کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

مرکز ترک اپیوم و ترک اپیوم چه مدت زمان طول می‌کشد؟

اپیوم از تریاک، آب و الکل محلولی حاصل می‌شود که در گذشته برای تسکین درد، درمان سرفه، اسهال و بی‌خوابی استفاده می‌شد. اما پس از مدتی مشخص شد که این محلول اعتیادآور است و مصرف آن باید محدود شود همچنین مراجعه به بهترین مرکز ترک اپیوم ، راه‌حلی منطقی و ایمن برای رهایی از وابستگی و ترک شربت اپیوم  است.

برنامه‌های درمانی ارائه‌شده در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر با در نظر گرفتن شرایط جسمی و روانی بیماران و از سوی افراد متخصص در حوزه ترک اعتیاد طراحی می‌شود.

بیماران در طول دوره سم‌زدایی در این کلینیک خصوصی ترک اعتیاد طلوعی دیگر به‌صورت ۲۴ ساعته از خدمات درمانی بهره‌مند خواهند شد.

 

شربت تریاک یا شربت اپیوم چیست؟

شربت تریاک یا تنتور تریاک نام دیگر برای شربت اپیوم است. این دارو یک مسکن بسیار قوی و اعتیادآور است که حاوی تمامی آلکالوئیدهای کدئین، مرفین و تریاک می‌باشد. غلظت مرفین در این شربت به حدی بالا است که این ماده در دسته بندی مواد مخدر قرار دارد.

از زمان‌های گذشته، شربت تریاک به عنوان یک داروی مخدر برای درمان اسهال توسط پزشکان تجویز می‌شد. این مایع خوراکی با رنگ قهوه‌ای، تلخ‌مزه و بی‌بو بوده و علاوه بر درمان اسهال، در گذشته برای کاهش درد نیز استفاده می‌شد و به صورت آزاد در دسترس مردم بود.

اما به دلیل خطرات اعتیادآور بودن و اثرات جانبی خطرناک، استفاده از این دارو باید تحت نظارت و توصیه پزشک صورت گیرد.

با توجه به ماهیت اعتیادآوری این دارو، مصرف شربت تریاک امروزه محدود شده است و تنها با تجویز پزشک در دسترس بیماران قرار می‌گیرد. شربت اپیوم از حل کردن پودر تریاک مرغوب در الکل تهیه می‌شود. ترکیبات آلکالوئیدی موجود در تریاک، مانند مرفین و کدئین، به راحتی در الکل حل می‌شوند و باعث افزایش قدرت و اثربخشی این دارو می‌شوند.

 به طور کلی، در هر میلی‌لیتر شربت اپیوم، تقریباً ۱۰ میلی‌گرم مرفین وجود دارد. تنتور تریاک حاوی حداقل ۲۰% الکل است و این نکته نیز مهم است که استفاده طولانی مدت از این شربت می‌تواند منجر به اعتیاد به این دارو شود. برای ترک اپیوم ، باید اقدامات لازم را طبق توصیه پزشک انجام داد.

 

دلایل  مصرف شربت اپیوم

شربت تریاک یک داروی قوی است که برای درمان اسهال توسط پزشکان تجویز می‌شود. دوز مناسب شربت اپیوم برای بزرگسالان ۶/۰ میلی‌لیتر، چهار بار در روز توصیه می‌شود.

اما باید توجه داشت که به‌صورت خودسرانه و در دوز بالا، مصرف این دارو می‌تواند منجر به مرگ شخص گردد.

اطلاعاتی در مورد بی‌خطر بودن مصرف این دارو در کودکان موجود نیست و تحقیقات کافی در این زمینه انجام نشده است.

همچنین، به دلیل ماهیت مخدر این دارو، احتمال اعتیاد و سوءمصرف وجود دارد؛ بنابراین، استفاده از شربت تریاک باید تحت نظارت و دستور پزشک صورت گیرد و باید از آن به عنوان یک مسکن استفاده نشود.

