کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

درمان اعتیاد به روش نوروفیدبک

درمان اعتیاد با نوروفیدبک

اعتیاد به مواد مخدر می‌تواند در بسیاری از افراد سیم پیچی مغز را تغییر داده و مغز فرد دچار تغییراتی شود که بعد از ترک نیاز به درمان پیدا کند. درمان اعتیاد با نوروفیدبک یکی از راه‌های تکمیلی در درمان اعتیاد است.

ممکن است بعضی از افراد معتاد دچار عدم تعادل مغز یا احساسات مزمن شوند که باعث می‌شود زندگی روزمره آنها تحت تأثیر قرار بگیرد، اینجاست که نوروفیدبک می‌تواند به آنها کمک کند.

همان‌طور که می‌دانیم اگر فردی درگیر بیماری اعتیاد شود نه تنها جسم بلکه روح و روانش نیز دچار آسیب‌های فراوانی می‌شود. بنابراین در هنگام درمان علاوه بر درمان جسمی به درمان روانی افراد معتاد نیز باید پرداخت

همچنین مهم‌ترین فاکتور در درمان اعتیاد، تمایل و همکاری شخص در تمام طول دوره درمان است.  در صورتی‌ که شخص بیمار در طول دوره درمان همکاری نکند و برای درمان بی‌میل باشد، رسیدن به نتیجه مطلوب و پایدار غیرممکن خواهد بود.

از این رو پزشکان همیشه دنبال راه‌هایی برای درمان اعتیاد هستند که برای افراد از جذابیت مطلوبی برخوردار باشد. یکی از این روش‌های مطلوب و جدید، درمان اعتیاد با نوروفیدبک است.

امواج مغزی پالس‌های الکتریکی هستند که سلول‌های مغزی شما به وسیله آنها با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. امواج مغزی چیزهای زیادی درباره نحوه احساس و عملکرد شما به ما می‌گویند.

با استفاده از سنسورهای موجود در پوست سر، می‌توان (عادات فکر، سطح استرس، خلق و خوی اساسی و عملکرد کلی مغز) را اندازه‌گیری و نظارت کرد.

با استفاده از نرم افزار تجزیه و تحلیل مغز (نقشه مغزی QEEG)، متخصصان نوروفیدبک می‌توانند مشخص کنند که کدام فعالیت خاص منجر به بروز این علائم در شما شده است. در ادامه با برای آشنایی بیشتر با خدمات درمان اعتیاد با نوروفیدبک و نحوه ارائه این روش درمانی در کلینیک طلوعی دیگر با ما همراه باشید.

درمان اعتیاد با نوروفیدبک

نوروفیدبک چیست؟

برای ترک اعتیاد روش‌های مختلفی ارائه شده که یکی از روش‌های نوین درمان اعتیاد با نوروفیدبک است که برای ترک الکل و شیشه با موفقیت آزمایش شده است.

نوروفیدبک متد درمانی بسیار جدیدی است که در کلینیک ترک اعتیاد و روانپزشکی طلوعی دیگر، برای درمان بیماری‌هایی همچون بیش فعالی، کم توجهی، اختلالات اضطرابی و حملات عصبی، افسردگی، میگرن و اختلال خواب استفاده می‌شود.

این متد درمانی یک سیستم آموزشی مبتنی بر پاداش بدون مصرف دارو برای مغز است. در این روش درمانی-آموزشی که به کمک کامپیوتر پیشرفته انجام می‌شود، آن دسته از فعالیت‌های مغزی که به طور معمول قابل بررسی نیستند، از طریق تجهیزاتی همچون مانیتور و بلندگو بررسی می‌شوند.

در ادامه پارامترهایی از فعالیت‌های مغز را که مد نظر پزشک بوده و به طور عادی قابل درک نیستند، برای خود بیمار قابل مشاهده کرده و از طریق مانیتور و بلندگو به او نشان داده می‌شود.

 این پارامترها نشان می‌دهد که مغز در حال حاضر چه کاری انجام می‌دهد. نوروفیدبک می‌تواند برای پاداش دادن به مغز و سیستم عصبی به روشی که مواد مخدر و الکل عمل می‌کنند، استفاده شود.

در واقع دستگاه نوروفیدبک هر یک از امواج مغزی را اندازه‌گیری کرده و عملکرد صحیح یا غیر صحیح آن را در قالب بازی یا فیلم انعکاس می‌دهد. مغز با آگاهی از وضعیت مختلف امواج مغزی، در واقع از وضعیت عملکرد خودش آگاه می‌شود و وقتی سعی می‌کند هر موج را به اندازه مطلوب برساند، در واقع سعی در اصلاح عملکرد خویش دارد.

به مرور مغز این کار را یاد گرفته و خودتنظیمی را می‌آموزد و بدون کمک دستگاه، خودش را تنظیم می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که در مقایسه با درمان‌های موجود برای ترک اعتیاد، درمان با نوروفیدبک از بسیاری از روش‌های دیگر موفق‌تر بوده است و علاوه بر این، درمان با این روش وسوسه و ولع فرد را کاهش می‌دهد و در دراز مدت احتمال عود و بازگشت را پایین می‌آورد.

