کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

ترک اعتیاد شربت اپیوم

ترک اپیوم

شربت اپیوم یا همان شربت تریاک برای درمان بسیاری از مسائل تجویز می‌شود. اما زمانی که افراد به سوءمصرف این دارو روی آورند، دچار وابستگی شدید جسمی و روانی به آن می‌شوند. شربت تریاک مخدری بسیار اعتیاد آور است و ترک اپیوم نیازمند درمان تخصصی است.

در گذشته با ترکیب تریاک، آب و الکل به محلولی دست پیدا کردند که از آن برای تسکین درد، درمان سرفه، اسهال و بی‌خوابی استفاده می‌شد. اما بعد از مدتی مردم متوجه شدند، این دارو اعتیادآور است و مصرف آن را محدود کردند.

امروزه شربت اپیوم در موارد بسیار محدود، با تجویز پزشک و تحت شرایط خاص استفاده می‌شود. این دارو در مواردی مانند دندان درد و روش‌های دندانپزشکی، جراحی‌ها در شرایط مزمن مانند سرطان و برخی از داروهای سرفه دارای نسخه استفاده می‌شوند.

شربت اپیوم با کاهش تعداد سیگنال‌های دردی که بدن شما به مغزتان ارسال می‌کند، عمل می‌کند. مواد مخدر و مورفین دار، نحوه واکنش مغز شما به درد را تغییر می‌دهند.

این داروها هنگامی که به درستی و تحت نظر پزشک استفاده شوند، بی‌خطر هستند و در غیر این صورت وابستگی شدید جسمی و روانی به وجود می‌آورند.

در ادامه برای آشنایی بیشتر با شربت اپیوم، عوارض و علائم اعتیاد به آن و روش‌های درمان اعتیاد به شربت تریاک با کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر همراه باشید.

ترک اپیوم

شربت اپیوم چیست؟

شربت اپیوم یا مخلوط افیون (Laudanum) یا تنتور افیون یا شربت تریاک، یکی از داروهای گیاهی ساخته شده الکلی است که مخدری بسیار اعتیاد آور است. این دارو از ترکیب تریاک، الکل و آب درست می‌شود.

ماده مخدر تریاک از لاتکس خشک شده غلاف بذر خشخاش (Papaver somniferum) به دست می‌آید. این لاتکس زرد رنگ مایل به قهوه‌ای از غلاف خشخاش خراشیده شده استخراج می‌شود.

شربت اپیوم طعم بسیار تلخی داشته و حاوی مقادیر مختلفی از آلکالوئیدها مانند مورفین، کدئین، تباین و پاپاورین است. به همین دلیل مصرف آن عوارض متعددی برای مصرف کننده دارد و ترک شربت اپیوم نیازمند درمان تخصصی است.

هروئین نیز از آلکالوئید مورفین موجود در تریاک به دست می‌آید و برخی افراد نیز به شکل غیرقانونی از آن مانند هروئین استفاده می‌کنند. از آن جایی که این شربت تمامی آلکالوئیدهای تریاک را دارد، به نام شربت اپیوم یا شربت تریاک نیز شناخته می‌شود. غلظت مورفین در این شربت بسیار بالا است و در دسته‌بندی مواد مخدر قرار می‌گیرد.

سایر مشتقات تریاک مصنوعی یا نیمه مصنوعی عبارت‌اند از فنتانیل، متادون، اکسی‌کدون و هیدروکودون. از داروهای شبه اپیومی، مانند اکسی‌کدون یا مورفین، پزشکان در هنگام جراحی یا آسیب دیدگی برای کاهش درد بیمار استفاده می‌کنند.

مصرف این دارو اکنون محدود به کنترل و درمان بیماری اسهال، کم کردن درد و کم کردن اثرات قطع مصرف در نوزادان به دنیا آمده از مادران مصرف‌کننده هروئین و دیگر مواد مخدر است.

بعضی افراد که به مواد اعتیاد آور دیگر مانند تریاک یا هروئین اعتیاد دارند، برای ترک ماده مخدر قبلی، خودسرانه و بدون تجویز پزشک اقدام به مصرف این شربت می‌کنند.

اما بعد از مدتی به دلیل مصرف نامنظم و بی‌رویه آن دچار سوءمصرف و وابستگی به آن می‌شوند. در واقع این دسته از افراد با این کار یک ماده مخدر را با یک ماده مخدر دیگر جایگزین کرده‌اند که عوارض جسمی جبران ناپذیری نیز به همراه دارد.

