کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

بهترین راه‌های ترک ماده مخدر سورچه چیست؟

راه ترک سورچه

راه ترک سورچه مختلف و متنوع است، اما شما ممکن است به دلیل توانایی‌ تسکین درد سورچه یا صرفاً برای جلوگیری از ایجاد هرگونه علائم ترک، به مصرف آن ادامه دهید و خود را در یک چرخه معیوب بیابید.

هرچه مدت مصرف طولانی‌تر شود، احتمال ابتلا به بیماری جدی مرتبط با اعتیاد مواد مخدر در شما بیشتر می‌شود. اگر سعی کنید این چرخه را بشکنید، علائم ترک سورچه می‌تواند چند ساعت پس از قطع مصرف شروع شود و کنترل درد و خماری برای شخص مصرف کننده بدون نظارت پزشک امکان‌پذیر نیست.

بهترین راه ترک سورچه و کنترل و درمان علائم ترک که شامل درد و خماری جسمی و روانی بیمار می‌شود، درمان سم زدایی تدریجی توسط کادر مجرب و با تجربه است.

با نظارت شبانه‌روزی کادر درمان، روانپزشک و روانشناس متخصص ترک اعتیاد، بیمار برنامه ترک اعتیاد به سورچه را بدون درد و خماری پشت سر می‌گذارد و برای ادامه روند درمان بعد از ترخیص، لغزش کمتری خواهد داشت.

در مطالب قبلی درباره اینکه سورچه چیست؟ تاثیرات آن بر مغز چگونه است؟ و درباره عوارض و علائم آن صحبت کردیم. در ادامه این مطلب برای آشنایی بیشتر با سورچه و راه‌های ترک آن با کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر همراه باشید.

 

بهترین راه ترک سورچه چیست؟

بهترین روش ترک سورچه این است که مراحل سم‌زدایی و روان‌درمانی بیمار تحت نظر پزشکان مجرب و با دانش تخصصی و محیطی دارای امکانات تخصصی در این زمینه باشد.

چرا که ترک سورچه به دلیل داشتن درد و خماری جسمی یک کار طاقت فرساست و انتخاب روش مناسب برای ترک مصرف سورچه می‌تواند مسیر رسیدن به مرحله پاکی بیمار را هموارتر کند.

در واقع سم‌زدایی بدن از هروئین مراحل خطرناکی دارد که نباید به‌ تنهایی و در منزل انجام شود. بسیاری از عوارض ناشی از سم‌زدایی باید تحت نظارت و درمان پزشک ترک اعتیاد قرار گیرند، در غیر این صورت ممکن است فرد براثر شدت عوارض و عدم کنترل آن، جان خود را از دست دهد.

به طور کلی می‌توان گفت، ترک اعتیاد سورچه بخاطر تأثیر شدید آن بر ساختار شیمیایی مغز کار دشوار و چالش ‌برانگیزی است. به‌ طور کلی شانس موفقیت ترک هروئین و مشتقات آن بدون مداخلات پزشکی و روانشناسی بسیار پایین است.

قبل از تصمیم به انجام سم‌زدایی، باید از نظر ذهنی خود را برای چالش‌های عاطفی و فیزیکی که در پیش رودارید آماده کنید. اعتیاد ماهیتی عود کننده دارد به این معنی که حتی اگر بتوانید با موفقیت مواد مخدر را کنار بگذارید، احتمال بازگشت به مصرف وجود دارد.

در واقع می‌توان گفت، بهترین روش ترک ماده مخدر سورچه مراجعه به مراکز معتبر ترک اعتیاد است. در زمان ترک سورچه، تقریباً با گذشت ۸ تا ۱۲ ساعت پس از آخرین مصرف، اضطراب و علائم ترک شروع می‌شود.

حدوداً ۳۶ تا ۷۲ ساعت بعد، این عوارض به اوج شدت خود می‌رسد و بین ۵ تا ۶ روز هم علائم کاهش پیدا می‌کند. روزهای اولیه ترک مواد مخدر تحت عنوان مرحله سم‌زدایی سورچه شناخته می‌شود.

