کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

راه‌های ترک شیشه

راه‌های ترک شیشه

راه‌های ترک شیشه به صورت غیراصولی خطرناک بوده و عوارضی مانند تنگی نفس، مشکلات عصبی، تپش قلب را در بر دارد. چرا که شیشه با به وجود آوردن تغییرات شیمیایی در مغز، باعث ایجاد ناهنجاری‌های مغزی در افراد شده و وابستگی شدید جسمی و روحی در او ایجاد می‌کند.

زمانی که شخص ماده مخدر شیشه مصرف می‌کند، ۵۰ درصد از گیرنده‌های دوپامین و سروتونین در مغز از بین می‌روند و همین موضوع نشان می‌دهد که علاوه بر وابستگی جسمانی، این ماده مخدر وابستگی روانی هم در پی دارد.

ولی با وجود داشتن ناهنجاری‌های مغزی، فرد بیمار احساس می‌کند کاملاً شاداب است و حرکات بدنی فرد بالا می‌رود. از جمله علائم مصرف شیشه هذیان گفتن و توهم‌هایی است که عواقب خیلی خطرناک دارد.

در واقع فرد بیمار امکان دارد اشیایی را دیده و یا مطالبی را بشنود که دیگران قادر به درک آن‌ها نباشند. این علائم در افرادی که بیماری روان پریشانی هم دارند شدیدتر است. به همین علت اگر هر چه سریع‌تر درمان ترک شیشه را شروع کنید، قدم‌های سریع‌تری برای نجات برداشته‌اید.

شیشه از مواد محرک خیلی قوی است که توسط ترکیب شیمیایی مت‌آمفتامین در آزمایشگاه‌های غیرقانونی درست می‌شود و مانند دیگر موارد مخدر طبیعی نیست.

آمارهای جهانی حاکی از آن است که از لحاظ وابستگی و سخت بودن پروسه ترک شیشه رتبه چهارم را در بین انواع مواد مخدر دارد. بنابراین کسانی که قصد ترک این ماده مخدر را دارند باید بدانند کار سختی را در پیش دارند.

اما جای نگرانی نیست و این افراد می‌توانند با مراجعه به مرکز تخصصی ترک اعتیاد و کمک گرفتن از متخصصین این فرایند سخت را پشت سر بگذارند.

 در ادامه این مطلب برای آشنایی بیشتر با راه‌های ترک شیشه با مرکز ترک اعتیاد الکل طلوعی دیگر همراه باشید.

 

بهترین راه‌های ترک شیشه

در حال حاضر درمان ترک شیشه جزو یکی از مهم‌ترین درمان‌های سوءمصرف مواد است. برای انتخاب راه‌های ترک شیشه بر اساس مدت، مقدار، نوع و روش مصرف، فرد ممکن است نیاز به درمان‌های مختلف داشته باشد.

اما معمولاً بستری شدن در کلینیک‌های روانپزشکی ترک اعتیاد و استفاده از روش‌های مشاوره در کنار همه راه‌های ترک شیشه ضروری است.

معمولاً همه افراد به دنبال سریع‌ترین و آسان‌ترین راه برای درمان ترک شیشه هستند. اما حقیقت این است که برنامه‌های کوتاه مدت به ندرت مؤثر واقع می‌شوند.

در ترک اعتیاد به هر نوع ماده مخدری روش‌های تدریجی بهترین نتیجه را به همراه دارند و روش‌های آنی می‌توانند منجر به بازگشت فرد به سمت مصرف مواد مخدر شوند.

به طور کلی باید در نظر داشته باشید که استفاده از چند روش به صورت هم‌زمان ضمن اینکه اثر بخشی بهتری دارد، می‌تواند باعث آسان شدن فرایند ترک، بالا رفتن انگیزه فرد و همچنین کاهش دردهای خماری شود.

 پس بهتر است به یک مرکز تخصصی ترک شیشه مراجعه کنید، تا بتوانید از روش‌های نوین و اصولی استفاده کنید.

خوشبختانه امروزه در مرکز ترک شیشه، روش‌هایی برای کاهش درد خماری برای افراد در حال ترک اعتیاد به مواد مخدر وجود دارد؛ بهترین این موارد داشتن یک برنامه تغذیه‌ای مناسب برای افزایش حس خوب و سم‌زدایی بدن است.

