کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

درمان قطعی الکل با ایمپلنت دی‌ سولفیرام

درمان قطعی الکل با ایمپلنت دی‌ سولفیرام روشی جدید و پیشرفته است که به تازگی در بعضی از  کلینیک‌های پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روش عملکرد این دارو به این صورت است که فرآیند متابولیسم الکل در بدن را تغییر می‌دهد و باعث ایجاد حساسیت شدید نسبت به مصرف الکل می‌شود. با استفاده از داروی دی‌سولفیرام، اگر الکل مصرف کنید، برخی مواد سمی در خون شما افزایش می‌یابد. این مواد سمی می‌توانند عوارض جدی برای سلامتی شما ایجاد کنند. بنابراین، در صورت مصرف داروی دی‌سولفیرام، توصیه می‌شود که الکل مصرف نکنید تا از وقوع عوارض ناخوشایند جلوگیری کنید.

یکی از روش‌های وارد کردن دی‌سولفیرام به جریان خون، استفاده از ایمپلنت زیر پوستی یا درون عضلانی کپسول‌های استریل آنتابوز است. تکنیک ایمپلنت گذاری در  ۶۰ قرن گذشته در اتحاد جماهیر شوروی سابق ابداع شد و با موفقیت در این منطقه اجرا شد.

کپسول‌های جاگذاری شده محلول دی‌سولفیرام را قطره به قطره وارد جریان خون بیمار می‌کند؛ همان‌طور که ایمپلنت به تدریج حل می‌شود، غلظت مواد شیمیایی را در بدن بیمار ظرف ۶ تا ۸ ماه آینده در سطح مناسبی نگه می‌دارد.

مطالعات بالینی نشان می‌دهند که ۹۳-۹۵٪ از بیمارانی که درمان قطعی الکل با ایمپلنت دی سولفیرام را دریافت کرده‌اند، توانسته‌اند در طول استفاده از این ایمپلنت به طور کامل از مصرف الکل خودداری کنند. در ادامه، خواهیم آموخت که چگونه این روش درمانی با استفاده از ایمپلنت دیسولفیرام را در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد طلوعی دیگر ارائه دهیم.

دی‌سولفیرام چیست؟

دی‌سولفیرام، که در گذشته با نام اسپرال شناخته می‌شد و همچنین با نام تجاری Antabuse و Antabus شناخته می‌شود، در واقع یک آنتاگونیست الکل است.

به این معنی که عملکرد و پردازش الکل در بدن را مختل می‌کند و باعث می‌شود هنگام مصرف الکل، حالت بسیار ناراحتی و ناخوشایندی در فرد ایجاد شود. تجربه این عوارض نامطلوب باعث می‌شود که میل بیمار به مصرف الکل به طور قابل توجهی کاهش یابد.

دی‌سولفیرام یک داروی مؤثر برای درمان اعتیاد الکل است. این دارو در قالب قرص، ایمپلنت و دارو در بازار موجود است. وقتی دی‌سولفیرام به تنهایی تجویز می‌شود، ماده‌ای نسبتاً غیر سمی است. اما برای درمان الکل بسیار مفید واقع شده است.

مصرف دی‌سولفیرام باید به همراه سایر درمان‌هایی مانند تعدیل رفتار، روان درمانی، مشاوره و گروه‌های حمایتی انجام شود. این دارو تنها بخشی از درمان اعتیاد الکل است و درمان قطعی الکل را تضمین نمی‌کند.

نحوه‌ی مصرف و دوز مصرفی دی‌سولفیرام بسته به نظر پزشک متخصص تعیین می‌شود. برای جای‌گذاری ایمپلنت دی‌سولفیرام، می‌توانید به کلینیک ترک اعتیاد طلوعی مراجعه کنید که این روش جدید را ارائه می‌دهد.

