کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

انواع سیگار و انواع سیگار پر فروش در ایران

در بازار پراز رقابت بین انواع سیگار از سیگارهای ظریف زنانه تا سیگارهای برگ، تمام برندها به دنبال جلب توجه مشتریان هستند.

اما امروزه از سیگار هایی که دارای نیکوتین کم هستند برای افرادی که تازه سیگار را شروع کردند تا سیگارهایی با نیکوتین زیاد برای افرادی که بدن آن ها مقاوم است وجود دارند.

علاوه براین برندهای مختلف در تلاشند که از نظر طعمی نیاز افراد مختلف را براورده کنند از طعم های تلخ  گرفته تا خنک اما تمامی این ها‌ آسیب رساندن به ریه ها و مشکلات سلامتی را کم نمی‌کند حتی سیگارهای سبک و دارای نیکوتین نیز بر سلامتی ما اثر منفی نیز می‌گذارند.

بنابراین، بهترین راه این است که  از شروع کردن به سیگار کشیدن پرهیز کنید و اگر قبلاً شروع کرده‌اید، بهترین کار این است که به‌آرامی آن را ترک کنید تا از علائم ترک جلوگیری کنید.

در این مطلب از کلینیک تخصصی ترک اعتیاد طلوعی دیگر به معرفی انواع سیگارها از نظر میزان نیکوتین می‌پردازیم پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

انواع سیگار  کدام اند؟

در جوامع مختلف سراسر جهان، مصرف سیگار یکی از عادات رایج است که به طور گسترده ای انجام می شود. انواع مختلف سیگارها و تفاوت های آنها نشان از تنوع در سلیقه‌ها و نیازهای افراد دارد. یکی از انواع معروف سیگار، سیگار ساده است که شامل تنباکو خشک شده و بسته‌بندی‌شده است. این نوع سیگار معمولاً دودی تولید می کند که توسط افراد تنفس می شود.

همچنین، سیگارهای الکترونیکی یا e-cigarette هم اخیراً بسیار محبوب شده اند. این نوع سیگار از یک باتری قابل شارژ، یک مخزن مایع حاوی نیکوتین و یک دستگاه تبخیر تشکیل شده است. وقتی فشار به دستگاه تبخیری اعمال می شود، مایع تبدیل به بخار می شود که سپس توسط فرد تنفس می شود. این نوع سیگار به عنوان یک جایگزین نسبتاً ایمن تر برای سیگارهای سنتی معرفی شده است.
سیگارها در انواع مختلفی از نظر طعم، عطر، اندازه و میزان نیکوتین موجود در تنباکو عرضه می‌شوند. این تنوع می‌تواند انتخاب نوع سیگار مورد علاقه را برای افراد سیگاری دشوار کند.

 در اینجا به بررسی برخی از انواع رایج سیگار و میزان نیکوتین موجود در آنها می‌پردازیم:

۱. سیگار های زنانه با نیکوتین کم (سبک)

سیگارهای سبک یا لایت، برای زنانی طراحی شده‌اند که می‌خواهند تجربه ملایم‌تری از سیگار کشیدن داشته باشند.

این سیگارها دارای میزان نیکوتین و قطران کمتری نسبت به سیگارهای معمولی هستند. برندهای مختلف از فیلترهای تخصصی، ترکیبات تنباکو با غلظت پایین نیکوتین و افزودنی‌های مسدودکننده نیکوتین استفاده می‌کنند تا میزان نیکوتین سیگار را کاهش دهند.

سیگارهای سبک معمولاً دارای طعم ملایم‌تر و شدت کمتری نسبت به سیگارهای معمولی هستند. این ویژگی باعث شده تا در میان زنان محبوبیت بیشتری پیدا کنند.

با این حال، لازم است توجه داشت که هنوز خطرات سلامتی مرتبط با سیگار کشیدن در این نوع سیگارها نیز وجود دارد، هرچند که ممکن است این خطرات در مقایسه با سیگارهای معمولی کمتر باشد.

