کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

بهترین پزشک ترک اعتیاد

بهترین پزشک ترک اعتیاد

امروزه با افزایش هولناک آمار اعتیاد در جامعه، خیلی‌ها به دنبال بهترین راه برای درمان و گذر از این مقطع دشوار زندگی هستند. انتخاب بهترین پزشک ترک اعتیاد در طول پروسه ترک، یکی از موضوعات بسیار مهم در آسان‌تر طی کردن مسیر ترک اعتیاد است.

وقتی شخص تصمیم به ترک اعتیاد می‌گیرد، سؤالات زیادی ذهن او را درگیر می‌کند که یکی از مهم‌ترین آن، این است که پزشک ترک اعتیاد چه کسی است و باید به چه کسی مراجعه کند؟ قطعاً درمان اعتیاد بدون حضور پزشک ترک اعتیاد امکان‌پذیر نیست.

روش علمی و اصولی ترک اعتیاد روشی است که مانع بازگشت دوباره بیمار به سمت استفاده از مواد مخدر، محرک، نوشیدنی‌های الکل دار و… شود.

روشی که در آن استفاده از دانش و مهارت‌های دکتر ترک اعتیاد حاذق از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای ریشه‌یابی اعتیاد در کنار پزشک، حضور روان‌درمانگر و مشاوره‌های روان‌شناسی ترک اعتیاد نیز حائز اهمیت است.

در ادامه برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌های بهترین پزشک ترک اعتیاد و معرفی بهترین پزشک ترک اعتیاد در تهران با کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر همراه باشید.

 

پزشک ترک اعتیاد کیست؟

اگر شما و یا یکی از عزیزانتان در دام اعتیاد گرفتار است، بهترین راهکار مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد معتبر و پزشک ترک اعتیاد حاذق است.

به طور طبیعی بعضی از افراد، از ترس آبرو دوست ندارند که به مراکز ترک اعتیاد یا پزشک مربوطه مراجعه کنند. آنها تصور می‌کنند که می‌توانند به راحتی در خانه اقدام به ترک مواد مخدر کنند.

اما باید بدانید که این کار بسیار غلط هست و می‌تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد. در واقع نیاز به دکتر برای ترک اعتیاد بیش از هر چیزی اهمیت دارد.

به طور کلی اعتیاد نه تنها باعث آسیب‌های جسمی خواهد شد، بلکه فرد را از لحاظ روحی و روانی نیز دچار مشکل می‌کند. در حقیقت وقتی که فرد معتاد به مواد مخدر دسترسی ندارد، از لحاظ روحی روانی به هم می‌ریزد.

در ادامه بعد از گذشت مدت زمانی هم همه تمرکز خود را در مورد کارهای روزانه از دست می‌دهد و مشکلاتش روز به روز بیشتر می‌شود. در واقع می‌خواهیم بگوییم که اعتیاد روح فرد را هم بیمار می‌کند.

همین امر باعث می‌شود که معتادان هیچ گونه تمایلی برای ترک نداشته باشند. در نتیجه یکی از کارهایی که برای ترک اعتیاد الزامی است، کمک گرفتن از مشاوران و پزشکان متخصص است.

در ادامه با هم ببینیم که پزشکان و روانپزشکان چه نقشی در ترک اعتیاد به مواد مخدر دارند؟ و پزشک ترک اعتیاد کیست؟

در طول برنامه ترک اعتیاد پزشکان و روانپزشکان نقش بسیار مهمی دارند. حتماً شما هم شنیده‌اید که میزان مهارت یک دکتر متخصص برای ترک اعتیاد، یکی از موضوعات اصلی به حساب می‌آید.

پزشک ترک اعتیاد با رژیم غذایی مناسب و مراقبت‌های اولیه و همچنین مراقبت از جسم بیمار به او کمک می‌کند تا روند درمان را بهتر و سریع‌تر طی کند. در این بین روانپزشکان هم به همراه روان‌شناسان برای بهبود روحیه آسیب دیده فرد معتاد راهکارهای ارائه می‌دهند.

در مرحله اول برای درمان اعتیاد پزشک متخصص باید اطلاعاتی در مورد نوع مواد مصرفی، مدت زمان مصرف، علت اعتیاد و… داشته باشد، تا بتواند بهترین روش را برای ترک اعتیاد آن فرد انتخاب کند.

