کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

سم‌زدایی ترک اعتیاد

سم زدایی

سم زدایی ترک اعتیاد فرآیندی است که بیشترین ترس را در دل اشحاصی می‌اندازد که به دنبال درمان اعتیاد خود هستند. هدف از سم‌ زدایی، مدیریت ایمن علائم ترک در صورت قطع مصرف مواد مخدر یا الکل است.

از آنجایی که این گام و ترک اعتیاد تا رسیدن به پاکی می‌تواند از سخت‌ترین مراحل باشد، ترس احتمالی برخی از افراد قابل‌درک است. به دلیل مشکلات و کشمکش‌هایی که ممکن است طی این دوره بروز کند، بسیاری از افراد ممکن است علی‌رغم توصیه روانپزشک متخصص سم زدایی اعتیاد، از دوره درمانی خود خارج شوند.

در واقع تحقیقات حاکی از آن است که هفته اول درمان (زمانی که معمولاً سم زدایی در آن انجام می‌شود)، زمانی است که بسیاری از مصرف کنندگان به دلیل نداشتن مراقبت‌های پزشکی، برنامه درمان خود را ترک می‌کنند.

سم زدایی بدن از مواد مخدر به صورت اصولی و تخصصی به بیمار کمک می‌کند تا به راحتی مواد مخدر و یا الکل را ترک کند. به‌طوری‌که دیگر تمامی سیستم بدن بیمار از ماده مخدر پاک‌سازی می‌شود. این روش ترک اعتیاد معمولاً برای بهبود بیماران مبتلا به مواد مخدر به کار گرفته می‌شود.

به طور کلی می‌توان گفت، سم زدایی بدن از مواد مخدر کاری نیست که به ‌تنهایی انجام شود و برای اطمینان از موفقیت‌آمیز بودن آن، دریافت کمک حرفه‌ای ضروری است. در نتیجه سم زدایی مواد اعتیادآور از بدن به صورت تخصصی، یکی از خدمات ارائه شده در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دیگر می‌باشد.

همچنین بنا بر وضعیت سلامتی بیمار و نظر پزشکان و درمانگران یکی از روش‌های سم زدایی تدریجی و سم زدایی فوق سریع UROD برای بیماران انتخاب می‌شود.

در ادامه برای آشنایی بیشتر با اینکه سم زدایی چیست؟ چرا سم زدایی مواد ضروری است؟ ترک چه داروهایی به سم زدایی نیاز دارند؟ انواع روش‌های سم زدایی بدن از مواد مخدر، فرایند سم زدایی بدن از مواد مخدر چقدر طول می‌کشد؟ آیا سم زدایی بدن از مواد مخدر در خانه امکان پذیر است؟ و نحوه سم زدایی بدن از مواد مخدر در کلینیک طلوعی دیگر با کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر همراه باشید.

سم زدایی

سم زدایی چیست؟

سم زدایی اولین مرحله از درمان و رها شدن از اعتیاد و وابستگی به مصرف انواع مواد مخدر، محرک و نوشیدنی‌های الکل دار است. سم زدایی در واقع به نوعی پاک سازی بدن بیمار از انواع مواد و داروهایی است که با مصرف آن‌ها فرد به آن وابسته می‌شود.

به طور کلی این پروسه فرایند حذف هرگونه مواد اعتیادآور، مخدر و الکل از بدن مصرف کننده بوده و به برطرف کردن وابستگی فیزیکی بدن گفته می‌شود. در این مرحله علائم قطع مصرف (خماری یا withdrawal) کنترل شده مشکلات جسمانی بیمار برطرف می‌گردد.

آنچه که باید به آن توجه داشت این است که بسیار ضروری است که مرحله سم زدایی تحت نظر روانپزشک و متخصص بیهوشی انجام شود و انجام آن به تنهایی نتیجه بخش نخواهد بود.

 سم زدایی یا پاک سازی خون از مواد مخدر به سه شیوه کلی فوق سریع، تدریجی و سریع انجام می‌شود. بسته به شرایط فیزیولوژیک بدن فرد، وضعیت روحی او و میزان وابستگی‌اش نسبت به مصرف مواد اعتیاد زا، هر کدام از این روش‌ها می‌توانند مؤثر باشند.

