کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

متادون بهتر است یا تریاک و کدام یک برای درمان اختلال مصرف مواد افیونی ایمن است؟

متادون بهتر است یا تریاک؟ درباره پاسخ به این سؤال باید گفت که بستگی دارد که شما از چه جنبه‌ای به آن نگاه می‌کنید؛ زیرا این دو ماده هرکدام برای دو کار متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استفاده از هر نوع مواد مخدری از تریاک گرفته تا متادون برای هیچ فردی مناسب نیست و عوارض مخربی را بروی سلامت روحی و جسمی انسان می‌گذارد.

تریاک را همه افراد تقریباً می‌شناسند که دارویی است، به طور غیرقانونی استفاده می‌شود، در حالی که متادون دارویی است که توسط پزشکان برای کمک به ترک مواد مخدر، به ویژه تریاک و مشتقات آن، از جمله هروئین  تجویز می‌شود.

تریاک که یک ماده بسیار اعتیادآور است نه تنها به صورت غیرقانونی بلکه در صنعت داروسازی نیز استفاده می‌شود.

 در حالی که قرص‌های متادون برای کمک به افرادی که با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنند، در نظر گرفته شده است، متأسفانه بسیاری از آنها نیز مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند که منجر به چرخه خطرناکی از وابستگی می‌شود.

 واقعیت این است که حتی داروهای به ظاهر بی ضرر نیز در صورت استفاده نادرست می‌توانند عواقب مخربی داشته باشند

 به ما در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر بپیوندید تا در مورد خطرات سوء مصرف مواد بیشتر بدانید و مسیری را به سوی یک زندگی سالم‌تر و عاری از اعتیاد کشف کنید.

متادون بهتر است یا تریاک؟

متادون بهتر است یا تریاک  این دو دارو هر دو مواد افیونی هستند، اما تفاوت‌های اساسی با هم دارند.

متادون

یک ماده مصنوعی است که برای درمان اعتیاد به مواد افیونی و دردهای شدید استفاده می‌شود.

 این ماده افیونی طولانی‌تر از مورفین است، به این معنی که نیمه عمر بیشتری دارد و می‌توان آن را یک بار در روز مصرف کرد.

متادون نیز کمتر از مورفین اعتیاد آور است و احتمال مصرف بیش از حد آن نیز کمتر است.

تریاک

 تریاک یک ماده طبیعی است که از گیاه خشخاش به دست می‌آید. این یک داروی پیچیده است که حاوی تعدادی آلکالوئیدهای مختلف از جمله مورفین، کدئین و تباین است.

مورفین آلکالوئید روان‌گردان اصلی تریاک است و مسئول اثرات سرخوشی و ضد درد این دارو است.

کدام دارو بهتر است؟

بستگی به این دارد که از تریاک یا متادون برای چه چیزی  استفاده می‌کنید. اگر از مواد افیونی برای درمان اعتیاد به مواد افیونی استفاده می‌کنید، متادون انتخاب بهتری است.

متادون در سرکوب علائم ترک مواد افیونی مؤثرتر است و احتمال سوء استفاده از آن کمتر است.

اگر از مواد افیونی برای درمان درد شدید استفاده می‌کنید، متادون یا تریاک ممکن است انتخاب خوبی باشند.

با این حال، مهم است که با پزشک خود در مورد خطرات و مزایای هر دارو صحبت کنید. متادون یک ماده افیونی با اثر طولانی‌تر است.

 بنابراین ممکن است انتخاب بهتری برای افرادی باشد که به تسکین درد طولانی مدت نیاز دارند. تریاک یک تریاک با اثر کوتاه‌تر است، بنابراین ممکن است برای افرادی که به تسکین درد کوتاه مدت نیاز دارند، انتخاب بهتری باشد.