عملکلرد دی سولفیرام چگونه است؟

در واقع، دی‌سولفیرام باعث ایجاد حساسیت به الکل می‌شود. حتی مصرف مقدار کمی از آن می‌تواند منجر به واکنش ناخوشایندی شود. دی‌سولفیرام با مسدود کردن اکسیداسیون الکل در مرحله استالدئید در طی متابولیسم الکل، از تجمع استالدئید در خون جلوگیری می‌کند. 

غلظت استالدئید در خون ممکن است بیشتر از غلظت استروژن در همان مقدار الکل باشد. این تجمع استالدئید می‌تواند علائم ناخوشایندی را در فرد ایجاد کند، که به آن واکنش دی‌سولفیرام-الکل می‌گویند. این واکنش تا زمانی که الکل متابولیزه شود، ادامه خواهد داشت و شدت آن بستگی به مقدار دی‌سولفیرام و الکل مصرف شده دارد.

درمان قطعی الکل با ایمپلنت دیسولفیرام

اگر بیماران در دوران درمان با دی‌سولفیرام الکل مصرف کنند، ممکن است با علائمی مانند سرخ شدن پوست، تپش قلب، تنگی نفس، استفراغ، حالت تهوع، سردرد ضربانی، گیجی و اختلال در سیستم گردش خون مواجه شوند.

 بنابراین، مهم‌ترین نکته‌ای که در زمان استفاده از ایمپلنت دی‌سولفیرام باید به خاطر بسپارید، ممنوعیت مصرف الکل در دوران درمان است. دی‌سولفیرام آنزیم‌هایی را در مغز مهار می‌کند که در نتیجه آن فرد بسیاری از عوارض “خماری” را به محض مصرف الکل تجربه می‌کند.

اگر شما در دوران درمان با دی‌سولفیرام الکل مصرف کردید و عوارض “خماری” شدیدی تجربه کردید، بهتر است بلافاصله به اورژانس مراجعه کنید. پزشکان در این مورد بهتر می‌توانند شما را راهنمایی کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

درمان با ایمپلنت نالتروکسان در ترک اعتیاد چه مواد دیگری موثر است؟

متد درمانی که اشاره کردید، تأثیر بسیار مثبتی بر روند درمان و ترک مخدرهای هروئین، متادون، مرفین، کدئین و اکسی‌کدون دارد. این متد درمانی می‌تواند به شما کمک کند تا از شر این مواد مخدر جدا شوید و بهبود یابید.

علاوه بر این، این متد درمانی نیز تأثیر بسیار مطلوبی بر کنترل وسوسه مصرف الکل دارد. این بدان معنی است که با استفاده از این متد درمانی، شما می‌توانید بهترین راهکارها را برای کنترل و مدیریت مصرف الکل پیدا کنید.

اهمیت رعایت متد درمانی و همکاری با پزشک خود در طول فرآیند درمان بسیار مهم است. پزشکان متخصص در این زمینه می‌توانند برنامه‌های درمانی مناسب را برای شما تنظیم کنند و شما را در طول این مسیر همراهی کنند.

عوارض مصرف دی سولفیرام

استفاده از دی سولفیرام همراه با مصرف حتی مقادیر کمی الکل می‌تواند باعث واکنش‌های حساسیتی شدید در فرد شود. این واکنش‌ها می‌توانند علائم ناخوشایندی را در فرد ایجاد کنند.

دی سولفیرام ممکن است در فرایند متابولیسم الکل اختلال ایجاد کند و مانع ترکیب درست آن در بدن شود، که می‌تواند به حالت سرخوشی منجر شود.

همچنین، مصرف الکل در زمان درمان با سولفیرام ممکن است باعث افزایش شدید برخی ترکیبات شیمیایی مانند استالدئید در خون شود و سبب ایجاد سندروم استالدئید در فرد گردد. این علائم به نوعی واکنش دی سولفیرام به الکل نامیده می‌شوند.

شدت واکنش‌ها و حساسیت‌ها بعد از استفاده از دی سولفیرام و مصرف الکل بستگی به دوز دی سولفیرام و میزان مصرف الکل دارد. همچنین، تأثیر دی سولفیرام برای ترک انواع مواد مخدر ممکن است بسته به شرایط فرد و روش درمانی متفاوت باشد.

