کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

قرص ب ۲ چیست؟ { بهترین روش ترک قرص ب ۲}

ترک اعتیاد قرص ب 2 یا بوپرنورفین قرص ب 2 چیست؟

استرس و داشتن نگرانی شدید برای ترک اعتیاد به موارد مخدر، نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه مشکلات را پیچیده‌تر خواهد کرد. برای جواب به سوال قرص ب ۲ چیست؟ و ترک اعتیاد قرص ب ۲ یا همان بوپرنورفین چگونه صورت می گیرد با ما همراه باشید. مانند هر مواد مخدر دیگری نیاز به داشتن دانش و اطلاعات کافی و حضور تیم متخصص و حرفه‌ای در محیطی با تجهیزات و امکانات بیمارستانی است. چرا که اعتیاد به بوپرنورفین یا همان قرص ب ۲ یا به طور کلی هر نوع اعتیاد دیگری یک نوع بیماری روحی و جسمی است و نیاز به درمان تخصصی دارد. پس تا انتهای این مطلب با  کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر همراه باشید.

ترک اعتیاد قرص ب 2 یا بوپرنورفین قرص ب 2 چیست؟

قرص ب ۲ چیست؟

بوپرنورفین شایع‌ترین دارو برای درمان اعتیاد به سایر داروها است و در برخی کمپ‌ها و مراکز غیرتخصصی ترک به صورت غیرحرفه‌ای آن را مورد استفاده قرار می‌دهند!

قرص بوپرنورفین (Bupernorphine) که معروف به قرص B2 است، یک داروی مسکن قوی اپیوئیدی یا در واقع ضد درد از نوع مخدر نیمه صنعتی است که احتمال وابستگی و اعتیاد را در افراد بالا می‌برد.

این دارو برای درمان اختلال مصرف مواد مخدر و دردهای حاد و مزمن به کار می‌رود. قرص ب ۲ اثری شبه به مورفین داشته و کاربرد آن شبیه به قرص متادون است و در جهت کلینیک درمان اعتیاد و کمپ ترک اعتیاد از آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مکانیسم اثر قرص ب ۲ دقیقاً شبیه مشتقات تریاک است. یعنی به گیرنده‌های خاصی از مغز وصل می‌شود و وسوسه مصرف مواد مخدر و تأثیر آن را بر روی مغز کم می‌کند.

نشئگی و عوارض اعتیاد به بوپرنورفین بسیار کمتر از مشتقات تریاک است. اما این به آن معنا نیست که مصرف کنترل نشده بوپرنورفین بدون آسیب و پیامدهای منفی است.

از این دارو به صورت قرص زیرزبانی، تزریق، به عنوان پچ پوستی یا به عنوان درون کاشت استفاده می‌شود. برای اختلال در مصرف مواد مخدر، معمولاً از زمان شروع علائم ترک و برای دو روز اول تحت درمان مستقیم یک ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی شروع می‌شود.

احتمال وابستگی به این دارو بالا است. اعتیاد به این ماده شبیه به اعتیاد به موادی مانند کدئین، هروئین، مورفین و متادون است. این دارو عوارضی مشابه و جدی شبیه به مواد ذکر شده دارد و همراه با عوارض جسمانی و روانی همراه است. در جواب به سوال قرص ب۲ چیست ؟ باید گفت قرص ب ۲ علاوه بر خاصیت ترک اعتیادی، برای درمان دردهای شدید، استفاده قبل از بیهوشی، کنترل و برگرداندن مهار تنفسی ناشی از بیهوشی را نیز دارد.

بنابراین، باید با دقت از این دارو استفاده کرد، چرا که مانند بسیاری از داروهای جایگزین مواد مخدر می‌تواند موجب وابستگی شدید بیمار به این دارو شود.

متخصصین توصیه می‌کنند افراد برای ترک مواد اعتیاد آور، خودسرانه از داروهای ترک مانند قرص ب ۲ استفاده نکنند. زیرا عوارض این داروها بسیار زیان بار خواهد بود.

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

عوارض مصرف قرص ب ۲ چیست؟

همه داروها همراه با اثرات مفید درمانی خود، عوارضی نیز دارند. این عوارض در همه افراد دیده نمی‌شود و به یک شکل نخواهد بود.