این نوع بیماران در مرحله اول، باید بدانند که ترک اعتیاد بدون کمک متخصصین غیر ممکن بوده و حتی برای سلامتی هم مضر و خطرناک است. همه ما می‌دانیم که مصرف مواد مخدر باعث آسیب‌های شدیدی به اعضای داخلی بدن مانند ریه، قلب و… می‌شود.

قطعاً ترک ناگهانی آن هم می‌تواند آسیب‌های شدیدتری را به وجود آورده و در این حین خطر سکته قلبی و مرگ هم وجود دارد. به همین علت توصیه می‌شود که به هیچ عنوان بدون مراجعه به پزشک ترک اعتیاد و به صورت سرخود و در منزل اقدام به ترک مواد مخدر نکنید.

 

بهترین پزشک ترک اعتیاد چه ویژگی دارد؟

بعضی از افراد فکر می‌کنند که ترک اعتیاد به یک دوره بستری داخل کلینیک و کنار گذاشتن مصرف مواد مخدر محدود می‌شود. اما ترک اعتیاد یک پروسه زمان‌بر است.

در واقع در طول پروسه درمان اعتیاد، دوره نقاهت یکی از مراحل بسیار مهم آن است. دوران نقاهت، مرحله‌ای است که شخص از نظر جسمانی هیچ‌گونه وابستگی نسبت به مصرف انواع مواد مخدر، محرک و الکل ندارد، اما هنوز از نظر روانی درگیر اعتیاد است. به همین علت کماکان از نظر علمی به عنوان یک فرد معتاد شناخته می‌شود.

در نتیجه می‌توان گفت، گام اصلی در ترک اعتیاد، بعد از مرحله‌ کنار گذاشتن مصرف مواد، یعنی عدم بازگشت به مصرف مواد است. این موضوع که بیمار دیگر به سمت مصرف مجدد کشیده نشود، از ویژگی‌های اصلی یک پروسه درمانی صحیح و ترک است.

در این مرحله، اهمیت بهره‌گیری از دانش و مهارت‌های دکتر متخصص ترک اعتیاد، برای بیمار دو چندان می‌شود. پزشک ترک اعتیاد خوب و متبحر باید نسبت به اعتیاد و روش‌های درمانی مختلف آن، اطلاعات جامعی داشته باشد.

برای درمان صفر تا صد اعتیاد در کنار پزشک، حضور روانپزشک و روان‌شناس ترک اعتیاد نیز بسیار مهم است. در این قسمت به بررسی ویژگی‌های بهترین پزشک ترک اعتیاد در تهران می‌پردازیم.

دانستن این ویژگی‌ها برای شما بیماران گرامی ضروری است، تا بتوانید با دقت نظر، دکتر ترک اعتیاد مناسب خود را انتخاب کرده و به کلینیک او مراجعه کنید:

 

  • داشتن مجوز

اولین و مهم‌ترین موردی که باید برای انتخاب دکتر ترک اعتیاد مورد نظر خود بررسی کنید، اعتبار و مجوز دکتر ترک اعتیاد است. برای انتخاب بهترین‌ها، همیشه به مجوز و اعتبار دقت فرمایید.

یک پزشک ترک اعتیاد، برای پیاده‌سازی تک تک مراحل درمان اعتیاد از سم‌زدایی بدن از مواد مخدر گرفته تا ارائه خدمات مشاوره‌ای و روان درمانی و یا حتی روانپزشکی، نیازمند مجوزهای معتبری از سوی وزارت بهداشت و درمان کشور است.

 

  • روش‌ درمانی بهترین پزشک ترک اعتیاد

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین دکتر ترک اعتیاد، مسلط بودن و آشنا بودن او به روش‌های درمانی جدید است. این موضوع که پزشک ترک اعتیاد شما به تمام روش‌های درمانی این حوزه مسلط باشد و تشخیص دهد که از چه روشی برای درمان استفاده ‌کند، بسیار حائز اهمیت است.

 

  • برنامه ریزی درمانی

دکتر ترک اعتیاد خوب باید نسبت به تک تک روش‌های درمانی و علمی رایج برای درمان اعتیاد اشراف داشته باشد، تا بتواند بر اساس شرایط فیزیکی و روانی فرد، بهترین روش درمانی ممکن را انتخاب کند.

