کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

روانشناسی ترک اعتیاد

روانشناسی ترک اعتیاد

اعتیاد و وابستگی به مواد مخدر دلایل روانی گوناگونی دارد که درمان و ترک اعتیاد اصولی با آشنایی و شناخت این عوامل شروع می‌شود. به همین دلیل حضور مشاورین و روانشناسان در مراحل درمان و درمان بر اساس روانشناسی ترک اعتیاد ضامن ترک اعتیاد بدون بازگشت می‌باشد.

در روانشناسی ترک اعتیاد به درک و ارائه بینش‌هایی در این باره که اصلاً چرا در وهله اول فرد به سمت مصرف مواد مخدر یا الکل رفته و این که عامل هدایت او به این سمت و سو چیست؟ توجه می‌شود.

وابستگی و اعتیاد به مواد غیرقانونی صرفاً یک “مشکل” نیست، بلکه یک مسئله جدی است که خود از نیازهای اساسی پایدار در فرد ناشی می‌شود.

ممکن است یک بیمار دوره ترک اعتیاد را با موفقیت طی کرده و کاملاً از لحاظ جسمی مستقل از مواد مخدر یا الکل باشد. اما اگر راهکاری موجود نباشد که هوشیار ماندن بیمار را در آینده تضمین کند، خطر بازگشت او به سوی مواد وجود دارد.

به عبارت ساده، بیمار باید بدانند که چگونه باید رفتارهای اعتیاد آور خود را با رفتارهای مثبت، از طریق خدمات روانشناسی جایگزین کنند.

در ادامه این مطلب با توضیح درباره روانشناسی ترک اعتیاد معرفی انواع خدمات روانشناسی و نحوه خدمات آن در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر با ما همراه باشید.

روانشناسی ترک اعتیاد

روانشناسی ترک اعتیاد و مشاوره اعتیاد چیست؟

خدمات روانشناسی ترک اعتیاد و مشاوره، ارائه دهنده خدمات درمانی در حوزه روانشناسی به بیماران است. این موضوع بر نحوه عملکرد افراد چه در شخص و چه در روابط خود در هر سنی متمرکز است.

در جلسات مشاوره، روانشناس به نگرانی‌های عاطفی، اجتماعی، شغلی، مدرسه و سلامت جسمی بیمار می‌پردازد که ممکن است افراد در مراحل مختلف زندگی خود با آن مواجه شده باشند.

با تمرکز بر فشارهای زندگی معمولی و موضوعات جدی‌تر که ممکن است افراد به عنوان شخصی و یا به عنوان بخشی از خانواده، گروه، همکار یا دوست با آن مبارزه کنند.

در کلینیک‌های تخصصی روانپزشکی به افراد دارای مشکلات جسمی، عاطفی و روانی کمک می‌کنند که احساس بهزیستی را در خود بهبود بخشیده، احساس پریشانی را کاهش دهند و بحران‌ها را برطرف کنند.

آنها همچنین در این کلینیک‌ها ارزیابی، تشخیص و درمان علائم شدید روانی را در خدمات روانشناسی و مشاوره به صورت تخصصی ارائه می‌دهند.

در زیر به مهم‌ترین خدمات روانشناسی ترک اعتیاد که در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دیگر توسط متخصصان روان درمانی به بیماران و مراجعه کنندگان ارائه می‌شود، اشاره شده است:

  • بیوفیدبک
  • نوروفیدبک
  • سکس تراپی
  • زوج درمانی
  • خانواده درمانی
  • تست روانشناختی
  • RTMS آر تی ام اس
  • روان درمانی فردی
  • درمان شناختی رفتاری CBT
  • مشاوره با متخصص ترک اعتیاد و اعصاب و روان
  • درمان افسردگی، استرس، وسواس، پنیک و تقویت عزت نفس

 

روانشناسان مرکز ترک اعتیاد طلوعی دیگر طیف وسیعی از خدمات تشخیصی، درمانی، آموزشی و مشاوره را در زمینه مسائل ترک اعتیاد و اعصاب و روان که ممکن است با آنها روبرو شوید برای کمک به شما ارائه می‌دهند.

