کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

روش‌های ترک متادون

روش‌های ترک متادون

متادون عامل بیش از ۳۰ درصد از مرگ‌های ناشی از سوء مصرف مواد همراه با مسکن است. با این وجود، تجویزهای این دارو با نسخه‌های واقعی فقط حدود ۲ درصد است. این آمار به تنهایی علت این که چرا ترک متادون، ضروری‌ است را روشن می‌کند. اما روش‌های ترک متادون متفاوت و متنوع است.

اگر درد زیادی در اثر آسیب دیدگی، جراحی یا بیماری طولانی مدت دارید، ممکن است پزشک جهت تسکین درد، متادون تجویز کند. طی چند سال گذشته تعداد افرادی که برای متادون نسخه پزشک دریافت کرده‌اند، به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

در واقع متادون نحوه واکنش مغز و سیستم عصبی شما به درد را تغییر و تسکین می‌دهد. این دارو نه تنها بسیار اعتیاد آور است، بلکه یکی از اصلی‌ترین عوامل مرگ‌ومیر ناشی از اوردوز با مواد افیونی است.

در نتیجه پزشک باید هنگام تجویز داروی متادون، مراقب شما باشد، زیرا مصرف آن در طولانی مدت ممکن است منجر به اعتیاد و وابستگی بیمار شود که در این صورت شخص باید سریعاً برای شروع دوره درمانی ترک متادون به مراکز تخصصی ترک اعتیاد مراجعه کند.

در مطالب قبلی درباره اینکه متادون چیست؟، تاریخچه ساخت و عوارض و علائم اعتیاد به آن و علائم ترک متادون و مشکلاتی که فرد هنگام ترک با آن مواجه می‌شود صحبت کردیم، در ادامه این مطلب برای آشنایی بیشتر با متادون و روش‌های ترک متادون با کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر همراه باشید.

متادون چیست؟ 

تاریخچه ساخت و ترویج متادون در جهان

عوارض مصرف متادون

علائم اعتیاد به متادون

علائم ترک متادون

بهترین روش‌های ترک متادون

پتانسیل اعتیادآوری متادون همراه با نیمه عمر طولانی آن و همچنین استعداد بروز مشکلات سلامتی دراز مدت، به خوبی این مطلب را روشن می‌کند که چرا مراجعه به کلینیک برای ترک اعتیاد متادون بسیار مهم است.

در حالی که ممکن است یافتن بهترین بیمارستان ترک اعتیاد با امکان بستری شدن شبانه روزی، در نظر اول ایده‌آل به نظر نرسد! با این حال چنین مرکزی مزایای آشکاری به دنبال دارد.

اگر فرد درگیر اعتیاد بخواهد به تحولی پایدار دست یابد و زندگی سالمی داشته باشد، به بیش از یک دوره طولانی پاکی نیاز دارد. او باید درک کند که استرس، خوشحالی و سایر محرک‌ها می‌تواند منجر به مصرف مجدد مواد مخدر شود. راه‌های دفع متادون از بدن به دو صورت سم‌زدایی تدریجی و سم‌زدایی سریع می‌باشد.

سم‌زدایی تدریجی بدن از متادون

سم‌زدایی تدریجی یکی از روش‌های ترک متادون است. در واقع باید گفت علائم ترک متادون آن‌قدر شدید است که وقتی شخصی می‌خواهد مصرف متادون را برای همیشه قطع کند، حتماً باید با نظارت یک پزشک متخصص ترک اعتیاد روند درمان را مدیریت کند.

هنگام سم‌زدایی تدریجی بدن از متادون، به افراد فرصت داده می‌شود که علاوه بر اعتیاد جسمی، بر اعتیاد روانی به متادون نیز غلبه کنند. همچنین در بیمارستان ترک اعتیاد طلوعی دیگر سم‌زدایی تدریجی متادون در مقایسه با برنامه‌های درمانی کوتاه مدت، همواره نتایج بهتری از خود نشان داده‌اند.

این امر در درجه اول به این دلیل است که سم‌زدایی تدریجی به صورت بستری این امکان را به شخص مصرف کننده می‌دهد که به زندگی سالم در یک محیط امن عادت کنند.