هنگامی که یک داروی شبه مخدر در زمان طولانی استفاده می‌شود، ممکن است به یک عادت تبدیل شود و باعث وابستگی ذهنی یا جسمی شود.

در صورت قطع ناگهانی قرص بوپرنورفین، وابستگی جسمی ممکن است منجر به بروز عوارض قرص زیر زبانی b2 شود. کسانی که به دنبال سوال قرص ب۲ چیست؟ میگردند باید بدانند عوارض جانبی بین قرص یا واکنش‌های جدی که نیاز به مراقبت از پزشک دارند، شامل: توهم، درد شدید معده، غش کردن است.

همچنین هر وقت عملکردهای تنفسی کاهش یافت و نشانه‌های حساسیت دارویی مثل تورم صورت، لب‌ها، زبان و گلو دیده شد، باید سریعاً به پزشک مراجعه کرد.

هر چند که اثرات بوپرنورفین بسیار خفیف‌تر از اثرات سایر مواد اعتیادآور است. اما اثرات بوپرنورفین زمانی که به یک دوز مشخصی می‌رسد، ثابت است. به این معنا که افزایش دوز مصرفی ب ۲ باعث شدیدتر شدن حالات نشئگی فرد نخواهد شد. علاوه بر این، اور دوز کردن با بوپرنورفین بسیار دشوارتر از سایر مخدرها است.

خواب آلودگی، گیجی، یبوست، سردرد در هنگام مصرف دارو ممکن است رخ دهد. برای جلوگیری از یبوست، در رژیم غذایی خود از فیبر بیشتری استفاده کنید، آب بنوشید و ورزش کنید. ممکن است پزشک برای شما داروی مسهل تجویز نماید.

برای جلوگیری از سرگیجه یا زمین خوردن به این علت، از تغییر موقعیت‌های سریع و نشستن و برخاستن ناگهانی پرهیز کنید. در صورت سوء مصرف بوپرنورفین، تزریق آن یا در مصرف هم‌زمان با الکل، اپیوئیدها و بنزودیازپین‌ها مانند دیازپام ممکن است عوارض کشنده تنفسی رخ دهد. به طور کلی می‌توان گفت، برخی از عوارض این دارو شامل:

علائم اعتیاد به قرص ب ۲ یا بوپرنورفین چیست؟

وابستگی و اعتیاد به بوپرنورفین یا قرص ب ۲ با علائم و نشانه‌هایی همراه است که شناخت و آگاهی از آنها می‌تواند به شما یا نزدیکانتان در تشخیص به موقع اعتیاد کمک کند، تا هر چه زودتر به دنبال روش درمانی مناسب برای ترک اعتیاد قرص ب ۲  باشید.

  • افرادی که به طور هم زمان از بوپرنورفین و مخدر استفاده می‌کنند، ممکن است دچار سو مصرف با بوپرنورفین شوند.
  • مصرف خارج از نوبت مشخص شده توسط پزشک
  • مصرف بیش‌تر از دوز تجویزی پزشک در دوره طولانی‌تر
  • استفاده از این دارو بدون تجویز پزشک
  • درخواست دوز بیشتر برای مصرف در خانه
  • مصرف این دارو پس از هر گونه مشکل در منزل، مدرسه، یا کار
  • بارها سعی ناموفق در ترک قرص ب ۲

مانند هر نوع مخدر دیگری، این ماده نیز علائم جسمانی و ذهنی مختلفی به همراه دارد. تست اعتیاد به بوپرنورفین rapid bup test  نام دارد. برای انجام این تست نیز باید آزمایش ادرار انجام دهید. اگر مقدار این مخدر در ادرار شما به بیش از ۱۰ میلی‌گرم برسد، تست اعتیاد شما مثبت خواهد شد.

علائم جسمانی، اولین نشانه‌های مصرف ماده اعتیاد آور ب ۲ است. فرد مصرف کننده در فاصله کوتاهی بعد از استعمال، دچار احساس کرختی و خستگی می‌شود.

در ادامه او اختلال در هماهنگی حرکات طبیعی بدن و یا اختلال در تکلم و دید را خواهد داشت. احساس خارش و سرگیجه‌های شدید نیز از دیگر علائم جسمانی است که سراغ فرد مصرف کننده می‌رود.

