کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

خدمات بستری ترک اعتیاد

بستری ترک اعتیاد

برای هر شخصی بستری ترک اعتیاد تصمیم سختی است و انتخاب این نوع درمان برای فرد گام مهم و چالش برانگیزی است. در نتیجه هر چقدر فرد آگاهی بیشتری درباره نحوه بستری و درمان برای ترک اعتیاد داشته باشد، ترس او کمتر شده و راحتتر تصمیم می گیرد.

زمانی که فرد مصرف کننده تصمیم به ترک اعتیاد می گیرید، با چالش های جدی جسمانی و روانی مواجه است. ترک اعتیاد اگر زیر نظر روانپزشک اعتیاد نباشد، باعث ایجاد مشکلات فراوان بر روی جسم و روان بیمار می گردد.

درمان اعتیاد بدون برنامه درمانی صحیح، نه تنها باعث ترک اعتیاد نشده، بلکه باعث بوجود آمدن مشکلات جسمانی، روانی، لغزش دوباره بیمار و مصرف مجدد در دوز بالاتر می شود.

ترک اعتیاد با سم زدایی بدن از مواد مخدر و محرک آغاز شده و با درمان های روانشناختی و دارویی ادامه پیدا خواهد کرد. در نتیجه توصیه می شود، حتما ترک اعتیاد را زیر نظر پزشک متخصص اعتیاد و در مراکز دارای امکانات بیمارستانی آغاز کنید.

در ادامه برای آشنایی بیشتر با خدمات بستری ترک اعتیاد، خدمات مشاوره رایگان به بیماران اعتیاد و اعصاب و روان، خدمات درمان سرپایی، مراحل پذیرش و بستری ترک اعتیاد، خدمات بستری ترک اعتیاد به صورت تدریجی، مراقبت بعد از دوره بستری ترک اعتیاد در کلینیک طلوعی دیگر و عوامل موثر در مدت باقی ماندن علائم ترک با کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر همراه باشید.

بستری ترک اعتیاد

خدمات بستری ترک اعتیاد

زمانی که شخص مصرف ‌کننده در کلینیک شبانه روزی ترک اعتیاد طلوعی دیگر پذیرش و بستری می‌شود. کادر درمانی این مرکز، دو نکته مهم که بیماران برای بهبودی و درمان اعتیاد به آن نیازمندند را در نظر می‌گیرند: زمان و تمرکز.

این موارد باعث می‌شود که افراد بتوانند فرآیند بهبودی خود را به صورت مناسب و تحت نظر روانپزشک متخصص ترک مواد مخدر شروع کنند. انتخاب بین برنامه صحیح و برنامه غلط می‌تواند فرق بین عود اعتیاد و یک عمر پاک بودن باشد.

در این مرکز افراد از مزایای درمان تخصصی ترک مواد مخدر و اعصاب و روان بهره‌مند می‌شوند که در هیچ جای دیگری نمی‌توانند آن را دریافت کنند.

کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر دارای مجوز بستری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. این مرکز مجهزترین، مدرنترین و بهترین بیمارستان ترک اعتیاد در ایران بوده و دارای ۲ بخش مجزا برای بستری آقایان و بانوان است.

در این کلینیک اتاق‌های ۲ تخته و ۳ تخته، خصوصی و خصوصی ویژه (VIP) و دارای امکانات بیمارستانی، رفاهی، ورزشی و هتلینگ وجود دارد.

در بهترین بیمارستان ترک اعتیاد یعنی کلینیک ترک طلوعی دیگر، کادر مجرب و متخصص پزشکی به صورت شبانه روزی در زمان بستری و بعد از آن، تحت نظر روانپزشک و تیم روانشناسی متخصص درمان اعتیاد به بیمار خدمات روان درمانی ارائه می‌شود.

در واقع، این مزایا در مراحل درمان اعتیاد کلینیک طلوعی دیگر، برای تمامی بیماران بستری و سرپایی وجود دارد:

  • درمان جسمی
  • درمان روانپزشکی
  • درمان روانشناسی و احساسی

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

خدمات مشاوره رایگان بستری به بیماران اعتیاد و اعصاب و روان

یکی از مهمترین اقدامات در هنگام شروع درمان اعتیاد و یا درمان اختلالات اعصاب و روان، تشخیص درست و علمی تیم درمانی می باشد.