با توجه به اینکه شرایط زندگی مراجعه کنندگان به کلینیک، از جمله شدت و مدت زمان درگیری با اعتیاد، شرایط خانوادگی، سن، جنسیت، شرایط فیزیولوژیکی و روانی بیمار و مواردی از این قبیل متفاوت است، یک پزشک خوب برای ترک اعتیاد باید برنامه درمانی منحصر به فردی با توجه به شرایط هر بیمار تنظیم کند.

 

  • پیگیری و مراقبت در دوره نقاهت

دوره نقاهت یکی از حساس‌ترین دوره‌های ترک اعتیاد است. این مرحله از ترک اعتیاد دوره‌ای است که فرد دیگر از نظر جسمی درگیر با اعتیاد نیست، اما به دلیل وابستگی روانی که نسبت به مصرف مواد اعتیاد زا دارد همچنان احتمال بازگشت او به سمت مواد وجود دارد.

در واقع بسیاری از افراد اعتیاد را از نظر جسمی ‌به راحتی ترک می‌کنند، اما به دلیل عدم حضور مشاوری کاربلد و انجام نشدن مراقبت‌های مربوط به روان درمانی در دوران نقاهت، مجدداً به سمت نوشیدنی‌های الکلی و مواد اعتیادآور و مخدر کشیده می‌شوند.

به همین دلیل، پیگیری و مراقبت‌های دوره نقاهت، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. لازم است در طول این دوره، بیمار تحت مراقبت‌های درمانی ویژه دوره نقاهت و مشاوره‌های و روان‌شناسی و یا روان‌پزشکی قرار گیرد، تا مجدداً به سمت استفاده از انواع مختلف مواد مخدر، محرک، نوشیدنی‌های الکل دار و … کشیده نشود.

به همین جهت لازم است که پزشک ترک اعتیاد از جدیت کافی برای پیگیری بیماران در طول دوره نقاهت برخوردار باشد، تا بتواند در به دست آوردن مجدد سلامت روانی فرد کمک کند.

در کلینیک تخصصی طلوعی دیگر، روان‌درمانگران از ابتدای دوره درمان تا پایان دوران نقاهت، در کنار بیمار حضور خواهند داشت. برای دریافت مشاوره در این زمینه می‌توانید با شماره کلینیک ترک اعتیاد در طلوعی دیگر تماس حاصل فرمایید.

 

روش‌های درمانی بهترین دکتر ترک اعتیاد

همان‌طور که گفتیم، ترک اعتیاد زیر نظر پزشک با روش‌های متفاوتی انجام می‌شود. در واقع بر اثر مصرف مواد مخدر و الکل تغییرات عمده‌ای در فیزیولوژی و عملکرد مغز به وجود می‌آید که فقط با سم‌زدایی قابل برگشت نیست.

در بعضی موارد که مصرف و طول مدت مصرف مواد یا الکل در فرد شدید است، این آسیب‌ها به صورت دائمی بر روی مغز باقی می‌ماند.

عملکرد نادرست مغز بر اثر مصرف مواد و الکل باعث می‌شود که شخص بعد از ترک مواد و سم‌زدایی اولیه، میل و وسوسه شدیدی به مصرف مجدد مواد یا الکل داشته باشد و همین امر عامل اصلی بازگشت او به سمت اعتیاد است.

در این دوره افرادی که بیماری اعتیاد دارند باید با دریافت مشاوره‌های روان‌شناختی و روش‌های مختلف رفتاری و احتمالاً مصرف داروهایی که به کارکرد عادی مغز منجر می‌شوند، با اعتیاد مبارزه کنند.

افرادی که به مراکز ترک اعتیاد می‌آیند، بعد از سم‌زدایی تحت نظر متخصص ترک دوره‌های روان درمانی و روانپزشکی را دریافت می‌کنند که در دوره نقاهت کمک بسیار بزرگی برای جلوگیری از بازگشت مجدد به حساب می‌آید.

در واقع در فرایند ترک مهم‌ترین فرد خود بیمار است که باید اراده داشته باشد، اما مراجعه به مرکز ترک اعتیاد به نوعی کمکی بزرگ برای اراده است.

