کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

علائم ترک متادون

علائم ترک متادون

همان طور که مصرف متادون در طولانی مدت عوارض فراوانی را به همراه دارد، ترک غیر اصولی آن نیز عوارض روحی و جسمی شدیدی دارد و علائم ترک متادون را با کنار گذاشتن آن شاهد خواهید بود. در واقع ترک غیراصولی متادون گاهی می‌توانید عوارض جبران ناپذیری را بر سلامت بیمار داشته باشد.

در نتیجه برای ترک متادون به صورت ایمن باید به مراکز تخصصی ترک متادون مراجعه کرد. رایج‌ترین و مؤثرترین روش ترک متادون کاهش دوز مصرفی و استفاده از داروهای ضد مخدر تا زمان تثبیت علائم ترک متادون است.

یکی از خدمات ارائه شده توسط مرکز ترک اعتیاد طلوعی دیگر، ترک متادون با کمترین عوارض، درد و خماری است و تمامی مراحل زیر نظر متخصصین ترک اعتیاد انجام می‌شود.

در مطالب قبلی درباره اینکه متادون چیست؟ و تاریخچه ساخت و عوارض و علائم اعتیاد به آن صحبت کردیم، در ادامه این مطلب برای آشنایی بیشتر با عوارض و علائم ترک متادون و مشکلاتی که فرد هنگام ترک با آن مواجه می شود، با کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر همراه باشید.

متادون چیست؟ 

تاریخچه ساخت و ترویج متادون در جهان

عوارض مصرف متادون

علائم اعتیاد به متادون

 

عوارض ترک ناگهانی متادون

ترک ناگهانی و یا خودسرانه متادون می‌تواند خطرناک بوده و منجر به بروز علائم سندرم ترک شود. هر چند که این روش به ندرت زندگی فرد را تهدید می‌کند، اما می‌تواند بسیار ناخوشایند بوده و خطر بازگشت به اعتیاد را افزایش دهد.

طبق تجربه متخصصان، ترک ناگهانی متادون باعث بروز عوارض سندرم پس از ترک اعتیاد حاد (PAWS) می‌شود. PAWS می‌تواند ماه‌ها طول بکشد و برخی بیماران بیش از دو سال از این سندرم رنج می‌برند.

PAWS با علائمی مانند تحریک‌پذیری، اضطراب، افسردگی، ناتوانی در لذت بردن از زندگی، اختلالات خواب، اختلالات جنسی و ضعف در هماهنگی همراه است.

به طور کلی افرادی که متادون مصرف می‌کنند در صورتی که این دارو را به شکل منظم دریافت نکنند یا مصرف آن را به طور ناگهانی قطع کنند، با علائم جسمانی و روانی ناخوشایندی رو به رو می‌شوند.

عوارض جسمی

ترک غیر اصولی متادون عوارض جسمی نظیر اختلال خواب و بی‌خوابی، بدن درد بخصوص پا درد، سرگیجه، تهوع، استفراغ، اختلالات جنسی و کاهش میل جنسی، کاهش فشار خون، بی‌اشتهایی، ضعف، خارش و اختلال در دید را در فرد ایجاد خواهد کرد.

عوارض روحی و روانی

عوارض روحی و روانی ترک غیر اصولی به شکل بی قراری و علائم افسردگی، در بعضی موارد اقدام به خودکشی، اضطراب، هیجان و احساس نارضایتی دیده شده است.

 

علائم ترک متادون

مصرف قرص یا شربت متادون به خصوص در دوزهای بالا، قدرت اعتیادآوری جسمی بسیار بالایی دارد. متادون معمولاً برای درمان اعتیاد به اوپیات‌ها تجویز می‌شود.

اما این درمان نامناسب گاهی زمینه‌ساز اعتیادهای دیگری است. مصرف مداوم متادون باعث می‌شود که تحمل بدن مصرف‌کننده نسبت به اثر دارو به سرعت بالا برود، در نتیجه بیمار مجبور می‌شود، مقدار بیشتری متادون را برای تجربه کردن همان اثرات دلخواه قبلی مصرف کند.

زمانی که بدن برای ارائه عملکرد عادی به متادون وابسته می‌شود، اعتیاد به متادون به وجود می‌آید. مصرف ‌کنندگانی که به متادون وابسته می‌شوند، بعد از قطع مصرف با عوارض ترک متادون مواجه خواهند شد.