در گذشته، برای ترک اعتیاد نوزادان متولدشده از مادران معتاد از شربت پاره گوریک استفاده می‌شد، اما به دلیل تأثیرات منفی الکل بر بدن نوزادان، امروزه استفاده از آن کاهش یافته است.

بهتر است هرگونه استفاده از داروها، به ویژه داروهای قوی مانند شربت تریاک، تحت نظارت پزشک و با رعایت دقیق دستورات و دوزهای تجویز شده صورت گیرد تا احتمال هرگونه عوارض جانبی یا مشکلات جدی کاهش یابد.

مرکز ترک اپیوم

عوارض استفاده از  شربت اپیوم چیست؟

تمام داروها، از جمله شربت تریاک، دارای عوارض ممکن هستند و شربت اپیوم نیز از این قاعده مستثنا نیست. استفاده نادرست از شربت اپیوم می‌تواند اثرات نامطلوبی روی بدن و روحیه فرد مصرف‌کننده داشته باشد. برخی از عوارض شایع شربت اپیوم عبارتند از:

  • مشکلات گوارشی مانند بی‌اشتهایی، استفراغ، یبوست و تهوع.
  • مشکلات سیستم عصبی مرکزی از جمله افسردگی، سرگیجه، سردرد، کسالت و بی‌قراری.
  • اختلال در عملکرد سیستم قلبی عروقی که ممکن است شامل کاهش فشار خون، تپش قلب و تصلب عروق محیطی باشد.
 

به علاوه، عوارض مخرب شربت اپیوم ممکن است شامل بیماری‌های تنفسی، افزایش حساسیت، خارش، خشکی دهان و مشکلات دیگری باشد پس مراجعه به مرکز ترک اپیوم ضروری است.

بهتر است قبل از استفاده از هر نوع دارو، با پزشک خود مشورت کنید و دستورات و راهنمایی‌های او را رعایت کنید. همچنین، در صورت بروز هرگونه عوارض ناخواسته، به پزشک خود اطلاع دهید.

استفاده از شربت اپیوم می‌تواند خطرات جدی برای سلامتی ایجاد کند. این مواد ممکن است باعث افزایش احتمال بروز بیماری‌های کبدی تا سه برابر شود. 

همچنین، سوءمصرف این مواد می‌تواند منجر به اوردوز شود که خطرات جانی بسیار جدی دارد. عوارض ناشی از اوردوز شربت تریاک شامل مختل شدن سیستم تنفسی و در نهایت نارسایی تنفسی می‌شود که این امر می‌تواند منجر به مرگ شود.

بنابراین، اگر شما یا کسی دیگری از شربت اپیوم سوءاستفاده می‌کنید، بسیار مهم است که به‌موقع اقدام به ترک این مواد کنید. 

این اقدام می‌تواند از بروز عوارض خطرناک جلوگیری کرده و حتی از مرگ جلوگیری کند. در صورت نیاز، بهتر است به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا به شما کمک کند تا از این وضعیت خطرناک خارج شوید.

 

علائم اعتیاد به شربت تریاک یا اپیوم چیست؟

علائم جسمی:

  • تغییر در اشتها: افزایش یا کاهش ناگهانی اشتها
  • تغییر در خواب: خواب آلودگی بیش از حد یا بی خوابی
  • مشکلات گوارشی: یبوست، تهوع، استفراغ
  • تغییر در قطر مردمک: مردمک‌های گشاد یا تنگ
  • تعریق بیش از حد
  • لرزش
  • خارش پوست
  • کاهش وزن
 

علائم روانی:

  • افسردگی
  • اضطراب
  • بی قراری
  • تحریک پذیری
  • اختلال در تمرکز
  • فراموشی
  • توهم
  • هذیان
 

علائم رفتاری:

  • انزوای اجتماعی
  • عدم تمایل به فعالیت‌های روزمره
  • دروغ گفتن و پنهان کاری
  • مشکلات مالی
  • مشکلات در روابط
  • رفتارهای پرخطر
 

علائم خماری:

  • آبریزش بینی
  • اشکی شدن چشم‌ها
  • عطسه
  • عرق سرد
  • لرزش
  • درد عضلانی
  • اسهال
  • بی خوابی
  • اضطراب
 

اگر هر یک از این علائم را در خود یا نزدیکانتان مشاهده کردید، به دنبال کمک تخصصی باشید.