متادون بهتر است یا تریاک

چه کسانی برای ترک بهتر است از متادون استفاده کنند؟

برای ترک متادون بهتر است یا تریاک؟ متادون اغلب برای کمک به افراد برای مدیریت میل خود به مواد افیونی، از جمله تریاک و مشتقات آن، پس از درمان رسمی اختلال مصرف مواد افیونی استفاده می‌شود.

مطالعات نشان داده است که برای افراد مبتلا به اختلال مصرف مواد افیونی، متادون موثرتر از درمان بدون دارو، ترک تحت نظارت پزشکی یا عدم درمان است.

 متادون می‌تواند به کاهش مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد و مدیریت میل به مواد افیونی حتی پس از درمان رسمی اختلال مصرف مواد افیونی کمک کند.

 با این حال، توجه به این نکته مهم است که متادون همچنین می‌تواند اعتیادآور باشد و فقط باید تحت نظر پزشک مصرف شود.

اگر قصد ترک متادون را دارید، مهم است که با پزشک خود در مورد خطرات احتمالی و عوارض جانبی دارو صحبت کنید.

 عوارض جانبی تریاک چیست؟

تریاک می‌تواند طیف وسیعی از عوارض جسمی و روانی داشته باشد، از جمله:

  1. خواب آلودگی و آرام بخش
  2. یبوست
  3. حالت تهوع و استفراغ
  4. خشکی دهان
  5. خارش
  6. افسردگی تنفسی
  7. سردرگمی و سرگردانی
  8. تغییرات خلقی، از جمله اضطراب و افسردگی
  9. کاهش میل جنسی و اختلال عملکرد جنسی
  10. افزایش خطر عفونت، به ویژه در صورت تزریق دارو.
 

مصرف طولانی مدت تریاک همچنین می‌تواند منجر به اعتیاد و سایر عوارض سلامتی از جمله آسیب کبد و کلیه، مشکلات تنفسی و افزایش خطر مصرف بیش از حد شود.

اگر با اعتیاد یا وابستگی به تریاک دست و پنجه نرم می‌کنید، جستجوی حمایت و درمان بسیار مهم است.

چه مدت زمانی برای ترک تریاک با متادون لازم است؟

مدت زمان لازم برای ترک تریاک با متادون می‌تواند بستگی به شرایط و نیازهای فردی متفاوت باشد.

 متادون اغلب به عنوان یک گزینه درمانی برای اعتیاد به سایر مواد افیونی مانند هروئین مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا می‌تواند به مدیریت علائم ترک و کاهش هوس بدون تولید همان مواد افیونی شدید کمک کند.

 با این حال، فرایند ترک تریاک با متادون معمولاً شامل کاهش تدریجی دارو در طی چند هفته یا ماه است که بستگی به شدت اعتیاد و سایر عوامل دارد. 

همکاری نزدیک با یک متخصص پزشکی برای تعیین بهترین اقدام برای نیازهای منحصر به فرد خود و اطمینان از بهبودی ایمن و مؤثر بسیار مهم است.

متادون بهتر است یا تریاک

 چه باورهای غلطی درباره تریاک وجود دارد؟

تصورات غلط زیادی در مورد تریاک وجود دارد، از جمله:

تریاک اعتیادآور نیست. تریاک اعتیادآور است. مصرف طولانی مدت تریاک می‌تواند منجر به وابستگی فیزیکی شود، به این معنی که در صورت قطع مصرف تریاک، بدن علائم ترک را تجربه خواهد کرد.

تریاک فقط به عنوان یک داروی تفریحی استفاده می‌شود. از تریاک قرن‌ها برای اهداف پزشکی برای درمان درد و اسهال استفاده می‌شود.

 با این حال، این ماده مخدر بسیار اعتیادآور نیز است و استفاده تفریحی آن در بسیاری از کشورها غیرقانونی است.

تریاک فقط توسط افراد فقیر استفاده می‌شود. تریاک توسط افراد با هر زمینه اجتماعی و اقتصادی استفاده می‌شود. 