هزینه ترک الکل با ایمپلنت دی سولفیرام

ترک الکل برای هر فرد بستگی به شرایط و وضعیت اعتیاد و سلامتی او دارد. میزان دوزی درمان قطعی الکل با ایمپلنت دی سولفیرام باید بر اساس نیازهای فرد تعیین شود.

برای دریافت هزینه الکل با ایمپلنت دی سولفیرام، من توصیه می کنم با مرکز طلوعی دوباره تماس بگیرید. آنها در این زمینه امکانات بسیار زیادی ارائه می دهند و می توانند به شما اطلاعات دقیق تری درباره هزینه ها و خدمات مربوطه ارائه دهند.

دی سولفیرام برای چه افرادی ممنوع است؟

درمان قطعی الکل که با ایمپلنت دی سولفیرام انجام می‌شود و یک داروی ترک الکل است که بمنظور جلوگیری از مصرف الکل توسط افراد معتاد استفاده می‌شود.

 این دارو دارای موارد منع استفاده زیر است:

  1. روان‌پریشی
  2. نارسایی قلبی
  3. التهاب شریان‌ها
  4. بارداری و شیردهی
  5. بالا بودن فشار خون
  6. سابقه خودکشی داشتن
  7. اختلال در گردش خون
  8. التهاب عصب بینایی (نوریت اپتیک)
  9. سابقه حمله قلبی و بیماری ایسمی قلبی
  10. نوشیدن مشروبات الکلی ۲۴ ساعت قبل از درمان
  11. مصرف فنیتوئین، داروهای درمان سل یا رقیق کننده خون
 

لطفاً اگر تمایل به استفاده از این دارو دارید، حتماً با پزشک خود مشورت کنید و به وی اطلاع دهید که آیا شرایط شما برای مصرف این دارو مناسب است یا خیر.

همچنین بیماران باید ابتلا به عارضه‌های زیر را به پزشک اطلاع دهند: صرع سکته مغزی کم‌کاری تیروئید مشکلات ریوی مشکلات کبدی اختلال شخصیتی سابقه بیماری روانی آسیب مغزی یا آسیب دیدن سر

 بیماران باید به پزشک خود در مورد ابتلا به عارضه‌های زیر اطلاع دهند:

  • صرع: اگر شما در گذشته صرع داشته‌اید، باید این اطلاعات را به پزشک خود بدهید. این اطلاعات می‌توانند به پزشک کمک کنند تا درمان مناسبی را برای شما تجویز کند.
  • سکته مغزی: اگر در گذشته سابقه سکته مغزی داشته‌اید، باید این موضوع را به پزشک خود گزارش دهید. این اطلاعات می‌توانند در تشخیص و درمان بیماری‌های مرتبط با سکته مغزی مفید باشند.
  • کم‌کاری تیروئید: اگر شما کم‌کاری تیروئید دارید، باید این اطلاعات را به پزشک خود اعلام کنید. این مشکل می‌تواند تأثیری بر درمان و داروهایی که برای شما تجویز می‌شود، داشته باشد.
  • مشکلات ریوی: اگر در گذشته مشکلات ریوی داشته‌اید، مانند آسم یا بیماری‌های دیگر ریوی، باید این اطلاعات را به پزشک خود اطلاع دهید. این مشکلات می‌توانند در تشخیص و درمان بیماری‌های مرتبط با ریه مفید باشند.
  • مشکلات کبدی: اگر شما مشکلات کبدی دارید، باید این اطلاعات را به پزشک خود اعلام کنید. این مشکلات می‌توانند تأثیری بر درمان و داروهایی که برای شما تجویز می‌شود، داشته باشند.
  • اختلال شخصیتی: اگر شما دارای اختلال شخصیتی هستید، باید این اطلاعات را به پزشک خود اعلام کنید. این اطلاعات می‌توانند به پزشک کمک کنند تا درمان مناسبی برای شما تعیین کند.
  • سابقه بیماری روانی: اگر در گذشته سابقه بیماری روانی داشته‌اید، باید این موضوع را به پزشک خود گزارش دهید. این اطلاعات می‌توانند در تشخیص و درمان بیماری‌های روانی مفید باشند.
  • آسیب مغزی یا آسیب دیدن سر: اگر در گذشته آسیب مغزی یا آسیب دیدن سر داشته‌اید، باید این موضوع را به پزشک خود گزارش دهید. این اطلاعات می‌توانند در تشخیص و درمان مشکلات مرتبط با آسیب مغزی مفید باشند.
 