 

بهترین روش ترک شربت اپیوم چیست؟

بهترین روش ترک اپیوم این است که با استفاده از خدمات مراکز ترک اعتیاد معتبر و کلینیک‌های درمانی ترک اعتیاد و مرکز ترک اپیوم می‌توانید بهترین راه را برای ترک اعتیاد اپیوم پیدا کنید.

در این مراکز، از روش‌های صحیح و علمی برای ترک اپیوم استفاده می‌شود و در بسیاری از موارد، نتیجه بسیار خوبی از ترک اپیوم به دست آمده است.

شربت اپیوم همانند سایر مخدرها، اعتیادآور است. بهترین روش برای ترک شربت اپیوم، بستری شدن در یک مرکز ترک اپیوم معتبر است.

 در این مراکز، بیمار تحت نظر پزشکان و روان‌پزشکان از نظر جسمی و روانی بازیابی می‌کند. این روش به طور کلی بهبود آسیب‌هایی که در طول مدت اعتیاد بر جسم و روان بیمار وارد شده، را تا حد زیادی تسریع می‌کند.

طول مدت ترک اپیوم ممکن است متغیر باشد و به دوز مصرفی و تشخیص پزشک معالج بستگی دارد. معمولاً طول مدت بستری برای ترک اعتیاد به شربت اپیوم، از ۲۴ ساعت تا دو هفته متغیر است. اما این زمان ممکن است با توجه به شرایط و نیازهای هر فرد، تغییر کند. برای اطلاعات دقیق‌تر، بهتر است با یک پزشک معالج مشورت کنید.

مرکز ترک اپیوم

سم زدایی تدریجی بدن از شربت تریاک در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

سم زدایی بدن از افیون بهترین راه برای رهایی از اعتیاد به مواد مخدر است. در کلینیک اعتیاد طلوعی دیگر ، درمان اعتیاد به شربت افیون برای هر فرد متفاوت است و هدف اصلی درمان کمک به قطع استفاده از شربت افیون برای همیشه است.

روش بستری و سم زدایی بدن از مواد مخدر یک درمان پایه برای افرادی است که به مدت طولانی دوزهای بالا مصرف کرده‌اند. در این روش، پزشک متخصص اعتیاد بر اساس نتایج آزمون‌های اولیه اعتیاد و مشاوره روان‌شناس، مدت بستری و درمان را تعیین می‌کند و تمام مراحل درمان در طول دوره بستری ۱۲-۱۴ روزه، تحت نظارت کادر مجرب و متخصص مرکز ترک اپیوم انجام می‌شود.

در طول دوره بستری، روان‌شناسان و روانپزشکان متخصص در زمینه اعتیاد می‌توانند به شما کمک کنند تا در آینده دوباره از افیون استفاده نکنید و علت اصلی اعتیاد خود را پیدا کرده و با شرکت در جلسات روان درمانی، آن را درمان کنید.

کاشت ایمپلنت نالتروکسان برای ترک قطعی شربت اپیوم

درمورد داروی نالتروکسان که به‌عنوان یک درمان ضد مخدر است. این دارو با برش کوچکی توسط جراح بر روی شکم بیمار کاشت می‌شود. پس از کاشت ایمپلنت، هر روز یک دوز مشخص از داروهای نالتروکسان وارد مغز و سیستم عصبی بیمار می‌شود و به گیرنده‌های مواد افیونی متصل می‌شود.