 

سم‌زدایی تدریجی برای ترک سورچه

سم‌زدایی تدریجی بدن از سورچه بخش اصلی و مهم برنامه ترک این ماده خطرناک است که در این مرکز توسط پزشک متخصص ترک اعتیاد با داروهای ضد مخدر انجام می‌شود.

با توجه به شرایط جسمی، مقدار و مدت زمان مصرف بیمار، طول بازه زمانی دوره بستری و سم‌زدایی بیمار در ویزیت اولیه تشخیص داده می‌شود.

در کلینیک طلوعی دیگر مدت زمان سم‌زدایی تدریجی بدن از سورچه تقریباً ۱۲ الی ۱۴ روز است که شامل مشاوره روانشناس، ویزیت روانپزشک، درمان گروهی و فردی به منظور ریشه‌یابی علت اعتیاد و درمان علت‌ها به صورت جامع است. (البته این مدت زمان به دوز مصرفی و اراده فرد نیز بسیار بستگی دارد.)

تیم روان‌شناسان این مرکز فوق تخصصی ترک اعتیاد، برای شناسایی الگوهای رفتار مخرب و تأثیر اجتماعی که اعتیاد بر زندگی فرد و زندگی نزدیک‌ترین افراد به آنها می‌گذارد، کار می‌کنند.

زیرا حمایت خانواده و دوستان می‌تواند، مزیت قابل توجهی در مسیر بهبودی داشته باشد. آموزش مراقبت‌های بعد از ترک اعتیاد نیز می‌تواند از لغزش و اعتیاد مجدد فرد پیشگیری کند.

 

سم‌زدایی فوق‌سریع برای ترک سورچه

سم‌زدایی فوق سریع بدن از سورچه برای افرادی که سال‌هاست دچار اعتیاد به این ماده هستند، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. چرا که سم‌زدایی فوق سریع بیشتر مناسب کسانی است که ناخواسته و به دلیل مشکلات پزشکی دچار مصرف داروهای شبه مخدر شده‌اند.

اما افرادی که مواد اعتیادآور و مورفین دار مانند سورچه، هروئین و یا تریاک را خودسرانه برای رسیدن به حس سرخوشی آن مصرف می‌کنند، تنها روش سم‌زدایی تدریجی برای آنها درمان موفقی خواهد بود.

 

کاشت ایمپلنت نالتروکسان برای ترک سورچه

کاشت ایمپلنت نالتروکسان بعد از پروسه سم‌زدایی تدریجی به بیمار کمک می‌کند، میل به مصرف و وسوسه خود را کنترل و درمان کند و پس از پایان سم‌زدایی بدن از سورچه و از بین رفتن علائم درد و خماری و آمادگی شخص، دوره‌های بلند مدت درمان همیشگی اعتیاد برای او شروع خواهد شد.

این روش باعث کاهش وسوسه‌ی فرد برای مصرف مجدد مواد مخدر سورچه شده و هم چنین بروز علائم محرومیت ناشی از عدم مصرف می‌شود و فرد دیگر لذتی از مصرف مواد نمی‌برند.

در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر بعد از پروسه سم‌زدایی تدریجی، کاشت نالتروکسان توسط جراح انجام می‌شود و فرد بهتر است برای روان‌درمانی هفته‌ای یکبار به روانشناس و ماهی یکبار برای ویزیت روانپزشکی با دکتر خود در ارتباط باشد تا به نتیجه قطعی و بهبودی کامل خود برسد.

2 پاسخ

    1. منم مثل تو متادون از سورچه ام بدتره ولی باز نمی‌دونم ذهنم مریضه مثل تو میگم گوه نخور توعم بگو بهش ارومش کن معتاد باشی تو ایران خیلی سخته ایران دیگ میفهمی دیگ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره
با ما تماس بگیرید

کلینیک ترک اعتیاد
طلوعی دیگر

آخرین مقالات کلینیک