کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

درمان اعتیاد به روش آر تی ام اس (RTMS)

درمان اعتیاد به روش آر تی ام اس (RTMS)

درمان اعتیاد به روش آر تی ام اس (RTMS) یک روش درمانی برای درمان افسردگی در مبتلایان به اعتیاد است که در کلینیک ترک اعتیاد و اعصاب و روان طلوعی دیگر، تحت نظر مجرب‌ترین تیم روان‌شناسی و روانپزشک انجام می‌گیرد.

دستگاه تحریک مغز RTMS  یکی از دستگاه‌های نوینی است که برای درمان بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی از جمله افسردگی مورد استفاده قرار گرفته و توانسته در عرصه پزشکی و درمانی اثرات مثبتی از خود به جای بگذارد.

روش درمانی RTMS در سال ۱۹۸۵ معرفی شده و از آن زمان برای درمان افسردگی‌های مزمن و اضطراب استفاده‌های زیادی از آن شده است.

در این روش درمانی از امواج مغناطیسی برای هدف قرار دادن و تحریک نقاط خاصی از مغز استفاده می‌کند. این روش درمانی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تأیید شده است و بر طبق تحقیقات، اثر بسزایی در درمان افسردگی دارد.

RTMS بهترین دستگاه پاراکلینیکی در درمان اعتیاد و بیماری روانپزشکی است و مزیت استفاده از آن در بی‌خطر بودن و کمکی بودن آن در کنترل استرس و تنش ناشی از ترک مواد مخدر است.

می‌توان از RTMS برای درمان اثرات مخربی که مواد مخدر روی روان شخص می‌گذارد، استفاده کرد. فرایند ترک اعتیاد با RTMS همانند سایر روش‌های استفاده از برق نیازی به بیهوشی و دیگر داروها به طور هم‌زمان ندارد. به همین دلیل عوارض بیهوشی را نداشته و بسیار مورد توجه است.

همچنین شواهد تازه‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد تحریک مغناطیسی جمجمه‌ای مکرر مغز می‌تواند در کاهش میل به کوکائین و نیکوتین و الکل و مصرف الکل مؤثر باشد و ممکن است یک ابزار درمانی بالقوه برای درمان اعتیاد باشد.

به همین منظور RTMS بهترین دستگاه پاراکلینیکی در درمان اعتیاد و بیماری روانپزشکی، یکی از خدمات ارائه شده در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دیگر می‌باشد. متخصصان ما ابتدا شرایط هر بیمار را بررسی می‌کنند و با توجه به آن و انتخاب خود بیمار، یک روش درمانی منحصر به فرد برای هر فرد در نظر گرفته می‌گیرند.

درمان اعتیاد به روش آر تی ام اس (RTMS)

آر تی ام اس (RTMS) چیست؟

این روزها یکی از روش‌های مؤثر ترک اعتیاد متد جدید درمان اعتیاد به روش آر تی ام اس (RTMS) یا RTMS تراپی یا تحریک مغز با پالس‌های الکترومغناطیسی است.

آرتی ام اس یک روش غیر تهاجمی و بدون استفاده از دارو است و از پالس‌های مغناطیسی برای نفوذ به جمجمه و ایجاد تغییرات ساختاری در مغز استفاده می‌کند. این روش معمولاً زمانی انجام می‌شود که درمان‌های دارویی و روانی اثربخشی لازم را نداشته باشند.

تحریک مغناطیسی مغز یا به طور دقیق‌تر تحریک مغناطیسی مغز از راه جمجمه (Transcranial magnetic stimulation) که به‌اختصار به آن «TMS» می‌گویند، به یک روش تحریک مغناطیسی عصبی گفته می‌شود که بر روی نواحی کوچک و محدودی از مغز اعمال می‌شود.

در این شیوه هر پالس مغناطیسی به راحتی و بدون احساس درد، از پوست سر و استخوان و پرده‌های مغز گذشته و به نورون‌های عصبی می‌رسد و باعث تحریک و فعالیت کوتاه مدت نورون‌های عصبی آن قسمت از مغز می‌شود.

با توجه به اثرات شدیدی که اعتیاد به برخی مخدرها و داروهای اعتیادآور روی مغز می‌گذارد، از درمان اعتیاد به روش آر تی ام اس برای بهبود بیماران مبتلا به اعتیاد استفاده می‌شود.

به عنوان مثال استفاده از روش آر تی ام اس برای از بین بردن اثر قرص کلونازپام و دیگر مخدرها در کلینیک‌های روانپزشکی و ترک اعتیاد استفاده می‌شود.

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

عملکرد روش درمانی آر تی ام اس RTMS

در درمان RTMS، در حالی که یک کویل الکترومغناطیسی یا مولد میدان مغناطیسی یا «سیم‌پیچ» در نزدیکی سر بیمار قرار می‌گیرد و بیمار نشسته یا دراز کشیده است.