با اطلاع دادن از این اطلاعات به پزشک خود، او می‌تواند برنامه درمانی مناسبی برای شما تعیین کند و در صورت لزوم، تغییراتی در درمان شما ایجاد کند.

علائم استفاده از الکل و دی‌سولفیرام بصورت هم زمان

اگر هنگام مصرف دی‌سولفیرام الکل بنوشید، ممکن است علائم و عوارض زیر را تجربه کنید:

گرگرفتگی و عرق کردن: ممکن است تجربه گرگرفتگی و عرق کردن شدید کنید. این علائم ممکن است ناشی از تداخل بین دی‌سولفیرام و الکل باشد.

تهوع و استفراغ: ممکن است تهوع و استفراغ را تجربه کنید. این علائم ناشی از تداخل بین دی‌سولفیرام و الکل می‌باشند.

سردرد و گردن درد: ممکن است سردرد و گردن درد را تجربه کنید. این علائم ممکن است ناشی از تداخل بین دی‌سولفیرام و الکل باشد.

تشنگی شدید: ممکن است تشنگی شدید را تجربه کنید. این علائم ممکن است ناشی از تداخل بین دی‌سولفیرام و الکل باشد.

– درد قفسه سینه و ضربان قلب تند: ممکن است درد قفسه سینه و ضربان قلب تند را تجربه کنید. این علائم ممکن است ناشی از تداخل بین دی‌سولفیرام و الکل باشد.

– فشار خون پایین و غش: ممکن است فشار خون پایین و غش را تجربه کنید. این علائم ممکن است ناشی از تداخل بین دی‌سولفیرام و الکل باشد.

– احساس گیجی، اضطراب و وحشت: ممکن است احساس گیجی، اضطراب و وحشت را تجربه کنید. این علائم ممکن است ناشی از تداخل بین دی‌سولفیرام و الکل باشد.

– تاری دید: ممکن است تاری دید را تجربه کنید. این علائم ممکن است ناشی از تداخل بین دی‌سولفیرام و الکل باشد.

مهم است که توجه داشته باشید که این علائم ممکن است نشانه‌های جدی‌تری مانند افسردگی، فروپاشی قلبی عروقی، حمله قلبی، نارسایی حاد قلبی، از دست دادن هوشیاری، تشنج، کما و مرگ باشند. در صورت تجربه هر یک از این علائم، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا ارزیابی و درمان مناسب را برای شما تعیین کند.

ترک الکل با ایمپلنت دی سولفیرام چه مدت طول می کشد؟

فردی که مدت کوتاهی است به الکل اعتیاد پیدا کرده با فردی که چندین سال به صورت مداوم الکل مصرف می‌کند، در مراحل ترک الکل شرایط متفاوتی را تجربه خواهند کرد. میزان مصرف و مدت زمان مصرف الکل تأثیر زیادی بر فرایند ترک الکل دارد و بدن هر فرد به شکل متفاوتی به این فرآیند واکنش نشان خواهد داد.

استفاده از ایمپلنت دی‌سولفیرام معمولاً به مدت حدود ۶ ماه در بدن باقی می‌ماند و می‌تواند از مصرف الکل جلوگیری کند.

اما برای موفقیت بیشتر در فرآیند ترک الکل، فرد باید علاوه بر ایمپلنت دی‌سولفیرام، از خدمات روان‌شناسی و داروهای روانپزشکی نیز در دوران نقاهت استفاده کند. این اقدامات به فرد کمک می‌کنند تا با موفقیت از الکل دوری کند و به بهبود و بازگشت به زندگی سالم نزدیک‌تر شود.