بعد از مراجعه حضوری به بیمارستان ترک اعتیاد طلوعی دیگر، قبل از هر اقدامی بیمار مشاوره رایگان ترک اعتیاد از روانپزشک و روانشناس متخصص دریافت خواهد کرد. این مشاوره به صورت انفرادی و در صورت نیاز همراه با خانواده خواهد بود.

اولین اقدام بعد از دریافت مشاوره فردی توسط بیمار، گرفتن کیت تشخیص اعتیاد می باشد. بعد از گرفتن کیت تشخیص اعتیاد و مشخص شدن نوع مواد مصرفی مخدر یا محرک، شرح حال اولیه جسمانی و روانی بیمار توسط روانشناس به روانپزشک به صورت کامل گزارش می شود.

اگر روانپزشک تشخیص دهد که بیمار برای درمان اعتیاد خود نیاز به خدمات بستری ترک اعتیاد دارد، مشاور تمام اطلاعات در مورد نوع و روند درمان و داروهایی که باید استفاده شود را به طور کامل به بیمار و خانواده آن توضیح خواهد دارد و بیمار با آگاهی کامل، درمان خود را آغاز خواهد نمود.

بعد از بررسی اولیه شرایط جسمی و روانی بیمار، تیم درمانی مرکز طلوعی دیگر به طور کاملاً تخصصی برنامه درمانی منحصر به فرد هر بیمار را تجویز می کند. آنگاه بیمار پذیرش و بستری شده و اقدامات درمانی لازم آغاز می شود.

بستری ترک اعتیاد

درمان سرپایی در کلینیک طلوعی دیگر

یکی دیگر از روش‌های درمان اعتیاد در بیمارستان ترک اعتیاد طلوعی دیگر درمان سرپایی است که بسیاری از مراحل معالجه و روانپزشکی آن با روش ترک اعتیاد به صورت بستری یکسان است.

در این روش از ترک اعتیاد، بیمار می‌تواند مدت بازیابی و درمان را در خانه به سر برده و هر هفته در جلسات زمان بندی شده گروه درمانی و ویزیت ماهیانه روانپزشک شرکت کند و هم زمان می‌تواند به کار و مراقبت از خانواده خود بپردازد.

این نکته را باید در نظر گرفت که در ترک اعتیاد به صورت سرپایی، احتمال مواجه بیمار با محرک‌ها و خطر بازگشت به مصرف مواد وجود دارد. به همین دلیل برای افرادی که با نوع خفیفی از اعتیاد درگیر هستند و مستعد درمان و متعهد می‌باشند، درمان سرپایی مناسب است.

مراحل پذیرش و بستری ترک اعتیاد در کلینیک طلوعی دیگر

مرحله اول: شخص مصرف‌ کننده به کلینیک طلوعی دیگر مراجعه کرده و ارزیابی‌های پزشکی اولیه مانند: نوار قلب، آزمایش خون، آزمایش ادرار و استفاده از کیت تست اعتیاد برای او انجام داده می‌شود.

مرحله دوم: شرح حال روانپزشکی و روانشناختی بیمار ثبت می شود که این شرح حال شامل: آگاهی از شرایط بیمار، میزان مصرف مواد اعتیادآور، نحوه مصرف وی و همچنین تشخیص بیماری‌های زمینه‌ای در بیمار است.

مرحله نهایی: با توجه به شرح حال بیمار برای او بهترین و موثرترین روش ترک اعتیاد تشخیص داده می‌شود. همچنین در زمان بستری، درمان‌ بیمار توسط جدیدترین داروهای روانپزشکی و جلسات روان درمانی متناسب با وضعیت جسمی و روحی بیمار انجام می شود.

بیمار در کلینیک شبانه‌ روزی ترک اعتیاد طلوعی دیگر با خدمات بستری به صورت پانسیون و هتلینگ، تحت درمان تدریجی قرار می‌گیرد. در این کلینیک هر روز بیماران به صورت انفرادی توسط روانشناس و روانپزشک ترک اعتیاد مربوطه ویزیت می‌شوند.

تمامی علائم، نشانه‌های ترک و عوارض سوء‌مصرف مواد در بیمار مورد ارزیابی و کنترل قرار می‌گیرد. همچنین بیماران به صورت شبانه ‌روزی تحت نظر روان پرستاران مرکز می‌باشند که در صورت نیاز اقدامات درمانی مناسب برای بیماران صورت گیرد.

