کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

سم‌زدایی فوق سریع و سریع ترک اعتیاد

سم‌زدایی فوق سریع

امروزه اعتیاد به مواد مخدر به عنوان نوعی بیماری جسمی و روانی تعریف می‌شود که به درمان‌های تخصصی نیاز دارد. سم‌زدایی فوق سریع و سریع مواد مخدر (UROD) از جدیدترین روش‌های سم‌زدایی است که در طول آن، از بهترین داروها برای کنترل و از بین بردن علائم ترک و ایجاد روندی آرام برای درمان اعتیاد استفاده می‌شود.

این روزها، به دلیل نرخ بالای عود و بازگشت مجدد به مواد، در جهان محبوبیت این نوع سم‌زدایی، در حال افزایش است. سم‌زدایی سریع نیز برای بیماران وابسته به مواد مخدر به کار می‌رود.

به طور کلی رویکرد درمانی واحدی برای درمان قطعی اعتیاد وجود ندارد، اما ارزیابی بالینی بیماران نشان می‌دهد که روش سم‌زدایی سریع ROD و فوق سریع UROD شیوه‌ای ارزشمند برای درمان اعتیاد به انواع مواد مخدر است.

تحمل عوارض دردناک در هنگام ترک مصرف مواد مخدر در روش‌های سنتی سم‌زدایی، به‌ قدری آزاردهنده است که ترس ناشی از آن فرد معتاد را به سمت وابستگی بیشتر به مواد مخدر سوق می‌دهد.

در بسیاری از موارد فرد معتاد ترجیح می‌دهد که اعتیاد را به ‌عنوان سرنوشت محتوم خود بپذیرد و با عوارض ترک مواد مخدر روبه‌رو نشود!

هر چند که فرایند سم‌زدایی در مراکز ترک اعتیاد تحت نظر پزشک انجام می‌شود، اما بازهم بیمار مجبور به تحمل عوارض سخت ترک مواد مخدر است. با ایجاد روش سم‌زدایی سریع در اعتیاد بسیاری از افراد، شانس دوباره‌ای برای تجربه زندگی طبیعی و سالم به دست می‌آورند.

بنابراین، سم‌زدایی فوق‌سریع یا UROD روشی نسبتاً موفق است که برای کاهش عوارض سندرم ناشی از ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله با سم‌زدایی فوق سریع و سریع در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر آشنا خواهید شد.

سم‌زدایی فوق سریع

سم‌زدایی سریع چگونه است؟

سم‌زدایی سریع نوعی از سم‌زدایی است که برای سرعت بخشیدن به روند ترک اعتیاد و کم کردن زمان صرف شده برای رسیدن به بهبودی استفاده می‌شود.

همچنین برای بسیاری از افراد این روش یک راه آسان و ساده برای پاک‌سازی بدن از مواد مخدر است. این دو مورد را می‌توان از فواید سم‌زدایی سریع دانست. در سم‌زدایی سریع، به کاربران یک آگونیست داده می‌شود تا مرحله ترک را آغاز کنند و معمولاً با یک آرام بخش سبک ترکیب می‌شود.

بیمار در مراحل سم‌زدایی سریع کاملاً هوشیار خواهد بود و روند درمان با نصب سرم و تزریق داروهای آنتاگونیستی مانند نالوکسان یا نالتروکسان آغاز می‌شود. این داروها با بلاک کردن گیرنده‌های مواد مخدر در مغز باعث سرعت بخشیدن به خروج مواد سمی از خون و دفع از طریق ادرار و مدفوع می‌شوند.

کل مراحل سم‌زدایی در این روش حدود ۴ تا ۶ روز به طول می‌انجامد و بدن بیمار در طی این مدت به صورت کامل از مواد مخدر پاک‌سازی می‌شود.

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

سم‌زدایی فوق سریع (UROD) چیست؟

سم‌زدایی مواد مخدر به معنی پاک‌سازی بدن از مواد اعتیاد آور و مدیریت علائم ترک است. انتخاب نوع سم‌زدایی از بدن بر اساس مدت ‌زمان، تعداد دفعات، مقدار و نوع ماده مخدر مصرفی متفاوت است. هرچه ماده مخدر قوی‌تر و طول دوره اعتیاد بیشتر باشد، مرحله سم‌زدایی چالش‌برانگیزتر خواهد بود.

قطع مصرف مواد مخدر، علائم ناخوشایندی را به وجود می‌آورد که تحت عنوان سندرم ترک شناخته می‌شود. انجام سم‌زدایی بدون دخالت و نظارت پزشک، روشی دردناک و بسیار خطرناکی است و معمولاً منتهی به عود و بازگشت به مصرف مواد مخدر می‌شود!