وقتی فردی از خدمات کلینیک‌های تخصصی ترک اعتیاد استفاده می‌کند. متخصصان و نیرو‌های کارآمدی که در این کمپ‌های ترک اعتیاد حضور دارند، با روان‌شناسی درست بیمار‌ان محیط آرام و بی استرسی را برای آنها فراهم می‌کند.

افراد در زمان سم‌زدایی در شرایط خاص روحی و جسمی قرار دارند و باید تحت مداوا و مراقبت دائمی باشند. در واقع افرادی که مواد مخدر را ترک می‌کنند، به طور کلی تحت فشار‌های شدید روحی و جسمی قرار دارند.

در نتیجه افرادی که از آنها مراقبت می‌کنند نیز باید روش‌های درست رفتار با فردی که در حال سم‌زدایی و ترک است را به خوبی بلد بوده و قادر به کنترل و مدیریت رفتار‌های افراد بیمار در هنگام سم‌زدایی و بعد از آن باشند.

در کمپ ترک اعتیاد یا در واقع کلینیک‌های ترک اعتیاد امکانات متنوع رفاهی، ورزشی و درمانی در اختیار فرد بیمار قرار دارد و موقعیت را برای ترکی آرام و با کمترین استرس برای فرد بیمار فراهم می‌کند. برخی امکانات که در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر وجود دارد:

  • داشتن محیط بهداشتی و تمیز
  • داشتن مجوز از وزارتخانه مرتبط
  • داشتن پزشک متخصص در کلینیک
  • دارا بودن تیم مجرب و آموزش دیده
  • بهره‌مندی از تیم تخصصی روان درمانی
  • دارا بودن محیط رفاهی و ورزشی استاندارد

 

استفاده از نالتروکسان نیز یکی از روش‌های درمان قطعی و مؤثر است که در کنار سم‌زدایی بدن از اعتیاد به صورت اصولی و با بهره‌گیری از خدمات روان‌شناسی می‌تواند مؤثر واقع شود.

در واقع تمام روش‌های درمان انتخابی توسط پزشک کاملاً بستگی به شرایط بیمار دارد. برای کنترل و درمان اختلالاتی که باعث لغزش و مصرف مواد در شخص می‌شود، داروهای روانپزشکی تجویز می‌شوند.

اگر بیمار تا پایان دوره درمان داروهای خود را مرتب مصرف کند و در تایم مشخص ویزیت خود مراجعه کند در کوتاه مدت دوز داروها کمتر و برخی داروها حذف می‌شوند.

 

بهترین پزشک ترک اعتیاد در تهران

در حقیقت میزان تجربه پزشک ترک اعتیاد، یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای بهبود سریع و بی‌بازگشت اعتیاد است و ما در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر، همراه با مجرب‌ترین و بهترین پزشک ترک اعتیاد تهران، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان هستیم.

این کلینیک با بهره‌گیری از بهترین گروه پزشکان متخصص ترک اعتیاد در تهران، یکی از برجسته‌ترین مراکز و کلینیک‌های ترک اعتیاد و روانپزشکی در تهران محسوب می‌شود.

کلینیک طلوع از کادر درمانی بسیار با تجربه و حاذقی برخوردار بوده و برای پیاده‌سازی کلیه مراحل درمانی خود دارای مجوز از سوی وزارت بهداشت و درمان کشور است.

این کلینیک مجهز به یک مرکز سم‌زدایی پیشرفته است و از بهترین پزشک ترک اعتیاد تهران و به‌روزترین روش‌های درمانی برای مقابله با اعتیاد در بیماران خود استفاده می‌کند.

بهترین پزشک ترک اعتیاد تهران در مرکز طلوعی دیگر، این توانایی را دارد که مناسب‌ترین روش‌ درمانی را برای شما تشخیص دهد. پزشکان این مجموعه با داشتن دکترای ترک اعتیاد و تجربه طولانی در درمان بیماران، در تمام مراحل درمان همراه شما یا عزیزتان خواهند بود.

در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر، علاوه بر به کار گیری از بهترین پزشکان ترک اعتیاد تهران و کادر درمان و بستری، یک گروه از روان‌درمانگرانی مجرب نیز حضور دارند، تا علاوه بر مشکلات جسمی‌ بیماران مشکلات روان‌شناسی بیماران را نیز حل کنند.