خدمات بستری ترک اعتیاد به صورت تدریجی در کلینیک طلوعی دیگر

در این مرکز تخصصی خدمات بستری ترک اعتیاد تدریجی به صورت کاملاً ساختارمند و برنامه‌ریزی شده، طبق اصول، موقعیت و نیازهای منحصر به فرد هر بیمار ارائه می‌شود.

در طول مدت بستری، بیماران در یک مکان سالم با امکانات رفاهی نگهداری شده و از مراقبت‌های پزشکی در زمان‌بندی‌های مشخص شده، توسط کادر روانشناس، روان پرستار و روانپزشک متخصص اعصاب و روان به صورت ۲۴ ساعته بهره می‌برند.

دریافت خدمات بستری برای ترک اعتیاد، بهترین گزینه برای افرادی است که مبتلا به سوء‌مصرف مواد مخدر هستند و از لحاظ جسمی و روانی وابستگی شدیدی به مواد دارند. همچنین کسانی که از عوارض اختلال روانی یا رفتاری رنج می‌برند، درمان بستری برای ترک اعتیاد به آنها توصیه می‌شود.

درمان درد جسمانی ترک مواد مخدر

هر شخصی که وابستگی جسمی به یک ماده مخدر یا الکل داشته باشد، توقف در مصرف می‌تواند منجر به بروز علائم ترک به صورت درد جسمانی شود.

در کلینیک تخصصی طلوعی دیگر که دارای مجوز بهداشت و بستری شبانه روزی است، فرآیند سم‌زدایی فوق سریع ترک مواد مخدر تحت نظر پزشک متخصص و کادر درمانی برای بیماران دچار اعتیاد انجام می‌شود.

این قضیه به طور عملی باعث کاهش ریسک اُوردوز شده (زیرا بیمار دسترسی به ماده مخدر نداشته) و به طور چشمگیری میزان موفقیت را افزایش می‌دهد.

بیمار در زمان بستری تدریجی با توجه به مقدار، نوع و مدت زمان مصرف و شرایط جسمی با یک برنامه درمانی ترک مواد مخدر، از مزایای درمان درد جسمانی بهرهمند می‌شود.

برای کاهش اثرات مواد شبه افیونی داروی نالتروکسان بهترین روش است، چرا که میل به مصرف و وسوسه مصرف بیمار را در طول درمان ترک اعتیاد کاهش می دهد.

کاشت ایمپلنت نالتروکسان توسط کادر پزشکی مجرب انجام می شود که در یک دوره درمان شش ماه به طول می انجامد و از نظر پزشکی ایمپلنت ها برای درمان اعتیاد بسیار موثر هستند. لازم به ذکر است که هنگام کاشت ایمپلنت بیمار می تواند، باقی درمان را سرپایی و زیر نظر دکتر متخصص ترک اعتیاد سپری کند.

بستری ترک اعتیاد

درمان روانپزشکی ترک مواد مخدر

در اغلب مراکز ترک مواد مخدر، چندین نوع درمان روانپزشکی ارائه می‌شود. این طیف وسیع از گزینه‌های درمانی به تغییر وضعیت فعلی فرد به حالت عدم مصرف، سابقه مصرف بیمار و بهبود آینده آنها توجه می‌کند.

برنامه‌های خوب، چند گزینه روانپزشکی مختلف را ارائه می‌دهند. دلیل این کار این است که هیچ دو نفری شبیه هم نیستند و شرایط فردی خاص هریک تعیین کننده انواع مختلف درمانی است که می‌تواند برای آنها موثر باشد.

درمان روانشناسی ترک مواد مخدر

برخی مراکز ترک مواد مخدر مزایای احساسی که بیمار طی بستری در برنامه درمان را تجربه می‌کند را بر اساس فلسفه برنامه خود به عنوان مزایای روحی یا ذهنی تلقی می‌کنند و اعتقاد دارند که نباید سعی در کاهش این احساسات شود.

اگرچه وابستگی جسمی به مواد مخدر و یا الکل یکی از اجزای اصلی اعتیاد است، ولی آرامش ذهنی و امنیت احساسی که افراد بعد از بستری در کلینیک تخصصی روانپزشکی و ترک مواد مخدر طلوعی دیگر دریافت می‌کنند، یکی از اجزای ضروری بوده که در درمان آنها تاثیرگذار است.

فقط کافی است تصور کنید، هیچ کودک بیمار یا فریاد زننده‌ای وجود ندارد. هیچ استرس کاری و تنش با افراد دیگر بر سر مسائل گذشته نیست. جر و بحثی با همسر یا سایر اعضای خانواده وجود ندارد و هیچ قبض و قسطی هم نیست که بایستی پرداخت شود.