روانشناسان این مرکز با انواع مختلفی از اختلالات سروکار داشته و با توجه به مهارت، تخصص و تجربه خود خدمات گسترده‌ای را به بیماران ارائه می‌دهند.

شما باید اطمینان پیدا کنید که روانشناس ترک اعتیاد شما در مورد نوع مسئله یا مشکل شما دارای تخصص و تجربه بوده تا بتواند بهترین درمان روانشناسی را برای شما ارائه دهد.

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

وظایف روانشناسان در مرکز تخصصی طلوعی دیگر

و اما وظایف روانشناس در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دیگر چیست؟

در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دیگر، فرایند ترک اعتیاد تحت نظر دائمی تیم روانشناسی انجام می‌گیرد که علاوه بر کمک به مراحل درمان به بهبود سبک زندگی پس از ترخیص نیز کمک بسیاری خواهد کرد.

جلسات مشاوره در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر به منظور کنترل حالات و عدم بازگشت به اعتیاد حتی بعد از ترخیص بیماران نیز برگزار می‌شود و این فرصت را به بیماران می‌دهد تا با شرح علائم و وضعیت خود از بروز بسیاری از عوارض و علائم جلوگیری کنند.

بیماران بستری در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر، به صورت روزانه و منظم توسط روانشناس ویزیت می‌شوند و تمامی حالات روحی آنها در پرونده بیمار ثبت و به روانپزشک متخصص ترک اعتیاد گزارش شده و هرگونه اقدام درمانی در خصوص از بین رفتن علائم ترک و ناراحتی‌های روانی و جسمانی برای بیماران انجام می‌گیرد.

علاوه بر این روانشناسان متخصص مرکز طلوعی دیگر با بیماران مختلف در هر سنی نیز کار می‌کنند. مانند کودکانی که مشکلات رفتاری دارند. نوجوانانی که با نگرانی‌های تحصیلی و شغلی یا مشکلات سوء مصرف مواد درگیرند.

بزرگسالانی که با مشکلات زناشویی یا خانوادگی، تغییرات شغلی یا غلبه بر معلولیت و یا افراد مسن‌تر با بازنشستگی مواجه هستند.

طلوعی دیگر با تشکیل جلسات گروهی و فردی به آنها در یافتن راه حل‌هایی برای بسیاری از مشکلات مشابه و همچنین در جهت بهبود عملکرد شخصی و بین فردی اعضای گروه کمک می‌کند.

روانشناسی ترک اعتیاد

خدمات روانشناسی ترک اعتیاد در کلینیک طلوعی دیگر

یکی از مهم‌ترین بخش‌های درمان اعتیاد درمان بعد روانشناختی آن است. بررسی‌های علمی متعددی نشان داده‌ که این بیماری در واقع شکل مغز و کارکرد آن را به نوعی تغییر داده و به همین علت می‌تواند روی روح و روان شخص تأثیر منفی بسزایی داشته باشد.

اعتیاد در اکثر اقشار جامعه دیده می‌شود. این معضل جایگاه اجتماعی و اقتصادی و البته سلامت افراد و جامعه را تهدید می‌کند. با گسترش انواع مواد مخدر صنعتی، گرایش مردم به این مواد بیشتر شده و افراد زیادی را درگیر خود کرده است.

این امر متأسفانه به صورت روز افزون در حال افزایش است و هر چند که برخی افراد بیشتر از دیگران مستعد مصرف مواد مخدر هستند ولی این خطر در واقع همه جامعه را تهدید می‌کند.

در کلینیک طلوعی دیگر روانشناسان برای افرادی که دچار اعتیاد به الکل، مواد مخدر، محرک و روان‌گردان و یا مسائل رفتاری مانند افسردگی، استرس و… هستند، جلساتی را به صورت فردی و یا گروهی جهت درمان ترک اعتیاد برگزار می‌کنند.

گروه خدمات روانشناسی ترک اعتیاد کمک می‌کنند تا رفتارهای خود را تغییر داده و شیوه زندگی سالم‌تری را در پیش بگیرند. در این جلسات مشاوره، فرد معتاد به کمک روانشناس ترک اعتیاد، رفتارهای بسیار مفید و کارایی یاد می‌گیرد.