میزان نیکوتین سیگارهای زنانه با نیکوتین کم معمولاً بین ۵ تا ۱۰ میلی‌گرم در هر نخ سیگار است. این میزان نسبت به سیگارهای معمولی که میزان نیکوتین آنها بین ۱۵ تا ۲۵ میلی‌گرم در هر نخ سیگار است، به طور قابل توجهی کمتر است.

انواع سیگارهای سبک برای زنان

برخی از انواع محبوب سیگارهای سبک برای زنان عبارتند از:

  • سیگار مارلبرو اولترا لایت
  • سیگار وینستون لایت
  • سیگار پارلمنت لایت
  • سیگار کنت لایت
  • سیگار ویرجینیا اسلیمز لایت
  • سیگار نوسو لایت

این سیگارها معمولاً در سایزهای کوچک‌تر و ظریف‌تر عرضه می‌شوند تا برای زنان جذاب‌تر باشند. همچنین طعم‌های متنوعی مانند طعم میوه‌ای، وانیلی و غیره نیز در این سیگارها استفاده می‌شود.

 

انواع سیگار

۲. سیگار های با نیکوتین متوسط

سیگارهای با نیکوتین متوسط، که به عنوان “سیگارهای معمولی نیز شناخته می‌شوند، نوعی از سیگار هستند که حاوی مقدار متوسطی نیکوتین هستند. میزان نیکوتین این سیگارها معمولاً بین ۱۵ تا ۲۵ میلی‌گرم در هر نخ سیگار است.

سیگارهای با نیکوتین متوسط، گزینه‌ای میانه برای افرادی هستند که نه تمایل به سیگارهای سنگین با نیکوتین زیاد دارند و نه به دنبال سیگارهای سبک با نیکوتین کم می‌گردند.

برخی از برندهای محبوب سیگار با نیکوتین متوسط عبارتند از:

  • وینستون بلو
  • مارلبرو گلد
  • پال مال قرمز
  • کمل زرد
 

 این سیگارها طعم و قوام متعادلی دارند و برای افراد با تحمل متوسط نسبت به نیکوتین مناسب هستند. با این حال، باید توجه داشت که هیچ سطحی از مصرف نیکوتین بی‌خطر نیست و همچنان خطرات سلامتی ناشی از سیگار کشیدن وجود دارد.

۳. سیگار های با نیکوتین سنگین

سیگارهای با نیکوتین سنگین یا فول فلیور، برای افرادی طراحی شده‌اند که به نیکوتین بیشتری نیاز دارند. این سیگارها حاوی بیش از ۱ میلی‌گرم نیکوتین در هر نخ هستند و معمولاً برای سیگاری‌های حرفه‌ای و با سابقه طولانی مصرف توصیه می‌شوند. میزان نیکوتین این سیگارها معمولاً بین ۲۵ تا ۳۵ میلی‌گرم در هر نخ سیگار است.

این سیگارها معمولاً طعم بسیار قوی و دود غلیظی دارند. برخی از افراد سیگاری طعم و دود قوی‌تر این سیگارها را ترجیح می‌دهند.

برخی از برندهای محبوب سیگار با نیکوتین سنگین عبارتند از:

  •  مارلبرو رد
  •  پال مال بلک
  •  وینستون سینگ
  • ال اند ام رد لیبل
 

 این سیگارها طعم تند و غلیظی دارند و برای افرادی که به نیکوتین بیشتری عادت کرده‌اند، مناسب هستند. با این حال، مصرف زیاد نیکوتین می‌تواند اعتیادآور باشد و خطرات جدی برای سلامتی به همراه داشته باشد.

کدام نوع سیگار کمترین ضرر را دارد؟

تمام انواع سیگار، صرف نظر از نوع تنباکو، طعم، اندازه یا فیلتر، برای سلامتی مضر هستند و خطر ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی و سایر مشکلات سلامتی را افزایش می‌دهند.

برخی از افراد ممکن است بر این باور باشند که سیگارهای “سبک” یا “کم ضرر” وجود دارند، اما این فقط یک افسانه است. این سیگارها تنها حاوی نیکوتین و مواد شیمیایی مضر کمتری هستند، اما همچنان برای سلامتی مضر هستند.