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

عوارض مصرف شربت اپیوم

این ماده مخدر هم مانند تمامی مخدرها اثرات مخرب و جبران‌ناپذیری را بر جسم و روان مصرف کننده می‌گذارد. این دارو بر عملکرد سیستم قلبی عروقی نیز تأثیرات منفی می‌گذارد و باعث کاهش فشارخون، تپش قلب و اتصال عروق محیطی می‌شود.

شربت اپیوم باعث مشکلات دیگری همچون بیماری‌های تنفسی، افزایش حساسیت، خارش، خشکی دهان و بسیاری از مسائل دیگر می‌شود و احتمال ابتلا به بیماری‌های کبدی را تا ۳ برابر افزایش می‌دهد.

کبد به عنوان پرکارترین و مهم‌ترین عضو داخلی بدن، وظیفه تبدیل مواد مغذی دریافتی بدن را به انرژی دارد. همچنین نقش مهمی در حفظ تعادل و تنظیم هورمون‌ها و سم‌زدایی اعتیاد از بدن انجام می‌دهد.

یکی از بدترین عوارض شربت اپیوم، در صورتی که بیش از اندازه مصرف شود اوردوز اتفاق می‌افتد و با مختل کردن عملکرد سیستم تنفسی بدن، باعث نارسایی تنفسی می‌شود. در این موارد ترک اپیوم اهمیت بالایی پیدا می‌کند.

این عوارض بسته به شرایط جسمانی و سلامت مصرف کننده، دوز و مدت زمان مصرف بسیار متفاوت است، اما برخی از متداول‌ترین عوارض مصرف شربت اپیوم عبارت‌اند از:

  • خارش
  • سرگیجه
  • افسردگی
  • تهوع
  • استفراغ
  • یبوست
  • سردرد
  • کسالت
  • بی‌قراری
  • بی‌اشتهایی
  • خشکی دهان
  • نارسایی تنفسی
  • اوردوز

علائم اعتیاد به شربت تریاک

علائم و نشانه‌های سوءمصرف یا اعتیاد به شربت تریاک یا اپیوم می‌تواند به سه صورت: فیزیکی، رفتاری و روانی باشد. یکی از نشانه‌های مهم اعتیاد به اپیوم، عدم توانایی در ترک مصرف این ماده مخدر است.

علامت دیگر اعتیاد به شربت تریاک این است که فرد نتواند مصرف بیش از مقدار تجویز شده توسط پزشک را قطع کند. سایر علائم و نشانه‌های سوءمصرف اپیوم عبارت‌اند از:

  • سرعت تنفس کم‌عمق یا آهسته
  • آشفتگی بدنی
  • تصمیم‌گیری ضعیف
  • رها کردن مسئولیت‌ها
  • نوسانات خلقی
  • تحریک‌پذیری افسردگی
  • کاهش انگیزه
  • حملات اضطرابی

علائم ترک اپیوم

علائم رایج ترک اپیوم یا ترک شربت تریاک عبارت‌اند از:

این علایم می‌توانند در عرض ۱۲ ساعت بعد از مصرف آخرین دوز شربت تریاک ظاهر شوند. بسیاری از مردم آنقدر احساس بدی بعد از ترک اپیوم دارند که نمی‌توانند بدون کمک دارو آن را ترک کنند. این که علائم چقدر جدی است به چند چیز بستگی دارد، مانند:

  • مدت زمان مصرف شربت تریاک
  • مقدار دوز مصرفی اپیوم در روز
  • سلامت جسمی و روانی فرد مصرف‌کننده

ترک شربت اپیوم چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان ترک اپیوم به میزان مصرف فرد بستگی دارد و علائم ترک شربت تریاک می‌تواند از چند روز تا بیش از ۲ هفته طول بکشد. برای اکثر افرادی که در بیمارستان ترک اعتیاد طلوعی دیگر بستری هستند، علائم درد و خماری پس از چند روز کنترل و بهبود می‌یابد.

بهترین روش ترک اپیوم

ترک اپیوم زمانی اتفاق میفتد که فرد بعد از ایجاد وابستگی بدنش به احساس خوب ناشی از مصرف اپیوم، بخواهد مصرف این ماده مخدر را متوقف کند. در این مرحله سم‌زدایی تدریجی بدن از شربت تریاک می‌تواند به بیمار کمک کند که بدن خود را عاری از هرگونه مواد مخدر کند.

همچنین بیماران برای درمان همیشگی اعتیاد خود، می‌توانند از جدیدترین متدهای روز دنیا مانند کاشت ایمپلنت نالتروکسان در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر بهره‌مند شوند.