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

روش درمان با نوروفیدبک EEG Neurofeedback

الکتروانسفالوگرافی (EEG Neurofeedback) یک روش الکتروفیزیولوژیک برای پایش و ثبت فعالیت الکتریکی مغز است. برای انجام آن حسگرهایی به سر بیمار متصل شده و با سیم‌هایی به کامپیوتر اصلی وصل می‌شوند.

به کمک این حسگرها می‌توان نحوه فعالیت مغز را بررسی کرد، چرا که اعتیاد باعث ایجاد مسیرهایی مختلفی در سیستم عصبی و مغز مصرف کننده می‌شود و هدف از انجام این روش درمانی ایجاد دوباره مسیرهای صحیح است.

اعتیاد غیرفعال با مسیرهایی که ایجاد می‌کند، مصرف مواد مخدر را تقویت می‌کند. با توجه به توانایی مغز در تغییر و تطبیق الگوهای جدید (که نوروپلاستیسیتی نامیده می‌شود) مغز قادر به ایجاد مسیرهای عصبی جدیدی است که با گذشت زمان پایدار می‌شوند.

از درمان‌های نوروفیدبک برای اعتیاد به عنوان ابزاری غیر تهاجمی برای آموزش خود تنظیمی مغز استفاده می‌شود. سنسورهای EEG که به پوست سر متصل شده‌اند، فعالیت امواج مغزی را می‌خوانند. “بازخورد” این است که کامپیوتر هنگام تولید فعالیت موج مغزی خاص به مغز پاداش می‌دهد.

درمان اعتیاد با نوروفیدبک

عملکرد نوروفیدبک چگونه است؟

مکانیزم پاداش دهی نوروفیدبک، بر اساس آرام کردن مغز و سیستم عصبی است. بنابراین مغز بیمار جستجوی پاداش را ادامه می‌دهد و به این طریق برای آرامش خود آموزش می‌بیند. مانند دیدن یک سفینه فضایی در پرواز در صفحه یا شنیدن صدای امواج اقیانوس.

از آنجایی که افراد معتاد دچار برانگیختگی و تحریک پذیری هستند، انجام نوروفیدبک باعث می‌شود تا احساس آرامشی حتی بیش از زمان مصرف مواد اعتیاد آور پیدا کنند و مغز این الگوی کسب آرامش را جایگزین مصرف مخدرها یا محرک‌ها می‌کند.

مصرف محرک‌هایی همچون کوکائین یا شیشه باعث می‌شود که بیمار احساس بیداری مرگباری داشته باشد و برنامه درمانی بیوفیدبک در این خصوص تشویق فعالیت مغز به تولید امواج مغزی با فرکانس بالاتر است. درمان اعتیاد با نوروفیدبک کمک‌های بسیاری به بیمار همچون افزایش تمرکز، افزایش انگیزه و سطح انرژی می‌کند.

  1. اگر فرد بیش از حد برانگیخته شود، در یکی از حالت‌های زیر قرار دارد:
  • اضطراب
  • تکانشگری
  • واکنش پذیری
  • به طور کلی در پوست خود احساس ناراحتی دارد

الکل، بنزودیازاپین‌ها و مواد افیونی این حالت را آرام می‌کنند (که البته اغلب با عواقب مرگبار همراه هستند).

  1. از سوی دیگر، اگر تحریک مغز کم باشد، فرد اغلب با این موارد در تنازع است:
  • افسردگی
  • انرژی کم
  • احساس ناامیدی

برنامه ریزی نوروفیدبک برای شخصی که این حالت‌ها را تجربه می‌کند، به تشویق مغز برای تولید امواج مغزی با فرکانس بالاتر کمک می‌کند که برای موارد زیر کمک کننده است:

  • افزایش تمرکز
  • افزایش خلق و خوی
  • افزایش انگیزه
  • افزایش سطح انرژی

در اینجا توجه داشته باشید که پروتکل‌های جداگانه در دستگاه نوروفیدبک برای هر بیمار بر اساس علائم آنها تعیین می‌شود. اما در نهایت مغز یک سیستم خود سازمان دهنده است که برای یافتن تعادل خود تنها نیازمند اندکی تشویق است.

بنابراین، در حالی که فعالیت بسیاری در این فرایند درگیر است، یک پدیده ارگانیک نیز وجود دارد که هنگامی که مغز به دنبال یک وضعیت تنظیم شده است، رخ می‌دهد. بدن ما در صورت داشتن شرایط مناسب از هوش ذاتی برخوردار است.

درمان اعتیاد با نوروفیدبک

یکی از کاربردهای نوروفیدبک ترک اعتیاد به خصوص ترک الکل است که نه تنها عوارضی برای بیمار به همراه ندارد؛ بلکه باعث کنترل وسوسه و میل به مصرف مجدد نیز می‌شود.

