دارویی است.

داروهایی مانند درمان نگهدارنده با متادون یا بوپرنورفین مؤثر است. همچنین رفتار درمانی که بنا بر تشخیص و زیر نظر روانپزشک و روان‌شناس مشاور صورت می‌گیرند.

اما به طور کلی می‌توان گفت، سم زدایی اولین مرحله برنامه درمانی و بهترین روش برای ترک هروئین است و اولین مرحله سم زدایی هروئین، قطع اتصال این مخدر از گیرنده‌های مغزی مصرف کننده و دفع آنها است.

در مرحله بعد که به کمک داروهای ضد مخدر انجام می‌گیرد، گیرنده‌های مغزی توسط داروی ضد مخدر اشغال شده و به بیمار اجازه مصرف مجدد را نمی‌دهد و باعث بهبود عملکرد مغز، سیستم عصبی و برهم خوردگی ترشحات هورمونی می‌شود.

این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل در طول درمان است و این خیلی مهم است که زیر نظر پزشکان متخصص ترک اعتیاد و همین طور در بهترین مرکز ترک هروئین فرد درمان خود را شروع کند.

 

روش ترک هروئین و رفتار درمانی

بسیاری از درمان‌های رفتاری مؤثر برای ترک مصرف مواد مخدر در مراکز تخصصی ترک اعتیاد قابل ارائه هستند. مدیریت احتمالی و درمان شناختی رفتاری برای درمان مؤثر ترک هروئین، به ویژه هنگامی که در کنار هم با داروها استفاده می‌شود، بسیار نتیجه‌بخش است.

مدیریت احتمالی از یک سیستم مبتنی بر کوپن استفاده می‌کند که در آن بیماران بر اساس آزمایشات دارویی منفی “امتیاز” کسب می‌کنند که می‌توانند مواردی را که موجب ترغیب زندگی سالم می‌شود، به دست آورند. درمان شناختی – رفتاری (CBT) برای کمک به اصلاح انتظارات و رفتارهای بیمار مربوط به مصرف مواد مخدر و افزایش مهارت‌های مقابله با عوامل استرس‌زا در زندگی طراحی شده است.

 

درمان اعتیاد هروئین در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

اگر برای شما این سؤال مطرح است که برای ترک هروئین چه باید کرد؟ باید بگوییم که درمان هروئین در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر توسط بهترین کادر روانپزشکی و روان‌شناس ترک اعتیاد، انجام می‌پذیرد و با ترک هروئین در کمپ متفاوت است.

کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر یک مرکز ترک اعتیاد پیشرفته در تهران است و ترک هروئین بدون درد را با کلیه امکانات رفاهی و هتلینگ اعم از اتاق‌های VIP و لوکس به صورت تفکیک شده، خدمات و سرویس‌های نگهداری بیمارستانی به صورت شبانه روزی ارائه می‌دهد.

همچنین امکانات رفاهی برای همراهان بیمار، خدمات گروه درمانی، مشاوره‌های روزانه روان‌شناس اعتیاد به صورت خصوصی با بیمار و همراهان بیمار، خدمات اورژانس و آمبولانس در مواقع اضطراری، قرارداد همکاری با سایر بیمارستان‌ها در صورت بروز بیماری‌های جانبی خطرساز و… را به بیماران ارائه می‌دهد که همین امر ترک هروئین در بیمارستان ترک اعتیاد با روش ترک هروئین در کمپ ترک اعتیاد متفاوت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره
با ما تماس بگیرید

کلینیک ترک اعتیاد
طلوعی دیگر

آخرین مقالات کلینیک