ترک اعتیاد با سم‌زدایی فوق سریع یک روش مؤثر، سریع و بدون درد برای تسکین مسمومیت (حاد یا مزمن) ناشی از مواد مخدر حاوی تریاک با منشأ گیاهی یا مصنوعی است.

 

در این روش درمانی سرعت دفع مواد مخدر از خون بسیار بیشتر از سم‌زدایی سریع است، بنابراین برای کاهش فشار جسمی و روانی ناشی از علایم ترک، بیمار به مدت ۴ تا ۶ ساعت تحت بیهوشی یا خواب عمیق قرار خواهد گرفت.

کلیه مراحل ترک اعتیاد به روش سم‌زدایی فوق سریع تحت نظر متخصص بیهوشی و در اتاقی با امکانات ICU انجام می‌شود. در این روش درمانی وضعیت بیمار به صورت مدام به وسیله ارزیابی نوار قلب، کنترل فشار خون و الکتروانسفالوگرام تحت نظارت تیم درمانی قرار دارد.

برای آشنایی بیشتر با چگونگی انجام سم‌زدایی فوق سریع و سریع به این مطلب مراجعه کنید.

سم‌زدایی فوق سریع

علائم ترک در سم‌زدایی فوق سریع

علائم ناشی از قطع مصرف مواد مخدر در روش فوق سریع قابل مقایسه با روش ترک اعتیاد خانگی نیست. شدت این علائم بسیار خفیف بوده و ممکن است در زمان بیهوشی یا بعد از آن به وجود آید:

  • تهوع
  • درد عضلانی
  • عرق کردن
  • ناهنجاری تنفس
  • گیجی
  • توهم

تفاوت بین سم‌زدایی فوق سریع و سریع

همان‌طور که از اسم‌ این دو روش پیداست، تفاوت سم‌زدایی فوق سریع با سم‌زدایی سریع در سرعت انجام سم‌زدایی و میزان احساس علائم ترک است.

در سم‌زدایی فوق سریع، فرد به طور کامل بیهوش می‌شود. در زمان بیهوشی، به منظور پاک‌سازی بدن، به بیمار مسدودکننده‌های مواد مخدر تزریق می‌شود. بنابراین روند پاک‌سازی در زمان بیهوشی رخ داده و فرد علائم ترک بسیار کمتری را بعد از بیهوشی حس خواهد کرد.

اما در روش سم‌زدایی سریع، بیمار بیهوش نمی‌شود و با دادن داروهایی به او روند سم‌زدایی تسریع شده و شدت علائم ترک نیز کاهش می‌یابد. هر دوی این روش‌ها سم‌زدایی مواد از بدن را سریع‌تر از حد معمول انجام می‌دهند و شدت علائم ترک در آن‌ها بسیار کمتر خواهد بود. اما روش فوق سریع به دلیل سرعت و ماهیت بدون دردی که دارد، کاملاً برجسته است.

سم‌زدایی سریع و فوق سریع برای چه افرادی ممنوع است؟

استفاده از سم‌زدایی فوق سریع و سریع در ترک اعتیاد، برای بیماران مبتلا به مشکلات زیر خطرناک و ممنوع است:

  • بیماری‌های تنفسی شدید
  • اختلالات حاد کبد و کلیه
  • صدمات همراه با خونریزی
  • بیماری‌های مزمن مانند دیابت
  • بارداری، شیردهی (منع مصرف شدید)
  • محدودیت سنی برای افراد بالای ۴۰ سال
  • بیماری‌های قلبی عروقی شدید (حمله قلبی، سکته مغزی، انسداد عروق)

از طرف دیگر این روش درمانی برای کسانی که به مدت طولانی و به مقدار زیادی از مواد مخدر استفاده می‌کنند نیز مناسب نیست.

قیمت سم‌زدایی سریع و فوق سریع

بی شک درمان اعتیاد با روش سم‌زدایی سریع و فوق سریع به امکانات پیشرفته و تخصصی نیاز دارد، بنابراین قیمت سم‌زدایی فوق سریع نسبت به سایر روش‌های درمان بیشتر خواهد بود.

هزینه ترک اعتیاد به روش urod به شرایط منحصربه فرد بیمار بستگی دارد. اما با توجه به این که بیمار در کلیه مراحل درمان از امکانات پیشرفته درمانی و نظارت دقیق تیمی متخصص بهره‌مند می‌شود، قطعاً این هزینه در برابر امنیت و سلامت بیمار ناچیز است.

مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره با برخورداری از مجوزهای لازم و امکانات پیشرفته سم‌زدایی یکی از پیش‌گامان ارائه انواع خدمات سم‌زدایی در تهران است.

امکانات درمانی و رفاهی پیشرفته و حضور تیم درمانی متخصص در مقابل هزینه ترک اعتیاد به روش فوق سریع در این کلینیک بسیار مقرون به صرفه است.