 

سم‌زدایی زدایی تدریجی بدن از شربت تریاک

سم‌زدایی تدریجی بدن از اپیوم، بهترین روش برای ترک اصولی اعتیاد به مواد مخدر هست. در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر درمان اعتیاد به شربت تریاک برای هر فرد متفاوت بوده و هدف اصلی درمان، کمک به توقف همیشگی مصرف شربت تریاک است.

روش بستری و سم‌زدایی تدریجی یک درمان اصولی برای افرادی هست که در مدت طولانی و دوز بالا مصرف کننده شده‌اند. در این روش پزشک متخصص ترک اعتیاد با توجه به نتیجه تست‌های اولیه اعتیاد و مشاوره روانشناس، مدت زمان بستری و درمان را مشخص می‌کند.

تمامی مراحل درمان طی دوره بستری ۱۲ الی ۱۴ روزه، تحت نظر کادر مجرب و با تجربه این مرکز صورت می‌گیرد.  در دوره بستری روانشناسان و روانپزشکان متخصص در زمینه ترک اعتیاد می‌توانند به شما کمک کنند که از استفاده مجدد اپیوم در آینده اجتناب کنید و با شرکت در جلسات رواندرمانی و مراقبت‌های بعد ترک و سم‌زدایی، علت اعتیاد خود را ریشه یابی و درمان کنید.

 

سم‌زدایی فوق سریع شربت تریاک

سم‌زدایی فوق سریع شربت تریاک تنها برای افرادی که دوز مصرفی کمی دارند و مدت زمان زیادی از سوءمصرف آن‌ها نمی‌گذرد، استفاده می‌شود. در روش ترک به‌صورت سم‌زدایی فوق سریع، فرد با تشدید علائم درد و خماری ناشی از ترک یک باره اپیوم مواجه خواهد شد.

بعد از پیاده‌سازی کامل روش سم‌زدایی سریع مواد مخدر، پزشک متخصص ترک اعتیاد از جدیدترین متدهای درمانی همچون داروی نالتروکسان برای درمان قطعی اعتیاد در بیمار استفاده می‌کند. توصیه ما به افراد روش سم‌زدایی تدریجی هست که در آن علائم درد و خماری کنترل و درمان می‌شود.

 

کاشت ایمپلنت نالتروکسان برای ترک اپیوم

نالتروکسان داروی ضد مخدری است که با برشی کوچک توسط جراح بر روی شکم بیمار، کاشت آن انجام می‌شود. پس از کاشت ایمپلنت، هر روز یک دوز مشخص از داروهای نالتروکسان وارد مغز و سیستم عصبی بیمار شده و به گیرنده‌های مواد افیونی متصل می‌شوند.

برای اینکه مواد افیونی اثرات خود را ایجاد کنند، باید به همان گیرنده‌های مواد افیونی متصل شوند، اما نالترکسون‌ها مانع از رسیدن مواد افیونی به گیرنده‌های مغز می‌شوند. این گیرنده‌ها بخشی از مکانیسم‌های پیچیده پاداش هستند که به ما انگیزه می‌دهند و منجر به رفتارهای تکراری می‌شوند.

اگر پاداش مسدود شود، هوس‌ها و رفتارهای اعتیادآور کاهش می‌یابد و رفتارهای جدید با گذشت زمان دوباره خود را نشان می‌دهند. روش کاشت ایمپلنت نالتروکسان به پیشگیری از عود بیماران بسیار کمک می‌کند.

در کلینیک ترک اعتیاد و روانپزشکی طلوعی دیگر، تمامی درمان‌ها و روش‌ها با مجوز رسمی از وزارت بهداشت، تحت نظارت شبانه‌روزی و مراقبت کادر درمان، پرستار، پزشک، روانپزشک و روانشناس متخصص ترک اعتیاد به بیماران ارائه می‌شود. این نظارت شبانه‌روزی و دقیق از لغزش بیماران جلوگیری کرده و وسوسه مصرف در بیماران درمان و کنترل می‌گردد.

ما در این مرکز ترک شربت تریاک، سم‌زدایی و کاشت ایمپلنت نالتروکسان را برای جلوگیری از عود مواد مخدر به بیماران آقا و خانم در اتاق‌های عمومی، خصوصی و VIP با خدمات رفاهی و هتلینگ ارائه می‌دهیم.

این داروها پس از سم‌زدایی کامل بدن از اپیوم تجویز می‌شوند، در غیر این صورت ممکن است علائم شدید ترک تجربه شود. این بخشی از برنامه جامع درمان اعتیاد به مواد افیونی در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر است که شامل مشاوره، نظارت و تغییر سبک زندگی بیماران است.