در واقع، اعتیاد به تریاک یک مشکل بزرگ در بسیاری از کشورهای ثروتمند است.

تریاک خطرناک نیست. تریاک می‌تواند خطرناک باشد، به ویژه زمانی که در دوزهای بالا یا در ترکیب با سایر داروها استفاده شود. مصرف بیش از حد تریاک می‌تواند منجر به کما و مرگ شود.

ترک تریاک آسان است. ترک تریاک مشکل است. این می‌تواند باعث انواع علائم ترک، از جمله تهوع، استفراغ، اسهال، گرفتگی عضلات و اضطراب شود.

 برخی از افراد ممکن است علائم پس از ترک تریاک را نیز تجربه کنند که می‌تواند ماه‌ها یا حتی سال‌ها پس از ترک تریاک ادامه داشته باشد.

مهم است که از باورهای غلط در مورد تریاک آگاه باشید تا بتوانید آگاهانه در مورد سلامت و تندرستی خود تصمیم بگیرید.

اگر شما یا شخصی که می‌شناسید با اعتیاد به تریاک دست و پنجه نرم می‌کنید، لطفاً از یک متخصص کمک بگیرید.

متادون بهتر است یا تریاک

نکاتی برای ترک تریاک با متادون

در اینجا چند نکته برای ترک تریاک با متادون وجود دارد:

  • یک برنامه درمانی خوب با متادون پیدا کنید. یک برنامه خوب، پشتیبانی و منابعی را که برای موفقیت نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد. این شامل دسترسی به مشاوره و سایر درمان‌های رفتاری و همچنین مراقبت‌های پزشکی می‌شود.
 
  • دستورالعمل‌های پزشک خود را دنبال کنید. متادون خود را طبق دستور مصرف کنید و در تمام جلسات خود شرکت کنید.
 
  • صبور باشید. ترک تریاک و بهبودی از اعتیاد زمان می‌برد. هیچ راه حل سریعی وجود ندارد.
 
  • در مورد عوارض جانبی که تجربه می‌کنید با پزشک خود صحبت کنید. متادون می‌تواند عوارض جانبی مختلفی مانند خواب آلودگی، یبوست و حالت تهوع ایجاد کند.
 
  • بیشتر این عوارض خفیف هستند و به‌مرورزمان خود به خود از بین می‌روند. با این حال، در صورت شدید بودن یا آزاردهنده بودن عوارض جانبی، مهم است که با پزشک خود صحبت کنید.
 
  • از مصرف سایر مواد افیونی خودداری کنید. استفاده از سایر مواد افیونی در حین مصرف متادون می‌تواند خطر مصرف بیش از حد را در شما افزایش دهد.
 
  • به یک گروه پشتیبانی بپیوندید. صحبت با سایر افرادی که در حال گذراندن شرایط مشابه هستند می‌تواند بسیار مفید باشد. گروه‌های پشتیبانی مختلف، چه به صورت حضوری و چه آنلاین، در دسترس هستند.
 
  • با خود مهربان باش. بهبودی یک سفر است نه یک مقصد. در این مسیر شکست‌هایی وجود خواهد داشت، اما تسلیم نشوید.

افرادی هستند که به شما اهمیت می‌دهند و می‌خواهند به شما کمک کنند تا موفق شوید.

  • رژیم غذایی سالم و سرشار از فیبر داشته باشید. به طور منظم ورزش کنید. داشتن یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم می‌تواند به بهبود سلامت و رفاه کلی شما کمک کند و همچنین می‌تواند به کاهش علائم ترک کمک کند.
 
  • به اندازه کافی بخوابید خواب برای سلامت جسمی و روانی ضروری است. وقتی به خوبی استراحت می‌کنید، بهتر می‌توانید با استرس و هوس مقابله کنید.
 
  • از محرک‌ها اجتناب کنید. محرک‌ها چیزهایی هستند که شما را به مصرف تریاک وادار می‌کنند. اینها می‌توانند افراد، مکان‌ها یا فعالیت‌ها باشند. مهم است که محرک‌های خود را شناسایی کنید و تا حد امکان از آنها اجتناب کنید.
 