مصرف بوپرنورفین سیستم گوارش بدن را ضعیف می‌کند. حالت تهوع، سوزش معده و از دست دادن اشتها، از دیگر مشکلاتی است که ادامه اعتیاد به همراه می‌آورد.

مصرف نادرست و غیر اصولی بوپرنورفین همچنین شخص را دچار اختلالات روحی و روانی می‌کند. عموم مصرف کنندگان با احساسی نظیر بی‌خوابی، گیجی و افسردگی سر و کله می‌زنند.

آن‌ها به مرور، قدرت تفکر و تصمیم گیری را از دست داده و با ضعف در حافظه نیز روبرو خواهند شد. در موارد حادتر فرد معتاد دست به انجام رفتارهای مخرب و ناهنجار می‌زند و با پرخاشگری‌های پی در پی اطرافیان و خانواده را آزار می‌دهد. علاوه بر این خماری قرص ب ۲ در دوران ترک برای فرد علائمی چون موارد زیر را به وجود می‌آورد:

  • یبوست، سردرد، تهوع و استفراغ
  • گرفتگی و دردهای عضلانی
  • سرگیجه، خواب آلودگی و خستگی
  • تعریق و خشک شدن دهان
  • دون دون شدن پوست و تعریق شدید
  • احساس گرما یا سرمای غیرعادی
  • آبریزش از بینی و چشم
  • تاری دید یا گشاد شدن مردمک چشم
  • اختلال در توجه و یادگیری
  • تب، لرزش
  • تپش قلب
  • اسهال

علائم ترک اعتیاد قرص ب ۲ چیست؟

علائم ترک اعتیاد قرص ب ۲ مشابه علائم ترک هروئین است، اما با این حال شدت علائم بوپرنورفین خفیف‌تر است. پس از قطع مصرف طولانی مدت قرص بوپرنورفین برخی از عوارض جانبی جسمی و روانی که ممکن است تجربه شود، شامل:

  • سردرد
  • حالت تهوع
  • عادت خواب نامنظم
  • نوسانات خلقی
  • اضطراب
  • عرق سرد
  • خمیازه کشیدن
  • خوروپف
  • بروز علائم آنفولانزا
  • درد عضلانی
  • اسهال و استفراغ

برای ترک اعتیاد قرص ب ۲ یا بوپرنورفین چه باید کرد؟

ترک قرص ب ۲ یا بوپرنورفین، بسته به درجه اعتیاد و اینکه بیمار از اعتیاد قبلی خود با موفقیت گذشته است، اشکال مختلفی دارد.

از آنجایی که بوپرنورفین نیز دارویی اعتیادآور است، ترک بوپرنورفین به آن می‌بایست تحت نظر روانپزشک متخصص ترک قرص انجام شود.

روانپزشک می‌تواند مقدار دریافت بوپرنورفین توسط بیمار را کنترل کند و مؤثرترین روش درمانی را برای بیمار با توجه به شرایط فیزیکی، روحی و روانی او تشخیص دهد.

تمام برنامه‌های درمانی ترک قرص که برای هر بیمار جداگانه برنامه‌ریزی می‌شود، موجب گردیده که سایر نگرانی‌های پزشکی که ممکن است در فرایند ترک اعتیاد اختلال ایجاد کنند را نیز پوشش دهد.

این امر برای اکثر مصرف‌کننده‌های بوپرنورفین یا دیگر مواد اعتیاد آور این حصول اطمینان را دارد که بیمار در زمان ترخیص به هیچ گونه مواد مخدر یا شبه مخدر اعتیاد ندارد.

برای بیمارانی که برای مدیریت درد به سراغ مخدرها رفته بودند، درمان بایستی شامل یافتن روشی بهتر برای کنترل درد باشد. تا بیمار نیازی به مصرف مخدرها نداشته باشد و دیگر دچار دردهای مزمن نگردد.

ترک بوپرنورفین چند روز طول می‌کشد؟

این فرایند ممکن است به صورت تدریجی یا فوق سریع طی یک هفته تا دو هفته انجام شود که بسته به دوز مصرف، مدت زمان مصرف قرص ب ۲ و درجه اعتیاد به آن دارد.