برای آشنایی بیشتر با این دارو و تأثیر آن در درمان اعتیاد می‌توانید، با کلینیک ترک اعتیاد طلوع دیگر به شماره ۰۲۱۸۸۶۰۵۹۱۳ تماس حاصل فرمایید.

برای آشنایی بیشتر با این دارو و تأثیر آن در درمان اعتیاد می‌توانید، با کلینیک ترک اعتیاد طلوع دیگر تماس بگیرید.

خدمات کلینیک طلوع دیگر برای ترک اپیوم

درمان اعتیاد اپیوم در کلینیک طلوع دیگر توسط مجرب‌ترین کادر پزشکی ترک اعتیاد، انجام می‌شود. طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد اپیوم با مجوز رسمی بستری بیماران سوءمصرف مواد از وزارت بهداشت همراه با مشاوره رایگان بستری و درمان است.

فعالیت‌های عمده این مرکز در زمینه‌های روانپزشکی و روانشناسی که شامل بررسی‌های تشخیصی، درمان‌های دارویی و غیردارویی، مشاوره و روش‌های مختلف روان‌درمانی انفرادی و گروهی برای بیماران مبتلا به اختلالات روانپزشکی و روان‌تنی و از جمله اعتیاد و به عبارت دیگر سوءمصرف و وابستگی به انواع مواد مخدر، مواد محرک و مواد روان‌گردان است.

  • خدمات اورژانسی و شبانه روزی به صورت ویژه
  • استفاده از به روزترین روش‌های ترک اعتیاد مواد مخدر
  • انجام تمام آزمایش‌های پزشکی
  • همراهی پزشک متخصص در مراحل درمان
  • پرستار ۲۴ ساعته
  • بستری تفکیک شده و اختصاصی
  • امکانات هتلینگ و رفاهی که فضای اختصاصی همراه با امکانات تردمیل، میز تنیس و … در اختیار بیمار قرار داده می‌شود.
  • پیگیری پس از درمان
  • خدمات روانپزشکی و روانشناختی ترک اعتیاد

مراحل بستری در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

مراحل بستری تا ترخیص بیمار در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد طلوعی دیگر

۱. بستری
– تماس بیمار با کلینیک.
– پاسخگوبی پذیرش و پرزنت بیمار و توضیحات روند درمان به او.
– ست کردن تایم با روانشناس مجموعه جهت ارائه مشاوره رایگان به بیمار.
– توضیحات کامل در رابطه با روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.

۲. روند درمان
روند کلی درمان بیماران در این مجموعه به صورت ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی توام با هم صورت می‌گیرد.
طول دوره درمان بسته به حال بیمار و مقدار دوز مصرفی و نوع ماده‌ای که مصرف می‌کند متفاوت است. ولی حداقل زمانی که برای آن در نظر گرفته شده است ۲ تا ۳ هفته (۱۰ تا ۱۲ روز) می‌باشد.

۳. سرویس‌ها
خدماتی که ارائه می‌شود شامل صبحانه ناهار و شام (در کلینیک آجودانیه میان وعده) و اینترنت رایگان می‌باشد و استفاده از تلفن همراه نیز آزاد می‌باشد.
اتاق‌های کلینیک به صورت یک تخته و دو تخته می‌باشند که به کمد و یخچال و تخت مجهز بوده و در اتاق‌های یک تخته امکان حضور همراه هم برای بیمار فراهم می‌باشد.

۴. سم زدایی
بسته به نوع اعتیاد و مواد مصرفی در صورت لزوم سم زدایی کامل انجام می‌شود. همچنین بعد از به اتمام رسیدن دوره درمان بیمار توسط روانپزشک folow می‌شود و بیماران می‌توانند روانکاوی را با روانشناسان خود همچنان ادامه دهند.
بیماران در کنار ترک اعتیادشان باید جهت بهبود اختلالات روانشناسی به وجود آمده نیز تحت نظر روانشناسان قرار گرفته و روانکاوی شوند.

۵. ترخیص
بعد از اتمام دوره درمان در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن بیمار از نظر فیزیکی و روحی و روانی و سپس بعد از تاییدیه پزشک متخصص کارهای ترخیص بیمار انجام می‌پذیرد که بعد از ترخیص هم باز بسته به نیاز بیمار می‌تواند جلسات مشاوره و روانکاوی خود را با روانپزشکان مجموعه داشته باشد.

تصاویر کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
داروخانه کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
سم زدایی کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
RTMS کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
نوار مغزی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
ورزش در اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
سم زدایی مدرن اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
لابی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
اتاق وی ای پی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل

برای دریافت مشاوره
با ما تماس بگیرید

کلینیک ترک اعتیاد
طلوعی دیگر