اگر شما یا یکی از نزدیکانتان با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنید، به یاد داشته باشید که برنامه‌های حرفه‌ای سم‌زدایی متادون کلینیک طلوعی دیگر در دسترس هستند. در اسرع وقت با ما تماس بگیرید تا یک برنامه توان‌بخشی متادون را با توجه به شرایط جسمی و روحی هر فرد، به شما معرفی کنیم.

سم‌زدایی سریع بدن از متادون

ترک مصرف متادون با روش سم‌زدایی فوق سریع یکی دیگر از روش‌های ترک متادون است. در این روش پس از انجام معاینات پزشکی، آزمایشات اعتیاد و همچنین بر اساس دوز متادون و مدت زمان مصرف آن توسط پزشکان متخصص سم‌زدایی صورت می‌گیرید.

در ادامه تحت نظارت کامل کادر پزشکی تجویز داروی ضد مخدر (نالتروکسان) برای بیماران انجام می‌گیرد. شرایط انجام سم‌زدایی سریع بدن از متادون با توجه به مقدار دوز مصرفی و شرایط جسمی بیمار مشخص می‌گردد.

چگونگی سم‌زدایی متادون در کلینیک طلوعی دیگر به این صورت است که هنگام سم‌زدایی بدن بیمار از متادون، ابتدا او را با داروهای روانپزشکی بیهوش کرده و سپس داروهایی که خاصیت ضد مخدری دارند را از طریق سرم به بیمار تزریق می‌کنند.

تمام این داروهای ضد مخدر به گیرنده‌های مخدر مغز چسبیده و مواد مخدرهایی که روی گیرنده‌های مغز بیمار نشسته را پاک و از طریق ادرار و مدفوع دفع می‌کنند.

کاشت ایمپلنت نالتروکسان برای ترک دائمی متادون

یکی از بهترین روش‌های ترک متادون بدون درد و خماری، مصرف داروی نالتروکسان به صورت ایمپلنت است. از ویژگی‌های سم‌زدایی متادون با نالترکسون، استفاده طولانی مدت بدون نیاز به مصرف روزانه خوراکی آن است با این روش همواره مقدار مشخصی از دارو وارد بدن می‌شود.

در کنترل علائم ترک و وابستگی به انواع مخدرها متادون و… و همچنین درمان وابستگی به الکل و دیگر مواد توهم‌زاها مثل ماری‌جوانا (حشیش) نیز مؤثر است.

این روش باعث کاهش وسوسه‌ی فرد برای مصرف مجدد و هم چنین بروز علائم محرومیت ناشی از عدم مصرف مواد مخدر می‌شود و افراد دیگر لذتی از مصرف نمی‌برند.

در کلینیک تخصصی روانپزشکی و ترک اعتیاد طلوعی دیگر بعد از سم‌زدایی بدن از متادون، کاشت نالتروکسان توسط جراح انجام می‌شود و فرد بهتر است برای روان درمانی هفته‌ای یکبار به روان‌شناس و ماهی یکبار برای ویزیت روانپزشکی با دکتر خود در ارتباط باشد، تا به نتیجه قطعی و بهبودی کامل خود برسد.

برای آشنایی بیشتر با این دارو و تأثیر آن در درمان اعتیاد می‌توانید، با کلینیک ترک اعتیاد طلوع دیگر به شماره ۰۲۱۸۸۶۰۵۹۱۳ تماس حاصل فرمایید.

ترک متادون در کلینیک ترک اعتیاد طلوع دیگر

عموماً در کمپ‌های غیر استانداردی که برای ترک متادون وجود دارد، رفتارها و داروهای غیر حرفه‌ای به صورت کاملاً یکسان برای همه بیماران تجویز شده و در بسیاری از موارد افرادی که در کمپ‌های ترک اعتیاد شرکت کرده بودند، دوباره به سمت مواد مخدر گرایش پیدا می‌کنند.

در مراکز غیر استاندارد، ترک بدون درد متادون غیر ممکن بوده و این کار باید در مراکز ترک متادون بدون درد انجام شود. بهترین روش ترک این ماده مخدر بدون درد، در واقع مراجعه به کلینیک‌های تخصصی ترک اعتیاد متادون بدون درد است.

