کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

ترک تریاک با ایمپلنت نالتروکسان

ترک تریاک با ایمپلنت نالتروکسان

امروزه معمولا برای ترک تریاک از شیوه‌ها و متدهای مختلف که بعضی پزشکی و بعضی سنتی هستند استفاده می‌شود که یکی از جدیدترین روش های ترک تریاک با ایمپلنت نالتروکسان است.

ترک تریاک با ایمپلنت نالتروکسان بهترین روش بوده و داروی نالتروکسان یک داروی ضد وسوسه قدرتمند با تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است. داروی نالتروکسان به عنوان یک داروی مکمل برای درمان قطعی ترک اعتیاد استفاده می شود.

در مطالب قبلی با تریاک و تاریخچه، عوارض، علائم و روش‌های مصرف و ترک آن آشنا شدیم و دیدیم که ترک تریاک چند روز طول می‌کشد؟ در ادامه این مطلب برای آشنایی بیشتر با آن و این که ببینیم ترک تریاک با ایمپلنت نالتروکسان چگونه است؟ با کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر همراه باشید.

 تریاک چیست؟ تاریخچه تریاک در ایران و جهان

علائم و عوارض مصرف تریاک در کوتاه مدت و بلند مدت

آیا می‌دانید ترک تریاک چند روز طول می‌کشد؟

علائم ترک تریاک و شیره تریاک

شکل ظاهری، فرآورده‌ها و روش مصرف تریاک

راه‌های ترک تریاک

 مراحل درمان ترک تریاک

جدیدترین روش ترک تریاک

 

نالتروکسان چیست؟

داروی جدید و ضد مخدر نالترکسون، دارویی است که در درجه اول برای مدیریت وابستگی به الکل یا داروهای اپپوئیدی استفاده می‌شود. این دارو با تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است.

این دارو به عنوان داروی مکمل برای درمان و ترک اعتیاد الکل و مواد افیونی همچون ترک هروئین، ترک تریاک، ترک الکل و ترک مرفین مورد استفاده قرار می‌گیرد و ترک تریاک با ایمپلنت نالتروکسان بسیار موثر است.

نالترکسون از اثر لذت بخشی مواد افیونی و الکل در مغز جلوگیری می‌کند. به طور کلی مکانیسم اثر نالتروکسان به این ترتیب است که با اتصال به گیرنده‌های اوپیوئیدی مغز، باعث جداسازی و مهار اثر مواد مخدر از این گیرنده‌ها می‌شود.

در نتیجه مصرف کننده حالت سرخوشی و نشئگی را پس از مصرف الکل و مواد مخدر احساس نمی‌کند و به این ترتیب ولع و میل کمتری به مصرف مواد دارد.

 

ایمپلنت نالتروکسان چیست؟

همانطور که گفتیم، نالتروکسان دارویی است که برای ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو در بدن نسبت به انواع مواد مخدر و الکل حساسیت ایجاد می‌کند.

به نوعی که با مصرف مواد مخدر یا الکل فرد دیگر لذت سابق از مصرف را نخواهد برد. این کار باعث می‌شود تا حالت شرطی مغز که با مصرف مواد منتظر رسیدن ماده مخدر به سلول‌ها است، از بین رفته و خود مغز شروع به ترشح هورمون‌های طبیعی مورد نیاز بدن شود. این مسئله کارایی خوبی در رفع اعتیاد به مواد مخدر و الکل دارد.

ایمپلنت نالتروکسان که در مرکز طلوعی دیگر ارائه می‌شود، روشی نوین در درمان با داروی نالتروکسان است. در حالت عادی نالتروکسان به صورت تزریقی یا خوراکی مصرف می‌شود که نیاز به تمدید دارو داشته و فرد باید به صورت مرتب برای این کار اقدام کند.

در روش ایمپلنت میزانی مشخص از دارو که توسط دکتر معالج تجویز می‌شود، از طریق جراحی زیر پوست فرد قرار می‌گیرد. با این کار فرد نیازی به تزریق و مصرف مداوم دارو نخواهد داشت. همچنین سطح سرمی دارو در خون همواره در طی شش ماه ثابت و در سطح مناسبی خواهد ماند.

 

ترک تریاک با ایمپلنت نالتروکسان

در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دیگر که به عنوان بهترین مرکز ترک تریاک معرفی می شود، برای جلوگیری از وسوسه مصرف تریاک و نزدیک شدن به ترک قطعی تریاک و شیره تریاک، علاوه بر روش‌های روانشناسی و مشاوره‌های فردی و نظارت‌های مستمر روانپزشک متخصص اعتیاد، از روش‌های جدید پزشکی مانند ایمپلنت نالتروکسان برای ترک اعتیاد استفاده می‌شود.

در این روش با کاشت زیر پوستی یا همان ایمپلنت داروی ضد مخدر نالتروکسان در بدن فرد می‌توان تا درصد بسیار زیادی تمایل جسمی بیمار به مصرف تریاک را تا مدت مشخصی بعد از ترخیص کنترل کرد. لازم به ذکر این روش به صورت عمومی بر روی تمام بیماران انجام نخواهد شد.

برای ایمپلنت باید شرایط بیماری فرد، نوع ماده اعتیادآور، وضعیت جسمانی، شرایط محیطی فرد پس از ترخیص و… را مورد بررسی قرار داد. همچنین برای استفاده از این روش باید سیر کامل درمان و سم زدایی بدن از اعتیاد انجام شده و پس از بهبود می‌توان از این روش استفاده کرد.

برای آشنایی بیشتر با خدمات کاشت ایمپلنت نالتروکسان در بیمارستان تخصصی طلوعی دیگر، به این لینک مراجعه کرده و یا جهت دریافت مشاوره رایگان درباره ایمپلنت نالتروکسان با شماره ۰۲۱۸۸۶۰۵۹۱۳ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره
با ما تماس بگیرید

کلینیک ترک اعتیاد
طلوعی دیگر

آخرین مقالات کلینیک