کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

بهترین روش ترک تریاک

بهترین روش ترک تریاک

امروزه همه به خوبی می‌دانند که ترک اعتیاد سختی‌های خودش را دارد که البته می‌توان با روش‌های اصولی ترک، این سختی‌ها را کاهش داد. در واقع به دلیل همین سختی هاست که همهٔ مصرف کنندگان تریاک به دنبال بهترین روش ترک تریاک هستند.

ترک کردن تریاک هم مانند سایر نوع‌های مواد مخدر و یا الکل، هم نیاز به درمان جسمی و طی کردن فرایند سم زدایی و هم خدمات روان درمانی دارد. چرا که فرد معتاد، به ماده مخدر تریاک وابستگی شدید پیدا کرده است.

بنابراین، لازم است برای ترک اعتیاد خود از متخصصین و مشاوران کلینیک تخصصی ترک اعتیاد کمک بگیرد، تا علاوه بر ترک، از لغزش و مصرف مجدد او جلوگیری شود.

بهترین روش ترک تریاک به صورت بستری در مرکز ترک اعتیاد است و سریع‌ترین روش ترک و سم زدایی بدن با توجه به نوع مواد مصرفی و میزان مصرف زیر نظر پزشکان متخصص ترک اعتیاد مشخص می‌شود. انتخاب نوع سم زدایی و سم زدایی، همراه با مشاوره‌های مختلف روان‌شناسی و روان درمانی انجام می‌شود.

در مطالب قبلی با تریاک، تاریخچه، عوارض، علائم و روش‌های مصرف و ترک آن آشنا شدیم و دیدیم که ترک تریاک چند روز طول می‌کشد؟ و ترک آن با ایمپلنت نالتروکسان چگونه است؟ در ادامه این مطلب برای آشنایی بیشتر با شیوه‌های ترک تریاک و این که ببینیم بهترین روش ترک تریاک به چه صورت است، با کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر همراه باشید.

 تریاک چیست؟ تاریخچه تریاک در ایران و جهان

علائم و عوارض مصرف تریاک در کوتاه مدت و بلند مدت

آیا می‌دانید ترک تریاک چند روز طول می‌کشد؟

علائم ترک تریاک و شیره تریاک

شکل ظاهری، فرآورده‌ها و روش مصرف تریاک

راه‌های ترک تریاک

 مراحل درمان ترک تریاک

جدیدترین روش ترک تریاک

ترک تریاک با ایمپلنت نالتروکسان

ترک تریاک در منزل

 

بهترین روش ترک تریاک

برای ترک تریاک روش‌ها و متدهای خاصی از سوی متخصصان در نظر گرفته می‌شود. این روش‌ها هماهنگ با وضعیت جسمانی افراد و میزان بهره‌مندی آنان از سلامتی نسبی است. نقش مهم سابقه مصرف و میزان مصرف تریاک نیز در انتخاب روش ترک آن بسیار مهم است.

دلایل متعددی وجود دارد که افراد معتاد تمایلی به رفتن به سمت ترک ندارند. مهم‌ترین عامل مشکلات و عذاب خماری هنگام ترک است.

به لطف پیشرفت‌هایی که امروزه در علم پزشکی و رشته ترک اعتیاد به وجود آمده، روش‌های ترک تریاک بدون درد نیز وجود دارد که در کلینیک‌های معتبر ارائه می‌شود.

در حال حاضر علائم و عوارض ناشی از سم زدایی در بدن فرد با مصرف داروها به حداقل رسیده و راه‌های ترک تریاک بدون درد به خوبی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تغییر عادت نهادینه شده سوءمصرف تریاک ظرف یک دوره درمانی فشرده ۲۱ تا ۳۰ روزه برای اغلب افراد مصرف کننده تریاک دشوار است. بسیاری از بیماران باید قبل از مرخص شدن و برگشت به اجتماع، در بیشترین زمان ممکن در محیطی حمایت کننده قرار بگیرند.

پزشکان فهمیده‌اند که هرچه مدت اقامت در کلینیک‌های ترک اعتیاد شبانه روزی بیشتر باشد، احتمال برگشت به اعتیاد کمتر خواهد بود. بنابراین اقامت و بستری در مرکز ترک تریاک، از استانداردترین روش‌های ترک تریاک محسوب می‌شود.

در مراکز ترک اعتیاد با استفاده از این داروها و یک سری از فنون علائم خماری را کنترل کرده و خطرات آن کاهش می‌یابد. افرادی که تصمیم به ترک تریاک دارند، باید از بهترین روش ترک تریاک در مرحله اول یعنی سم زدایی استفاده کنند.

