کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

ترک اعتیاد ماری جوانا

در این مقاله قصد داریم به روش‌های ترک ماری جوانا و اطلاعات مختصر در مورد این ماده پرداخته و با مضرات استفاده از آن آشنا شویم. همچنین با امکانات کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر در این زمینه آشنا شوید.

ماری جوانا چیست؟

ماری جوانا که به انگلیسی به آن Marijuana می گویند در فرهنگ عامه به نام های گراس، علف و گل شهرت دارد. این ماده یک فعال کننده روان است که از آن برای اهداف تفریحی و درمانی استفاده می شود. ماری جوانا از برگ گل گیاه شاه دانه بدست می آید.

مانند دیگر فرآورده های گیاه شاه دانه تتراهیدروکانابینول تی اچ سی ترکیب اصلی سر خوشی آوری این گیاه می باشد.

از آثار ذهنی و جسمی ماری جوانا می توان به سرخوشی، تمدد اعصاب، خنده زیاد، افزایش اشتها، درون نگری اشاره کرد که باعث استفاده تفریحی از این گیاه بخصوص در نسل جوان شده است.

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

تاریخچه ماری جوانا

تاریخچه استفاده انسان از شاه دانه دست کم به هزاره سوم قبل از میلاد و احتمالا قبل تر از آن بر می گردد طی هزاران سال این گیاه به عنوان غذا و دارو کاربردهای فراوانی داشته است و از موارد مصرف آن در مراسمات مذهبی باستانی و تفریجی می توان نام برد. 

این گیاه که بومی آسیای مرکزی و شبه قاره هند است در طول قرن ۲ تا ۵ پیش از میلاد استفاده می شود است و از هند به آفریقا منتقل شده طبق گزاراش ها کشف شده توسط باستان شناسان در پازیریک این گیاه در مراسمات اسیکیموها مصرف می شده و از جهان غرب در بین اعراب رواج پیدا کرده  و برای مدتی در بین صوفیان نیز استعمال می شده است.  

اولین محدودیت ها در قرن ۱۴ میلادی بر روی آن اعمال گردید و در اواخر ۱۹۶۰ هماهنگی بین المللی در قبال کنترل مواد مخدر موجب ممنوعیت های گسترده جهانی این ماده شد. اکثر کشور های محدودیت هایی برای قاچاق و استفاده از ماری جوانا و حشیش ایجاد کرده اند اما در قرن ۲۱ هلند اولین کشوری بود که آزادی هایی برای مصرف این ماده مخدر ایجاد کرد.

عوارض مصرف ماری جوانا

ماری جوانا مانند هر ماده مخدر دیگری عوارضی به همراه دارد که شایع ترین عوارض آن شامل موارد زیر می باشد.

روش مصرف ماری جوانا

ماری جوانا بیشتر از طریق تنفس دود حاصل از سوختن و گاهی نیز به صورت خوراکی استفاده می شود این گیاه را خورد کرده و در کاغذ پیچیده و به صورت سیگار می کشند.

نشانه های فیزیکی مصرف ماری جوانا

شایع ترین اثرات مصرف ماری جوانا اتساع عروق خونی ملتحمه چشم نظیر خارش، قرمزی و اشک آمدن چشم ها می باشد. افزایش ضربان قلب، فشار خون، اشتها و خشک شدن دهان نیز از دیگر اثرات گزارش شده ی مصرف این ماده مخدر است.

روش‌های درمان در ترک اعتیاد ماری جوانا

برای ترک این ماده روش های مختلفی وجود دارد که سه فاکتر از مهمترین عوامل موثر در ترک آن است  ( میزان سلامتی، دز مصرفی و مدت زمان مصرف ) از آنجا که عمده تاثیرات ماری جوانا بر روی سیستم عصبی و مغز مصرف کننده می باشد اساس درمان بر پایه روان شناسی بوده که ما در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دیگر از درمان رفتاری  پیوسته (CBT) استفاده می کنیم که در درک علت مصرف گل یا ماری جوانا و اعتیاد به آن کمک می کند.این یک روش عالی برای ترک اعتیاد مصرف ماری جوانا است چرا که به بیمار کمک می کند که بر وسوسه بازگشت به این ماده غلبه کند.

روش های سم زدایی

روش سریعی برای درمان ماری جوانا وجود ندارد تنها روش موثر بستری شدن در کلینیک ترک اعتیاد است و بهره مندی از خدمات روانشناسی و مشاوره ای است.

برای ترک بدون بازگشت نیاز به برنامه درمان شخصی وجود دارد که با محوریت مقابله با سو مصرف و و جایگزین طبیعی بدست می آید که همراه با جلسات مشاوره می باشد.