معمولاً پزشک متخصص کویل الکترومغناطیسی را در مقابل پیشانی، نزدیک ناحیه‌ای از مغز که خلق و خو را تنظیم می‌کند، قرار می‌دهد. سپس کویل پالس‌های مغناطیسی را به بخش‌های مورد هدف مغز می‌فرستد.

این پالس‌ها یک جریان الکتریکی در سلول‌های عصبی خاص ایجاد کرده و مغز را به روشی پیچیده تحریک می‌کنند که می‌تواند کاهش افسردگی را در پی داشته باشد.

در روش درمان آر تی ام اس فعالیت الکتریکی مغز تحت تأثیر میدان مغناطیسی قرار گرفته و از طریق جریان پالس‌هایی از سر عبور می‌کند. در این شیوه آر تی ام اس تنها بخش‌های خاصی از مغز را تحریک می‌کند.

این پالس‌ها بدون ایجاد درد از جمجمه عبور کرده و به نورون‌های عصبی مربوطه می‌رسد. در طی این فرایند فعالیت الکتریکی مغز تحت تأثیر میدان مغناطیسی قرار می‌گیرد.

تحریک سلول‌های بخش‌های مشخصی از مغز می‌تواند نتیجه مطلوب در درمان بیماری‌های اعصاب و روان را به همراه داشته باشد. این روش درمانی بسته به نوع بیماری یا اختلال می‌تواند تأثیرات اختصاصی بازدارنده یا تحریکی بر آن قسمت از مغز بگذارد.

بر اساس تحقیقات انجام گرفته افزایش یا کاهش متابولیسم مناطق خاصی از مغز می‌تواند سبب بروز مشکلات روانپزشکی همچون افسردگی در افراد شود که با روش rTMS قابل درمان است.

درمان اعتیاد به روش آر تی ام اس RTMS

آر تی ام اس RTMS توسط متخصصان درمان اعتیاد برای علائم خطرناک اعتیاد به ویژه در افرادی که از افسردگی ناشی از ترک اعتیاد رنج می‌برند، استفاده می‌شود. استفاده از این روش به نظر می‌رسد که در کنترل و تخفیف اضطراب و افسردگی فرد اثرات خوبی داشته باشد.

استفاده از این روش به دلایل هنوز مشخص نشده باعث مقاومت فرد در برابر ولع ناشی از ترک می‌شود. همچنین RTMS می‌تواند در تحریک مغز و بازگشت کنترل خلقی کمک کننده باشند. آر تی ام اس و بازتوانی مغز افراد معتاد نیز از مواردی است که در استفاده از این تجهیز لحاظ می‌شود.

در یکی از تحقیقات، ۱۱ نفر از ۱۶ نفری که RTMS آر تی ام اس را برای ترک کوکائین دریافت کرده بودند، پس از یک ماه عاری از علائم اعتیاد بودند.

از افراد واقع در گروهی که تحت درمان عادی قرار گرفته بودند و تنها درمان استاندارد را دریافت کرده بودند، در همان بازه زمانی یک ماهه تنها ۳ نفر از علائم مصرف مواد مخدر پاک بودند.

اگرچه این مطالعات امیدوارکننده است، اما هنوز باید آزمایشات بیشتری انجام شود و هیچ کس نباید این درمان را به عنوان برترین درمان اعتیاد انجام دهد. مانند هر چیز، این روش تنها باید در کنار دیگر برنامه‌های درمانی و داروهای درمانی گنجانده شود.

از مزیت‌های RTMS این است که فرد نیازی به بیهوشی ندارد. از این رو عوارض ناشی از بیهوشی روش‌های الکترومغناطیسی دیگر را ندارد.

مزایای درمان اعتیاد با آر تی ام اس در مقابل روش‌های خشن‌تر دیگر که در گذشته استفاده می‌شده معلوم می‌شود. در گذشته شوک‌های الکتریکی که جهت درمان بیماری به مغز فرد وارد می‌شده فرد را تا چند رو درگیر خود می‌کرده است.

در ویدیوی زیر دکتر سمیعی، سوپروایزر بخش نوروساینس برای شما درباره درمان اعتیاد با دستگاه RTMS توضیح خواهد داد.

ترک اعتیاد با دستگاه RTMS چگونه انجام می‌شود؟

RTMS به عنوان یک روش اساسی و قطعی برای ترک اعتیاد در نظر گرفته نمی‌شود. اما بخشی از بار اعتیاد را می‌توان با این روش سبک‌تر کرد.

به دلیل عوارض روحی و روانی ناشی از مصرف مواد مخدر درمان اعتیاد به روش آر تی ام اس، یکی از روش‌های پیشنهادی در کنار روانپزشکی ترک اعتیاد یا گروه درمانی محسوب می‌شود.