پذیرش شبانه روز بیماران و ارائه خدمات پزشکی و روان درمانی حرفه‌ای به بیماران از دیگر مزیت‌های این مرکز است.

قیمت سم‌زدایی سریع و فوق سریع

کلینیک طلوعی دیگر یکی از پیش‌گامان ارائه خدمات ترک اعتیاد و سم‌زدایی فوق سریع در تهران است که از سابقه درخشانی در این عرصه برخوردار است.

این مرکز درمانی برای ارائه خدمات ترک اعتیاد به روش UROD از مجوز رسمی  وزارت بهداشت و درمان برخوردار است و تمامی اعمال بیهوشی و خدمات مراقبتی را تحت نظر کادر پزشکی مجرب به انجام می‌رساند.

نکته قابل توجه این است که در صورت عدم مراجعه به مراکز معتبر و متخصص در ترک اعتیاد به روش UROD و استفاده نادرست از داروی بیهوشی، خطر مرگ جان بیمار را تهدید خواهد کرد.

از سویی دیگر برخورداری از امکانات درمانی مناسب و حضور پزشک متخصص ترک اعتیاد در طول دوره بیهوشی بسیار ضروری است، چرا که در صورت ایجاد مشکل درمانگر باید از امکانات و مهارت لازم برای نجات جان بیمار برخوردار باشد.

 خوشبختانه کلیه خدمات فوق در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دیگر، با بهترین کیفیت و منصفانه‌ترین قیمت به بیماران گرامی ارائه می‌گردد.

مهم‌ترین بخش سم‌زدایی فوق سریع در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دیگر ارائه  خدمات روان درمانی در قالب گروه‌درمانی، درمان‌های شناختی- رفتاری، مشاوره شخصی و دارودرمانی است. 

متخصصان این مرکز با ارائه خدمات روان درمانی تخصصی، مشکل  ترک اعتیاد را  به صورت ریشه‌ای درمان خواهند کرد و احتمال بازگشت اعتیاد را به حداقل خواهند رساند.

برای تجربه بهترین خدمات و کم‌ترین هزینه سم‌زدایی فوق‌سریع در تهران به بهترین کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر مراجعه کرده و خدمات درمانی مورد نیاز خود را دریافت فرمایید.

مرکز خدمات سم زدایی بدن از مواد مخدر در کلینیک طلوعی دیگر

سریع‌ترین راه سم زدایی بدن از مواد مخدر در کلینیک طلوعی دیگر توسط کادر مجرب و متخصص ترک اعتیاد انجام گرفته و با توجه به نوع مواد مصرفی و شرایط روحی و فیزیکی، سم زدایی سریع یا فوق سریع برای بیمار انجام می‌شود.

قطع مصرف ماده مخدر به مرور زمان و تحت نظر کلینیک‌های تخصصی بهترین راهی است که ترک بدون بازگشت را به همراه دارد. سم زدایی به سه روش تدریجی، سم زدایی سریع و فوق سریع توسط دکتر ترک اعتیاد انجام می‌شود که هر کدام با توجه به شرایط فرد انتخاب می‌شوند.

 

سم زدایی سریع و فوق سریع urod

سم زدایی فوق سریع و سریع در اعتیاد عموماً برای افرادی مناسب است که به تازگی درگیر استفاده از مواد مخدر شده‌اند. این روش برای افرادی که دوز مصرفی آن‌ها بیشتر از ۱ گرم باشد، قابل استفاده نیست.

استفاده از این شیوه سم زدایی محدودیت‌های دیگری هم دارد. به عنوان مثال افرادی که از بیماری‌های قلبی و عروقی و یا بیماری‌هایی همچون دیابت رنج می‌برند، نمی‌توان از این روش برای آن‌ها استفاده کرد.

 

سم زدایی تدریجی اعتیاد

سم زدایی تدریجی مواد از بدن که بازه زمانی لازم برای پیاده سازی آن، بسته به شرایط بیمار بسیار متغیر است، روشی کم هزینه و با ریسک کمتر (در قیاس با دیگر روش‌های سم زدایی) است.

روشی که به صورت معمول بین ۱۰ الی ۱۲ روز به طول می‌انجامد که این بازه زمانی تحت شرایط فیزیکی بیمار و همچنین دوز مصرفی او می‌تواند افزایش و یا کاهش پیدا کند.

در زمان استفاده از این روش، علائم جسمی و روانی بیمار به صورت پیوسته مورد بررسی قرار گرفته و پزشک تلاش می‌کند از طریق استفاده از درمان‌های دارویی، عوارض جسمانی ناشی از ترک تدریجی مواد را تسکین و یا کاهش دهد.