با این وجود بسیاری از پزشکان، سم زدایی تدریجی مصرف مواد مخدر را نسبت به سم زدایی فوق سریع مواد و ناگهانی آن‌ها ترجیح می‌دهند.

دقت داشته باشید که با سم زدایی غیر اصولی، کاهش دوز مصرف و محدود کردن استفاده از مواد اعتیاد زا، در همان مرحله سم زدایی فرد دچار شوک می‌شود. این شوک را می‌توان به خوبی از طریق مراجعه به یک بیمارستان ترک اعتیاد و یا مرکز ترک اعتیاد معتبر، همچون کلینیک شبانه روزی طلوعی دیگر مدیریت کرد.

همچنین در برخی از کلینیک‌ها و مراکز ترک اعتیاد برای درمان اعتیاد در فرد از مواد شبه مخدر استفاده می‌شود. روش‌های غیر اصولی که تنها نوع ماده اعتیادزایی را که فرد نسبت به مصرف آن اعتیاد پیدا کرده است را تغییر می‌دهند و عملاً با تغییر صورت مسئله، به بهبود بیمار کمک چندانی نمی‌کنند.

از این رو لازم است برای قدم برداشتن اصولی در مسیر ترک به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید. وجه تمایز کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر با سایر مراکز درمان نیز در عدم استفاده از شبه مخدرهایی همچون متادون در فرایند درمان و اصطلاحاً جایگزینی است.

ترک اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دیگر تنها به کمک داروهای ضد مخدر انجام می‌گیرد که نه تنها باعث اعتیاد مصرف کننده نمی‌شود، بلکه باعث اصلاح ساختارها و صدمات مغزی مصرف کننده نیز می‌شود. برای آشنایی بیشتر با مرحله سم زدایی و چگونگی انجام آن، می‌توانید این مطلب را مطالعه کنید.

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

چرا سم زدایی مواد ضروری است؟

استفاده مداوم از یک داروی مشخص، مواد مخدر یا الکل باعث می‌شود بدن شما به این مواد وابسته شود و به دنبال آن اعتیاد به وجود آید. به‌طوری‌که ترک خودسرانه یا ناگهانی این مواد باعث به بروز علائم ترک می‌شود که در مواردی ممکن است جان فرد را به خطر بیندازد.

به همین دلیل ضروری است که قطع مصرف در یک مرکز ترک اعتیاد، همچون مرکز ترک اعتیاد طلوعی دیگر و با نظارت پزشک، روانپزشک و روانشناس انجام شود. این روش درمانی کمک بسیاری به بیماران در زمینه‌های مختلف می‌کند که برخی از متداول‌ترین آنها عبارت‌اند از:

  • کاهش و بهبود ناراحتی‌های جسمانی و روانی ناشی از قطع مصرف
  • کمک، حمایت و همیاری بیمار در زمان درمان اعتیاد و قطع مصرف
  • حضور، نظارت و ویزیت روزانه توسط پزشک و اقدام به موقع درمانی در شرایط ضروری
  • راهی هموار برای عبور از این دوره سخت و به دنبال آن قطع مصرف مواد مخدر یا الکل.

اگر دوره درمان سم زدایی با موفقیت طی شود، ریسک ادامه پیدا کردن مصرف مواد مخدر یا وسوسه شدن به استفاده مجدد، به طرز چشمگیری کم شده و می‌توان از شدت دشواری مرحله ترک اعتیاد جلوگیری کرد.