این درمان معمولاً از زمان ترک و سم‌زدایی شروع شده و گاهی تا بعد از ترک اعتیاد هم طول می‌کشد. مراحل ترک اعتیاد با آر تی ام اس جلسات حضوری است که از طریق دستگاه‌های ویژه‌ای به مغز فرد شوک وارد می‌شود.

مزیت درمان اعتیاد به روش آر تی ام اس RTMS

یکی از مزیت‌های مغناطیس درمانی مغز یا همان روش آر تی ام اس این است که بیمار در حین درمان نیازی به بیهوشی ندارد و دردی احساس نمی‌کند. بر خلاف سایر روش‌های درمانی که به بیهوشی نیاز دارند، RTMS درمانی عوارض ناشی از بیهوشی و داروهای دیگر را ندارد.

خدمات کلینیک طلوعی دیگر برای ترک مواد مخدر

ترک مواد مخدر در کلینیک طلوعی دیگر توسط مجرب‌ترین کادر پزشکی ترک اعتیاد، انجام می‌شود. طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد با مجوز رسمی بستری بیماران سوء مصرف مواد از وزارت بهداشت همراه با مشاوره رایگان بستری و درمان است.

فعالیت‌های عمده این مرکز در زمینه‌های روانپزشکی و روانشناسی که شامل بررسی‌های تشخیصی، درمان‌های دارویی و غیردارویی، مشاوره و روش‌های مختلف روان‌درمانی انفرادی و گروهی برای بیماران مبتلا به اختلالات روانپزشکی و روان‌تنی و از جمله اعتیاد و به عبارت دیگر سوءمصرف و وابستگی به انواع مواد مخدر، مواد محرک و مواد روان‌گردان است.

  • خدمات اورژانسی و شبانه روزی به صورت ویژه
  • استفاده از به روزترین روش‌های ترک اعتیاد مواد مخدر
  • انجام تمام آزمایش‌های پزشکی
  • همراهی پزشک متخصص در مراحل درمان
  • پرستار ۲۴ ساعته
  • بستری تفکیک شده و اختصاصی
  • امکانات هتلینگ و رفاهی که فضای اختصاصی همراه با امکانات تردمیل، میز تنیس و … در اختیار بیمار قرار داده می‌شود.
  • پیگیری پس از درمان
  • خدمات روانپزشکی و روانشناختی ترک اعتیاد

مراحل بستری در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

مراحل بستری تا ترخیص بیمار در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد طلوعی دیگر

۱. بستری
– تماس بیمار با کلینیک.
– پاسخگوبی پذیرش و پرزنت بیمار و توضیحات روند درمان به او.
– ست کردن تایم با روانشناس مجموعه جهت ارائه مشاوره رایگان به بیمار.
– توضیحات کامل در رابطه با روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.

۲. روند درمان
روند کلی درمان بیماران در این مجموعه به صورت ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی توام با هم صورت می‌گیرد.
طول دوره درمان بسته به حال بیمار و مقدار دوز مصرفی و نوع ماده‌ای که مصرف می‌کند متفاوت است. ولی حداقل زمانی که برای آن در نظر گرفته شده است ۲ تا ۳ هفته (۱۰ تا ۱۲ روز) می‌باشد.

۳. سرویس‌ها
خدماتی که ارائه می‌شود شامل صبحانه ناهار و شام (در کلینیک آجودانیه میان وعده) و اینترنت رایگان می‌باشد و استفاده از تلفن همراه نیز آزاد می‌باشد.
اتاق‌های کلینیک به صورت یک تخته و دو تخته می‌باشند که به کمد و یخچال و تخت مجهز بوده و در اتاق‌های یک تخته امکان حضور همراه هم برای بیمار فراهم می‌باشد.

۴. سم زدایی
بسته به نوع اعتیاد و مواد مصرفی در صورت لزوم سم زدایی کامل انجام می‌شود. همچنین بعد از به اتمام رسیدن دوره درمان بیمار توسط روانپزشک folow می‌شود و بیماران می‌توانند روانکاوی را با روانشناسان خود همچنان ادامه دهند.
بیماران در کنار ترک اعتیادشان باید جهت بهبود اختلالات روانشناسی به وجود آمده نیز تحت نظر روانشناسان قرار گرفته و روانکاوی شوند.

۵. ترخیص
بعد از اتمام دوره درمان در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن بیمار از نظر فیزیکی و روحی و روانی و سپس بعد از تاییدیه پزشک متخصص کارهای ترخیص بیمار انجام می‌پذیرد که بعد از ترخیص هم باز بسته به نیاز بیمار می‌تواند جلسات مشاوره و روانکاوی خود را با روانپزشکان مجموعه داشته باشد.

تصاویر کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
داروخانه کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
سم زدایی کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
RTMS کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
نوار مغزی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
ورزش در اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
سم زدایی مدرن اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
لابی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
اتاق وی ای پی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل

برای دریافت مشاوره
با ما تماس بگیرید

کلینیک ترک اعتیاد
طلوعی دیگر