کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

قرص اکسی کدون چیست؟ تاریخچه و سازنده آن چه کسی است؟

قرص اکسی کدون چیست؟ و تاریخچه اکسی کدون چه هست

قرص اکسی کدون با اینکه یک داروی ضد درد است، اما می تواند در بلند مدت باعث ایجاد وابستگی در شخص شود. به نحوی که بعد از مدتی شخص به این ماده اعتیاد پیدا می کند در این مقاله قصد داریم به این سوالات پاسخ بدهیم که قرص اکسی کدون چیست و تاریخچه اکسی کدون چه هست همچنین شما می توانید اطلاعات تکمیلی در مورد این ماده مخدر را در مقاله ترک اکسی کدون مطالعه نمایید.

در ادامه این مطلب برای پی بردن به این سوالات با کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر همراه باشید.

قرص اکسی کدون چیست؟

اکسی کدون که در زبان انگلیسی به آن Oxycodone می گویند یک داروی مخدر ضد درد است که از آن برای کاهش درد های متوسط تا شدید استفاده می کنند. معمولا تجویز این دارو بیشتر به صورت ترکیبی مانند استامینوفن انجام می شود.

اثر تسکین درد توسط اکسی کدون معمولا در عرض ۱۵ دقیقه شروع شده و با فرمولاسیون سریع رهش تا ۶ ساعت ادامه دارد. در بریتانیا این ماده به صورت تزریقی نیز در دسترس بوده و می توانید این قرص را با محصولات ترکیبی اکسی کدون مانند استامینوفن، ایبوپروفن، نالوکسان، نالترکسون و آسپرین نیز مورد استفاده قرار دهید.

تاریخچه اکسی کدون

برای پاسخ به سوال قرص اکسی کدون چیست باید تاریخچه اکسی کدون را دانست تاریخچه این قرص بر می گردد به محققان آلمانی آن که این قرص را در سال ۱۹۱۶ از مشتقات تریاک ایجاد کردند Oxycontin در سال ۱۹۹۵ توسط FDA تایید شد و در سال ۱۹۹۶ توسط شرکت  Purdue Pharma L.P که یک شرکت داروسازی خصوصی آمریکایی است و توسط جان پوردو گری تأسیس شده است به بازار ایالات متحده معرفی شد. این قرص در ابتدا در دوزهای اکسی کدون ۱۰ میلی گرمی، اکسی کدون ۲۰ میلی گرمی، اکسی کدون ۳۰ میلی گرم و اکسی کدون ۴۰ میلی گرم  در دسترس بود و در جولای ۲۰۰۰ قرص اکسی کدون ۱۶۰ میلی گرمی نیز در دسترس قرار گرفت از دلایل جذابیت این قرص قدرت و مدت زمان ماندگاری آن است که مورد توجه سو مصرف کنندگان اکسی کدون و مصرف کنندگان قانونی آن است. تا سال ۲۰۰۱ این دارو پرفروش ترین مسکن مخدر در ایالات متحده بود و در سال ۲۰۰۸ فروش آن در ایالات متحده به ۲.۵ میلیارد دلار رسید.

در سال ۲۰۱۱، به دنبال دستکاری شیمیایی و فیزیکی، یک فرم با رهش طولانی از اکسی کدون به منظور حفظ مکانیسم کنترل نرخ آن ایجاد شد. این فرمول جدید به طور قابل توجهی بی دردی را در بیماران مبتلا به درد استئوآرتریت مزمن متوسط تا شدید با عوارض جانبی مشابه با سایر مواد افیونی بهبود بخشید.

لازم به ذکر است در سال ۲۰۰۷ شرکت Purdue Pharma یکی از بزرگ‌ترین جریمه‌هایی را که تا به حال علیه یک شرکت داروسازی به دلیل گمراه کردن مردم در مورد اعتیادآور بودن داروی OxyContin در مقایسه با سایر داروهای ضد درد وضع شده، پرداخت کرد.

در این مطلب سعی شد به این سوال پاسخ داده شود که قرص اکسی کدون چیست و تاریخچه اکسی کدون چه هست. لطفا نظرات خود را در زیر همین پست برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما در اسرع وقت به آنان پاسخ دهند.

2 پاسخ

  1. سلام
    من دیسک کمر دارم، درد آن بسیار زیاد و فلج کننده هست، بعضی اوقات که شروع می شود، تا چند روز طول می کشد، تمامی فعالیت روزمره تحت تاثیر درد مختل می شود، کشاله های ران هایم سر و کرخت می شود، هیچ کاری نمی توانم انجام دهم، چون سر دستشویی نمی توانم بشینم، حتی غذا هم نمی توانم بخورم، در هیچ حالتی آرامش ندارم، فقط درد و درد و درد، با توجه به اینکه بیش از ۵۰ سال سن دارم، از شدت درد گریه می کنم (در تنهایی) ، دکتر برایم oxycodon 15 تجویز کرده، چاره ای جز خوردن ندارم، برای چند ساعتی آروم می گیرم، در مورد مصرف و مضرات آن اطلاعات می خوام. از راهنمایی های شما سپاسگزارم.

    1. سلام عزیز دل منم دیسک کمر دارم به تجربه دریافتم که مسکنها موقتی و دردسرساز هستند یا اعتیاد آور یا تسکینی که به ضرر تمام میشود راه طبیعی کشیدن درد و نرمشهای مخصوص ما را به بهبودی نزدیکتر خواهد کرد و مسکنها دورتر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره
با ما تماس بگیرید

کلینیک ترک اعتیاد
طلوعی دیگر

آخرین مقالات کلینیک