یادگیری این رفتارها کمک می‌کند که فرد در هنگام مواجهه با مواد مخدر یا الکل و قرار گرفتن در موقعیتی که امکان مصرف اعتیاد در فرد را بالا می‌برد، وسوسه را مدیریت کرده و دوباره به اعتیاد باز نگردد.

روانشناس با پیدا کردن گره‌ها و مشکلات روحی فرد، علت‌های گرایش فرد به اعتیاد را به کمک خود فرد تشخیص داده و برای رفع این عوامل که باعث گرایش و وسوسه او به مصرف مواد می‌شود، اقدام می‌کند.

در واقع روانشناس راهکارهای متنوع و مؤثری را جهت درمان انتخاب و به فرد بیمار آموزش می‌دهد. روانشناس برای شخص تشریح کرده که دلایل ریشه‌ای و عوامل اصلی گرایش و وسوسه او به مواد مخدر چیست و فرد را از نظر ذهنی برای مقابله با وسوسه‌های مصرف مجدد الکل و مواد مخدر آماده می‌کند.

همچنین روانشناس ترک اعتیاد در این مرکز برای اعضای خانواده بیمار خود جلسات مشاوره برگزار می‌کنند تا راهکارهایی برای مقابله با عوارض جانبی رفتارهای اعتیاد آور و تکنیک‌هایی برای زندگی به آنها آموزش می‌دهند.

رفتار درمانی یا CBT نوعی روش درمانی مبتنی بر مدیریت رفتارهای فرد است. در CBT رفتار‌ها و گرایشات حسی شناسایی شده و فرد در این روش با به دست آوردن شناخت درست از رفتار و معنی آنها و از طرفی خودآگاهی نسبت به احساسات و رفتارهای تکانه‌ای به آن‌ها به صورت درست فکر کرده و سعی می‌کند تا جای امکان از رفتار‌های نادرست پرهیز کند.

اعتیاد پویایی و نشاط را از فرد دور کرده و باعث ایجاد انواع مشکلات روانشناختی برای فرد می‌شود. انواع ناهنجاری‌های روحی و جسمی که بر اثر اعتیاد به وجود می‌آیند دلیل کاملاً قاطعی برای ترک اعتیاد است.

آثار روانی و جسمی مصرف مواد مخدر بسیار گسترده است و اگر فردی به این وضعیت مبتلا شده بهتر است در اسرع وقت برای درمان و ترک جدی مواد مخدر اقدام کند.

از مواردی که در این میان می‌تواند به افراد کمک کند استفاده از روانشناس ترک اعتیاد است. اعتیاد جدا از خود فرد برای سایر اطرافیان و نزدیکان فرد نیز ایجاد مشکلات زیادی می‌کند.

از مضرات دیگر مصرف مواد مخدر آسیب و ضرری است که به جامعه وارد می‌شود و این کار جرم و جنایت را در جامعه افزایش می‌دهد. ترک اعتیاد کاری تخصصی است و بهتر است تحت نظر متخصص و روانشناس ترک اعتیاد و در یک مرکز مجهز به کلیه امکانات انجام شود.

انواع خدمات روانشناسی ترک اعتیاد طلوعی دیگر

خدمات روانشناسی و روانپزشکی ترک اعتیاد ارائه شده در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دیگر، به صورت روان درمانی فردی، گروهی و خانواده درمانی می‌باشد.

 

روانشناسی فردی

روانشناسی ترک اعتیاد فردی به شرح:

  • مشاوره بستری رایگان برای درمان معتادان و بیماران اعصاب و روان
  • درمان افسردگی، استرس، وسواس و پنیک
  • درمان روانشناختی و رفتاری (CBT)
  • تست روانشناختی و روانکاوی
  • روان درمانی فردی

 

روانشناسی گروهی

دکتر روانشناس ترک اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دیگر، خدمات گروهی زیر را انجام می‌دهد:

  • خانواده درمانی
  • گروه درمانی
  • زوج درمانی

 

تست‌های روانشناسی و نورولوژی

روانشناس متخصص ترک اعتیاد، خدمات نورولوژی زیر را انجام می‌دهد:

  • تست عصب روانشناختی (ADHD، دمنتا، زوال عقل، صرع، سکته مغزی)
  • روانشناسی شخصیت
  • آزمایش هوش
  • نوروفیدبک
  • بیوفیدبک
  • RTMS

 

مشاوره اعتیاد به بیماران سرپایی

در کلینیک طلوعی دیگر در درمان سرپایی هم توسط روانشناس ترک اعتیاد مشاوره به بیماران داده می‌شود و این خدمات این امکان را به فرد می‌دهد که خود واقعی‌اش را بپذیرد و نحوه مواجهه با چالش‌های زندگی را متناسب با شخصیت خود یاد بگیرد.