بهترین پزشک ترک اعتیاد

بهترین پزشک ترک اعتیاد “دکتر مسعود جوادی

کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر، یکی از شناخته شده‌ترین، مدرن‌ترین و بهترین کلینیک‌های ترک اعتیاد در تهران به مدیریت دکتر مسعود جوادی است.

مرکز ترک اعتیاد طلوعی دیگر دارای مجوز معتبر از سوی وزارت بهداشت و درمان کشور بوده و روش‌های علمی و به روز را در کنار ارائه انواع خدمات مشاوره‌ای توسط بهترین پزشک ترک اعتیاد در تهران برای بیماران خود ارائه می‌دهد.

دکتر مسعود جوادی متخصص ترک اعتیاد و رئیس کلینیک‌های معتبر ترک اعتیاد در تهران، با پیشرفته‌ترین و مجهزترین دستگاه‌های روز دنیا است.

دکتر جوادی با بیش از ۱۵ سال سابقه در زمینه تخصصی اعتیاد با مجوزهای رسمی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و با عنوان ریاست اداره سلامت روان و MMT دانشگاه علوم پزشکی تبریز و نیز رئیس اداره MMT و بخش اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مدیر نمونه فعالیت نموده و در این زمینه سال‌ها تجربه دارد.

همچنین ایشان دارای انواع گواهینامه‌های معتبر در زمینه ترک اعتیاد از داخل و خارج از کشور هستند؛ خدمات کلینیک‌های دکتر جوادی، شامل موارد زیر است:

  • سرم تراپی
  • سم‌زدایی
  • خانواده درمانی
  • ویزیت روانپزشکی
  • روان‌درمانی و مشاوره
  • درمان‌های تکنولوژیک (آر تی ام اس)
  • حمایت و پشتیبانی از بیمار در طول دوره درمان و پس از آن

 

افراد بعد از مراجعه به کلینیک طلوعی دیگر، تحت معاینه و بررسی کامل شرایط فیزیکی و روانی قرار گرفته و برای تشخیص دقیق ماده‌ای که فرد نسبت به مصرف آن اعتیاد دارد و همچنین چگونگی عملکردش بر سلامتی او بررسی می‌شود.

بعد از سپری کردن این مرحله، پزشک ترک اعتیاد بر اساس شرایط بیمار یک برنامه درمانی برای او تهیه می‌کند. برنامه‌ای که شامل استفاده از روش‌های دارویی و همچنین ارائه خدمات روان‌شناس ترک اعتیاد و روانپزشکی به بیمار در طول مراحل ترک و نیز مرحله نقاهت اوست.

گروه درمانی، رفتار درمانی، rtms، نوروفیدبک، شوک درمانی و… از نمونه‌های بسیار مهم از خدمات روان‌شناسی ارائه شده در کلینیک طلوعی دیگر است که نقش بسیار چشمگیری در افزایش اعتماد به نفس بیماران برای حرکت به سمت بهبودی کامل و همچنین افزایش مهارت‌های آن‌ها در کنترل و مدیریت هیجانات و استرس‌ها دارند.

روش‌های درمانی مؤثر و با بازده بالا، مانند کاشت کپسول نالتروکسان در بدن، برای درمان قطعی اعتیاد توسط دکتر ترک اعتیاد این مرکز استفاده می‌شود.

نالتروکسان یکی از داروهای مورد استفاده برای ترک قطعی اعتیاد است که از سوی سازمان‌ها و ارگان‌های معتبری مانند سازمان غذا و داروی آمریکا یا همان FDA دارای مجوز مصرف است.

دارویی که از راه درگیر شدن با گیرنده‌های عصبی و تحت تأثیر قرار دادن آن‌ها باعث می‌شود که فرد نشئگی و سرخوشی ناشی از مصرف مواد مخدر را تجربه نکند و به این ترتیب انتظار می‌رود که از عود اعتیاد جلوگیری شود.

برای آشنایی بیشتر با پزشک ترک اعتیاد در کلینیک طلوعی دیگر می توانید به صفحه خدمات پزشک ترک اعتیاد مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره
با ما تماس بگیرید

کلینیک ترک اعتیاد
طلوعی دیگر

آخرین مقالات کلینیک