مزایا و معایب کاشت ایمپلنت دی سولفیرام در بدن

اعتیاد به الکل یک مشکل جدی است که نیاز به راهنمایی و پشتیبانی حرفه‌ای دارد. اگر شما یا کسی که می‌شناسید از اعتیاد به الکل رنج می‌برید و می‌خواهید از دی‌سولفیرام استفاده کنید، بهتر است با یک متخصص بهداشت روانی یا پزشک مشورت کنید. آن‌ها می‌توانند شما را راهنمایی کنند و برنامه‌های مناسبی برای مدیریت و درمان اعتیاد به الکل ارائه دهند.

درمان اعتیاد به الکل ممکن است شامل مشاوره روانشناختی، درمان دارویی، حمایت گروهی و مشاوره خانواده باشد. همچنین، تغییر الگوهای زندگی، ایجاد ساختار و روند درمانی مناسب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

مهم است که به خودتان و سلامتی‌تان احترام بگذارید و به دنبال راه‌های موثر برای مدیریت و درمان اعتیاد به الکل بگردید. همچنین، حتماً به مشاوره و پشتیبانی حرفه‌ای دسترسی پیدا کنید تا بهترین راه حل برای شما مشخص شود.

مزایای کاشت ایمپلنت دی سولفیرام

 مزایای دی سولفیرام:

دی سولفیرام یکی از روش‌های درمان اعتیاد به الکل است که می‌تواند به شما کمک کند تا از مصرف الکل دوری کنید. این روش دارای مزایای زیر است:

  1. میزان موفقیت بالا در جلوگیری از مصرف الکل: دی سولفیرام می‌تواند به شما کمک کند تا از مصرف الکل دوری کنید و میزان موفقیت بالایی در این زمینه داشته باشد. با استفاده از این دارو، می‌توانید به تدریج و با کمک مشاوره و روان درمانی، الکل را از زندگی خود حذف کنید.
  2. ترکیب با مشاوره و روان درمانی: استفاده از دی سولفیرام به تنهایی کافی نیست و بهتر است با مشاوره و روان درمانی ترکیب شود. این روش همراه با مشاوره و روان درمانی می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین نتیجه را در درمان اعتیاد به الکل بدست آورید.
  3. حفظ هوشیاری نسبت به الکل: یکی از مزایای استفاده از دی سولفیرام این است که شما هوشیاری خود را نسبت به الکل حفظ می‌کنید. این دارو می‌تواند به شما کمک کند تا از تمامی مشکلاتی که با مصرف الکل همراه است، دوری کنید و به صورت هوشیار و آگاهانه با زندگی خود ادامه دهید.
  4. عدم اعتیادآوری فیزیکی: دی سولفیرام از نظر فیزیکی اعتیادآور نیست. این به این معنی است که با توقف مصرف این دارو، شما به مشکلات قطعی مانند علائم عقب‌ماندگی و عدم توانایی در کنترل خواب و بیداری مواجه نمی‌شوید.
 

با استفاده از دی سولفیرام و ترکیب آن با مشاوره و روان درمانی، می‌توانید در درمان اعتیاد به الکل بهترین نتیجه را بدست آورید. همچنین، قبل از استفاده از هرگونه روش درمانی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

