کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

پزشک ترک اعتیاد

پزشک ترک اعتیاد

وقتی شخص تصمیم به ترک اعتیاد می‌گیرد، سؤالات زیادی ذهن او را درگیر می‌کند که یکی از مهم‌ترین آن، این است که پزشک ترک اعتیاد چه کسی است و باید به چه کسی مراجعه کنند؟ قطعاً درمان اعتیاد بدون حضور پزشک ترک اعتیاد امکان‌پذیر نیست.

امروزه با گسترش مشکل خانمان سوز اعتیاد، بسیاری از افراد به دنبال بهترین راه برای درمان و گذر از این مقطع دشوار زندگی هستند. انتخاب بهترین پزشک ترک اعتیاد در طول پروسه ترک، یکی از موضوعات بسیار مهم در آسان‌تر طی کردن مسیر ترک اعتیاد است.

روش علمی و اصولی ترک اعتیاد روشی است که مانع بازگشت دوباره بیمار به سمت استفاده از مواد مخدر، محرک، نوشیدنی‌های الکل دار و… شود.

روشی که در آن استفاده از دانش و مهارت‌های یک دکتر ترک اعتیاد حاذق از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای ریشه یابی اعتیاد در کنار پزشک، حضور روان‌درمانگر و مشاوره‌های رروان‌شناسی ترک اعتیاد نیز حائز اهمیت است. در ادامه برای آشنایی بیشتر با ویژیگی های پزشک ترک اعتیاد خوب با کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر همراه باشید.

پزشک ترک اعتیاد

پزشک ترک اعتیاد خوب چه ویژگی دارد؟

بعضی از افراد تصور می‌کنند که ترک اعتیاد به یک دوره بستری در داخل کلینیک و کنار گذاشتن مصرف مواد مخدر محدود می‌شود. اما ترک اعتیاد یک پروسه زمان‌بر است.

چرا که گام اصلی در ترک اعتیاد، بعد از مرحله‌ کنار گذاشتن مصرف مواد، یعنی عدم بازگشت به مصرف مواد است. این موضوع که بیمار دیگر به سمت مصرف مجدد کشیده نشود، از ویژگی‌های اصلی یک پروسه درمانی صحیح و ترک است.

بی شک همه به دنبال گرفتن بهترین نتیجه از ترک هستند و این امر بدون حضور دکتر ترک اعتیاد حقیقتاً امکان‌پذیر نیست. اما در ادامه ببینیم ویژگی بهترین پزشک ترک اعتیاد چیست؟!

دانستن این ویژگی‌ها برای شما بیماران گرامی ضروری است تا بتوانید با دقت نظر، دکتر ترک اعتیاد خود را انتخاب کرده و به کلینیک او مراجعه کنید:

 

داشتن مجوز

اولین و مهم‌ترین موردی که باید برای انتخاب دکتر ترک اعتیاد مورد نظر خود بررسی کنید، اعتبار و مجوز دکتر ترک اعتیاد است. برای انتخاب بهترین‌ها، همیشه به مجوز و اعتبار دقت فرمایید.

یک پزشک ترک اعتیاد، برای پیاده‌سازی تک تک مراحل درمان اعتیاد از سم زدایی بدن از مواد مخدر گرفته تا ارائه خدمات مشاوره‌ای و روان درمانی و یا حتی روانپزشکی، نیازمند مجوزهای معتبری از سوی وزارت بهداشت و درمان کشور است.

 

روش‌ درمانی پزشک ترک اعتیاد

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین دکتر ترک اعتیاد، مسلط بودن و آشنا بودن او به روش‌های درمانی جدید است. این موضوع که پزشک ترک اعتیاد شما به تمام روش‌های درمانی این حوزه مسلط باشد و تشخیص دهد که از چه روشی برای درمان استفاده ‌کند، بسیار حائز اهمیت است.

 

برنامه ریزی درمانی

دکتر ترک اعتیاد خوب باید نسبت به تک تک روش‌های درمانی و علمی رایج برای درمان اعتیاد اشراف داشته باشد، تا بتواند بر اساس شرایط فیزیکی و روانی فرد، بهترین روش درمانی ممکن را انتخاب کند.