سم زدایی در کلینیک ترک اعتیاد تحت نظر پزشکان و تیم درمانی طبق برنامه جلو می‌رود. در واقع می‌توان گفت بهترین و راحت‌ترین راه برای ترک تریاک، مراجعه به کلینیک‌های ترک و قرار گرفتن تحت نظر پزشکان و کارشناسان ترک اعتیاد است.

بهترین روش ترک تریاک و سم زدایی بدن زمانی است که برای ترک از هیچ‌گونه مواد نگه دارنده و شبه مخدر مانند متادون و ب۲ و … استفاده نشود.

برای ترک انواع مواد مخدر مانند تریاک، هروئین، شیشه و … روش درمانی با توجه به نوع مواد مصرفی و میزان مصرف به سه روش سم زدایی تدریجی، سم زدایی سریع (URD) و سم زدایی فوق سریع (UROD) انجام می‌شود.

ترک سریع و اصولی تریاک بدون درد و خماری تنها در کلینیک ترک اعتیاد معتبر قابل انجام است. علائم ترک ممکن است چند روز تا بیش از ۲ هفته طول بکشد. برای اکثر افراد، شدیدترین علائم بعد از چند روز بهبود می‌یابد. پزشک درمانگر با ارزیابی از فرد مصرف کننده، میزان کاهش تدریجی دوزهای مصرفی را تعیین می‌کند.

در نهایت به طور کلی می‌توان گفت، بهترین روش ترک تریاک روشی است که در آن از مواد دارویی شبه مخدر بسیار اندک و زیر نظر متخصصین استفاده شود و همچنین مصرف تریاک به صورت ناگهانی و سریع کاهش نیابد و در فرایند ترک یک روان‌شناس در کنار فرد معتاد باشد.

استفاده از داروهای مورد تأیید مانند نالوکسان، یکی از روش‌های خوب ترک اعتیاد است. این داروها باعث کاهش عوارض آزار دهنده ترک می‌شوند و فرد دوران راحت‌تری را تجربه می‌کند. البته مصرف این داروها باید زیر نظر متخصص باشد تا بعد از ترک اعتیاد به تریاک، فرد به این داروها اعتیاد پیدا نکند.

روش دیگر بهره‌مندی از یک روان‌شناس است. اعتیاد به غیر از جسم، روان فرد معتاد را درگیر می‌کند و در زمان ترک اعتیاد کمک گرفتن از یک روان‌شناس کمک زیادی به بهتر شدن شرایط روحی فرد و ایجاد انگیزه بیشتر برای ادامه مسیر را ایجاد می‌کند و همچنین فرد در مواجهه با وسوسه‌های مصرف تریاک اقدامات صحیح را آموزش می‌بیند.

 

بهترین روش ترک شیره تریاک

ترک تریاک معمولاً شامل مشاوره فردی با روان‌شناس مجرب و دارای مجوز و همچنین برنامه درمان‌های تکمیلی مبتنی بر مشاوره اصلی است.

از فواید ترک تریاک در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر این است که بیماران می‌توانند درمان را به صورت سرپایی یا بستری در این مرکز تخصصی انجام دهند و یا درمان را به صورت خود راهبر و خصوصی تحت نظارت متخصص ترک اعتیاد و با رعایت یک برنامه درمانی مناسب با شرایط جسمی و روحی خود دنبال کنند.

واقعیت این است که اعتیاد و وابستگی به تریاک را نمی‌توان به تنهایی و بدون درمان تخصصی ترک کرد. اکثر افراد وابسته به تریاک باید یک دوره درمان ترک تریاک و شیره به صورت تخصصی را دریافت کنند تا بتوانند در درازمدت پاک بمانند.

از آنجایی که در برخی گونه‌های مصرف میزان اعتیاد و آسیبی که به سلامتی فرد وارد می‌شود متفاوت و شدید‌تر است، در نظر گرفتن این موضوع در تعیین روش ترک اعتیاد به تریاک بسیار مهم است.

از دیگر مواردی که روانپزشک و درمان گر ترک اعتیاد باید به آن توجه کند، احتمال وجود اختلالات روحی و روانی در فرد است. این اختلالات تا حدی باعث افزایش شدت گرایش فرد به استفاده مجدد از تریاک می‌شوند.