در زمان بستری تدریجی این امکان را برای افراد فراهم می‌کند که بین خودشان و جهان دیوار حائلی بکشند و از این طریق فرصتی را فقط جهت تمرکز روی بهبودی خودشان پیدا کنند.

داستان همینجا تمام نمی‌شود!

باید به یاد داشته باشیم که پاک بودن به معنی حل و فصل شدن تمام ماجرا نیست. فقط صرف اینکه کسی پاک است، دلیل بر این نمی شود که او دیگر تحت تأثیر محرک‌ها قرار نمی گیرد.

تحقیقات در مورد افراد مبتلا به اعتیاد نشان از ضرورت بروز یک تغییر فرهنگی در افرادی می‌دهد که در حال گذراندن دوره بهبودی از اعتیاد به مواد مخدر هستند.

بهبودی چیزی بیش از این است که فقط بگویید “من همینجا قسم می‌خورم که هرگز دوباره مصرف نکنم!”. بلکه به معنی یافتن راه کاملا جدیدی برای دست و پنجه نرم کردن با استرس های رایج و نیز توسعه یک سبک زندگی کاملاً جدید است.

این فرآیندی نیست که طی چند هفته یا حتی چند ماه اتفاق بیفتد، بلکه ممکن است نیازمند سال‌ها زمان باشد و حتی در برخی از بیماران، چیزی است که هرگز به طور کامل اتفاق نخواهد افتاد.

مراقبت بعد از دوره بستری ترک اعتیاد

بعد از گذشتن دوره سم زدایی تدریجی (بستری) و ترک مواد مخدر، بیمار با شرکت در جلسات هفتگی گروه درمانی، خانواده درمانی، زوج درمانی و یا جلسات مشاوره خصوصی که ممکن است با توجه به شرایط هر بیمار فرمت متفاوتی داشته باشد، مراحل پیشگیری از سوء مصرف خود را تحت نظر کادر روانپزشکی و روانشناسی در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر با موفقیت سپری کند.

  • خدمات نوروفیدبک و بیوفیدبک برای بیماران اعتیاد و اعصاب و روان
  • برگزاری جلسات گروه درمانی، خانواده درمانی، زوج درمانی و …
  • انجام تست های روانشناسی و تشخیص نوع بیماری
  • ویزیت روانپزشک و روانشناس در تمامی مراحل درمانی

عوامل موثر در مدت باقی ماندن علائم ترک در دوره بستری ترک اعتیاد

مدت زمان ماندگاری علائم ترک در زمان بستری بیمار، تحت تأثیر سطح وابستگی به مواد مخدر و دیگر عوامل است، از جمله:

  • عوامل سلامت پزشکی و روانی
  • نوع مواد مخدر و محرک مصرفی
  • مدت زمان سوء‌مصرف مواد اعتیادآور توسط بیمار
  • روش و نحوه مصرف کردن مواد مخدر (تزریق، بلع یا سیگار)
  • مقدار، اندازه یا دوز هر بار مصرف مواد اعتیادآور
  • گذشته شخص مصرف‌ کننده و مشکلات فیزیکی

به عنوان مثال، فردی که چندین سال به طور منظم دوزهای زیادی از هروئین را تزریق کرده و با سابقه خانوادگی اعتیاد و مشکلات بهداشت روانی در معرض خطر قرار دارد، به نسبت فردی که با مقدار دوز کمتری درگیر مصرف مواد بوده، بستری دوره ترک اعتیاد او احتمال دارد که مدت طولانی‌تر شده و علائم ترک بیشتری داشته باشد.

در بیمارانی که با میل و رضایت شخصی برای ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند و همکاری مناسبی با کادر درمانی دارند، سیر بهبودی با سرعت بیشتری انجام می‌شود. لازم به ذکر است که اکثر بیماران اعصاب و روان و درگیر اعتیاد، به بیماری و علائم خود باور ندارند و توجیه، انکار و دلیل‌تراشی می‌کنند.

همچنین بیمارانی که توسط خانواده برای درمان به مرکز ترک اعتیاد طلوع مراجعه می‌کنند، کادر درمانی این مرکز در زمان بستری بینش و انگیزه بیمار را جهت پذیرش بیماری، شروع درمان اعتیاد، دریافت خدمات بستری و همکاری با کادر پزشکی بالا می‌برند.