عوارض ترک اعتیاد به این دلیل بروز پیدا می‌کند که بدن مجبور است دوباره یاد بگیرد که چگونه عملکردی عادی را بدون وجود متادون داشته باشد.

همان‌طور که بدن سعی می‌کند تا عملکردهای عادی را دوباره تثبیت کند، عوارض ناراحت ‌کننده‌ای بروز می‌کند که ترک اعتیاد را سخت می‌کند. به همین علت بیماران بعد از قطع مصرف متادون ممکن است دچار عوارض شدیدی شوند.

اما اگر ترک متادون اصولی باشد، عوارض جسمی و روحی کم‌تر، کوتاه‌تر و زودگذر خواهد بود. اگر فردی یک باره مصرف متادون را قطع کند، دچار عوارضی همچون اختلال شدید در خواب، کلافگی ذهنی، استرس و اضطراب شدید، پرخاشگری، دردهای شدید جسمی، اختلال در بینایی، کاهش میل جنسی، حالت تهوع و … خواهد شد.

شدت عوارض ترک متادون معمولاً متوسط است و این علائم چند هفته‌ای طول می‌کشد. سم‌زدایی دارویی در مراکز معتبر ترک متادون، عوارض ترک متادون را کاهش می‌دهد و درمان را برای مصرف‌کننده ایمن‌تر می‌کند.

در ترک متادون به روش اصولی نشانه‌های ترک ۳ تا ۴ روز بعد از ترک معلوم می‌شود و حداکثر بعد از ۲ هفته از بین می‌رود. این نشانه‌ها عبارت است از بی‌خوابی، بی‌حوصلگی و دردهای پراکنده بدن که اگر فرد زیر نظر پزشک متخصص باشد، می‌تواند این عوارض را به حداقل برساند و در مدت زمان کم‌تری این عوارض برطرف شود.

هر چند که عوارض و مدت زمان ترک اعتیاد برای همه یکسان نیست و به شدت و مدت زمان اعتیاد فرد بستگی دارد. تحمل و شیمی بدن مصرف‌کننده نیز بر عوارض ترک متادون و طول دوره درمان اثر می‌گذارد.

اما به طور عمومی کسی که از به متادون اعتیاد دارد، ممکن است در هنگام ترک متادون تمایل شدید به مصرف، تحریک پذیری، اضطراب، تپش قلب و سایر علائم ترک متادون را تجربه کند.

از آنجایی که متادون، مدت طولانی‌تری در بدن باقی می‌ماند، بسیاری از مصرف‌کنندگان مدتی طولانی با علائم آزاردهنده ترک متادون دست و پنجه نرم می‌کنند. علائم ترک متادون معمولاً مشابه علائم آنفلوانزا است.

علائم و نشانه‌های جسمی هنگام ترک قطعی متادون مشابه علائم ترک هروئین است و ممکن است شخص تمام علائم زیر را داشته باشد:

  • گیجی
  • یبوست
  • سرگیجه
  • تعریق شدید
  • حالت تهوع
  • مشکلات خواب
  • مشکل در تنفس
  • درد عضلانی

هنگامی که فرد مصرف داروی متادون را متوقف می‌کند، بدن و ذهن او علائمی را تجربه می‌کنند و می‌خواهند دوباره متادون را به سیستم خود بازگردانند. علائم ترک متادون می‌تواند به اندازه‌ای شدید باشد که باعث عود و لغزش بیمار و بازگشت مجدد او به مصرف متادون گردد و ممکن است برخی از علائم زیر را شامل شود:

  • بی‌خوابی
  • افسردگی
  • آبریزش بینی
  • لرز و گرگرفتگی
  • بی‌قراری و اضطراب
  • درد عضلانی یا درد مفاصل
  • تمایل شدید به مصرف متادون
  • چشمان اشک‌آور یا آبکی افزایش یافته است

ترک متادون چند روز طول می‌کشد؟

افرادی که دچار اعتیاد به متادون هستند، باید در یک محیط بیمارستانی عاری از مواد مخدر تحت درمان و سم‌زدایی متادون قرار بگیرند.

آنها باید طبق برنامه اصولی که با توجه به مدت زمان و مقدار دوز مصرف و شرایط جسمی برای بیمار در نظر گرفته می‌شود، پروسه درمان را بگذرانند. مدت زمان ترک متادون بستگی به شرایط اعتیاد و جسمی بیمار دارد و ممکن است بین ۱۲ الی ۱۴ روز طول بکشد.