لازم به ذکر است که جلسات مشاوره به صورت فردی ارائه می‌شود. برنامه درمانی بنا بر وضعیت سلامت شخص، به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت انجام می‌گیرد و باعث ایجاد عادت‌های مفید در سبک زندگی بعد از ترخیص بیماران می‌شود.

 

درمان روانشناختی طبی

این روش توسط بهترین روانشناسان ترک اعتیاد در تهران و در کلینیک طلوعی دیگر انجام می‌شود. یکی از اصلی‌ترین مزایای این روش درمانی خارج کردن اعتیاد از قلمرو اخلاقیات فرد است.

در آن بیماران به جای سرزنش و تنبیه، تشویق به درمان و همیاری می‌شوند. این روش تاکنون باعث درمان بسیاری از بیماران اعتیاد مخصوصاً الکل شده است. وظایف روانشناس برای ترک اعتیاد در برنامه درمانی شامل:

  • ارائه درمان و اجرای مشاوره فردی
  • استفاده از روش‌های درمانی با بازده بیشتر
  • استفاده از رویکردهای خودکار آمدی برای بیماران
  • اجرا روش‌های درمانی چند وجهی، اجتماعی و محیطی

 

ویژگی‌های رفتار شناختی بیماران اعتیاد

هر چند که ممکن است برخی از رفتارهای افراد معتاد به دلیل فشارهای محیطی و اجتماعی یکسان باشد، اما مسلماً تفاوت‌هایی وجود دارد که باید به درستی به بررسی آن‌ها برای انجام درمان نتیجه بخش پرداخت.

در کلینیک طلوعی دیگر، دکتر روانشناس ترک اعتیاد به شناخت کامل ویژگی‌های شخصیتی بیمار برای درمان او می‌پردازد تا به درمانی مؤثر برسد. برخی از ویژگی‌های رفتاری بارز بیماران اعتیاد:

  • عزت نفس و اعتماد به نفس پایین
  • مکانیزم روانی لذت محور
  • عدم مسئولیت پذیری
  • اختلالات هیجانی
  • درماندگی

 

خصوصیات رفتاری مشترک بیماران اعتیاد

آشنایی با خصوصیات رفتاری بیماران اعتیاد باعث درک بهتری از شرایط و موقعیت آنها می‌شود و به روانشناس ترک اعتیاد این فرصت را می‌دهد تا با شناخت بهتری اقدام به درمان بیمار کند.

به همین جهت بهره‌گیری از دانش و تجربه تیم روانشناسی در مراکز ترک اعتیاد این فرصت را به بیماران می‌دهد، تا به بهترین صورت اقدام به درمان خود کرده و بهترین نتیجه را از برنامه درمانی بگیرند.

 

رفتار درمانی شناختی CBT

اگر به دنبال یک برنامه بازیابی برای ترک مواد اعتیادآور رفته باشید، احتمالاً عبارت درمان شناختی رفتاری (CBT) را هم شنیده‌اید.

این خدمات جزء از تلاش برای بهبود که خارج از گام‌های دوازده‌گانه است، بر این دیدگاه تمرکز دارد که از بین بردن وابستگی و پاک ماندن دراز مدت فراتر است از صرف “پشت سر گذاشتن وضعیت نسخ بودن” و به وجود آوردن تغییرات مثبت، مستلزم توانایی ترک رفتارهای ناسالم و عدم اتکا به مواد مخدر است.