ترک چه داروهایی به سم زدایی نیاز دارند؟

تعدادی از داروهای خاص “بدون استثنا” نیاز به انجام مرحله سم زدایی بدن از مواد با داروهای روانپزشکی و تحت نظر پزشک متخصص ترک اعتیاد دارند. ترک این مواد به صورت خودسرانه باعث می‌شود، شما به طرز خطرناکی تحریک پذیر یا دچار حملات خطرناک صرع و تشنج شوید. این مواد شامل داروهای زیر می‌باشد:

  • الکل
  • باربیتورات
  • بنزودیازپین – مثل آتیوان، والیوم و زاناکس

متأسفانه، داروهای آرام‌بخش و خواب‌آور غیر بنزودیازپین مانند امبین و لونستا هم نیازمند سم زدایی تحت نظارت پزشک هستند. مواردی که در آن استفاده از خدمات سم زدایی اعتیاد به شدت توصیه می‌شود، شامل:

  • مسکن‌ها: شامل داروهای غیرقانونی مانند هروئین
  • شبه افیون‌ها: مانند هیدرو کدون و اکسی‌کدون و همین طور برندهای تجاری آن‌ها شامل لورتی، ویکودین، نورکو، اکسی کنتین و پرکوست.
  • محرک‌ها: شامل کوکائین، مت‌آمفتامین (شیشه)، و داروهای تجویزی مانند آدرال و ریتالین.

ترک موارد بالا شامل موارد اورژانسی نمی‌شود. اما پیامدهای بسیار ناخوشایند جسمی ناشی از ترک باعث می‌شود برخی افراد دوباره به سراغ مصرف مواد بازگردند.

سم زدایی ترک اعتیاد

انواع روش‌های سم زدایی بدن از مواد مخدر

معمولاٌ بیشتر برنامه‌های پاک‌سازی مواد مخدر از بدن شامل کنترل دارویی می‌شوند. برنامه‌های جامع سم زدایی سریع یا تدریجی بیمارستان ترک اعتیاد طلوعی دیگر متشکل از روش‌های غیر سنتی و بیشتر شامل موارد زیر است، ولی تنها به این موارد محدود نمی‌شود:

  • طب سوزنی
  • یوگا و مدیتیشن
  • تغذیه سالم
  • ورزش
  • بیوفیدبک
  • تراپی هنرهای خلاقانه
 

سم زدایی تدریجی یا ROD

در مراکز سم زدایی ترک اعتیاد، از قرص‌های سم زدایی بدن برای خروج مواد مخدر استفاده می‌شود. قرص‌های سم زدایی که همان داروهای روانپزشکی تجویز شده توسط پزشک متخصص سم زدایی است.

این داروها در طول مراحل پاک‌سازی بدن از مواد مخدر به مرور کاهش داده می‌شود تا زمانی که وابستگی بیمار از لحاظ فیزیکی به مواد اعتیادآور به طور کامل از بین برود.

 

سم زدایی فوق سریع یا UROD

سم زدایی فوق سریع UROD یکی از بهترین متدهای درمان و ترک اعتیاد می‌باشد که انجام آن، پروسه مربوط به خود را دارد و تحت کنترل پزشک متخصص بیهوشی، روانپزشک و در صورت لزوم پزشکان متخصص عفونی، قلب و عروق انجام می‌گیرد و ضروری است که فرد وضعیت سلامتی بخصوصی داشته باشد.

شما در سم زدایی سریع که در مطالعات بالینی به آن پاک‌سازی بدن از مواد مخدر به کمک بیهوشی هم گفته می‌شود، در فرایند پشت سر گذاشتن علائم ترک تحت بیهوشی قرار می‌گیرید. از این فرایند با عنوان روش بدون درد ترک تبلیغ می‌شود، به‌طوری‌که افراد دچار بیماری اعتیاد می‌توانند به سادگی “طی مرحله ترک به خواب بروند”.

با توجه به اهمیت و بازده هی فوق‌العاده این متد درمانی در صفحه سم زدایی فوق سریع UROD به بررسی مفصل آن پرداخته‌ایم.

سم زدایی ترک اعتیاد

فرایند سم زدایی بدن از مواد مخدر چقدر طول می‌کشد؟

برای پاسخ به این سؤال، باید بگوییم که مدت زمان سم زدایی به شدت متغیر است و به عوامل متعددی مثل ماده مصرفی، دوز و مدت زمان مصرف مواد بستگی دارد. اما معمولاً بین چند روز تا چند هفته (به استثنای بنزودیازپین) طول می‌کشد.