در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد طلوعی دیگر، سم‌زدایی بدن از متادون اولین قدم برای شروع ترک اعتیاد است که به فرد کمک می‌کند، بدن خود را از هرگونه مواد مخدر پاک کند.

سم‌زدایی متادون به تنهایی درمان کافی برای شکستن چرخه اعتیاد در طولانی مدت نیست. پس از اتمام سم‌زدایی، کار واقعی درمان اعتیاد برای فرد آغاز می‌شود.

خدمات ترک اعتیاد متادون این مرکز، طی دوره بستری (۱۲-۱۴ روز) تحت نظارت شبانه‌روزی کادر درمان، روانپزشک و روان‌شناس، همراه با خدمات هتلینگ و رفاهی به بیماران آقا و خانم در اتاق‌های خصوصی، مستر و عمومی ارائه می‌گردد.

 

مدت زمان بروز عوارض ترک متادون

  • روز اول ترک متادون

معمولاً کم و بیش تا ۳۰ ساعت پس از آخرین بار مصرف متادون عوارض ترک آن شروع نمی‌شود، در نتیجه معمولاً فرد در روز اول مشکل خاصی نخواهد داشت.

 

  • روز دوم ترک متادون

با توجه به میزان مصرف متادون، زمان شروع عوارض ترک می‌تواند دیرتر از روز دوم نیز باشد و یا ممکن است بروز علائم جسمی مانند لرز، تب، تپش قلب و درد عضلانی، در روز دوم بروز کند.

 

  • روزهای سوم تا چهارم ترک متادون

بالاخره در اولین هفته ترک اعتیاد ولع مصرف متادون شدید می‌شود، که در روز سوم تا چهارم این احساس کاملاً مشهود است. مصرف‌کنندگان در این زمان با اضطراب، بدن درد، حالت تهوع، بی‌خوابی، تحریک‌پذیری و اضطراب روبه‌رو هستند.

 

  • روز پنجم ترک متادون

در روز پنجم ترک متادون نیز فرد همچنان با عوارض ترک متادون و ولع مصرف دست و پنجه نرم می‌کند. علائم جسمی آنفلوانزا مانند نیز همچنان ادامه دارد.

 

  • روز ششم ترک متادون

در روز ششم ترک متادون ممکن است علاوه بر عوارض روزهای قبل، شخص علائمی مانند دل درد و انقباضات شکمی را نیز تجربه کند. شدت این علائم همان طور که گفته شد به شدت اعتیاد در فرد بستگی دارد.

 

  • روز هفتم ترک متادون

هر چه به پایان هفته اول ترک متادون نزدیک می‌شوید، ولع مصرف، بی‌خوابی، افسردگی و علائم قبلی همچنان افزایش می‌یابد.

 

  • روز هشتم ترک متادون

سخت‌ترین روز ترک متادون روز هشتم است. مصرف‌کنندگان در این زمان با اضطراب، پا درد، کمر درد، تپش قلب، حالت تهوع، بی‌خوابی شدید، سبکی سر، تحریک‌پذیری و سرگیجه مواجه می‌شوند.

علائم آنفلوانزا مانند نیز همچنان ادامه دارد. از آنجایی که متادون مدت زمان طولانی در بدن باقی می‌ماند، اغلب سه تا هشت روز طول می‌کشد تا عوارض به بیشترین شدت برسد.

در سخت‌ترین روز ترک متادون یعنی روز هشتم، عوارض شدیدتری از افسردگی، استفراغ و دل درد یا انقباض‌های شکمی تجربه خواهد شد.

هر چند که سخت‌ترین روز در ترک متادون، با توجه به متغیرهای دوز مصرف و مدت زمان مصرف آن در هر فرد، ممکن است متفاوت باشد.

 

  • روز نهم ترک متادون

در روز نهم عوارض ترک متادون به تدریج رو به کاهش می‌رود، ولی فرد همچنان میل شدید به مصرف، پا درد، بی‌خوابی، اسهال دارد.

 

  • روز ۱۰ ترک متادون

عوارض ترک متادون در روز دهم، همچنان رو به کاهش رفته ولی بی‌خوابی، افسردگی، پادرد و میل به مصرف متادون همچنان وجود دارد.

