کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

خدمات ترک اعتیاد

خدمات ترک اعتیاد

وقتی که شخصی به ترک اعتیاد فکر می‌کند یا می‌خواهد اقدام به ترک کند، نگرانی‌های فراوانی دارد که ترک اعتیاد را برایش تبدیل به چالشی سخت و دشوار می‌کند. به همین جهت برای ترک نیاز به حمایت، همراهی و درمان تخصصی دارد.

اعتیاد علاوه بر جسم بیمار تأثیرات زیادی بر ذهن و سلامت روان فرد می‌گذارد و مصرف مواد مخدر علاوه بر وابستگی جسمانی باعث ایجاد وابستگی روانی در بیمار می‌شود. به همین دلیل یک برنامه درمانی کامل نیازمند انجام خدمات روان درمانی در کنار درمان جسمانی است.

تلاش برای تسکین دردها و علائم ترک مواد مخدر و یا تصمیم ناگهانی عدم مصرف مواد اغلب باعث ایجاد اثرات بسیار ناخوشایند بر روی جسم و روان فرد می‌شود.

ترک اعتیاد در خانه بدون روش درمانی مناسب، باعث بازگشت دوباره فرد به سوی مواد و مصرف مجدد در دوز بالاتر می‌شود. به همین دلیل مرکز ترک اعتیاد طلوعی دیگر، خدمات ترک اعتیاد را تحت نظر بهترین روانپزشکان اعتیاد و کادر پزشکی مجرب و با تجربه به بیماران خود، همراه با امکانات رفاهی و خدمات شبانه ‌روزی ارائه می‌دهد.

خدمات ترک اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دیگر، مطابق جدیدترین متدهای روز همچون علوم اعصاب شناختی، تحریک مغناطیسی مغز RTMS، رفتار درمانی شناختی CBT، الکتروشوک درمانی، بیوفیدبک، نوروفیدبک و… همچنین در راستای کاهش میل و وسوسه فرد تجویز ایمپلنت نالتروکسان انجام می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با متدها و خدمات ترک اعتیاد در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد طلوعی دیگر با ما همراه باشید.

خدمات ترک اعتیاد

خدمات ترک اعتیاد در کلینیک طلوعی دیگر

مصرف مواد اعتیادآور علاوه بر وابستگی جسمی، باعث وابستگی روانی نیز می‌شود. به همین دلیل ترک اعتیاد بسیار چالش برانگیز بوده و تسکین علائم ترک و محرومیت یا تصمیم ناگهانی به عدم مصرف مواد اعتیادآور، باعث بروز و ایجاد اثرات بسیار ناخوشایند در بیمار می‌شود.

 به همین دلیل تأکید می‌شود که ترک اعتیاد در خانه یا خود درمانی خارج از نظر پزشک روش مناسبی نیست و تنها باعث لغزش مجدد بیمار می‌شود. متأسفانه نگرانی بیشتر از آن بابت است که بسیاری از بیماران بعد از بازگشت به مصرف اقدام به مصرف مواد با دوزهای بالاتر می‌کنند.

ترک اعتیاد اصطلاحی عامیانه است که به روند درمان و بهبود اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان از جمله تریاک ، کوکائین ، حشیش… و برخی داروها و نیز الکل گفته می‌شود.

اگر بخواهیم دقیق بگوییم، در واقع ترک اعتیاد عنوانی نادرست وامید به ترک اعتیاد غیرعلمی است که به شکل عمومی رواج پیدا کرده است.

از نظر پزشکی، اعتیاد یک بیماری محسوب می‌شود و هیچ بیماریی قابل ترک نیست همان طور که هیچکس نمی‌تواند بیماری قلبی ، دیابت ، بیماری کلیوی و… را ترک کند. بلکه فقط می‌تواند آن را درمان کند و حتی ممکن است بعدها به دلایل مختلف دوباره به آن بیماری دچار شود.

اصطلاح ترک اعتیاد را تنها می‌توان به رها کردن، دفع کردن و یا پاک سازی بدن از ماده اعتیادآور و در اصطلاح پزشکی به سم‌زدایی اطلاق کرد و از نظر علمی ترک ماده اعتیادآور به معنای درمان اعتیاد نیست.

چرا که روند اصلی درمان اعتیاد بعد از ترک ماده اعتیادآور از بدن، با نظارت مستمر روانپزشک و مشاوره روان‌شناس شروع خواهد شد.

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

مراحل ارائه خدمات ترک اعتیاد در کلینیک طلوعی دیگر

به طور کلی شروع مراحل ترک اعتیاد در مرکز طلوعی دیگر، به صورت معمول با توجه به نتیجه آزمایش عدم اعتیاد و ارزیابی نوع مواد مصرفی بیمار و با توجه به شرایط جسمی و روحی او پزشک به تعیین نوع روش درمان برای هر بیمار پرداخته و پاک‌سازی بدن به صورت سم‌زدایی تدریجی و یا سریع شروع می‌شود.