مقابله با سو مصرف

اولین قدم مبارزه با وسوسه مصرف است که برای جلوگیری از آن باید خود را در شرایطی و مکان هایی که ماده در دسترس می باشد قرا نداده و و فاصبه خود را با مصرف کنندگان حفظ نمود. این مقابله کار آسانی نیست و نیاز به مشاوره و بهره مندی از روشهاب مقابله دارد.

جایگزین

یکی دیگر از راه های درمان جایگزین کردن تفریحات سالم بجای سرخوشی این مواد است. بیماران باید بتوانند به حالت شادی بدون نیاز به ماده محرک دست یابند. از مزایای داشتن مشاور این است که در شرایط ناخوشی می تواند به شما در بدست آوردن مسیر رشد کمک کند.

تعامل با روانشناس

از آنجا که مصرف این ماده مخدر عوارض شدیدی بر روی سلامتی روان می گذارد بیماران در شرایط های مختلف نیاز به کمک روانشناس دارند که کارد درمان کلینیک طلوع دیگر با تجربه و دانش در زمینه ترک ماری جوانا به ارائه مشاوره به بیمار می پردازند.

مدت زمان ترک ماری جوانا

ترک اعتیاد ماری جوانا یا گل به ۱ الی ۳ هفته زمان نیاز دارد در این بازه زمانی شخص حتما باید زیر نظر روان پزشک، روان شناس و دیگر کادر درمان قرار داشته باشد.

در این مدت کادر درمان مطمین می شوند که شخص می تواند با ناراحتی های روحی طول دوره درمان کنار آمده و این دوره سخت را پشت سر بگذارد.

ترک اعتیاد ماری جوانا کار خطرناکی نیست ولی اگر زیر کادر درمان نباشد می تواند اثرات سو روانی و روحی بیشماری را برای بیمار ایجاد کند که می تواند خود باعث بستری شدن بیمار و مصرف دارو شود.

درمان اعتیاد ماری جوانا در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

اگر برای شما این سؤال مطرح است که برای ترک ماری جوانا چه باید کرد؟ باید بگوییم که درمان ماری جوانا در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر توسط بهترین کادر روانپزشکی و روان‌شناسی ترک اعتیاد، انجام می‌پذیرد و با ترک ماری جوانا در کمپ متفاوت است.

کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر یک مرکز ترک اعتیاد پیشرفته در تهران است که ترک این ماده مخدر را بدون درد را با کلیه امکانات رفاهی و هتلینگ اعم از اتاق‌های VIP و لوکس به صورت تفکیک شده، خدمات و سرویس‌های نگهداری بیمارستانی به صورت شبانه روزی ارائه می‌دهد.

همچنین امکانات رفاهی برای همراهان بیمار، خدمات گروه درمانی، مشاوره‌های روزانه روان‌شناس اعتیاد به صورت خصوصی با بیمار و همراهان بیمار، خدمات اورژانس و آمبولانس در مواقع اضطراری، قرارداد همکاری با سایر بیمارستان‌ها در صورت بروز بیماری‌های جانبی خطرساز و… را به بیماران ارائه می‌دهد که همین امر ترک ماری جوانا در بیمارستان ترک اعتیاد با روش ترک ماری جوانا در کمپ ترک اعتیاد متفاوت کرده است.

رفتار درمانی مرکز ترک اعتیاد ماری جوانا کلینیک طلوعی دیگر

بسیاری از درمان‌های رفتاری مؤثر برای ترک مصرف مواد مخدر در مراکز تخصصی ترک اعتیاد قابل ارائه هستند. مدیریت احتمالی و درمان شناختی رفتاری برای درمان مؤثر ترک ماری جوانا، به ویژه هنگامی که در کنار هم با داروها استفاده می‌شود، بسیار نتیجه‌ بخش است.

مدیریت احتمالی از یک سیستم مبتنی بر کوپن استفاده می‌کند که در آن بیماران بر اساس آزمایشات دارویی منفی “امتیاز” کسب می‌کنند که می‌توانند مواردی را که موجب ترغیب زندگی سالم می‌شود، به دست آورند. درمان شناختی – رفتاری (CBT) برای کمک به اصلاح انتظارات و رفتارهای بیمار مربوط به مصرف مواد مخدر و افزایش مهارت‌های مقابله با عوامل استرس‌زا در زندگی طراحی شده است.

ویژگی‌های کلینیک تخصصی ترک اعتیاد طلوعی دیگر

  • دارا بودن امکانات رفاهی و هتلینگ
  • بهترین کادر روانپزشکی و روان‌شناس ترک اعتیاد
  • روش‌های نوین درمانی
  • اتاق‌های مجزا با امکانات رفاهی ویژه
  • بهترین و مجهزترین مرکز با حضور شبانه‌روزی کادر درمانی
  • پیگیری پس از درمان

جدیدترین روش مصرف داروی نالتروکسان، استفاده از ایمپلنت آن است. از ویژگی‌های این روش استفاده طولانی مدت بدون نیاز به مصرف روزانه خوراکی آن است که با این روش همواره مقدار مشخصی از دارو وارد بدن می‌شود.