آیا سم زدایی بدن از مواد مخدر در خانه امکان‌پذیر است؟

در واقع باید گفت که سم زدایی بدن از مواد مخدر در خانه امکان‌پذیر نیست. روش‌های سم زدایی در خانه، کاملاً غیر پزشکی بوده و برای اینکه نتیجه مثبتی از سم زدایی گرفته شود، لازم است که حتماً به یک کلینیک تخصصی سم زدایی مراجعه شود.

به طور یقین بهترین راه سم زدایی بدن همین روش است. اما در صورتی که مصرف مواد مخدر بیمار کم باشد و یا در موارد ادامه پروسه درمان با نظارت و تأیید پزشک می‌توان تنها در موارد زیر در خانه سم زدایی کرد:

– قرص یا تریاک در دوز خیلی پایین

– مصرف کم مواد مخدر

– مواد محرک مثل خانواده کانابیس‌ها (ماری‌جوانا، گل، حشیش در دوز خیلی پایین)

مرکز خدمات سم زدایی بدن از مواد مخدر در کلینیک طلوعی دیگر

سریع‌ترین راه سم زدایی بدن از مواد مخدر در کلینیک طلوعی دیگر توسط کادر مجرب و متخصص ترک اعتیاد انجام گرفته و با توجه به نوع مواد مصرفی و شرایط روحی و فیزیکی، سم زدایی سریع یا فوق سریع برای بیمار انجام می‌شود.

قطع مصرف ماده مخدر به مرور زمان و تحت نظر کلینیک‌های تخصصی بهترین راهی است که ترک بدون بازگشت را به همراه دارد. سم زدایی به سه روش تدریجی، سم زدایی سریع و فوق سریع توسط دکتر ترک اعتیاد انجام می‌شود که هر کدام با توجه به شرایط فرد انتخاب می‌شوند.

 

سم زدایی سریع و فوق سریع urod

سم زدایی فوق سریع و سریع در اعتیاد عموماً برای افرادی مناسب است که به تازگی درگیر استفاده از مواد مخدر شده‌اند. این روش برای افرادی که دوز مصرفی آن‌ها بیشتر از ۱ گرم باشد، قابل استفاده نیست.

استفاده از این شیوه سم زدایی محدودیت‌های دیگری هم دارد. به عنوان مثال افرادی که از بیماری‌های قلبی و عروقی و یا بیماری‌هایی همچون دیابت رنج می‌برند، نمی‌توان از این روش برای آن‌ها استفاده کرد.

 

سم زدایی تدریجی اعتیاد

سم زدایی تدریجی مواد از بدن که بازه زمانی لازم برای پیاده سازی آن، بسته به شرایط بیمار بسیار متغیر است، روشی کم هزینه و با ریسک کمتر (در قیاس با دیگر روش‌های سم زدایی) است.

روشی که به صورت معمول بین ۱۰ الی ۱۲ روز به طول می‌انجامد که این بازه زمانی تحت شرایط فیزیکی بیمار و همچنین دوز مصرفی او می‌تواند افزایش و یا کاهش پیدا کند.

در زمان استفاده از این روش، علائم جسمی و روانی بیمار به صورت پیوسته مورد بررسی قرار گرفته و پزشک تلاش می‌کند از طریق استفاده از درمان‌های دارویی، عوارض جسمانی ناشی از ترک تدریجی مواد را تسکین و یا کاهش دهد.

بعد از پشت سر گذاشتن این مرحله از درمان نیز عموماً پزشک، مصرف دوز مشخصی از داروی نالتروکسان را در برنامه درمانی بیمار در نظر می‌گیرد.

دارویی که میل و ولع بیش از حد فرد برای مصرف مواد را (از طریق سرکوب حس لذت ایجاد شده به هنگام دریافت مواد) کاهش می‌دهد.

سم زدایی ترک اعتیاد

خدمات کلینیک طلوع دیگر برای ترک مواد مخدر

درمان اعتیاد مواد مخدر در کلینیک طلوع دیگر توسط مجرب‌ترین کادر پزشکی ترک اعتیاد، انجام می‌شود. طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد مواد مخدر با مجوز رسمی بستری بیماران سوءمصرف مواد از وزارت بهداشت همراه با مشاوره رایگان بستری و درمان است.