  • برنامه عود داشته باشید. اگر عود کردید، خودتان را مورد ضرب و شتم قرار ندهید. مهم است که برنامه ریزی داشته باشید تا بتوانید سریعاً به مسیر خود بازگردید. در مورد ایجاد یک برنامه عود با پزشک یا مشاور خود صحبت کنید.

ترک تریاک فرایندی چالش برانگیز است، اما ممکن است. با حمایت و درمان مناسب، می‌توانید بر اعتیاد خود غلبه کنید و زندگی سالم و رضایت بخشی داشته باشید.

آیا می‌توان تریاک و متادون  را  هم زمان باهم مصرف کرد؟

مصرف هم‌زمان تریاک و متادون توصیه نمی‌شود، زیرا می‌تواند خطر عوارض جدی سلامتی و مصرف بیش از حد را افزایش دهد.

 متادون اغلب به عنوان یک گزینه درمانی برای اعتیاد به سایر مواد افیونی مانند هروئین مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا می‌تواند به مدیریت علائم ترک و کاهش هوس بدون تولید همان مواد افیونی شدید کمک کند.

با این حال، استفاده از تریاک و متادون با هم می‌تواند منجر به تداخلات خطرناک شود و ممکن است خطر اعتیاد و سایر عوارض سلامتی را تشدید کند.

متادون بهتر است یا تریاک در حالی که برخی ممکن است استدلال کنند که تریاک اصلی و خالص نشده عوارض جانبی کمتری نسبت به داروهای مصنوعی مانند متادون دارد، واقعیت این است که هر نوع ماده اعتیادآور می‌تواند عواقب مخربی بر سلامت و رفاه شما داشته باشد.

 کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر، ما طیف وسیعی از منابع و پشتیبانی را برای کمک به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد بهبودی و یافتن بهترین مسیر برای زندگی سالم‌تر و عاری از اعتیاد ارائه می‌کنیم.

 راه‌های مختلفی برای ترک مواد مخدر و غلبه بر اعتیاد وجود دارد. با برداشتن اولین قدم و جستجوی حمایت، می‌توانید تغییر مثبتی در زندگی خود ایجاد کنید و به  آینده‌ای روشن‌تر و عاری از اعتیاد دست یابید.

 

23 پاسخ

  1. سلام دوستان
    من از ۸ سال پیش با تعارف یه دوست یه نصف قرص ترامادول خوردم ، قبلش هیچی مصرف نمیکردم. انقدر بهم حال داد که اسیرش شدم. البته سعی میکردم کنترل شده بخورم . بعد ۴،۵ سال دیدم نمیتونم دیگه کنترلش کنم. رفتم سمت متا که قبلی و ترک کنم. آروم آروم ترا رفت کنار و متا جایگزین شد. ممتا اولش گولت میزنه چون میزان مصرف کمتره حس میکنی کم قرص میخوری. ولی وقتی معتادش بشی خیلی بد ریشه میکنه تو جونت . بدنت شل میشع. حس پ حال هیچ کاری نداری و… خلاصه بعد ۳ سال مصرف متا که نهایت به دوز روزی ۴۰ رسیده بودن تصمیم گرفتم بذارمش کنار. ولی من اصلا آدم ترک ناگهانی نبستم و به هیچ کی توصیه نمیکنم . چون هم خطرناکه و هم اینکه بنظرم ترک ناگهانی بازگشت داره . خلاصه از ۶،۷ ماه پیش به خودم گفتم ۷،۸ سال قرص خورد اصلا ترکش یک سال طول بکشه مهم نبست . ولی طوری ترک کنم که به زندگیم و خانوادم لطمه وارد نکنه . آروم آروم مصرف و کم کردم . بعد یک ماه ۴۰، کردم ۳۵، ماه بعد ۳۰، ماه بعد ۲۵، بعدش ۲۰، بعدش ۱۵، خیلی راحت بدون خماری مصرف رو رسوندم بع ۱۵. اصلا دیگه دنبال نعشگی و این حرفا نبودم . از اینجا بع بعد هر ۵ روز یا یه هفته ، خورد خورد کمش کردم.
    به ۱۰ که رسید دیگع رفتم سراغ شربت . ولی خیلی مهمه که دقت کنید شربت رو حتما باید با سرنگ و دقیق مصرف کنید . سرنگ آنسومین خریدم. هر یک سی سی شربت متادون معادل یه قرص ۵ بود. روزی ۲ سی سی میخوردم یعنی دو تا قرص ۵.
    ولی چون هر سی سی سرنگ خودش به ده قسمت میشد تقسیمش کزد ، هر ۴،۵ روز یک دهم سی سی مصرف و کم میکردم . شاید طولانی به نظر بیاد ولی بدون مختل شدن زندگی میشع با این روش ترک کرد. الان که دارم پیام میدم روزی یک سی سی دارم شربت متادون میخورم. یعنی یع قرص ۵ در روز. اینکه میبینم اون همه سم رو از بدنم خارج کردم و با یه قرص ۵ دارم زندگی میکنم حس خیلی خوبی دارم. بی صبرانه منتظرم بخ صفر برسونمش و کامل از بدنم بندازم بیرون .