فعالیت ارادی و غیر ارادی تمامی ارگان‌های بدن تحت فرمان سیستم عصبی است و از آنجایی که انجام این متد درمانی باعث بهبود عملکرد سیستم عصبی می‌شود، عملکرد سایر ارگان‌ها مخصوصاً کلیه‌ها بهبود پیدا می‌کند.

طی تحقیقات مشخص شده که بیمارانی که از نوروفیدبک برای درمان اعتیاد خود استفاده می‌کنند، بعد از پروسه درمان بهبود وضعیت خواب، تنظیم فشار خون و ضربان قلب را نیز تجربه می‌کنند.

جالب است بدانید بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای برای بهبود عملکرد حرفه‌ای خود و کاهش اضطراب و بهبود کیفیت خواب همچنین افزایش توانایی در سازگاری با چالش‌های روزانه از نوروفیدبک استفاده می‌کنند.

درمان اعتیاد با نوروفیدبک

خدمات کلینیک طلوعی دیگر برای ترک مواد مخدر

ترک مواد مخدر در کلینیک طلوعی دیگر توسط مجرب‌ترین کادر پزشکی ترک اعتیاد، انجام می‌شود. طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد با مجوز رسمی بستری بیماران سوء مصرف مواد از وزارت بهداشت همراه با مشاوره رایگان بستری و درمان است.

فعالیت‌های عمده این مرکز در زمینه‌های روانپزشکی و روانشناسی که شامل بررسی‌های تشخیصی، درمان‌های دارویی و غیردارویی، مشاوره و روش‌های مختلف روان‌درمانی انفرادی و گروهی برای بیماران مبتلا به اختلالات روانپزشکی و روان‌تنی و از جمله اعتیاد و به عبارت دیگر سوءمصرف و وابستگی به انواع مواد مخدر، مواد محرک و مواد روان‌گردان است.

  • خدمات اورژانسی و شبانه روزی به صورت ویژه
  • استفاده از به روزترین روش‌های ترک اعتیاد مواد مخدر
  • انجام تمام آزمایش‌های پزشکی
  • همراهی پزشک متخصص در مراحل درمان
  • پرستار ۲۴ ساعته
  • بستری تفکیک شده و اختصاصی
  • امکانات هتلینگ و رفاهی که فضای اختصاصی همراه با امکانات تردمیل، میز تنیس و … در اختیار بیمار قرار داده می‌شود.
  • پیگیری پس از درمان
  • خدمات روانپزشکی و روانشناختی ترک اعتیاد

مراحل بستری در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

مراحل بستری تا ترخیص بیمار در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد طلوعی دیگر

۱. بستری
– تماس بیمار با کلینیک.
– پاسخگوبی پذیرش و پرزنت بیمار و توضیحات روند درمان به او.
– ست کردن تایم با روانشناس مجموعه جهت ارائه مشاوره رایگان به بیمار.
– توضیحات کامل در رابطه با روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.

۲. روند درمان
روند کلی درمان بیماران در این مجموعه به صورت ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی توام با هم صورت می‌گیرد.
طول دوره درمان بسته به حال بیمار و مقدار دوز مصرفی و نوع ماده‌ای که مصرف می‌کند متفاوت است. ولی حداقل زمانی که برای آن در نظر گرفته شده است ۲ تا ۳ هفته (۱۰ تا ۱۲ روز) می‌باشد.

۳. سرویس‌ها
خدماتی که ارائه می‌شود شامل صبحانه ناهار و شام (در کلینیک آجودانیه میان وعده) و اینترنت رایگان می‌باشد و استفاده از تلفن همراه نیز آزاد می‌باشد.
اتاق‌های کلینیک به صورت یک تخته و دو تخته می‌باشند که به کمد و یخچال و تخت مجهز بوده و در اتاق‌های یک تخته امکان حضور همراه هم برای بیمار فراهم می‌باشد.

۴. سم زدایی
بسته به نوع اعتیاد و مواد مصرفی در صورت لزوم سم زدایی کامل انجام می‌شود. همچنین بعد از به اتمام رسیدن دوره درمان بیمار توسط روانپزشک folow می‌شود و بیماران می‌توانند روانکاوی را با روانشناسان خود همچنان ادامه دهند.
بیماران در کنار ترک اعتیادشان باید جهت بهبود اختلالات روانشناسی به وجود آمده نیز تحت نظر روانشناسان قرار گرفته و روانکاوی شوند.

۵. ترخیص
بعد از اتمام دوره درمان در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن بیمار از نظر فیزیکی و روحی و روانی و سپس بعد از تاییدیه پزشک متخصص کارهای ترخیص بیمار انجام می‌پذیرد که بعد از ترخیص هم باز بسته به نیاز بیمار می‌تواند جلسات مشاوره و روانکاوی خود را با روانپزشکان مجموعه داشته باشد.

تصاویر کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
داروخانه کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
سم زدایی کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
RTMS کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
نوار مغزی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
ورزش در اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
سم زدایی مدرن اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
لابی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
اتاق وی ای پی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل

برای دریافت مشاوره
با ما تماس بگیرید

کلینیک ترک اعتیاد
طلوعی دیگر