کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

مرکز ترک دارو آرامبخش و برای ترک دارو آرامبخش چه کاری باید کرد؟

آرامبخش ها به دسته‌ای از دارو‌ها می‌گویند که سیستم عصبی مرکزی را کند می‌کنند. این دسته از داروها شامل چندین نوع مختلف است که برای درمان اضطراب، تشنج و بی خوابی استفاده می‌شوند. بنزودیازپین‌ها یکی از رایج‌ترین داروهای آرام‌بخش هستند و برای درمان اضطراب و تشنج استفاده می‌شوند.

باربیتورات نیز قبلاً برای درمان اضطراب و بی خوابی استفاده می‌شدند، اما امروزه عمدتاً برای درمان صرع استفاده می‌شوند. همچنین، داروهای خواب آور نیز برای درمان بی خوابی استفاده می‌شوند.

سوء مصرف این دسته از داروها، به صورت مستقل یا در ترکیب با یکدیگر، می‌تواند منجر به بروز مشکلات جدی سلامتی و وابستگی به دارو آرام‌بخش شود.

بنابراین، برای درمان اعتیاد آرام‌بخش‌ها، کمک گرفتن از متخصصان بسیار مهم است. سم زدایی داروهای آرام‌بخش از سیستم بدن می‌تواند منجر به علائم ترک شود، بنابراین نیاز به نظارت پزشکی برای اطمینان از سلامت بیمار و انجام موفقیت آمیز سم زدایی وجود دارد. برای دستیابی به نتایج مطلوب در ترک اعتیاد به داروی آرام‌بخش، مراجعه به مرکز ترک دارو آرامبخش ضروری است.

علائم ترک دارو آرامبخش

مسکن‌ها باعث کاهش ارتباط در سراسر مغز می‌شوند. با قطع مصرف قرص‌های مسکن پس از یک دوره مداوم استفاده، احتمالاً شخص تحریک عصبی بسیار بالاتری را تجربه خواهد کرد و این باعث ظاهر شدن علائم قطع مصرف وابستگی به قرص مسکن می‌شود. این علائم که به وابستگی به مسکن اشاره دارند عبارتند از:

– بی قراری

– لرزش عضلانی

– تعریق فراوان

– تهوع یا استفراغ

– بی خوابی

– افسردگی/اضطراب

– در موارد شدید، شخص ممکن است تجربه هالوسیناسیون، وهم و تشنجات مرگبار داشته باشد.

 

ترک دارو آرامبخش چه مدت طول می کشد؟

زمان ترک وابستگی به داروهای آرام‌بخش وابسته به نیمه عمر آنها است. هر داروی آرام‌بخش نیمه عمر متفاوتی دارد که این به معنای زمانی است که طول می‌کشد تا دارو به طور کامل از بدن شما حذف شود؛ بنابراین، زمان شروع ترک وابستگی و علائم آن بستگی به داروی آرام‌بخش مصرفی شما خواهد داشت.

در صورتی که از دیازپام و فنوباربیتال استفاده می‌کنید و آنها را به آرامی قطع کنید، علائم ترک معمولاً پس از حدود ۷ روز شروع می‌شود و ممکن است تا یک ماه یا بیشتر به طول بی انجامد. اما برای آرامبخش‌هایی با نیمه عمر کوتاه مانند آلپرازولام، علائم ترک ممکن است زودتر ظاهر شوند؛ ولی به طور کلی این علائم برای مدت طولانی باقی نمی‌مانند.

مهم است که در صورت تصمیم به ترک داروی آرام‌بخش، با پزشک خود مشورت کنید. او می‌تواند شما را در مورد بهترین روش‌ها و زمان‌بندی مناسب برای ترک دارو راهنمایی کند. همچنین، در صورت بروز علائم ناخوشایند یا نگرانی‌هایی در طول فرایند ترک، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید تا او بتواند شما را راهنمایی کند.

مرکز ترک دارو آرامبخش

برای ترک دارو آرامبخش چه کاری باید کرد؟

اگر سؤال شما این است که چگونه از وابستگی به  داروهای آرام‌بخش‌ها خلاص شویم، باید مراحل زیر را طی کنید:

  • مراجعه به مرکز قطع دارویی آرام‌بخش‌ها و تحت نظارت یک پزشک متخصص در قطع اعتیاد به داروی آرام‌بخش، ایمن‌ترین راه درمان اعتیاد به قرص‌های آرام‌بخش است.
 
  • برای درمان استفاده از قرص‌های آرام‌بخش، ابتدا با یک متخصص مشاوره داشته باشید تا برنامه درمانی مناسب بر اساس نیازهای شما تنظیم شود. با مراجعه به مرکز قطع دارویی آرام‌بخش‌ها، برنامه درمانی منحصر به فردی بر اساس ترجیحات و شرایط شما دریافت خواهید کرد.
 
  • روش قطع آرام‌بخش‌ها، سم زدایی است. زیرا قطع آرام‌بخش‌ها به طور ناگهانی (قطع ناگهانی) در برخی موارد ممکن است مرگبار باشد، یکی از راه‌های قطع آرام‌بخش‌ها کاهش تدریجی دوز است.
 
  • پس از سم زدایی کامل، روان‌درمانی فردی یا گروهی بر روی شخص انجام می‌شود. در جلسات مشاوره، فرد یاد می‌گیرد چگونه با خواسته‌ها و جلوگیری مکرر به اعتیاد مقابله کند. بسته به برنامه درمانی منحصر به فرد هر بیمار، روان‌درمانی خانواده یا درمان زوجین نیز انجام می‌شود.
 

بهترین نحوه ترک دارو آرامبخش

درباره مرحله سم زدایی اعتیاد بیشتر صحبت می‌کنیم. ما گفتیم که راهی برای رهایی از وابستگی به قرص‌های آرام‌بخش، سم زدایی است. 