این کلینیک‌ها و مراکز درمانی که مختص ترک متادون و سایر مواد مخدر هستند از متخصصان و امکاناتی بهره می‌برد که در زمان سم‌زدایی کمک بسیار زیادی به بیمار خواهند کرد.

افراد و متخصصانی که در این مراکز کار می‌کنند، دانش و تجربه زیادی در زمینه کنترل رفتارها و سلامت بیمار در زمان ترک اعتیاد دارند. در کلینیک‌های ترک متادون روانپزشک متخصص و روان‌شناس ترک اعتیاد به صورت مرتب بیمار را ویزیت و معاینه می‌کنند.

در مراکز استاندارد ترک اعتیاد افراد در زمان پذیرش کاملاً معاینه و اطلاعات اعتیاد و سلامتی شخص کاملاً ثبت می‌شود. سپس متخصص ترک اعتیاد با توجه به شرایط و ویژگی‌های جسمی فرد و میزان وخامت اعتیاد و نوع ماده مصرفی روشی برای سم‌زدایی و کنترل دوران نقاهت به صورت اختصاصی برای شرایط شخص تدوین و در دستور کار قرار می‌گیرد.

یکی از مراکز معتبر ترک اعتیاد که می‌توانید از خدمات آن بهره‌مند شوید کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر است. افرادی که به این مرکز ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند از خدمات هتلینگ ویژه‌ای برخوردارند. مستقل بودن در واحدهای سکونتی این مرکز ترک اعتیاد به نحوی است که شخص کاملاً فضای خصوصی سالم شخصی را خواهد داشت.

این مرکز همچنین امکانات تفریحی و رفاهی بسیار مجهزی برای سرگرمی و ورزش افراد دارد. افراد می‌توانند با ورزش و انجام سرگرمی‌های مختلف وقت خود را در کلینیک با سرگرمی‌های مختلف پر کنند.

در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر برای ترک متادون دوره‌ای برای سم‌زدایی در نظر گرفته می‌شود. همچنین افراد با توجه به شرایطی که دارند، می‌توانند از روش‌های مختلف درمان سم‌زدایی استفاده کنند.

افرادی که اعتیاد آنها خفیف است و یا افرادی که به نسبت اعتیاد ضعیفی دارند و امکان حضور تمام وقت در کمپ را به دلیل مشغله ندارند، می‌توانند از درمان سم‌زدایی سرپایی استفاده کنند.

در این روش افراد بعد از معاینه و دریافت دوزهای دارویی که برای سم‌زدایی نیاز دارد، در کمپ یا کلینیک ترک اعتیاد حضور نداشته و به زندگی شخصی خود باز می‌گردد.

اما به صورت دوره‌ای برای انجام معاینه و دریافت دوزهای دارو باید به مرکز ترک اعتیاد مراجعه کند. در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره روش‌های دیگری هم برای سم‌زدایی وجود دارد که در ترک متادون نیز استفاده می‌شود.

روش سم‌زدایی فوق سریع و تدریجی دو روشی هستند که زمان و قدرت اثر آنها متفاوت است. در روش فوق سریع نهایتاً تا دو هفته بیمار درگیر ترک کامل انواع مواد مخدر خواهد شد. ولی در روش سم‌زدایی تدریجی مصرف متادون به تدریج کاهش پیدا می‌کند تا به مرور زمان به صفر برسد.

پس از این دوره در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره می‌توانید دوره نقاهت را با بازگشت به زندگی ادامه دهید. افراد در این دوره به صورت مداوم به مرکز مراجعه می‌کنند و از خدمات دوره‌های روانپزشکی و مشاوره‌های روان‌شناسی استفاده کند.

گروه‌های مختلف درمانی که به صورت اشتراک‌گذاری تجربیات ترک و نحوه مواجهه با این مسئله انجام می‌شود، تأثیر بسزایی در عدم بازگشت و افزایش انگیزه و امید به رهایی فرد دارد.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره
با ما تماس بگیرید

کلینیک ترک اعتیاد
طلوعی دیگر

آخرین مقالات کلینیک