 

  • روزهای یازدهم تا چهاردهم ترک متادون

بعضی از علائم مانند تحریک‌پذیری، اسهال و ناراحتی جسمی از روز یازدهم تا چهاردهم ترک همچنان به قوت خود باقی می‌ماند. افسردگی برخی بیماران در این روزها شدید‌تر می‌شود و عده‌ای به سختی می‌توانند از زندگی خود لذت ببرند و دچار بی‌انگیزگی می‌شوند.

 

  • از روز پانزده به بعد در ترک متادون

از روز پانزدهم به بعد عوارض ترک متادون، از قبیل کمبود انرژی، اضطراب، اختلالات خواب و ولع مصرف معمولاً ۲ تا ۳ هفته ادامه دارد.

همان‌طور که گفته شد، متادون ظرف سه تا شش هفته از بدن سم‌زدایی می‌شود. ولی عوارضی مانند بی‌خوابی در صورت عدم درمان مناسب، ممکن است تا سال‌ها باعث رنجش بیمار گردد.

42 پاسخ

  1. سلام به همه باغیرتها
    تقریبا همه کامنت ها رو خوندم و خواستم چندتا مورد رو از تجربه خودمو هم براتون بگم شاید به دردتون خورد
    ۵۵سال سن دارم که به جرأت میگم از ۱۶ سالگی خلاف کردم و به تریاک و شیره و … عمل داشتم توی این مدت ۵یا ۶ بار ترک کردم غیراز ۲بار اول که یابویی بوده بقیه اش با متادون بوده.
    توجه کنید که متادون برای ترک مواد باید استفاده بشه نه واسه نعشه کردن یا کمر سفت کردن این دارو توسط آلمانها ساخته شد و اتفاقا بنظرم بهترین داروی ترک هستش ولی هر دارویی می‌تونه درکنار فایده اش خب بدی هوایی رو هم داشته باشه
    متادون رو باید در مدت زمان طولانی به دوره‌ای کم و کمتر و کمترین برسونید مثلاً از روزی یک قرص ۲۰ باید ظرف دوهفته برسونید به یک قرص ۱۰ بعد در مدت سه هفته برسونید به روزی یک قرص ۵ و بعداز یک ماه برسونید به ۲/۵ و به همین شکل کمتر بشه تا بجایی برسه که روزانه به اندازه یه” ارزن” از این قرص رو مصرف کنید و بازهم به مرور زمان همین یک ارزن بعداز یه مدت تبدیل بشه به یک روز درمیان بخدا باورتون نمیشه که چقدر راحت ترک کردید
    اما باید دقت کنید که نحوه کم کردن در طول دوره و بصورت ذره ذره باشه و بهتره که باشربت متادون باشه که راحت تر میشه تقسیم بندیش کرد اینم بگم که شما پفک نمکی رو ترک نمیکنید بالاخره در طول دوره سختی داره اما بااین روش خیلی راحت تر و در مدت زمان طولانی تری انجام میشه فقط باید صبور باشید و تا جاییکه میتونید به بدنتون فرصت بیشتری بدید که تغییر کنه از بنده با موهای سفید بشنوید که عذاب کشیدن و ترک کردن درست مثل خودزنی هستش پس با صبر و ذره ذره انجامش بدید و با بدنتون مهربون رفتار کنید تا بعداً با هزار مشکل دیگه روبرو نشید در آخر بگم که اونی که چند سال خلاف کرده و تصمیم داره ترک کنه دیگه کمتر چس ناله میکنه و بیشتر تحمل می‌کنه انقدراهم سخت نیست توروخدا ببخشید یکم زیادی حرف زدم برای همه پاکی و سلامتی رو آرزو میکنم

  2. سلام میگم دم مشاور گرم که مشاوره میده ولی جناب مشاور حداقل گوشیتو جواب بده همش رد تماس میده

  3. دوستان بهتره برای ترک حتما تحت نظر روانپزشک پیش برید سرخود شروع به ترک نکنید چون همراه اون تشنج .کما ..بدن درد .اقدام به خودکشی در ذهن شما ناخودآگاه خطور می کنه تدریجی ترک کردن بهترین روشه تا می تونی مهمترین کسی که بهتون نزدیکه در جریان بزارید

  4. من ۱۰م رو کردم ۲.۵ م کی صفرش کنم؟ حالت تهوع دارم فقط و کف‌پام گر کرفته

    1. سلام دوست عزیز
      جهت دریافت مشاوره، می‌توانید با مشاوران مرکز ما صحبت کنید. برای دریافت مشاوره رایگان در کلینیک تخصصی طلوعی دیگر با شماره ۰۲۱۸۸۶۰۵۹۱۳ تماس حاصل فرمایید.