روانشناسی ترک اعتیاد

خدمات کلینیک طلوعی دیگر برای درمان اعتیاد

درمان اعتیاد الکل در کلینیک طلوع دیگر توسط مجرب‌ترین کادر پزشکی ترک اعتیاد، انجام می‌شود. طلوع دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد الکل با مجوز رسمی بستری بیماران سوءمصرف مواد از وزارت بهداشت همراه با مشاوره رایگان بستری و درمان است.

فعالیت‌های عمده این مرکز در زمینه‌های روانپزشکی و روانشناسی که شامل بررسی‌های تشخیصی، درمان‌های دارویی و غیردارویی، مشاوره و روش‌های مختلف روان‌درمانی انفرادی و گروهی برای بیماران مبتلا به اختلالات روانپزشکی و روان‌تنی و از جمله اعتیاد و به عبارت دیگر سوءمصرف و وابستگی به انواع مواد مخدر، مواد محرک و مواد روان‌گردان است.

  • خدمات اورژانسی و شبانه روزی به صورت ویژه
  • استفاده از به روزترین روش‌های ترک اعتیاد مواد مخدر
  • انجام تمام آزمایش‌های پزشکی
  • همراهی پزشک متخصص در مراحل درمان
  • پرستار ۲۴ ساعته
  • بستری تفکیک شده و اختصاصی
  • امکانات هتلینگ و رفاهی که فضای اختصاصی همراه با امکانات تردمیل، میز تنیس و … در اختیار بیمار قرار داده می‌شود.
  • پیگیری پس از درمان
  • خدمات روانپزشکی و روانشناختی ترک اعتیاد

مراحل بستری در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

مراحل بستری تا ترخیص بیمار در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد طلوعی دیگر

۱. بستری
– تماس بیمار با کلینیک.
– پاسخگوبی پذیرش و پرزنت بیمار و توضیحات روند درمان به او.
– ست کردن تایم با روانشناس مجموعه جهت ارائه مشاوره رایگان به بیمار.
– توضیحات کامل در رابطه با روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.

۲. روند درمان
روند کلی درمان بیماران در این مجموعه به صورت ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی توام با هم صورت می‌گیرد.
طول دوره درمان بسته به حال بیمار و مقدار دوز مصرفی و نوع ماده‌ای که مصرف می‌کند متفاوت است. ولی حداقل زمانی که برای آن در نظر گرفته شده است ۲ تا ۳ هفته (۱۰ تا ۱۲ روز) می‌باشد.

۳. سرویس‌ها
خدماتی که ارائه می‌شود شامل صبحانه ناهار و شام (در کلینیک آجودانیه میان وعده) و اینترنت رایگان می‌باشد و استفاده از تلفن همراه نیز آزاد می‌باشد.
اتاق‌های کلینیک به صورت یک تخته و دو تخته می‌باشند که به کمد و یخچال و تخت مجهز بوده و در اتاق‌های یک تخته امکان حضور همراه هم برای بیمار فراهم می‌باشد.

۴. سم زدایی
بسته به نوع اعتیاد و مواد مصرفی در صورت لزوم سم زدایی کامل انجام می‌شود. همچنین بعد از به اتمام رسیدن دوره درمان بیمار توسط روانپزشک folow می‌شود و بیماران می‌توانند روانکاوی را با روانشناسان خود همچنان ادامه دهند.
بیماران در کنار ترک اعتیادشان باید جهت بهبود اختلالات روانشناسی به وجود آمده نیز تحت نظر روانشناسان قرار گرفته و روانکاوی شوند.

۵. ترخیص
بعد از اتمام دوره درمان در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن بیمار از نظر فیزیکی و روحی و روانی و سپس بعد از تاییدیه پزشک متخصص کارهای ترخیص بیمار انجام می‌پذیرد که بعد از ترخیص هم باز بسته به نیاز بیمار می‌تواند جلسات مشاوره و روانکاوی خود را با روانپزشکان مجموعه داشته باشد.

تصاویر کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
داروخانه کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
سم زدایی کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
RTMS کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
نوار مغزی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
ورزش در اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
سم زدایی مدرن اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
لابی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
اتاق وی ای پی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل

برای دریافت مشاوره
با ما تماس بگیرید

کلینیک ترک اعتیاد
طلوعی دیگر