در این مرحله متخصصان ترک مواد، بهترین و سریع‌ترین روش درمان اعتیاد را برای هر بیمار به صورت جداگانه بر اساس سلامت وضعیت روحی و سابقه سوءمصرف مواد تشخیص می‌دهند.

بعد از ترک و پس از آن که بدن با جدیدترین داروی ترک اعتیاد سم‌زدایی شد، بیماران زیر نظر روان‌شناس ترک اعتیاد و درمان‌های روان‌شناسی مختلفی مانند گروه درمانی، خانواده درمانی و… قرار خواهند گرفت.

آزمایش عدم اعتیاد در این مرکز به طور مرتب، بعد از هر جلسه گروه درمانی از بیماران گرفته می‌شود. این فرایند مراقبت‌های بعد از ترک اعتیاد تا بهبود کامل بیمار تحت نظر روان‌شناس و روانپزشک متخصص ادامه دارد.

مراحل پذیرش و شروع درمان اعتیاد

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد طلوعی دیگر، آماده ارائه بهترین و سریع‌ترین روش ترک اعتیاد، تحت نظر کادر درمانی متخصص به بیماران است. خدمات درمان اعتیاد این مرکز شامل، درمان دارویی و درمان روان‌شناختی است که بهترین درمان سوءمصرف مواد اعتیادآور است.

در این درمان‌ها با توجه به نتیجه کیت تست اعتیاد، در ابتدا مشاوره رایگان برای ترک اعتیاد به بیمار ارائه می‌شود. همچنین این مرکز جدیدترین خدمات درمان اعتیاد را ارائه می‌دهد. از جمله:

خدمات ترک اعتیاد

خدمات کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

متد درمان در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر بر اساس آخرین تحقیقات پزشکی و بر پایه علوم روان‌شناسی و روانپزشکی بوده و تمرکز کادر درمانی کلینیک طلوعی دیگر بر ارائه بهترین و به‌روزترین متدهای درمان می‌باشد.

به همین دلیل بسته به وضعیت سلامتی بیمار، نوع مخدر یا محرک مصرفی دوز مصرفی و پارامترهای متعدد دیگر، روش‌ درمان مناسب برای بیماران در نظر گرفته می‌شود. فعالیت‌های مهم کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر به شرح زیر می‌باشد:

  • ارائه خدمات مشاوره‌ای به بیماران قبل از بستری درمان و ترک اعتیاد به کلیه مخدرها، محرک‌ها و داروهای اعتیادآور 
  • بستری بیماران اعتیاد و اعصاب و روان به صورت شبانه روزی در تمام ایام هفته
  • پانسیون بیماران به صورت اتاق‌های خصوصی و VIP و ارائه بهترین خدمات هتلینگ و رفاهی به بیمار و همراه بیمار
  • ارائه خدمات درمانی تحت کنترل روانپزشک ترک اعتیاد، تیم روان‌شناسی، روان پرستار، پیراپزشک و پزشک عمومی
  • ارائه خدمات روان درمانی در قالب مشاوره فردی، گروه درمانی، کار درمانی، خانواده درمانی و زوج درمانی

روش‌های درمان اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دیگر

در کلینیک تخصصی طلوعی دیگر، ترک اعتیاد به روش‌های گوناگونی انجام می‌شود. برخی از این روش‌ها شامل:

سم‌زدایی ترک اعتیاد

فرایند ترک اعتیاد با سم‌زدایی شروع می‌شود. انجام سم‌زدایی در ابتدا باعث قطع اتصال مواد از گیرنده‌های مغزی و در مرحله بعد دفع آنها می‌شود و با روان درمانی به کمک جلسات مشاوره ادامه پیدا می‌کند.

وابستگی روانی در اثر مصرف مواد اعتیادآور باعث می‌شود، تا ساختار و عملکرد صحیح مغز تغییر کند و اصلاح آن به کمک روان درمانی طی جلسات مشاوره‌ای انجام می‌گیرد.

بنابراین، روان درمانی نقش بسیار مهمی در برنامه ترک اعتیاد دارد و در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دیگر توسط مجرب‌ترین تیم روان‌شناسی انجام می‌گیرد.

استفاده از داروهای روانپزشکی بعد از ترخیص

بیمار بعد از گذراندن دوره درمانی ترک اعتیاد، به صورت ماهیانه تحت نظر روانپزشک ویزیت می‌شود. این داروهای روانپزشکی بیشتر برای کاهش میل به مصرف مواد مخدر تجویز شده و همچنین موجب متعادل بودن آرامش روحی و روانی فرد می‌شوند.