نالتروکسان‌ها از رسیدن مواد افیونی به گیرنده‌های مغز جلوگیری می‌کنند که این گیرنده‌ها بخشی از مکانیسم‌های پیچیده پاداش هستند که انگیزه و رفتارهای تکراری را تحریک می‌کنند.

اگر  گیرنده‌های پاداش  مغز مسدود شود، هوس‌ها و رفتارهای اعتیادآور کاهش می‌یابد و رفتارهای جدید با گذشت زمان دوباره ظاهر می‌شوند. روش کاشت ایمپلنت نالتروکسان به پیشگیری از عود بیماران بسیار کمک می‌کند. این روش می‌تواند به کنترل اعتیاد و رفتارهای مخرب مرتبط با آن کمک کند.

 

آیا از شربت تریاک برای ترک اعتیاد استفاده می‌شود؟

شربت اپیوم یک درمان است که برای کمک به ترک اعتیاد به مواد مخدر مانند هروئین، متادون، تریاک و مواد دیگر مانند کراک و شیشه استفاده می‌شود. این دارو تحت نظر پزشک و با تعیین دوز مناسب مصرف می‌شود و می‌تواند در مراحل سم‌زدایی مؤثر باشد.

شربت تریاک دارای ویژگی‌های مثبتی است که می‌تواند در ترک اعتیاد مفید باشد. این شربت به صورت خوراکی مصرف می‌شود و نیازی به تزریق ندارد.

اگر از مراکز معتبر تهیه شود، کاملاً خالص و بدون هرگونه ترکیب خطرناکی است. همچنین، به دلیل جذب و دفع دقیقی که دارد، احتمال مسمومیت با آن بسیار کمتر است.

باید توجه داشت که استفاده از شربت اپیوم برای ترک اعتیاد تنها برای افراد وابسته به مواد افیونی مانند هروئین، کراک، شیره، تریاک، مورفین و متادون مجاز است. همچنین، تجویز و استفاده از این شربت برای ترک اعتیاد باید با رضایت بیمار صورت گیرد و توسط پزشک تجویز شود.

ترک اپیوم  چه مدت زمان طول می‌کشد؟

عواملی مانند دلایل مختلف، مدت مصرف، زمان مصرف، جنسیت و سن می‌توانند شرایط اعتیاد را متفاوت کنند. افرادی که قصد دارند از اپیوم دست بکشند، بهترین انتخاب مراجعه به یک مرکز ترک اپیوم معتبر و دارای مجوز خواهند بود.

یکی از نمونه‌های این مراکز درمانی، مرکز ترک اعتیاد طلوعی دیگر است. در این مرکز از جدیدترین روش‌های ترک اعتیاد و سم زدایی برای درمان اعتیاد استفاده می‌شود.

علاوه بر این، پس از دوره سم زدایی، به طور عمومی از روش‌های روان‌شناسی، مشاوره شخصی و گروهی و به خصوص درمان‌های روانپزشکی متعدد و مناسبی در کنترل دوره نقاهت فرد استفاده می‌شود. ترک اعتیاد به اپیوم نسبت به سایر مواد مخدر، شرایط ویژه‌ای دارد و فرد باید حتماً از روش‌های علمی برای درمان اعتیاد به اپیوم استفاده کند.

مرکز ترک اپیوم

روش ترک شربت تریاک در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دیگر

  • مصرف کمتر از ۱٫۵ گرم در روز: درمان به صورت فوق سریع (UROD) برای ۲ شب و ۳ روز بستری تعیین می‌شود.
  • مصرف بین ۱٫۵ تا ۲ گرم در روز: درمان به صورت سریع (URD) برای ۱ شب بستری اضافه می‌شود.
  • مصرف بین ۲ تا ۳ گرم در روز: درمان به صورت سریع (URD) برای ۲ شب بستری اضافه می‌شود.
  • مصرف بیش از ۳ گرم در روز: درمان به صورت تدریجی انجام می‌شود و بیمار ممکن است ۷ تا ۱۴ روز بستری شود.
 

کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر به عنوان مجهزترین و بهترین مرکز ترک اپیوم و روانپزشکی کشور شناخته شده است. این مرکز دارای مجوز رسمی “بخش بستری درمان و ترک اعتیاد” از وزارت بهداشت می‌باشد و با تجربه چندین ساله و بهره‌گیری از بهترین و جدیدترین روش‌های ترک اعتیاد، در زمینه ترک بیماران اعتیاد فعالیت می‌کند.

بهترین مرکز ترک اپیوم

مرکز ترک اعتیاد «طلوعی دیگر» به عنوان یکی از مجهزترین، مدرن ترین و بهترین مراکز ترک اعتیاد در ایران به ویژه تهران شناخته می‌شود.

 این بخش بستری جداگانه برای مردان و زنان ارائه می‌دهد. این مرکز به دلیل رویکرد جامع خود در درمان اعتیاد، از جمله درمان شناختی – رفتاری (CBT) و روش‌های تخصصی درمان اعتیاد شناخته شده است.

این کلینیک دارای سابقه طولانی و کادری مجرب است که نقش بسزایی در ارتقای سلامت روان در جامعه داشته‌اند.

دکتر صمد محمدی روان‌شناس و متخصص درمان RTMS و دکتر مسعود جوادی روانپزشک با ۱۵ سال سابقه تخصصی در زمینه اعتیاد هدایت کلینیک را بر عهده دارند.

این مرکز همچنین روش های درمانی پیشرفته ای مانند کاشت نالترکسون را ارائه می‌دهد که به عنوان یکی از بهترین روش های درمان اعتیاد برای پیشگیری از عود شناخته می‌شود.

به طور خاص برای اعتیاد به تریاک، درمان در «طلوعی دیگر» برای هر فرد طراحی شده است و هدف آن قطع دائمی مصرف است.

 فرایند درمان شامل مراقبت‌های بستری و سم زدایی تدریجی است که برای کسانی که مصرف کننده طولانی مدت و با دوز بالا بوده‌اند یک رویکرد ضروری در نظر گرفته می‌شود.

مدت زمان درمان بسته به شرایط بیمار، مقدار و نوع ماده مصرفی متفاوت است، اما معمولاً بین ۲ تا ۳ هفته (۱۰ تا ۱۲ روز) متغیر است.

این کلینیک تأکید می‌کند که بهترین روش برای درمان اعتیاد به تریاک شامل ارزیابی جامع توسط متخصص اعتیاد و روان‌شناس، تعیین مدت درمان و مراقبت بستری است که معمولاً بین ۱۲ تا ۱۴ روز تحت نظارت کادر مجرب کلینیک طول می کشد. .

به طور خلاصه، کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر به عنوان یک مرکز پیشرو در درمان اعتیاد در ایران، ارائه مراقبت‌های تخصصی و همه‌جانبه برای افرادی که با اعتیاد به تریاک دست و پنجه نرم می‌کنند، در میان مواد دیگر مطرح است.

رویکرد آن ترکیبی از روش‌های درمانی مدرن، متخصصان مجرب مراقبت‌های بهداشتی و برنامه‌های مراقبتی مناسب برای حمایت از افراد در سفر به سمت بهبودی است.

مرکز ترک اپیوم

هزینه ترک اپیوم

هزینه درمان اعتیاد به تریاک بسته به عوامل مختلفی از جمله نوع برنامه درمانی، مدت درمان، امکانات ارائه شده و محل مرکز درمانی می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

 با این حال، آنها اهمیت رویکردهای درمانی جامع، از جمله سم زدایی و حمایت روانی را که می‌تواند بر هزینه کلی تأثیر بگذارد، برجسته می‌کند.