بستری ترک اعتیاد

خدمات کلینیک طلوع دیگر برای ترک مواد مخدر

درمان اعتیاد مواد مخدر در کلینیک طلوع دیگر توسط مجرب‌ترین کادر پزشکی ترک اعتیاد، انجام می‌شود. طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد مواد مخدر با مجوز رسمی بستری بیماران سوءمصرف مواد از وزارت بهداشت همراه با مشاوره رایگان بستری و درمان است.

فعالیت‌های عمده این مرکز در زمینه‌های روانپزشکی و روانشناسی که شامل بررسی‌های تشخیصی، درمان‌های دارویی و غیردارویی، مشاوره و روش‌های مختلف روان‌درمانی انفرادی و گروهی برای بیماران مبتلا به اختلالات روانپزشکی و روان‌تنی و از جمله اعتیاد و به عبارت دیگر سوءمصرف و وابستگی به انواع مواد مخدر، مواد محرک و مواد روان‌گردان است.

  • خدمات اورژانسی و شبانه روزی به صورت ویژه
  • استفاده از به روزترین روش‌های ترک اعتیاد مواد مخدر
  • انجام تمام آزمایش‌های پزشکی
  • همراهی پزشک متخصص در مراحل درمان
  • پرستار ۲۴ ساعته
  • بستری تفکیک شده و اختصاصی
  • امکانات هتلینگ و رفاهی که فضای اختصاصی همراه با امکانات تردمیل، میز تنیس و … در اختیار بیمار قرار داده می‌شود.
  • پیگیری پس از درمان
  • خدمات روانپزشکی و روانشناختی ترک اعتیاد

مراحل بستری در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

مراحل بستری تا ترخیص بیمار در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد طلوعی دیگر

۱. بستری
– تماس بیمار با کلینیک.
– پاسخگوبی پذیرش و پرزنت بیمار و توضیحات روند درمان به او.
– ست کردن تایم با روانشناس مجموعه جهت ارائه مشاوره رایگان به بیمار.
– توضیحات کامل در رابطه با روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.

۲. روند درمان
روند کلی درمان بیماران در این مجموعه به صورت ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی توام با هم صورت می‌گیرد.
طول دوره درمان بسته به حال بیمار و مقدار دوز مصرفی و نوع ماده‌ای که مصرف می‌کند متفاوت است. ولی حداقل زمانی که برای آن در نظر گرفته شده است ۲ تا ۳ هفته (۱۰ تا ۱۲ روز) می‌باشد.

۳. سرویس‌ها
خدماتی که ارائه می‌شود شامل صبحانه ناهار و شام (در کلینیک آجودانیه میان وعده) و اینترنت رایگان می‌باشد و استفاده از تلفن همراه نیز آزاد می‌باشد.
اتاق‌های کلینیک به صورت یک تخته و دو تخته می‌باشند که به کمد و یخچال و تخت مجهز بوده و در اتاق‌های یک تخته امکان حضور همراه هم برای بیمار فراهم می‌باشد.

۴. سم زدایی
بسته به نوع اعتیاد و مواد مصرفی در صورت لزوم سم زدایی کامل انجام می‌شود. همچنین بعد از به اتمام رسیدن دوره درمان بیمار توسط روانپزشک folow می‌شود و بیماران می‌توانند روانکاوی را با روانشناسان خود همچنان ادامه دهند.
بیماران در کنار ترک اعتیادشان باید جهت بهبود اختلالات روانشناسی به وجود آمده نیز تحت نظر روانشناسان قرار گرفته و روانکاوی شوند.

۵. ترخیص
بعد از اتمام دوره درمان در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن بیمار از نظر فیزیکی و روحی و روانی و سپس بعد از تاییدیه پزشک متخصص کارهای ترخیص بیمار انجام می‌پذیرد که بعد از ترخیص هم باز بسته به نیاز بیمار می‌تواند جلسات مشاوره و روانکاوی خود را با روانپزشکان مجموعه داشته باشد.

تصاویر کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
داروخانه کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
سم زدایی کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
RTMS کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
نوار مغزی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
ورزش در اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
سم زدایی مدرن اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
لابی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
اتاق وی ای پی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
بستری ترک اعتیاد

برای دریافت مشاوره
با ما تماس بگیرید

کلینیک ترک اعتیاد
طلوعی دیگر