    دو تا تکته یکی اینکه حتما مصرفتون رو جایی مثل گوشی یاد داشت کنید چون یادتون میره چقدر مصرف کردید . دوم اینکه برای خواب شب از دکتر کمک بگیرید . من نصف قرص کلونیدین میخوردم با تجویز پزشک .

    امیدوارم به درد دوستان بخوره

  2. ترک با هر قرصی بستگی به بدن داره که گرمایی باشی یا سرمایی. بعدش تشخیص داده میشه با کدام دارو بهتره ترک کنی .

  3. خیلی ممنونم از توضیحات شما من ۲ ساله شیره تریاک مصرف میکنم ولی خیلی گرون شده و آشغال شده! معلوم نیست چه کوفتی داریم میکشیم بخاطر همین با مراجعه به عطاری و مشورت با عطار قرص متادون ۴۰ رو برای مصرف روزی ۴ گرم شیره انتخاب کردم ، ولی دیدم زیاده و ۲۰ جواب میده ، الان ۱ دونه میخورم ۲۰ رو و تا فردا شب هیچ خبری نیست ، ۱۱ روزه که شروع کردم و از روز ۱۰ ترک دارم همون ۲۰ رو نصفه میخورم ، ببین رفیق لازمه ترک کردن اراده خودت هستش، من باید ترک کنم نه بخاطر کسی یا اجباری ، من دیگه خسته شدم از اینکه ماهی ۱۵ میلیون بزارم برای این کوفتی و زورم بیاد ۱ دونه مرغ ببرم سر سفره خونم !! اگه خسته شدی و اراده کردی بزاری کنار دمت گرم با متادون میشه و من دارم میزارم کنار ، شما هم حتما میتونی بزاری کنار و ترک کنی، من ۴۷ سالمه و ۳ تا بچه دارم درآمدم محدوده ، راستش دخترم از من چیزی خواست براش بخرم و من شکستم!! خورد شدم ، به خودم گفتم بمیری بهتره ماهی ۱۵ م بدی برای شیره!! ولی برای عشقت نتونی چیزی بخری!! جرقه رو زدم برای ترک دارم تلاش می‌کنم شما هم دعا کنید برام ، اوس کریم هوام رو داره ازش خواستم کمکم کنه و دارم میبینم که کم‌کمکم میکنه، راستی دیروز ی رفیقم که همپالکیم بود رو دیدم ، گفت بیا بشینیم !! بهش گفتم ترک کردم !! گفت ترک مال موتوره! ذره ایی تردید نکردم گفتم ترک مال مرده، من اگه نتونم ترک کنم شیره رو ، بمیرم بهتره ، حالش بد شد ناراحت شد و رفت ، دیدم اون ناراحت بشه بهتره تا من شرمنده خودم و دخترم باشم، اراده کن خدا کمکت میکنه، یا علی.