  5. سلام من همسرم مصرف میکرده یک ماهی هست نمیکنه و حالش خوب نیست اما اخلاقاش به طور کلی تغییر کرده حتی عشق و علاقه ای که به من داشته رو از دست داده تو رو خدا جواب بدید این بی مهر و محبتی تا اخر عمرش ادامه داره یا نه خودم پا به ماهم یک ماه دیگه زایمان میکنم دارم از تنهایی دق میکنم 😔

    1. سلام دوست عزیز
      جهت دریافت مشاوره، می‌توانید با مشاوران مرکز ما صحبت کنید. برای دریافت مشاوره رایگان در کلینیک تخصصی طلوعی دیگر با شماره ۰۲۱۸۸۶۰۵۹۱۳ تماس حاصل فرمایید.

    2. سلام عزیز منم همسرم یک ماهه ترک کرده دقیقا مثل همسر شماس حتی بمن دیگ محلم نمیزاره 🥹

  6. مادرم پنج ماه بعد ۲۰سال تریاک رو با متادون ترک کرده حدودا دو ماهی میشه که متادون هم ترک کرده از روزی ۲۰رسوند به یک چهارم و ترکش کرد خیلی عذاب کشید الان که دوماه از ترک متادونش میگذره جراجی کیسه صفرا انجام داده الان هفت روز هستش که هر روز با حالت تهوع شدید درگیره دستش رو ساعتها تو حلقش فرو میکنه شاید بالا بیاره ولی آروم نمیشه مجبور میشیم ببریم بیمارستان آمپول مرفین میزنن خوب میشه یعنی در حدی حالش بد میشه بهمون التماس میکنه میخواستم بدونم اینکه ترک کرده بود الان چرا وضعیتش اینطوری شده یعنی بهش متادون بدیم؟

    1. سلام دوست عزیز
      جهت دریافت مشاوره، می‌توانید با مشاوران مرکز ما صحبت کنید. برای دریافت مشاوره رایگان در کلینیک تخصصی طلوعی دیگر با شماره ۰۲۱۸۸۶۰۵۹۱۳ تماس حاصل فرمایید.

  7. سلام دوستان
    من روزانه ۴۰ میل مصرف داشتم، بخاطر شغلم که کابینت سازی هست، امکان بستری یا استراحت مطلق نداشتم
    هر ۱۰ روز مصرفمو نصف کردم و خماری پس ندادم
    روی دوز ۵ میل قطعش کردم
    الان حدود ۹ روزه که مصرف ندارم و علائم خماریم در حداقل ممکن هست
    بدون تعارف بهتون بگم خماری کشیدن واسه ترک، غیر قابل انکاره؛ اما این مدلی که من انجام دادم خیلی کمکم کرد که با کمترین اذیت و خماری بتونم قطع مصرف و ترک کنم.
    ضعف جسمانی و پادرد و بی خابی و اضطراب رو محکم تحمل کنید سخته ولی شدنیه
    انگیزه مهمه همین…

  8. سلام من الان تو روز سوم هستم
    سه ساله هرروز نصف ی ۲۰ میخورم..یعنی روزی ده ..البته ماهی یکی دوبار هم بخاطر رابطه جنسی یدونه ۲۰ میخوردم .. ولی کلی بخای حساب کنی روزی ی ده میخوردم
    روز اول خیلی بد بود … فکرشو نمیکردم روز اول بخام انقد اذیت شم ولی بازم نترسیدم و قوی ادامه دادم .. الان روز سومه و درد داره شدید تر میشه .. ولی من میزارم کنار این لعنتیو ..اشتباه کردم تو خدمت سربازی خوردم الان دارم تاوانشو میدم .. دوس دارم چشامو ببندم صبح پا نشم اونقد درد دارم .. ولی هیچ جوره نمیتونم فکر کنم به اینکه دوباره بخام متادون بخورم .. یکی از سخت ترین شغل هارو هم دارم..ایزوگام …بسیار سنگین و پر استرس و چون مغازه دار هستم نمیتونم سر کار نرم مشتریام میپرن .. ولی با درد میرم سر کار .. بدون نیم ساعت خواب صبح میرم کار ..شب برمیگردم خونه ..ولی این کوفتیو میزارم کنار .. قوی باشید دوستان .. کنار هم میزاریم کنار دوباره زندگیه سالم رو بدست میاریم … مرد بدون درد معنا نداره

  9. سلام با غیرتا.من روزانه دو عدد قرص بیست میل متادون مصرف میکردم و الان طی یک هفته رسوندمش به یک سوم یک قرص بیست .خماری قابل تحملی دارم چون فقط دارم مصرف رو کم میکنم اما اصلا میل ب غذا ندارم و ب زور میخورم .صبحا خیلی معده اذیت میشه و ضعف زیاد دارم …اگ دوستان راجب من نظری دارید بفرمایید!