در طول سم زدایی، میزان آرام‌بخش‌ها به تدریج در طول زمان کاهش می‌یابد. این باعث می‌شود تا بدن بیمار به سطوح کمتری از دارو سازگار شود و خطر اثرات وقوع ناگهانی مانند تشنج را کاهش دهد. کاهش تدریجی دوز دارو در نهایت به کاهش دوز به صفر منجر خواهد شد و سم زدایی بهترین نحوه ترک دارو آرام‌بخش است.

عوارض دارو آرامبخش

هر دارویی می‌تواند مزایا و معایب بسیاری داشته باشد. در صورت بروز هر یک از موارد زیر از  عوارض جانبی داروهای آرام‌بخش باید به پزشک مراجعه کنید:

  • یکی از عوارض جانبی قرص‌های آرام‌بخش اعتیاد آنهاست که منجر به رفتارهای خارج از کنترل می‌شود.
 
  • عوارض جانبی فیزیکی داروهای آرام‌بخش مانند اختلالات کبدی، زردی و کاهش مقاومت بدن.
 
  • قطع خودرسرانه آرام‌بخش بدون مشورت پزشک باعث بروز علائم ترک می‌شود.
 

هر یک از داروهای آرام‌بخش عوارض جانبی خاص خود را دارند، اما عوارض جانبی عمومی این داروها در بالا ذکر شده است.

چرا باید فرایند درمان اعتیاد را در مرکز ترک دارو آرامبخش انجام دهیم؟

قطع کردن داروهای آرام‌بخش بدون نظارت پزشکی ممکن است علائم مرگباری را به همراه داشته باشد. اگر مصرف قرص‌های آرام‌بخش را به طور ناگهانی متوقف کنیم، علائم سندرم قطع کردن ناگهانی شدید را تجربه خواهیم کرد؛ بنابراین، نظارت پزشکی در فرایند قطع کردن قرص‌های آرام‌بخش برای حفظ ایمنی فرد ضروری است.

قطع کردن آرام‌بخش‌ها با خطر تشنج همراه است که اگر به موقع درمان نشود، بسیار خطرناک خواهد بود؛ بنابراین، درمان تحت نظارت یک پزشک بسیار ضروری است.

علائم قطع کردن آرام‌بخش برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد؛ بنابراین، مهم است که برنامه مراقبت و درمان بر اساس وضعیت و شرایط منحصر به فرد هر بیمار تنظیم شود.

به دست گرفتن کنترل زندگی خود یک تصمیم شجاعانه و مهم است. یافتن بهترین مرکز ترک دارو آرامبخش می‌تواند تا حد زیادی از شما در مسیر بهبودی حمایت کند در ادامه بهترین مرکز ترک دارو آرامبخش را به شما معرفی می‌کنیم.

مرکز ترک دارو آرامبخش

بهترین مرکز ترک دارو آرامبخش

اولین سؤالی که باید از خودتان بپرسید این است که آیا می‌خواهید فرایند درمان را در خانه انجام دهید یا به یک مرکز ترک دارو آرامبخش مراجعه کنید.

بسیار مهم است که بدانید که بودن در یک محیطی که از قرص‌های آرامبخش استفاده می‌شود می‌تواند ترک دارو آرام‌بخش را دشوار کند؛ بنابراین، بهترین راه برای بهبود، حضور در یک مرکز ترک دارو آرامبخش است.

اما برخی از افراد ترجیح می‌دهند برنامه درمانی را از پزشک خود بگیرند؛ اما در خانه مراحل بهبودی را پشت سر بگذارند که به آن درمان خارج از بیمارستان گفته می‌شود. این کاملاً به خلق و خوی شخص و شرایط شغلی آن  بستگی دارد.

سؤال دیگری که باید از خودتان بپرسید این است که آیا روابط خانوادگی باعث اعتیاد شما شده است. برخی از برنامه‌های درمانی بر روی درمان خانواده تأکید می‌کنند، در حالی که برنامه‌های دیگر نیازی به مشارکت اعضای خانواده ندارند؛ بنابراین، اگر فکر می‌کنید روابط خانوادگی ایده‌آلی ندارید، لازم است که از بخش روان درمانی خانواده کمک بگیرید. تا مشکل اصلی اعتیاد خود را اصلاح کنید و بتوانید پس از ترک دارو آرام‌بخش، رابطه خود را بهبود بخشید و استرس خود را کاهش دهید.

همچنین، از خودتان بپرسید که آیا می‌توانید برای ترک قرص آرا‌مبخش از محل کار خود چند روزی را مرخصی بگیرید؟ اگر امکان دوری از کار وجود ندارد، می‌توانید از مشاوران متخصص در ترک اعتیاد طلوعی دیگر کمک بگیرد.

در این مقاله، بهترین مرکز ترک آرامبخش اشاره کرده‌ایم و عوارض جانبی داروهای آرام‌بخش و علائم وابستگی به آنها بررسی شد. سپس، توضیحاتی در مورد نحوه ترک داروی آرامبخش ارائه شد.

در مرکز درمان ترک داروی آرامبخش طلوعی دیگر یک برنامه درمانی منحصر به فرد تحت نظارت تیم پزشکی انجام می‌شود تا از ایمنی بیماران اطمینان حاصل شود و پس از آن، دوره بازسازی برای جلوگیری از بازگشت فرد به مصرف داروی آرام‌بخش صورت می‌گیرد. همین حالا با مرکز ترک داروی آرامبخش طلوعی دیگر تماس بگیرید و مشاوره پزشکی رایگان دریافت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره
با ما تماس بگیرید

کلینیک ترک اعتیاد
طلوعی دیگر

آخرین مقالات کلینیک