معایب کاشت ایمپلنت دی سولفیرام

  1. استفاده از دی سولفیرام در ترک الکل ممکن است عوارض جانبی منفی داشته باشد. این عوارض می‌توانند شامل تهوع، استفراغ، سردرد، خواب آلودگی و افزایش آرامش باشند. در صورت تجویز این دارو، بهتر است با پزشک خود درباره عوارض جانبی محتمل صحبت کنید.
  2. دی سولفیرام شما را از فکر کردن یا هوس مصرف الکل باز نمی‌دارد. این دارو به عنوان یک مسدود کننده گیرنده های الکل در مغز عمل می‌کند و می‌تواند به کنترل خواسته های مرتبط با الکل کمک کند. اما برای کنترل کامل خواسته های الکلی، ممکن است نیاز به ترک الکل و درمان های دیگری نیاز داشته باشید.
  1. اگر عمدا یا ناخواسته در حین مصرف الکل دی سولفیرام مصرف کنید، ممکن است دچار علائم تهدید کننده زندگی شوید. این علائم می‌توانند شامل تنگی نفس، تشنج، ضربان قلب نامنظم و حتی کاهش آگاهی باشند. بنابراین، بسیار مهم است که داروها را به دقت و با رعایت دستورات پزشک مصرف کنید و هرگونه تغییر در مصرف را با او مشاوره کنید.
  1. در برخی از افراد، مصرف دی سولفیرام ممکن است وابستگی روانی ایجاد کند. این وابستگی می‌تواند شامل وابستگی جسمانی و روانی باشد و ممکن است منجر به وابستگی به دارو و مصرف بیش از حد شود. برای افرادی که در معرض خطر وابستگی روانی هستند، بهتر است با پزشک خود درباره مصرف این دارو صحبت کنند و در صورت لزوم، برنامه درمانی مناسب را شروع کنند.
 

جاگذاری ایمپلنت دی‌سولفیرام در بدن چگونه انجام می‌شود؟

در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی، پزشک جراح متخصص برای جای‌گذاری ایمپلنت دی‌سولفیرام، اقدام به ایجاد برشی به طول ۵ تا ۱۰ میلی‌متر روی پوست در ناحیه باسن بیمار می‌نماید.

 سپس قرص دی‌سولفیرام را زیر پوست قرار می‌دهد. تعداد قرص‌های مورد استفاده بر اساس وزن بیمار تعیین می‌شود، به طور معمول برای هر ۱۰ کیلوگرم وزن بیمار یک قرص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 این روش با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود تا بواسطه آن بیمار احساس درد نکند. این روش معمولاً برای کمک به بیماران در ترک اعتیاد به مواد مخدر استفاده می‌شود. درمان قطعی الکل با ایمپلنت دی‌ سولفیرام

بهترین مرکز درمان قطعی الکل با ایمپلنت دی‌سولفیرام طلوعی دیگر 

مرکز ترک اعتیاد طلوعی دیگر، با داشتن بهترین پزشکان متخصص ترک اعتیاد، روان‌شناسان و روان‌پزشکان ترک اعتیاد و استفاده از جدیدترین روش‌های ترک اعتیاد مانند درمان قطعی الکل با ایمپلنت دی سولفیرام استفاده می‌کند.

این مرکز با استفاده از درمان قطعی الکل با ایمپلنت دی سولفیرام به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد در ایران و خاورمیانه شناخته شده است. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره تخصصی با این مرکز تماس بگیرید. 

سخن پایانی

در این مطلب به روش کاشت ایمپلنت دی سولفیرام در درمان اعتیاد الکل پرداخته شده است. ابتدا در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر، فرد را مورد آزمایش‌های فیزیکی و سلامت عمومی قرار داده و وضعیت روانی و روحی او را بررسی می‌کنند. سپس با توجه به این اطلاعات، بهترین برنامه درمانی برای فرد معتاد به الکل تنظیم می‌شود. یکی از روش‌های مؤثر در ترک الکل، استفاده از دی سولفیرام است که به همراه روان درمانی، می‌تواند به بسیاری از بیماران کمک کند.

اگر احساس می‌کنید که به الکل معتاد شده‌اید، نگران نباشید. کافی است با ما تماس بگیرید و ما در این مسیر ترک قطعی الکل، همراه شما خواهیم بود. از این روش‌های درمانی موثر برای کمک به شما در زمینه ترک اعتیاد الکل استفاده خواهیم کرد.

  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره
با ما تماس بگیرید

کلینیک ترک اعتیاد
طلوعی دیگر

آخرین مقالات کلینیک