    1. سلام دوست عزیز
      جهت دریافت مشاوره، می‌توانید با مشاوران مرکز ما صحبت کنید. برای دریافت مشاوره رایگان در کلینیک تخصصی طلوعی دیگر با شماره ۰۲۱۸۸۶۰۵۹۱۳ تماس حاصل فرمایید.

    2. خیلی مواظب باش من ۲۵ سالمه و مجرد هستم نه میتونم کار کنم نه روحیه نه چیزی فقط میخوابم بدبختم کرده بخدا چند تا مخدر ترک کردم ولی این متادون نمیتونم ترک کنم
      هم خیلی خطرناکه هم خیلی اعتیاد اوره انشالله که بتونی ترک کنی وجلوی خانواده ات شرمنده نشی

      1. سلام دوست عزیز
        جهت دریافت مشاوره، می‌توانید با مشاوران مرکز ما صحبت کنید. برای دریافت مشاوره رایگان در کلینیک تخصصی طلوعی دیگر با شماره ۰۲۱۸۸۶۰۵۹۱۳ تماس حاصل فرمایید.

        1. سلام من شربت اپیوم استفاده میکنم روزی۹سی سی،کلینیک شما دارو هست؟؟یعنی میتونم بهتون مراجعه کنم؟لطفا کمکم کنید

          1. سلام دوست عزیز
            جهت دریافت مشاوره، می‌توانید با مشاوران مرکز ما صحبت کنید. برای دریافت مشاوره رایگان در کلینیک تخصصی طلوعی دیگر با شماره ۰۲۱۸۸۶۰۵۹۱۳ تماس حاصل فرمایید.

            1. دوستان تا وقتی که حتی نصف متادون ۵میلی رو دریک روز میخورین که میشه ۲ونیم میلی.هنوز ترک نکردین و درد بسیار کمی دارین وترک ودرد واقعی ۸ساعت پس از ترک همیشگی متادون شروع میشه .که ۲۱ روز هست وتا ده روز اول وحشتناکه .پس نسنجیده صحبت نکنین ولی نشد نداره .من دوبار ترک کردم ۲۲سال مصرف داشتم والان ۴ساله پاکم .دنیا براتون عوض میشه لطفا به روزای خوبش فکرکنین که پاکین

        2. سلام حمیدجان من نزدیک ۱۵ساله شربت متادون مصرف میکنم واقعا خستم کرده اصلا نمیدونم چیکاربااعصاب وروانت میکنه که احساس بیهودگی وپوچی میکنه هرکاری کروم نتونستم ترکس کنم تااینگگکه از۲۰روز پیش بامصرف تریاک شربت رو گذاستم کنار دارم تریاکم کمش میکنم انشاله خدا کمکم کنه

    3. انشالله موفق میشی ترک کنی، من بارها ترک کردم و دوباره به مصرف بازگشتم. هر سری که به مصرف برگشتم میگفتم اینسری فرق داره و قرار نیست دائمی بکشم…
      اینسری موادش فرق داره…
      اینسری کنترل شده مصرف می‌کنم…
      ولی هر سری دیدم همون آش و همون کاسه هست
      رفیق اینارو گفتم تا بدونی اعتیاد عروس هزار چهره هست توی هر جلدی میره و میاد سراغت….
      خیلی باید حواست جمع باشه، امیدوارم شما، من و همه معتادین هرچه زودتر بهبودی کامل رو بدست بیاریم