اعتیاد می‌تواند زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد و بر سلامت، کار، تحصیل، روابط و امور مالی تأثیر بگذارد. اما مشکل اعتیاد را می‌توان با تحت درمان قرار گرفتن، اداره کرد و شما باید از خودتان انتظار داشته باشید که بهبود یابید، هرچند ممکن است مدتی طول بکشد.

روان درمانی برای ترک اعتیاد

روان درمانی یک درمان مشترک مبتنی بر رابطه بین یک فرد و یک روان‌شناس است. یک روان‌شناس می‌تواند به شما کمک کند از طریق روان درمانی زندگی شادتر، سالم و سازنده‌تر داشته باشید.

روان‌شناس به شما کمک خواهد کرد تا الگوهای تفکر و رفتار خود را شناسایی کرده و تغییر دهید و این امر باعث می‌شود شما احساس بهتر بودن کنید.

با شرکت در جلسات روان درمانی، شما نه تنها مشکلاتی را که در گذشته درگیر آن بوده‌اید را حل می‌کنید، بلکه مهارت‌های جدیدی را می‌آموزید تا بتوانید با هر چالشی که در آینده ممکن است به وجود آید، رو به رو شوید.

ترک اعتیاد با شوک درمانی یا ECT

شوک درمانی یا Electro Convulsive Therapy برای درمان افسردگی شدید و یا اعتیاد به کار برده می‌شود و مکانیزم آن به صورت زیر می‌باشد:

طی جلسات شوک درمانی جریان الکتریکی کوچکی به مدت یک ثانیه از طریق دو الکترود که روی سر شخص گذاشته شده است، برقرار می‌شود.

این جریان بافت عصبی را تحریک می‌کند و واکنشی تقریباً یک دقیقه‌ای به وجود می‌آورد. قبل از وصل شدن جریان الکتریکی، بیمار وارد خواب مصنوعی می‌شود و به این ترتیب نه تنها خطر آسیب دیدگی جسمی آنها بسیار کم شده، بلکه بیمار کوچک‌ترین دردی را نیز احساس نمی‌کند.

باید بدانید شوک درمانی سالانه برای درمان بیش از ۶۰ هزار بیمار اختلال افسردگی ماژور و اعتیاد استفاده می‌شود و تأثیر بسزایی بر بهبود آنها دارد.

ترک اعتیاد

بیوفیدبک و نوروفیدبک

برای انجام بیوفیدبک نیاز به آمادگی خاصی ندارید. در حین جلسه درمانی بیوفیدبک، فرد متخصص حسگرهایی را به قسمت‌های مختلف بدن متصل می‌کند.

کارکرد این سنسورها ممکن است شامل نمایش امواج مغزی، دمای پوست، انقباض عضلانی، ضربان قلب و الگوی تنفسی شما باشد. اگر این حسگرها به پوست سر بیمار متصل شده و امواج مغزی را نشان دهد، درمان نوروفیدبک است.

گروه درمانی برای درمان اعتیاد

گروه درمانی یک نوع روان درمانی است که شامل یک یا چند درمانگر است که هم‌زمان با چندین بیمار کار می‌کنند. این نوع از درمان به طور گسترده در مکان‌های مختلف از جمله کلینیک ترک اعتیاد و روانپزشکی طلوعی دیگر قابل ارائه می‌باشد.

گروه درمانی همچنین می‌تواند به این دلیل به بیماران کمک کند که افراد بتوانند تجربیات خود را به اشتراک گذاشته و از بهبود یکدیگر حمایت کنند.

خانواده‌درمانی برای بیماران اعتیاد و اعصاب و روان

در بهترین و مجهزترین کلینیک درمان اعتیاد و اعصاب و روان یعنی کلینیک طلوعی، دیگر اساساً درمان‌های خانوادگی بر روی تعاملات خانوادگی فرد تمرکز می‌کند.

این امر باعث پیشگیری از سوءمصرف مواد اعتیادآور و جلوگیری از مشکلات رفتاری بیماران می‌شود. همچنین طبق نظر روان‌شناس، بیمار و خانواده هر دو می‌توانند در خانواده درمانی نیز شرکت کنند.

عوامل مؤثر در درمان اعتیاد

اعتیاد به مواد مخدر مسئله پیچیده، اما قابل درمانی است. اما در عین حال رعایت برخی نکات می‌تواند اثر بخشی آن را افزایش دهد. اصول کلیدی که در زیر ذکر می‌شود، بر اساس تحقیقات علمی است و باید به آنها توجه ویژه‌ای شود: 

  • ضروری است که بیماران زمان کافی را در طی دوره درمان بگذراند.
  • سم‌زدایی تنها قدم اول است و ضروری است که بیماران بعد از آن به روان درمانی بپردازند.
  • ترک قطعی اعتیاد تنها تحت نظر روانپزشک در مرکز ترک اعتیاد میسر است.