پس از پایان سم‌زدایی، دوره درمان بعد از ترک با برنامه‌های درمانی مانند: گروه درمانی اعتیاد، کار درمانی و ویزیت ماهیانه روانپزشک و روانشناس آغاز می‌شود که می‌تواند به بیمار در فراگیری سبک زندگی بدون مخدر بسیار کمک کند.

کنترل وابستگی فیزیکی و روانی به قرص بوپرنورفین

با این که احتمال وابستگی فیزیکی به قرص B2 وجود دارد، اما اعتیاد روانی آن بسیار شایع‌تر است. اعتیاد روانی زمانی به وجود می‌آید که مصرف کننده باور داشته باشد که برای فعالیت‌های روزمره و یا درمان زود انزالی نیاز به مصرف قرص ب ۲ دارد.

همچنین فرد فکر کند ترک بوپرنورفین باعث بازگشت اعتیاد به مخدر اصلی و دیگر مشکلات او می‌شود. ترس از بازگشت می‌تواند بیشتر باعث شود که فرد بوپرنورفین را به مدت طولانی‌تری نسبت به زمان مورد نیاز مصرف کند و ترک اعتیاد قرص ب ۲ برای او سخت باشد.

یکی دیگر از دلایل بالقوه اعتیاد روانی به بوپرنورفین، ترس از بازگشت درد مزمن و مشکلات روابط جنسی او در اثر ترک قرص ب ۲ است. این نوع اعتیاد روانی اغلب در افرادی اتفاق می‌افتد که بوپرنورفین را به عنوان سم‌زدایی بدن از سایر مواد مخدر و یا خوددرمانی برای بیماری‌های خود مصرف می‌کنند.

بهترین روش ترک قرص ب ۲ در کلینیک طلوعی دیگر

سم‌زدایی بدن از اعتیاد و ترک اعتیاد قرص ب ۲ یا بوپرنورفین با داروهای روانپزشکی، در کلینیک طلوعی دیگر می‌تواند به افرادی که به مصرف این قرص وابسته شده‌اند، کمک کند تا آن را برای همیشه ترک کنند.

افرادی که به سایر مخدرهای قوی‌تر اعتیاد دارند، احتمالاً به بوپرنورفین نیز معتاد خواهند شد، مانند: مصرف هم زمان بوپرنورفین با تریاک. همچنین اثرات بوپرنورفین برای افرادی که دچار سوءمصرف مواد مخدر هستند، نسبت به سایر داروها کمتر احساس می‌شود.

این امر به این دلیل است اثرات بوپرنورفین برای این افراد نسبت به سایر داروها خفیف‌تر است. بوپرنورفین به عنوان یک شبه مخدر معرفی شده، بنابراین ترک قرص ب ۲ نیز نیاز به نظارت بالای کادر پزشکی دارد.

درمان بستری ترک اعتیاد یکی از مؤثرترین روش‌های درمانی برای ترک اعتیاد به قرص b2 یا بوپرنورفین است. در دوره درمانی و سم‌زدایی بوپرنورفین، بیمار به قرص ب ۲ دسترسی ندارد و تحت نظر تیم پزشکی متخصص ترک قرص این مرکز خواهد بود.

مزیت بزرگ این روش، نظارت ۲۴ ساعته بر روی بیمار است. این کار به مدیریت بهتر علائم ترک اعتیاد قرص کمک می‌کند. علاوه بر این، گذراندن دوره درمانی در یک کلینیک تخصصی ترک اعتیاد، به دلیل عدم دسترسی به مخدر و داروهای شبه مخدر، موجب کاهش یا کنترل وسوسه در مصرف کننده می‌شود.

مدت زمان بستری برای ترک اعتیاد بوپرنورفین یا قرص ب ۲ بستگی به میزان مصرف بیمار و چگونگی مصرف دارو دارد. به کمک خانواده، دوستان و تیم پزشکی کلینیک ترک اعتیاد و روانپزشکی طلوعی دیگر، بیمار انگیزه بیشتری برای ترک قرص ب ۲ خواهد داشت و درمان بیمار با بهبودی و عدم سوءمصرف مجدد صورت خواهد گرفت.

در این مقاله سعی شد به صورت کامل جواب سوال قرص ب ۲ چیست؟ را داده باشیم.