    1. سلام دوست عزیز
      جهت دریافت مشاوره، می‌توانید با مشاوران مرکز ما صحبت کنید. برای دریافت مشاوره رایگان در کلینیک تخصصی طلوعی دیگر با شماره ۰۲۱۸۸۶۰۵۹۱۳ تماس حاصل فرمایید.

      1. نمیدونم ماراحدود ۳۰روز در غذا بهمون متادون خورانده بودند چقدرشا نمیدونیم من همسرم ودوتا بچه کوچک حالا ماباید چیکار کنیم ۵روزه فهمیدیم همگی مثل روانی ها شدیم حتی بچه یک ونیم ساله هم علائم ترک دارد راهنمایی میخوام زندگیمون داره نابود میشه

        1. سلام دوست عزیز
          جهت دریافت مشاوره، می‌توانید با مشاوران مرکز ما صحبت کنید. برای دریافت مشاوره رایگان در کلینیک تخصصی طلوعی دیگر با شماره ۰۲۱۸۸۶۰۵۹۱۳ تماس حاصل فرمایید.

  10. سلام میخوام به چیزی بگم من یه عمو دارم کارتون خواب شده بود از بس مصرف کرد حتی الان به سیگارم لب نمیزنه الان حدود ده ساله پاکه پاکه بدون روانپزشکو این جور چیزا مصرف من روزی سه نیم قرص متادون ۴۰ بود الان روز ششم هستم اوج بیخوابی درد بدون هیچ قرصی فقط میخوام بگم متادون یعنی بیغیرتی یعنی بیعرضگی یعنی از دست دادن مردونگی من همینجا به هر کی که اراده کرده ترک کرده تبریک میگم همینطور برو جلو پسر جز اشنا تو صف دشمن کسی نیست دردنه باشی پاینده باش تحمل کن همش درست میشه آخیرین مرحله خطرناکترین موقع ترک بعد دو یا سه ماه میل شدید برگشتن به مواد من به جایی رسیدم انتظار میکشم دو سه ماه بگذره زره ای حوس کنم شده دستو پامو قطع میکنم نمیرم طرفش داداشای گلم اینو بدونین ما از همه با دلو جرعت بودیم که داریم یه شاهکار انجام میدیم رک میگم از هوس کردی رفتی باز انداختی یعنی مردونگی تو وجودت نیست دیگه به هر که تو زندگیت مهمه فکر کن نرو طرفش حالا به قول بعضیا چه یابویی چه با دکتر این بزرگترین امتحان زندگیتونه سخته کلی هیچ چیز با اراده توکل به خدا غیر ممکن نیست یاعلی

  11. سلام من یک اشتباهی کردم که داخله خونه ترک کردم مصرفم متادون ۲۰ بود همه این علاعم به درستی برام اتفاق افتاد من داخله روز ۱۱ دهم هستم باید بعدش برم مشاوره یا نیازی نیست لطفا راهنمایی کنین ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      جهت دریافت مشاوره، می‌توانید با مشاوران مرکز ما صحبت کنید. برای دریافت مشاوره رایگان در کلینیک تخصصی طلوعی دیگر با شماره ۰۲۱۸۸۶۰۵۹۱۳ تماس حاصل فرمایید.

    2. داداش اشتباه نکردی اتفاقا اونایی که یابویی ترک کردن بیستر از بقیه میترسن برگردن طرفش جرعت به خرج بده فوقس یه سه چهار ماه بیخوابی داره تو میتونی با ذهنت هر چیزیرو عملی کنی از ته دل ترک کن خدا با ماست یاعلی

  12. من متادون بیست میل مصرف میکردم ، یابویی قطع کردم ، چهار ماهه حالم خوب خوب شد …هیچ اتفاقی هم برام نیفتاد . . . از کلونیدین تا بیست روز استفاده کردم خیلی بهم کمک کرد .