    4. آفرین ، ادامه بده ، کار بزرگی کردی ، فقط و فقط خودت میتونی خودت را نجات بدی ، محکم باش ، ببین با یک میلیون میتونی چه کارایی برای دخترت بکنی ، چه برسه به مبالغ بیشتر .🙏🌸

    5. همین که میگی یه قرص بیست برای چهار گرم شیره جواب میده ملومه تمام لینا تو تصورات و رویاهات بوده و همون زمان نوشتن اینا توپ توپ بودی، بجای خیالبافی برو درست ترک کن، اگر چهار گرم شیره مصرف داشتی در روز بر فرض که شیره هم اَشعال بوده و معادل دو گرم بوده بازot معادلش میشه دوصد پس باید صد میلی یا دوتا و نصفی قرص چهل بخوری شما
      سلامت باشی برادر برو پیش متخصص حتما خود سر امکان نداره

      1. دقیقاا درسته حرفت‌امکان نداره چهارگرم شیره‌متادون۲۰ولله من نیم گرم‌شیره بایه‌‌دونه‌ترامادول متادون۱۰میخورم‌جواب نمیده

    6. سلام به عنوان کسی که پنج سال متادون مصرف کرده یه توصیه بهت به عنوان برادر کوچکتر دارم مراقب متادون باش متادون بیست برابر از شیره بدتره اگه کنترل شده مصرف نکنی مراقب کار افتادگیت باش من بغد از دوسال ترک متادون هنوز درد استخون دارم

    7. انشاالله که ترک کنی و تا ابد پاک بمونی.. من بعد از ۳ سال مصرف متادون رسوندم به روزی ۲سی سی و اومدم کلا بذارم کنار که بعد از ۳روز که قطع کردم یهو درون بدن انگار اژدهایی از خواب بیدارشدبه قدری درد وحشتناکی بود که از خودزنی میکردم و تا روز ۱۶ رسوندم وتوی این مدت کلا ۶ساعت خوابیدم بهر حال دردم کم شداز روز۱۶تا العان که روز ۴۰ هست بیقراری پا و سوزش کف دست و پا دارم که واقعا کلافه م کرده و شبها خیلی بدتره نمیذاره بخوابم.. من ۱۸ساله پیش سابقه ترک تریاک که کلا ۲هفته بود وکراک که کلا ۶روز بود تجربه کردم.. اما این متادون هیولایی هست که ما بصورت تدریجی درونم درستش میکنیم و روزی که دیدید فقط می‌خوابید وهمیشه خسته هستید وحس هیچ چیزی ندارید بدونید که این هیولا درونتون کامل شده و با مصرف متادون تغذیه میشه کارتون نداره اما با همه این توصیفات اگه اراده کنیدو واقعا خسته شده باشیدمیتونیدباکمک خداوند و همت خودتون ترک کنید
      درکل متادون مسکن قوی و آرامبخش هست اما چون ما معتادان قابلیت اعتیاد بالایی داریم زود گرفتارش میشیم که باید بگم از همه موادهای مخدر خماریش بیشتره
      امیدوارم که هیچ کس گرفتار متادون وب۲ ودیگر موادهای مخدر نشه

    8. درود برتو صدتا از این دست ناراحتی ها نمیارزه به یک لحظه ناراحت کردن دختر دردونه ت وخانواده ت موفق باشی مرد

  4. سلام ای مقاله برای من خوب بود و اگاهیم را افزایش داد .من بیست سال درگیر تریاک بودم . با متادون ترک کردم و بعد از سه سال پاکی دچار انژیو ادم یا نوعی بیماری خود ایمنی شدم که به هیچ درمانی جواب نداد مگر کرتن یا تریاک .الان سه ساله دوباره مصرف میکردم ولی یک ماه گذشته را از متادون استفاده کردم .میخوام دوباره ترک کنم ببینم چی میشه .الان روزی یک قرص متادون بیست میخورم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره
با ما تماس بگیرید

کلینیک ترک اعتیاد
طلوعی دیگر

آخرین مقالات کلینیک