درمان قطعی اعتیاد

اعتیاد بیماری روانی پیچیده‌ای است که ابتدا با مصرف داوطلبانه شروع شده و به تدریج به اجبار و اعتیاد تبدیل می‌شود. درمان و ترک اعتیاد بسته به نوع ماده مصرفی، دوز و مدت زمان مصرف نیاز به برنامه درمانی مشخصی دارد.
هدف از درمان شخص مصرف‌کننده در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد، ترک کامل و همیشگی مواد مخدر است.

خدمات کلینیک طلوع دیگر برای ترک اعتیاد

درمان اعتیاد در کلینیک طلوعی دیگر توسط مجرب‌ترین کادر پزشکی ترک اعتیاد، انجام می‌شود. طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد با مجوز رسمی بستری بیماران سوءمصرف مواد از وزارت بهداشت همراه با مشاوره رایگان بستری و درمان است.

فعالیت‌های عمده این مرکز در زمینه‌های روانپزشکی و روانشناسی که شامل بررسی‌های تشخیصی، درمان‌های دارویی و غیردارویی، مشاوره و روش‌های مختلف روان‌درمانی انفرادی و گروهی برای بیماران مبتلا به اختلالات روانپزشکی و روان‌تنی و از جمله اعتیاد و به عبارت دیگر سوءمصرف و وابستگی به انواع مواد مخدر، مواد محرک و مواد روان‌گردان است.

  • خدمات اورژانسی و شبانه روزی به صورت ویژه
  • استفاده از به روزترین روش‌های ترک اعتیاد مواد مخدر
  • انجام تمام آزمایش‌های پزشکی
  • همراهی پزشک متخصص در مراحل درمان
  • پرستار ۲۴ ساعته
  • بستری تفکیک شده و اختصاصی
  • امکانات هتلینگ و رفاهی که فضای اختصاصی همراه با امکانات تردمیل، میز تنیس و … در اختیار بیمار قرار داده می‌شود.
  • پیگیری پس از درمان
  • خدمات روانپزشکی و روانشناختی ترک اعتیاد

مراحل بستری در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

مراحل بستری تا ترخیص بیمار در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد طلوعی دیگر

۱. بستری
– تماس بیمار با کلینیک.
– پاسخگوبی پذیرش و پرزنت بیمار و توضیحات روند درمان به او.
– ست کردن تایم با روانشناس مجموعه جهت ارائه مشاوره رایگان به بیمار.
– توضیحات کامل در رابطه با روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.

۲. روند درمان
روند کلی درمان بیماران در این مجموعه به صورت ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی توام با هم صورت می‌گیرد.
طول دوره درمان بسته به حال بیمار و مقدار دوز مصرفی و نوع ماده‌ای که مصرف می‌کند متفاوت است. ولی حداقل زمانی که برای آن در نظر گرفته شده است ۲ تا ۳ هفته (۱۰ تا ۱۲ روز) می‌باشد.

۳. سرویس‌ها
خدماتی که ارائه می‌شود شامل صبحانه ناهار و شام (در کلینیک آجودانیه میان وعده) و اینترنت رایگان می‌باشد و استفاده از تلفن همراه نیز آزاد می‌باشد.
اتاق‌های کلینیک به صورت یک تخته و دو تخته می‌باشند که به کمد و یخچال و تخت مجهز بوده و در اتاق‌های یک تخته امکان حضور همراه هم برای بیمار فراهم می‌باشد.

۴. سم زدایی
بسته به نوع اعتیاد و مواد مصرفی در صورت لزوم سم زدایی کامل انجام می‌شود. همچنین بعد از به اتمام رسیدن دوره درمان بیمار توسط روانپزشک folow می‌شود و بیماران می‌توانند روانکاوی را با روانشناسان خود همچنان ادامه دهند.
بیماران در کنار ترک اعتیادشان باید جهت بهبود اختلالات روانشناسی به وجود آمده نیز تحت نظر روانشناسان قرار گرفته و روانکاوی شوند.

۵. ترخیص
بعد از اتمام دوره درمان در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن بیمار از نظر فیزیکی و روحی و روانی و سپس بعد از تاییدیه پزشک متخصص کارهای ترخیص بیمار انجام می‌پذیرد که بعد از ترخیص هم باز بسته به نیاز بیمار می‌تواند جلسات مشاوره و روانکاوی خود را با روانپزشکان مجموعه داشته باشد.

تصاویر کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
داروخانه کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
سم زدایی کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
RTMS کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
نوار مغزی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
ورزش در اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
سم زدایی مدرن اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
لابی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
اتاق وی ای پی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل

برای دریافت مشاوره
با ما تماس بگیرید

کلینیک ترک اعتیاد
طلوعی دیگر