    1. سلام و درود بی پایان خداوند متعال بر شما که عزم ترک داری
      بنده ده سال ساقی مواد مخدر بودم تلنگری خوردم و این کار رو کنار گذاشتم با متادون شروع به ترک کردم گرفتارش شدم ولی باز دوباره شروع کردم به ترک متادون اینبار شکر خدا برای بهانه‌های ذهنم پاسخ های درست دادم عزیزان من با سنگین تریم مصرف تریاک و شیره چون تکی دیگه بهم جواب نمی‌داد بعدش با روزی هفت عدد متادون چهل و دوتا بیست ترک کردم شما هم میتونید من دردی کشیدم که فکر میکردم دارم میمیرم اراده کنید آخرش قشنگیه
      یاعلی

  13. من ۱۵ سال روزی ۱۰۰ م مصرف کردم الان ۳ ماه پاکم ولی بی حالی اضطراب سبکی سر خمیازه امانم بریده ولی ۲ ماه دیگه میشم مثل یه ادم ادی موفق باشین

  14. سلام دوستان من پنج سال روزی ۸۰ میل قرص متادون مصرف می‌کردم تا این که تو. حادثه سقوط از ارتفاع کمرم انگشت‌های جفت پاهام و… شکستن توی مدت بستری در بیمارستان روزانه شصت میل به همراه مرفین که به من تزریق می‌کردند،دقیقا ازروز مرخص شدن از بیمارستان تصمیم به ترک گرفتم با وجود چهل سانت برش توکمر وپین تو انگشتام امشب ۲۰روزه مصرف نمیکنم درد بی خوابی شدید گاه ۷۲ساعت بدون یک دقیقه خواب با درد جراحت‌های شدید مثل مار به خودم میپیچیدم تحمل کردم شکر خدا خیلی بهتر شدم ولی باز باید روی خودم تمرکز کنم شما دوستان هم میتونید ولی مهم‌ترین اصل اینه تو این مدت نباید تو محل کارتان باشید توی محیطی سالم و آرام استراحت کنین موفق باشید

    1. سلام دوست عزیز
      جهت دریافت مشاوره، می‌توانید با مشاوران مرکز ما صحبت کنید. برای دریافت مشاوره رایگان در کلینیک تخصصی طلوعی دیگر با شماره ۰۲۱۸۸۶۰۵۹۱۳ تماس حاصل فرمایید.

    2. سلام همدرد.منم ۸۰ تا ۱۰۰ سی سی هرشب میخوردم با ۲۰ تا زولپیدم.رفتم کمپ اجباری تو ده روز اول دو شانه ام و کتفهام از شدت فشار شکست.مجبور به عمل جراحی شدم و با دستان بسته ترک کردم.امشب میشه ۸۰ شب.آرامش عجیبی اومده سراغم.همه اینا گذراست.

  15. من دوازده سال مثل مرد مصرف کردم ولی هم اکنون دارم با رفتن جای متخصص باز مثل مرد ترک میکنم؛ کی میگه نمیشه دکتر من گپاپنتین۳۰۰به همراه هیدروکسیزین۲۵ و دوتا قرص دیگه منرو به ترک نزدیک کرد العان نمیگم خوبم ولی بد هم نیستم،تورو خدا ترک کنید از بین میرین خداگواهه

  16. من دارم کم میکنم همه چیز برام قابل تحمله بجز سرگیجه و سبکی سر دو بار از چهل سی سی متادون به هشت سی سی رسیدم ولی شدت سرگیجه و سبکی سرم زندگیم رو مختل کرده بود به همین دلیل دوباره مصرفم بالا رفت اگر کسی راهکاری داره یا تجربه مشابه ممنون میشم راهنمایی کنه

    1. عزیز جان منم مث شما هستم، از قرص گاپاتین ۱۰۰ استفاده کن،قرص ۳۰۰ نگیر عوارض ترک داره،بعد غذا مصرف کن،هر۱۲ ساعت،سر ساعت استفاده کن، یک روز که استفاده کردی وجواب داد،دیگه استفاده نکن چون تا ۲یا ۳ روز سرحالی،بعد۳ روز دوباره دیدی سرگیجه وگرفتگی سر سراغت اومد استفاده کن، اینجوری وابسته نمیشی،فقط کپسول ۱۰۰ بگیر،با یه لیوان پر آب ولرم بخور،تو این فصل از سال غذاهای گرم وآب ولرم فراوان نوش جان کن،یا علی

