کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

جدیدترین روش ترک تریاک

جدیدترین روش ترک تریاک

در حال حاضر برای ترک اعتیاد از شیوه‌ها و متدهای مختلفی استفاده می‌شود که می‌توان به دو نوع از مهم‌ترین انواع آن یعنی روش‌های سنتی و درمان با استفاده از دارو اشاره کرد. امروزه جدیدترین روش ترک تریاک درمان با ایمپلنت نالتروکسان است.

بعضی از روش‌ها دیگر قدیمی شده‌اند و احتمال بازگشت اعتیاد در آن‌ها همیشه وجود دارد. اما در این مطلب می‌خواهیم شما را با روشی آشنا کنیم که توسط کشورهای پیشرفته در دنیا انجام می‌شود و احتمال بازگشت میل به مصرف مواد مخدر در آن در کمترین میزان ممکن قرار دارد.

در مطالب قبلی با تریاک و تاریخچه، عوارض، علائم و روش‌های مصرف و ترک آن آشنا شدیم و دیدیم که ترک تریاک چند روز طول می‌کشد؟ در ادامه این مطلب برای آشنایی بیشتر با آن و این که ببینیم جدیدترین روش ترک تریاک کدام است؟ با کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر همراه باشید.

 تریاک چیست؟ تاریخچه تریاک در ایران و جهان

علائم و عوارض مصرف تریاک در کوتاه مدت و بلند مدت

آیا می‌دانید ترک تریاک چند روز طول می‌کشد؟

علائم ترک تریاک و شیره تریاک

شکل ظاهری، فرآورده‌ها و روش مصرف تریاک

راه‌های ترک تریاک

 مراحل درمان ترک تریاک

 

ترک تریاک با سم‌زدایی

کسانی که به تریاک وابستگی جسمی دارند و به اصطلاح به تریاک معتاد هستند، بعد از ترک به شدت در معرض خطر برگشت به اعتیاد قرار دارند. به همین دلیل تشخیص درمان مناسب برای ترک اعتیاد تریاک کار بسیار دشواری است.

بسیار مهم است که نیازهای فردی هر مصرف کننده با روش ترک اعتیاد پیشنهاد شده از سوی مرکز ترک اعتیاد همخوانی داشته باشد، تا موفقیت بهبود معتاد در دراز مدت تضمین شود.

اعتیاد یک بیماری مزمن است و یافتن راه حلی بادوام و مناسب برای درمان آن، کاری گیج کننده، ناامید کننده، پرهزینه و زمان‌بر است. در نتیجه با مشاوره و کمک گرفتن از متخصصین این حوزه، می‌توان بهترین و جدیدترین راه ترک اعتیاد را انتخاب کرد.

سم‌زدایی ترک اعتیاد صرفاً قدم اول در مسیر بهبودی از اعتیاد به تریاک است. سم‌زدایی فقط ماده تریاک را از بدن بیمار خارج می‌کند. اما این دلیل نمی‌شود که او مصرف مواد را در آینده دوباره شروع نکند.

فرایند ترک تریاک باید شامل یک دوره بستری تدریجی به مدت حداقل ۱۴ روز که تا ۲۱ روز هم می‌توان آن را افزایش داد، باشد. بیمار وابسته به تریاک باید در این مدت یاد بگیرد که چگونه در برابر وسوسه مصرف دوباره مواد مخدر در آینده مقاومت کند.

سم زدایی که در مرکز ترک اعتیاد انجام می‌شود، در واقع از قدم‌های اولیه در ترک به حساب می‌آید. شما بعد از تمام شدن سم زدایی در مرحله بعدی وارد مرحله نقاهت می‌شوید.

در این دوره درمانی فرد از لحاظ جسمی دیگر اعتیاد و وابستگی ای به مواد مخدر ندارد، اما از لحاظ روحی روانی همچنان تمایل و وسوسه برای مصرف در او وجود خواهد داشت. این مرحله در واقع یکی از سخت‌ترین مراحل ترک اعتیاد است.

در این مرحله شخص باید به کمک مشاوره‌های روان‌شناسی و درمان‌های روانپزشکی، جلوی خود را برای بازگشت به اعتیاد بگیرد. عموماً ترک اعتیاد تریاک به علت وسوسه و گرایش ذهنی ای که در او به مصرف آن وجود دارد، بسیار سخت است.

این اتفاق به‌خاطر استفاده بی رویه و طولانی مدت از تریاک، در مغز فرد به وجود آمده و تعادل مواد شیمیایی موجود در مغز را به هم می‌زند. این مشکل صرفاً با سم زدایی و پاک کردن بدن از تریاک برطرف نمی‌شود.

تغییر شکلی که در مغز به وجود آمده، باعث می‌شود امکان قضاوت درست و تصمیم گیری صحیح را در طی دوره نقاهت در فرد ضعیف کند.

روش‌های مختلفی برای درمان در دوره نقاهت وجود دارد که از جمله آن‌ها دارو درمانی، بودن تحت نظر روانپزشک و مشاوره و رفتار درمانی با کمک روان‌شناسی فرد متخصص در زمینه اعتیاد است. درمان با داروی نالتروکسان نیز یکی از جدیدترین روش ترک تریاک با دارو بعد از دوره نقاهت است.

 

جدیدترین روش ترک تریاک

همان‌طور که گفتیم، جدیدترین روش ترک تریاک مصرف داروی نالتروکسان با استفاده از ایمپلنت آن است. در واقع کاشت ایمپلنت نالتروکسان ساده‌ترین راه استفاده این دارو است.

از ویژگی‌های روش کاشت ایمپلنت استفاده طولانی مدت بدون نیاز به مصرف روزانه خوراکی آن است، با این روش همواره مقدار مشخصی از دارو وارد بدن فرد می‌شود.

این روش در درمان اعتیاد و وابستگی به انواع مخدر‌ها مانند تریاک و… و همچنین درمان وابستگی به الکل و دیگر مواد توهم زا مانند ماری‌جوانا (حشیش) نیز مؤثر است.

روش ترک تریاک با نالتروکسان در واقع  باعث کاهش وسوسهٔ فرد برای مصرف مجدد و هم چنین بروز علائم محرومیت ناشی از عدم مصرف مواد مخدر می‌شود و افراد دیگر لذتی از مصرف نمی‌برند.

برای آشنایی بیشتر با خدمات کاشت ایمپلنت نالتروکسان در بیمارستان تخصصی طلوعی دیگر، به این لینک مراجعه کرده و یا جهت دریافت مشاوره رایگان درباره ایمپلنت نالتروکسان با شماره ۰۲۱۸۸۶۰۵۹۱۳ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره
با ما تماس بگیرید

کلینیک ترک اعتیاد
طلوعی دیگر

آخرین مقالات کلینیک