دارو درمانی و حمایت خانواده از موارد دیگری هستند که می‌توانند در طول فرایند ترک اعتیاد شیشه به فرد بیمار کمک کنند. حمایت خانواده و عزیزان چیزی است که می‌تواند فرد را در پایبندی به انتخاب و افزایش آستانه تحملش یاری کند. به همین علت در این فرایند از ساده‌ترین روش‌ها هم نباید غافل شد.

 

ترک شیشه با روش دی اس تی

ترک اعتیاد به شیشه با روش دی اس تی DST از جمله روش‌های محسوب می‌شود که با کاهش مصرف مواد در طی ده ماه همراه است. این روش به گروه‌های کنگره ۶۰ معروف است که جزو روش‌های ترک تدریجی به حساب می‌آید.

یکی از ویژگی‌های مثبت روش DST این است که در کنار خارج کردن سم از بدن افراد مصرف کننده، به سلامت روان آن‌ها نیز می‌پردازد. در واقع می‌توان گفت که دی اس تی همان روش‌های ترکیبی است که همیشه در ترک اعتیاد به روش اصولی روی آن تأکید می‌شود.

 

ترک قطعی شیشه در کلینیک شبانه روزی طلوعی دیگر

با وجود این که همه می‌خواهند آسان‌ترین و سریع‌ترین راه را برای درمان اعتیاد شیشه پیدا کنند، اما حقیقت این است که برنامه‌های کوتاه مدت به ندرت مؤثر واقع می‌شوند. باید این را در نظر بگیرید که درمان سوءمصرف شیشه چیزی بیشتر از مقابله با وابستگی جسمانی است.

ترک این ماده با روش درمانی مناسب در این مرکز سم‌زدایی شیشه به صورت بستری تدریجی و داروهای روانپزشکی تجویز شده تحت نظر روانپزشک صورت می‌گیرد.

مخصوصاً وقتی به گزینه‌های درمانی طولانی مدت ارائه شده (بستری تدریجی) در مرکز ترک شیشه توجه می‌کنیم، در مقایسه با فعالیت‌های جایگزین کوتاه مدت‌تر، احتمال منجر شدن آن‌ها به موفقیت پایدارتر بسیار بیشتر است.

با توجه به خطرناک بودن مصرف ممتد شیشه، اگر شما یا فردی نزدیک به شما به دنبال درمان اعتیاد شیشه می‌گردد، مطمئن شوید که انتخاب درستی انجام داده‌اید. روش‌های مختلفی برای ترک اعتیاد شیشه در دسترس است، اما این شما هستید که باید درست انتخاب کنید.

 

سم‌زدایی شیشه از بدن

در راه‌های ترک شیشه سم‌زدایی اولین گام در درمان است و این فرایند به بدن شما اجازه می‌دهد تا خود را از شر ماده مخدر شیشه خلاص کنید.

این روش از درمان برای ترک اعتیاد حتماً باید زیر نظر پزشکان متخصص در کلینیک ترک اعتیاد و با امکانات حرفه‌ای صورت بگیرد و به هیچ عنوان نباید این مرحله را در منزل انجام دهید.

 

ترک اعتیاد شیشه با روش ماتریکس

از بین راه‌های ترک شیشه، این یک روش درمان غیر دارویی است که تحت نظر مجرب‌ترین درمانگران در کلینیک ترک اعتیاد اجرا می‌شود.

علاوه بر درمان جسمی، توجه بسیار ویژه‌ای به درمان روانی بیماران شده و با جلسات مشاوره به بیمار کمک می‌شود، تا با اصلاح سبک زندگی و چهارچوب‌های فکری خود از اعتیاد فاصله بگیرد.

 طی جلسات مشاوره برای بیماران تکلیف و تمرین‌هایی مشخص می‌شود که بیمار باید در بازه زمانی مشخص شده به انجام آنها بپرداز و محوریت هر جلسه بررسی تکالیف و بهبود شرایط روحی بیمار است.

3 پاسخ

  1. سلام من بارها ترک کردم شیشه را وهربارلغزش کردم چون همسرم نمیزاشت پاک بمونم الان هردو داریم ترک میکنیم متاسفانه ازخواب ک بیدار میشیم کمردرد شدید داریم راهکاری ندارید برا درمان

    1. سلام دوست عزیز
      جهت دریافت مشاوره، می‌توانید با مشاوران مرکز ما صحبت کنید. برای دریافت مشاوره رایگان در کلینیک تخصصی طلوعی دیگر با شماره ۰۲۱۸۸۶۰۵۹۱۳ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره
با ما تماس بگیرید

کلینیک ترک اعتیاد
طلوعی دیگر

آخرین مقالات کلینیک