    2. من روزی ۲ تا ۴۰ مصرفم بود رسوندمش به ۵ میل ناگفته نماند اذیت هم شدم تو این مدت تا کم کردم ولی قابله تحمل بود چون کلا قطعش نکردم کسی میدونه بینه ترک کردنه مثلا قرصه ۴۰ میل با ۵ میل فرقی هست تو علائمه ترکش یا درهرصورت علائم یکسانه ممنون میشم جواب بدین

  17. خیلی نامید کننده توضیح دادی جناب.. یکم بجای پول بفکر سلامتی جامعه باش شاید سر عزیزت بیاد بازم همینارو پیشنهادو بهش میدی!؟
    حتی ترک به اصطلاح یابویی یهویی هم جواب میده برای بعد از دوهفته که بهتر شدین اما هنوز نیاز به تشخیص نوع دریت درست دارو رو دارین، بنده خیلی اذیت شدم که واقعا واقعا واقعا درمقابل لذتهای ساانش تازه خیلیم کم بود درد داشت،. مرده و دردش‌.. اما بعضی وقتا تحمل سر میرسه برا اینکه لغزش نکنیم میشه از قرصایی که مطابق به زمان خوندن این پیام ومطمئنا قرصای جدید اومده کمک شایانی میکنه… پس سعی کنی هرجا هرکار برای هر چیزی نکنین که یهو دیدین سرجای اولتونین..
    خدا پشت و پناهتون..مرد اونیه که وقت تاوان دادنش چشماش همون برقیرو بزنه که وقتی داشت لذشتو میبرد..
    غرزدن و بدبختی و همه بلدن همهههههه..
    ولی یسریا جای اینا تحمل و صبر میکنن بعد میبینی کجا واستادی که همه از پایین نگات میکنن تشویقت میکنن بیشتر همونی ضد حالت بود😘

    1. یکسال ترک کردم،مصرفم ۸۰میل در روز،همه جوره ردیف شدم،به جز گیجی وسرگیجه، داداشا یواش یواش دوز روبیارید پایین،مث من خر نباشید یابویی ترک کنید داغون میشید،از قرص های کمکی صد درصد استفاده کنید،نگید وابسته میشم ،سه چهار بار خطری نداره ولی خیلی کمکتون میکنه،فدا

      1. من روزی ۲ تا ۴۰ مصرفم بود رسوندمش به ۵ میل ناگفته نماند اذیت هم شدم تو این مدت تا کم کردم ولی قابله تحمل بود چون کلا قطعش نکردم کسی میدونه بینه ترک کردنه مثلا قرصه ۴۰ میل با ۵ میل فرقی هست تو علائمه ترکش یا درهرصورت علائم یکسانه ممنون میشم جواب بدین

        1. سلام دوست عزیز
          جهت دریافت مشاوره، می‌توانید با مشاوران مرکز ما صحبت کنید. برای دریافت مشاوره رایگان در کلینیک تخصصی طلوعی دیگر با شماره ۰۲۱۸۸۶۰۵۹۱۳ تماس حاصل فرمایید.

  18. سلام . من الان ۳ ماهه که متادون رو ترک کردم. ولی هنوز تپش قلب دارم. هنوز جون به تنم نیومده. راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام من دوماه ۳۰میلی به ۱۲/۵میلی رساندم به کمک کاباپنتین توانم ۵۰درصد کاهش پیدا کرده ولی سنم ۵۹ساله و طولانی مصرف می کردم فقط وفقط تدریجی هرچند ۶ماه تایکسال طول بکشه

    2. جهت دریافت مشاوره، می‌توانید با مشاوران مرکز ما صحبت کنید. برای دریافت مشاوره رایگان در کلینیک تخصصی طلوعی دیگر با شماره ۰۲۱۸۸۶۰۵۹۱۳ تماس حاصل فرمایید.

      1. سلام دوستان من روزی یه ۴۰مصرف میکردم الان به کمک یه مقدار مکمل ویتامین و قرص کلونیدین تونستم ۱۷روز تحمل کنم والان داره تقریبا مشکلاتم کم میشه میخوام بگم بخواین سخت نیست سخت ابنه از ترس ترک ذره ذره خودتو زندگیتو نابود کنیو خانوادتو زجرکش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره
با ما تماس بگیرید

کلینیک ترک اعتیاد
طلوعی دیگر

آخرین مقالات کلینیک