خدمات کلینیک طلوعی دیگر برای درمان اعتیاد قرص ب ۲

درمان اعتیاد قرص ب ۲ در کلینیک طلوعی دیگر توسط مجرب‌ترین کادر پزشکی ترک اعتیاد، انجام می‌شود. طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد قرص ب ۲ با مجوز رسمی بستری بیماران سوءمصرف مواد از وزارت بهداشت همراه با مشاوره رایگان بستری و درمان است.

فعالیت‌های عمده این مرکز در زمینه‌های روانپزشکی و روانشناسی که شامل بررسی‌های تشخیصی، درمان‌های دارویی و غیردارویی، مشاوره و روش‌های مختلف روان‌درمانی انفرادی و گروهی برای بیماران مبتلا به اختلالات روانپزشکی و روان‌تنی و از جمله اعتیاد و به عبارت دیگر سوءمصرف و وابستگی به انواع مواد مخدر، مواد محرک و مواد روان‌گردان است.

  • خدمات اورژانسی و شبانه روزی به صورت ویژه
  • استفاده از به روزترین روش‌های ترک اعتیاد مواد مخدر
  • انجام تمام آزمایش‌های پزشکی
  • همراهی پزشک متخصص در مراحل درمان
  • پرستار ۲۴ ساعته
  • بستری تفکیک شده و اختصاصی
  • امکانات هتلینگ و رفاهی که فضای اختصاصی همراه با امکانات تردمیل، میز تنیس و … در اختیار بیمار قرار داده می‌شود.
  • پیگیری پس از درمان
  • خدمات روانپزشکی و روانشناختی ترک اعتیاد

مراحل بستری در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

مراحل بستری تا ترخیص بیمار در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد طلوعی دیگر

۱. بستری
– تماس بیمار با کلینیک.
– پاسخگوبی پذیرش و پرزنت بیمار و توضیحات روند درمان به او.
– ست کردن تایم با روانشناس مجموعه جهت ارائه مشاوره رایگان به بیمار.
– توضیحات کامل در رابطه با روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.

۲. روند درمان
روند کلی درمان بیماران در این مجموعه به صورت ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی توام با هم صورت می‌گیرد.
طول دوره درمان بسته به حال بیمار و مقدار دوز مصرفی و نوع ماده‌ای که مصرف می‌کند متفاوت است. ولی حداقل زمانی که برای آن در نظر گرفته شده است ۲ تا ۳ هفته (۱۰ تا ۱۲ روز) می‌باشد.

۳. سرویس‌ها
خدماتی که ارائه می‌شود شامل صبحانه ناهار و شام (در کلینیک آجودانیه میان وعده) و اینترنت رایگان می‌باشد و استفاده از تلفن همراه نیز آزاد می‌باشد.
اتاق‌های کلینیک به صورت یک تخته و دو تخته می‌باشند که به کمد و یخچال و تخت مجهز بوده و در اتاق‌های یک تخته امکان حضور همراه هم برای بیمار فراهم می‌باشد.

۴. سم زدایی
بسته به نوع اعتیاد و مواد مصرفی در صورت لزوم سم زدایی کامل انجام می‌شود. همچنین بعد از به اتمام رسیدن دوره درمان بیمار توسط روانپزشک folow می‌شود و بیماران می‌توانند روانکاوی را با روانشناسان خود همچنان ادامه دهند.
بیماران در کنار ترک اعتیادشان باید جهت بهبود اختلالات روانشناسی به وجود آمده نیز تحت نظر روانشناسان قرار گرفته و روانکاوی شوند.

۵. ترخیص
بعد از اتمام دوره درمان در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن بیمار از نظر فیزیکی و روحی و روانی و سپس بعد از تاییدیه پزشک متخصص کارهای ترخیص بیمار انجام می‌پذیرد که بعد از ترخیص هم باز بسته به نیاز بیمار می‌تواند جلسات مشاوره و روانکاوی خود را با روانپزشکان مجموعه داشته باشد.

تصاویر کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
داروخانه کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
سم زدایی کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
RTMS کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
نوار مغزی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
ورزش در اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
سم زدایی مدرن اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
لابی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
اتاق وی ای پی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
ترک اعتیاد ترک اعتیاد قرص ب 2 یا بوپرنورفین قرص ب 2 چیست؟ کلینیک طلوع دیگر

برای دریافت مشاوره
با ما تماس بگیرید

کلینیک ترک اعتیاد
طلوعی دیگر