بعد از پشت سر گذاشتن این مرحله از درمان نیز عموماً پزشک، مصرف دوز مشخصی از داروی نالتروکسان را در برنامه درمانی بیمار در نظر می‌گیرد.

دارویی که میل و ولع بیش از حد فرد برای مصرف مواد را (از طریق سرکوب حس لذت ایجاد شده به هنگام دریافت مواد) کاهش می‌دهد.

سم‌زدایی فوق سریع

خدمات کلینیک طلوع دیگر برای ترک مواد مخدر

درمان اعتیاد مواد مخدر در کلینیک طلوع دیگر توسط مجرب‌ترین کادر پزشکی ترک اعتیاد، انجام می‌شود. طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد مواد مخدر با مجوز رسمی بستری بیماران سوءمصرف مواد از وزارت بهداشت همراه با مشاوره رایگان بستری و درمان است.

فعالیت‌های عمده این مرکز در زمینه‌های روانپزشکی و روانشناسی که شامل بررسی‌های تشخیصی، درمان‌های دارویی و غیردارویی، مشاوره و روش‌های مختلف روان‌درمانی انفرادی و گروهی برای بیماران مبتلا به اختلالات روانپزشکی و روان‌تنی و از جمله اعتیاد و به عبارت دیگر سوءمصرف و وابستگی به انواع مواد مخدر، مواد محرک و مواد روان‌گردان است.

  • خدمات اورژانسی و شبانه روزی به صورت ویژه
  • استفاده از به روزترین روش‌های ترک اعتیاد مواد مخدر
  • انجام تمام آزمایش‌های پزشکی
  • همراهی پزشک متخصص در مراحل درمان
  • پرستار ۲۴ ساعته
  • بستری تفکیک شده و اختصاصی
  • امکانات هتلینگ و رفاهی که فضای اختصاصی همراه با امکانات تردمیل، میز تنیس و … در اختیار بیمار قرار داده می‌شود.
  • پیگیری پس از درمان
  • خدمات روانپزشکی و روانشناختی ترک اعتیاد

مراحل بستری در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

مراحل بستری تا ترخیص بیمار در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد طلوعی دیگر

۱. بستری
– تماس بیمار با کلینیک.
– پاسخگوبی پذیرش و پرزنت بیمار و توضیحات روند درمان به او.
– ست کردن تایم با روانشناس مجموعه جهت ارائه مشاوره رایگان به بیمار.
– توضیحات کامل در رابطه با روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.

۲. روند درمان
روند کلی درمان بیماران در این مجموعه به صورت ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی توام با هم صورت می‌گیرد.
طول دوره درمان بسته به حال بیمار و مقدار دوز مصرفی و نوع ماده‌ای که مصرف می‌کند متفاوت است. ولی حداقل زمانی که برای آن در نظر گرفته شده است ۲ تا ۳ هفته (۱۰ تا ۱۲ روز) می‌باشد.

۳. سرویس‌ها
خدماتی که ارائه می‌شود شامل صبحانه ناهار و شام (در کلینیک آجودانیه میان وعده) و اینترنت رایگان می‌باشد و استفاده از تلفن همراه نیز آزاد می‌باشد.
اتاق‌های کلینیک به صورت یک تخته و دو تخته می‌باشند که به کمد و یخچال و تخت مجهز بوده و در اتاق‌های یک تخته امکان حضور همراه هم برای بیمار فراهم می‌باشد.

۴. سم زدایی
بسته به نوع اعتیاد و مواد مصرفی در صورت لزوم سم زدایی کامل انجام می‌شود. همچنین بعد از به اتمام رسیدن دوره درمان بیمار توسط روانپزشک folow می‌شود و بیماران می‌توانند روانکاوی را با روانشناسان خود همچنان ادامه دهند.
بیماران در کنار ترک اعتیادشان باید جهت بهبود اختلالات روانشناسی به وجود آمده نیز تحت نظر روانشناسان قرار گرفته و روانکاوی شوند.

۵. ترخیص
بعد از اتمام دوره درمان در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن بیمار از نظر فیزیکی و روحی و روانی و سپس بعد از تاییدیه پزشک متخصص کارهای ترخیص بیمار انجام می‌پذیرد که بعد از ترخیص هم باز بسته به نیاز بیمار می‌تواند جلسات مشاوره و روانکاوی خود را با روانپزشکان مجموعه داشته باشد.

تصاویر کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
داروخانه کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
سم زدایی کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
RTMS کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
نوار مغزی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
ورزش در اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
سم زدایی مدرن اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
لابی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
اتاق وی ای پی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل

برای دریافت مشاوره
با ما تماس بگیرید

کلینیک ترک اعتیاد
طلوعی دیگر