حتی سیگارهای گیاهی یا ارگانیک نیز مضر هستند. آنها ممکن است حاوی مواد شیمیایی کمتری نسبت به سیگارهای معمولی باشند، اما هنوز هم حاوی مواد مضری هستند که می‌توانند به ریه‌ها، قلب و سلامتی کلی شما آسیب برسانند.

انواع سیگار پر فروش در ایران

برخی از پرفروش‌ترین و بهترین برندهای سیگار در ایران عبارتند از:

  1. سیگار مارلبرو– یکی از گران‌ترین اما باکیفیت‌ترین سیگارهای موجود در بازار ایران. انواع مختلفی مانند مارلبرو قرمز، فیلتر پلاس، گلد و دبل میکس دارد.
  2. سیگار وینستون– یکی دیگر از سیگارهای پرطرفدار و باکیفیت بازار ایران است.
  3. سیگار پال مال– در دو نوع نانو و کینگ تولید می‌شود. ارزان‌تر از سایر برندهای آمریکایی بوده و از سیگارهای دیر سوز محسوب می‌شود. انواع آن شامل پال مال نارنجی، آبی، منتول، کلیک، نانو کینگ قرمز، آبی و نقره‌ای است.
  4. سیگار کمل– یک محصول با اصالت آمریکایی که در ایران فروش خوبی دارد.
  5. سیگار سناتور– طعم شرابی آن دارای طرفداران بسیاری است. در دو مدل سناتور شرابی بال بلند و بال کوتاه موجود است. یکی از طعم‌های پرفروش آن، سناتور انار است.
  6. سیگار کنت– از دیگر انواع مارک سیگار تولیدی شرکت دخانیات ایران که محصولی با اصالت آمریکایی است.

بنابراین می‌توان گفت سیگارهای مارلبرو، وینستون، پال مال، کمل، سناتور و کنت از جمله پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین برندهای سیگار در ایران هستند.

انواع سیگار

باورهای غلط درباره انواع سیگار ها با نیکوتین کم

باورهای غلط زیادی درباره انواع سیگارهای با نیکوتین کم مانند سیگارهای لایت، ملایم، کم قیر و دست ساز وجود دارد که اشتباه هستند:

باور غلط اول

سیگارهای لایت، ملایم یا کم قیر کمتر مضر هستند. در حالی که این سیگارها در بلندمدت به اندازه سایر سیگارها به ریه آسیب می رسانند. افراد برای تامین نیاز نیکوتین، تعداد بیشتری از این سیگارها را می کشند که خطر را افزایش می دهد.

باور غلط دوم

سیگارهای دست ساز بی خطر هستند. اما مطالعات نشان می دهد این سیگارها حداقل به اندازه سیگارهای کارخانه ای یا بیشتر مضر هستند.

باور غلط سوم

کشیدن تعداد کم سیگار در روز بی خطر است. در حقیقت حتی کشیدن ۱ تا ۴ نخ سیگار در روز، خطر ابتلا به سرطان ریه را ۳ برابر افزایش می دهد.خلاصه اینکه هیچ نوع سیگاری بی خطر نیست و همه انواع آن برای سلامتی مضر هستند، حتی با مصرف کم.

 

سخن پایانی

هیچ نوع سیگاری اعم از سیگارهای معمولی، لایت، بی خطر نیست و همگی آنها برای سلامتی مضر هستند. 

حتی مصرف کم سیگار نیز خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با دخانیات مانند سرطان ریه را افزایش می دهد

سیگارهای لایت، ملایم یا کم قطران به اندازه سایر سیگارها برای ریه ها مضر بوده و سیگارهای دست ساز نیز حداقل به اندازه سیگارهای کارخانه ای یا بیشتر خطرناک هستند.

 بنابراین بهترین راه برای حفظ سلامتی، ترک کامل مصرف هرگونه دخانیات از جمله انواع سیگارهاست. استفاده از روش های جایگزین مانند داروهای ترک سیگار یا مشاوره می تواند در این امر کمک کننده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره
با ما تماس بگیرید

کلینیک ترک اعتیاد
طلوعی دیگر

آخرین مقالات کلینیک