در درمان اعتیاد و وابستگی به انواع مخدرهای هروئین و… همچنین درمان وابستگی به الکل و دیگر مواد توهم‌زا مانند ماری جوآنا نیز مؤثر است.

این روش باعث کاهش وسوسه‌ی فرد برای مصرف مجدد و هم چنین بروز علائم محرومیت ناشی از عدم مصرف مواد مخدر می‌شود و افراد دیگر لذتی از مصرف نمی‌برند.

در کلینیک تخصصی روانپزشکی و ترک اعتیاد طلوعی دیگر بعد از سم‌زدایی، کاشت نالتروکسان توسط جراح انجام می‌شود و فرد بهتر است برای روان‌درمانی هفته‌ای یکبار به روان‌شناس و ماهی یکبار برای ویزیت روانپزشکی با دکتر خود در ارتباط باشد، تا به نتیجه قطعی و بهبودی کامل خود برسد.

مراحل بستری در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

مراحل بستری تا ترخیص بیمار در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد طلوعی دیگر

۱. بستری
– تماس بیمار با کلینیک.
– پاسخگوبی پذیرش و پرزنت بیمار و توضیحات روند درمان به او.
– ست کردن تایم با روانشناس مجموعه جهت ارائه مشاوره رایگان به بیمار.
– توضیحات کامل در رابطه با روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.

۲. روند درمان
روند کلی درمان بیماران در این مجموعه به صورت ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی توام با هم صورت می‌گیرد.
طول دوره درمان بسته به حال بیمار و مقدار دوز مصرفی و نوع ماده‌ای که مصرف می‌کند متفاوت است. ولی حداقل زمانی که برای آن در نظر گرفته شده است ۲ تا ۳ هفته (۱۰ تا ۱۲ روز) می‌باشد.

۳. سرویس‌ها
خدماتی که ارائه می‌شود شامل صبحانه ناهار و شام (در کلینیک آجودانیه میان وعده) و اینترنت رایگان می‌باشد و استفاده از تلفن همراه نیز آزاد می‌باشد.
اتاق‌های کلینیک به صورت یک تخته و دو تخته می‌باشند که به کمد و یخچال و تخت مجهز بوده و در اتاق‌های یک تخته امکان حضور همراه هم برای بیمار فراهم می‌باشد.

۴. سم زدایی
بسته به نوع اعتیاد و مواد مصرفی در صورت لزوم سم زدایی کامل انجام می‌شود. همچنین بعد از به اتمام رسیدن دوره درمان بیمار توسط روانپزشک folow می‌شود و بیماران می‌توانند روانکاوی را با روانشناسان خود همچنان ادامه دهند.
بیماران در کنار ترک اعتیادشان باید جهت بهبود اختلالات روانشناسی به وجود آمده نیز تحت نظر روانشناسان قرار گرفته و روانکاوی شوند.

۵. ترخیص
بعد از اتمام دوره درمان در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن بیمار از نظر فیزیکی و روحی و روانی و سپس بعد از تاییدیه پزشک متخصص کارهای ترخیص بیمار انجام می‌پذیرد که بعد از ترخیص هم باز بسته به نیاز بیمار می‌تواند جلسات مشاوره و روانکاوی خود را با روانپزشکان مجموعه داشته باشد.

تصاویر کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
داروخانه کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
سم زدایی کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
RTMS کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
نوار مغزی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
ورزش در اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
سم زدایی مدرن اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
لابی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
اتاق وی ای پی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل

سؤالات متداول در مورد ترک ماری جوانا

این زمان بستگی به سلامت بیمار، میزان مصرف و طول مصرف دارد ولی معمولا بین ۱ تا ۳ هفته انجام می شود.

دریافت برنامه درمانی جامع برای ترک اعتیاد ماری جوانا در کلینیک طلوعی دیگر این امکان را به بیماران خود می‌دهد که بهترین راه برای ترک ماری جوانا را طبق شرایط خود انتخاب کنند.

برای ترک همیشگی ماری جوانا و کنترل علائم ترک می‌بایست دوره بستری برای ترک ماری جوانا تحت نظر پزشک متخصص ترک اعتیاد صورت بگیرد و بعد از زمان سم‌زدایی نیز دوره درمانی خود را تحت نظر پزشک و روان‌شناس ادامه دهید.

ترک ماری جوانا

برای دریافت مشاوره
با ما تماس بگیرید

کلینیک ترک اعتیاد
طلوعی دیگر