به طور کلی، هزینه‌های درمان اعتیاد می‌تواند از برنامه‌های سرپایی مقرون‌به‌صرفه‌تر تا گزینه‌های درمان بستری یا مسکونی گران‌تر که مراقبت و پشتیبانی ۲۴ ساعته را ارائه می‌دهند، متغیر باشد. برخی از عواملی که می‌تواند بر هزینه درمان اعتیاد تأثیر بگذارد عبارتند از:

  • نوع برنامه درمان: برنامه‌های بستری که بیماران را ملزم به ماندن در مرکز ترک اپیوم می‌کنند، نسبت به برنامه‌های سرپایی که بیماران در جلسات درمانی شرکت می‌کنند؛ اما در خانه زندگی می‌کنند، گران‌تر هستند.
 
  • مدت درمان: برنامه‌های درمانی طولانی‌تر معمولاً هزینه بیشتری نسبت به برنامه‌های کوتاه‌تر دارند. طول درمان مورد نیاز می‌تواند بر اساس شرایط فرد و شدت اعتیاد آنها متفاوت باشد.
 
  • امکانات و تسهیلات: مراکز درمانی که اقامتگاه‌های مجلل‌تر، غذاهای لذیذ و امکانات اضافی مانند مراکز تناسب اندام یا خدمات اسپا ارائه می‌دهند، معمولاً هزینه‌های بالاتری دارند.
 
  • مکان: مراکز درمانی واقع در مناطق با هزینه‌های زندگی بالاتر یا در مکان‌های دیدنی و مطلوب ممکن است هزینه بیشتری برای خدمات خود دریافت کنند.

همچنین در نظر گرفتن این نکته مهم است که برخی از مراکز درمانی ممکن است کمک مالی، هزینه‌های کاهشی بر اساس درآمد یا طرح‌های پرداختی را برای کمک به مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن درمان ارائه دهند.

علاوه بر این، بیمه درمانی ممکن است برخی یا تمام هزینه‌های مربوط به درمان اعتیاد را پوشش دهد، بنابراین توصیه می‌شود با ارائه‌دهنده بیمه خود مشورت کنید تا متوجه شوید چه چیزی تحت پوشش طرح شما است.

برای اطلاع از هزینه‌های خاص، بهتر است مستقیماً با مراکز درمانی تماس بگیرید. آنها می‌توانند اطلاعات دقیقی در مورد برنامه‌های خود، از جمله آنچه در هزینه درمان گنجانده شده است، هر گونه هزینه اضافی که ممکن است اعمال شود و گزینه‌های پرداخت ارائه دهند.

سؤالات متداول

چه علائمی هنگام ترک اپیوم ظاهر می‌شود؟

علائم ترک اپیوم ممکن است شامل اضطراب، افسردگی، خواب نامنظم، تعریق بیش از حد، تهوع، استفراغ، درد عضلانی، تنگی نفس و تشنجات باشد.

چه روش‌هایی برای ترک اپیوم وجود دارد؟

روش‌های مختلفی برای ترک اپیوم وجود دارد که شامل درمان دارویی، روان‌درمانی، حمایت گروهی و تکنیک‌های غیرمهاری مانند مدیتیشن و تمرینات تنفسی می‌شود. همچنین، در برخی موارد ممکن است نیاز به بستری در مراکز ترک اعتیاد باشد

آیا ترک اپیوم دشوار است؟

بله ترک اپیوم می‌تواند یک فرایند دشوار و چالشی باشد. وابستگی به اپیوم ممکن است بر روی سیستم عصبی و بدن تأثیرات متعددی داشته باشد و ترک آن نیاز به صبر، عزم و حمایت مناسب دارد.

آیا می‌توان در خانه شربت اپیوم را ترک کرد؟

 ترک اپیوم بهتر است تحت نظارت و راهنمایی متخصصان اعتیاد درمان شود. آنها می‌توانند به شما در انتخاب روش‌های مناسب، مدیریت علائم و ارائه حمایت لازم کمک کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره
با ما تماس بگیرید

کلینیک ترک اعتیاد
طلوعی دیگر

آخرین مقالات کلینیک