فعالیت‌های عمده این مرکز در زمینه‌های روانپزشکی و روانشناسی که شامل بررسی‌های تشخیصی، درمان‌های دارویی و غیردارویی، مشاوره و روش‌های مختلف روان‌درمانی انفرادی و گروهی برای بیماران مبتلا به اختلالات روانپزشکی و روان‌تنی و از جمله اعتیاد و به عبارت دیگر سوءمصرف و وابستگی به انواع مواد مخدر، مواد محرک و مواد روان‌گردان است.

  • خدمات اورژانسی و شبانه روزی به صورت ویژه
  • استفاده از به روزترین روش‌های ترک اعتیاد مواد مخدر
  • انجام تمام آزمایش‌های پزشکی
  • همراهی پزشک متخصص در مراحل درمان
  • پرستار ۲۴ ساعته
  • بستری تفکیک شده و اختصاصی
  • امکانات هتلینگ و رفاهی که فضای اختصاصی همراه با امکانات تردمیل، میز تنیس و … در اختیار بیمار قرار داده می‌شود.
  • پیگیری پس از درمان
  • خدمات روانپزشکی و روانشناختی ترک اعتیاد

مراحل بستری در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

مراحل بستری تا ترخیص بیمار در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد طلوعی دیگر

۱. بستری
– تماس بیمار با کلینیک.
– پاسخگوبی پذیرش و پرزنت بیمار و توضیحات روند درمان به او.
– ست کردن تایم با روانشناس مجموعه جهت ارائه مشاوره رایگان به بیمار.
– توضیحات کامل در رابطه با روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.

۲. روند درمان
روند کلی درمان بیماران در این مجموعه به صورت ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی توام با هم صورت می‌گیرد.
طول دوره درمان بسته به حال بیمار و مقدار دوز مصرفی و نوع ماده‌ای که مصرف می‌کند متفاوت است. ولی حداقل زمانی که برای آن در نظر گرفته شده است ۲ تا ۳ هفته (۱۰ تا ۱۲ روز) می‌باشد.

۳. سرویس‌ها
خدماتی که ارائه می‌شود شامل صبحانه ناهار و شام (در کلینیک آجودانیه میان وعده) و اینترنت رایگان می‌باشد و استفاده از تلفن همراه نیز آزاد می‌باشد.
اتاق‌های کلینیک به صورت یک تخته و دو تخته می‌باشند که به کمد و یخچال و تخت مجهز بوده و در اتاق‌های یک تخته امکان حضور همراه هم برای بیمار فراهم می‌باشد.

۴. سم زدایی
بسته به نوع اعتیاد و مواد مصرفی در صورت لزوم سم زدایی کامل انجام می‌شود. همچنین بعد از به اتمام رسیدن دوره درمان بیمار توسط روانپزشک folow می‌شود و بیماران می‌توانند روانکاوی را با روانشناسان خود همچنان ادامه دهند.
بیماران در کنار ترک اعتیادشان باید جهت بهبود اختلالات روانشناسی به وجود آمده نیز تحت نظر روانشناسان قرار گرفته و روانکاوی شوند.

۵. ترخیص
بعد از اتمام دوره درمان در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن بیمار از نظر فیزیکی و روحی و روانی و سپس بعد از تاییدیه پزشک متخصص کارهای ترخیص بیمار انجام می‌پذیرد که بعد از ترخیص هم باز بسته به نیاز بیمار می‌تواند جلسات مشاوره و روانکاوی خود را با روانپزشکان مجموعه داشته باشد.

تصاویر کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
داروخانه کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
سم زدایی کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
RTMS کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
نوار مغزی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
ورزش در اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
سم زدایی مدرن اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
لابی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
اتاق وی ای پی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل

برای دریافت مشاوره
با ما تماس بگیرید

کلینیک ترک اعتیاد
طلوعی دیگر