روانپزشک با دارو درمانی و روش‌های دیگر شدت اختلال را کاهش می‌دهد و همین موضوع باعث می‌شود تا عوارض روانی ترک تریاک برای فرد معتاد تا حد زیادی کاهش یابد.

 

بهترین روش ترک تریاک در منزل

ترک اعتیاد در منزل غیر ممکن نیست، اما کسی که می‌خواهد در منزل اعتیاد را ترک کند باید در مورد درمان بیماری اعتیاد، عوارض روحی و جسمی قطع مصرف مواد مخدر و روش‌های کنترل میل به مصرف مجدد آگاهی کامل داشته باشد.

ترک اعتیاد در منزل، به عنوان روشی برای ترک به انواع مواد مخدر به شمار می‌رود که توسط بسیاری از افراد انتخاب می‌شود. این افراد به دلایل مختلف مانند نداشتن تمکن مالی یا عدم اطلاع از روند درمان اعتیاد در کلینیک، ترک اعتیاد در خانه را ترجیح می‌دهند.

در واقع بهترین و سریع‌ترین روش ترک اعتیاد در منزل روشی است که در تمام طول مدت سم زدایی و پروسه ترک اعتیاد بیمار از کمک و راهنمایی یک مشاور و پزشک ترک اعتیاد برخوردار باشد.

از آنجایی که اعتیاد به تریاک علاوه بر جسم، تمام جنبه‌های زندگی فرد معتاد را تحت تأثیر قرار می هد. از این رو وقتی فرد می‌خواهد به زندگی عادی برگردد باید علاوه بر قطع مصرف مواد، آسیب‌های جسمی و صدمات روحی که در طول مدت اعتیاد بر بدن و روان او وارد شده است نیز درمان شود.

 

بهترین روش ترک تریاک و شیره در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دیگر

در کلینیک طلوعی دیگر از بهترین روش ترک اعتیاد به شیره و تریاک استفاده می‌شود. مشاورین متخصص در این کلینیک، در اولین جلسه مشاوره رایگان سؤالاتی مانند چگونه مواد مخدر شیره را ترک کنیم؟ یا چگونه می‌توان تریاک را ترک کرد؟ زیاد پرسیده می‌شود.

مشاوران ما با صبر و حوصله آماده پاسخ گویی به شما عزیزان هستند. در کلینیک طلوعی دیگر برنامه درمانی منحصر به فردی با توجه به شرایط بیمار برای او تنظیم خواهد کرد تا بهترین راهکار برای ترک تریاک و شیره روی فرد انجام گیرد. به طور کلی برنامه‌های درمانی ما به صورت زیر هستند:

 

بهترین راه ترک تریاک به صورت کشیدنی

 میزان مصرف کمتر از ۱٫۵ گرم درمان به‌صورت فوق سریع (UROD) 2 شب و ۳ روز بستری

 میزان مصرف بین ۱٫۵ الی ۳ گرم درمان به‌صورت سریع و یک شب بستری اضافه

 میزان مصرف بین ۳ الی ۵ گرم درمان به‌صورت سریـع و دو شب بـسـتری اضافه

 میزان مصرف بیش از ۵ گرم درمان به‌صورت ترک تدریجی ۷ الی ۱۴ روز بستـری

 

بهترین راه ترک تریاک به صورت خوراکی

 میزان مصرف کمتر از ۱٫۵ گرم درمان به‌صورت فوق سریع (UROD) 2 شب و ۳ روز بستری

 میزان مصرف بین ۱٫۵ الی ۲ گرم درمان به‌صورت سریع و یک شب بستری اضافه

 میزان مصرف بین ۲ الی ۳ گرم درمان به‌صورت سریـع و دو شب بـسـتری اضافه

 میزان مصرف بیش از ۳ گرم درمان به‌صورت ترک تدریجی ۷ الی ۱۴ روز بستری

 

بهترین راه ترک شیره تریاک به صورت خوراکی و کشیدنی

 میزان مصرف کمتر از ۱ گرم درمان به‌صورت فوق سریع (UROD) 2 شب و ۳ روز بستری

 میزان مصرف بین ۱٫۵ الی ۲ گرم درمان به‌صورت سریع و یک شب بستری اضافه

 میزان مصرف بین ۲ الی ۳ گرم درمان به‌صورت سریـع و دو شب بـسـتری اضافه

 میزان مصرف بیش از ۳ گرم درمان به‌صورت ترک تدریجی ۷ الی ۱۴ روز بستری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره
با ما تماس بگیرید

کلینیک ترک اعتیاد
طلوعی دیگر

آخرین مقالات کلینیک