کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

تأثیر هروئین بر چهره

تأثیر هروئین بر چهره

ماده مخدر هروئین یکی از مشتقات اوپیوئیدهاست و اعتیاد و وابستگی شدیدی برای مصرف ‌کننده ایجاد می‌کند. این ماده مخدر تأثیرات مخرب فراوانی دارد. یکی از مهم‌ترین تأثیرات، تأثیر هروئین بر چهره است.

هروئین و مواد افیونی دیگر مانند آن در طول سال‌ها مصرف می‌توانند به تنهایی قاتل افراد بسیار زیادی شوند. ما در این نوشته شما را با اثرات منفی که مصرف هروئین بر روی چهره دارد آشنا می‌کنیم.

مانند بسیاری دیگر از مواد مخدر هروئین نیز اثرات سویی بر روی چهره‌ی افراد می‌گذارد، به این معنی که فرد مصرف کننده می‌تواند به عفونت و زخم‌های پوستی شود.

همچنین نادیده گرفتن این علائم منجر به رسیدن عفونت به سایر نقاط بدن فرد می‌شود و برای درمان به مراقبت‌های پزشکی بسیاری نیازمند است.

هم چنین اثرات سوء دیگری مانند آبریزش بینی و چشم، تغییر رنگ پوست، لاغری و همچنین شل شدن پوست از دیگر تأثیرات هروئین بر چهره است.

شدت این عوارض تحت تأثیر عوامل مختلفی است. برای مثال میزان و مدت مصرف هروئین می‌تواند بر شدت این عوارض تأثیر بگذارد. قطعاً کسی که به مدت طولانی‌تری به مصرف هروئین روی آورده است بیش‌تر با این عوارض روبرو خواهد شد.

در مطالب قبلی با هروئین و تاریخچه آن در ایران و جهان آشنا شدیم و دیدیم که هروئین چه شکلی است؟ و به بررسی رابطه اختلالات تغذیه‌ای و مصرف هروئین و عوارض و علائم مصرف و ترک آن پرداختیم. در ادامه این مطلب برای آشنایی بیشتر با این ماده مخدر و این که ببینیم هروئین بر چهره چه تأثیراتی می‌گذارد،‌ با کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر همراه باشید.

هروئین چیست؟ تاریخچه هروئین در ایران و جهان

هروئین چه شکلی است؟

مصرف هروئین و اختلالات تغذیه‌ای

اثرات و عوارض مصرف هروئین و تأثیر آن بر مغز

علائم مصرف هروئین

عوارض و علائم ترک هروئین

تأثیرات هروئین بر بدن

 

تأثیر هروئین بر چهره

این ماده جزو لیست پرخطرترین مواد مخدر در دنیا است و می‌تواند تأثیرات مخربی بر مصرف کننده به جای بگذارد. هروئین عوارض زیادی مانند بیماری‌های قلبی، ریوی، افسردگی و… در پی دارد.

تأثیرات منفی هروئین محدود به جسم و روان افراد نمی‌شوند و علاوه بر احساس وابستگی شدید روحی و روانی، چهره فرد را هم به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

تاثیر هروئین بر چهره پس از مصرف طولانی مدت آن آشکار می‌شود و پس از مدتی شادابی و جوانی چهره را از بین می‌برد،‌ به طوری که بعد از گذشت زمانی تغییرات ظاهری به وضوح قابل مشاهده خواهند بود.

عوارض هروئین بر چهره شامل تغییرات منفی پوستی و ظاهری زیادی است و یکی از مهم‌ترین عوارض آن دندان‌های پوسیده و خراب، تغییر در ماهیچه‌ها و استخوان‌ها و چین و چروک صورت است. این موارد ممکن است چهره فرد را به کلی تغییر دهد.

با مصرف مواد مخدر به مرور زمان ضربان قلب و فشار خون فرد بالا رفته و بر اثر تحت تأثیر قرار گرفتن رگ‌های بدن، پوست لکه‌دار می‌شود. رنگ پوست نیز به سمت رنگ قرمز متمایل شده و همچنین هروئین و کراک می‌توانند منجر به حساسیت و خارش‌های پوستی شدید شوند.

استفاده از هروئین، به خصوص به صورت تزریق داخل وریدی، خطر ابتلا به بیماری‌های پوستی دردناک و عفونت‌ها را افزایش می‌دهد. هرچه بیشتر از هروئین استفاده کنید، مشکلات پوستی ممکن است به مشکلات مکرر تبدیل شوند. تأثیر مصرف هروئین بر چهره می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • آبسه
  • عفونت‌های مکرر پوستی
  • زخم‌های پوستی هروئین
  • عفونت‌های باکتریایی در محل‌های تزریق
  • گانگرن یا گسترش عفونت پوست به سایر بافت‌های بدن

بیشتر این مشکلات پوستی به دلیل تزریق هروئین به داخل ورید یا به عضله اتفاق می‌افتد. استفاده از روش پوپ پاپ هروئین ممکن است باعث ایجاد آبسه و زخم‌های پوستی در اطراف محل تزریق شود. حتی ممکن است برای درمان عفونت‌های جدی ناشی از ظاهر شدن هروئین، پوست به مراقبت‌های پزشکی نیاز داشته باشید.

 

تغییرات ظاهری ناشی از مصرف هروئین

یکی دیگر از تأثیرات هروئین بر چهره و ظاهر فرد، ایجاد تغییر در چشم‌هاست. مصرف کننده چشم‌های قرمز و خونی دارد. لخته شدن خون در چشم‌ها یکی دیگر از عوارض هروئین است.

پلک‌ها در اثر مصرف این ماده مخدر افتادگی پیدا کرده و مردمک چشم‌ها کوچک می‌شود. به این حالت مردمک ته سنجاقی نیز گفته می‌شود.

هروئین کاهش وزن شدیدی را به همراه دارد و بر سیستم اسکلتی و عضلانی نیز تأثیر منفی می‌گذارد. به طوری که عدم تعادل در راه رفتن کاملاً مشهود خواهد بود.

تأثیر این ماده مخدر بر دندان‌ها از دیگر تأثیر هروئین بر چهره و ظاهر فرد مصرف کننده است. مشکلات دهان و دندان ناشی از مصرف این ماده هم بسیار زیاد بوده و شکستگی دندان‌های فرد مصرف کننده یکی از این معضلات محسوب می‌شود.

این ماده مخدر همچنین می‌تواند باعث ریزش شدید مو و از سوی دیگر جلوگیری از رشد طبیعی مو شود. یکی از عوارض این ماده مخدر تأثیر منفی بر ساقه مو است. ساقه مو معتاد به هروئین به شدت ضعیف می‌شود.

به طور کلی مصرف طولانی مدت هروئین می‌تواند باعث ایجاد تغییرات فیزیکی و ظاهری شدیدی در صورت شود که برخی از رایج‌ترین عوارض آن بر روی صورت عبارت‌اند از:

تحریک و عفونت‌های پوستی: تزریق هروئین می‌تواند باعث تحریک پوست، عفونت و آبسه شده و در نتیجه آن منجر به زخم، قرمزی و سایر تغییرات قابل مشاهده در پوست شود.

آکنه و سایر مشکلات پوستی: هروئین همچنین می‌تواند باعث مشکلات پوستی مانند آکنه شده و باعث زخم و تغییر رنگ پوست شود.

پیری زودرس: یکی دیگر از تأثیر هروئین بر چهره ایجاد پیری زودرس است، از جمله چین و چروک، لکه‌های پیری و نازک شدن پوست شود.

آویزان شدن پوست صورت: ممکن است فرد معتاد به هروئین پوستی آویزان و خسته‌تر از حالت طبیعی داشته باشند.

رنگ مایل به آبی روی پوست: هروئین ضربان قلب و فشار خون را کاهش می دهد، به همین علت ممکن است رنگ پوست مایل به آبی شود.

لاغری: استفاده از هروئین می‌تواند باعث کاهش سریع وزن شده و روی صورت و ظاهر فرد تأثیر بگذارد، از جمله: گود افتادن در گونه، سیاهی زیر چشم و شقیقه‌های توخالی.

بی‌حسی و تورم: مصرف هروئین می‌تواند باعث بی‌حسی و تورم در صورت و سایر قسمت‌های بدن شود که می‌تواند نشانه‌ای از آسیب عصبی باشد و ممکن است منجر به تغییرات دائمی در صورت و سایر قسمت‌های بدن شود.

وجود زخم: مانند بسیاری از مواد مخدر، هروئین باعث خارش پوست می‌شود که می‌تواند باعث خراشیدن پوست و زخم صورت گردد.

آبریزش بینی یا چشم: مشکلات تنفسی و ترشحات مخاطی نیز می‌تواند از دیگر تاثیرات کشیدن هروئین باشد.

خون در چشم: چشم‌های خون افتاده، سیاهی زیر چشم و رنگ پریدگی نیز از جمله دیگر علائم کشیدن ماده مخدرهروئین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره
با ما تماس بگیرید

کلینیک ترک اعتیاد
طلوعی دیگر

آخرین مقالات کلینیک