با توجه به اینکه شرایط زندگی مراجعه کنندگان به کلینیک، از جمله شدت و مدت زمان درگیری با اعتیاد، شرایط خانوادگی، سن، جنسیت، شرایط فیزیولوژیکی و روانی بیمار و مواردی از این قبیل متفاوت است، یک پزشک خوب برای ترک اعتیاد باید برنامه درمانی منحصر به فردی با توجه به شرایط هر بیمار تنظیم کند.

 

پیگیری و مراقبت در دوره نقاهت

دوره نقاهت یکی از حساس‌ترین دوره‌های ترک اعتیاد است. این مرحله از ترک اعتیاد دوره‌ای است که فرد دیگر از نظر جسمی درگیر با اعتیاد نیست، اما به دلیل وابستگی روانی که نسبت به مصرف مواد اعتیاد زا دارد همچنان احتمال بازگشت او به سمت مواد وجود دارد.

در واقع بسیاری از افراد اعتیاد را از نظر جسمی ‌به راحتی ترک می‌کنند، اما به دلیل عدم حضور مشاوری کاربلد و انجام نشدن مراقبت‌های مربوط به روان درمانی در دوران نقاهت، مجدداً به سمت نوشیدنی‌های الکلی و مواد اعتیادآور و مخدر کشیده می‌شوند.

به همین دلیل، پیگیری و مراقبت‌های دوره نقاهت، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. لازم است در طول این دوره، بیمار تحت مراقبت‌های درمانی ویژه دوره نقاهت و مشاوره‌های و روان‌شناسی و یا روان پزشکی قرار گیرد، تا مجدداً به سمت استفاده از انواع مختلف مواد مخدر، محرک، نوشیدنی‌های الکل‌دار و … کشیده نشود.

به همین جهت لازم است که پزشک ترک اعتیاد از جدیت کافی برای پیگیری بیماران در طول دوره نقاهت برخوردار باشد، تا بتواند در به دست آوردن مجدد سلامت روانی فرد کمک کند.

در کلینیک تخصصی طلوعی دیگر، روان درمانگران از ابتدای دوره درمان تا پایان دوران نقاهت، در کنار بیمار حضور خواهند داشت. برای دریافت مشاوره در این زمینه می‌توانید با شماره دکتر ترک اعتیاد در طلوعی دیگر تماس حاصل فرمایید.

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

روش‌های درمانی دکتر ترک اعتیاد

همان‌طور که گفتیم، ترک اعتیاد زیر نظر پزشک، با روش‌های متفاوتی انجام می‌شود. در واقع بر اثر مصرف مواد مخدر و الکل تغییرات عمده‌ای در فیزیولوژی و عملکرد مغز به وجود می‌آید که فقط با سم زدایی قابل برگشت نیست.

در بعضی موارد که مصرف و طول مدت مصرف مواد یا الکل در فرد شدید است، این آسیب‌ها به صورت دائمی بر روی مغز باقی می‌ماند.

عملکرد نادرست مغز بر اثر مصرف مواد و الکل باعث می‌شود که شخص بعد از ترک مواد و سم زدایی اولیه، میل و وسوسه شدیدی به مصرف مجدد مواد یا الکل داشته باشد و همین امر عامل اصلی بازگشت او به سمت اعتیاد است.

در این دوره افرادی که بیماری اعتیاد دارند باید با دریافت مشاوره‌های روان‌شناختی و روش‌های مختلف رفتاری و احتمالاً مصرف داروهایی که به کارکرد عادی مغز منجر می‌شوند، با اعتیاد مبارزه کنند.

افرادی که به مراکز ترک اعتیاد می‌آیند، بعد از سم زدایی تحت نظر متخصص ترک دوره‌های روان درمانی و روانپزشکی را دریافت می‌کنند که در دوره نقاهت کمک بسیار بزرگی برای جلوگیری از بازگشت مجدد به حساب می‌آید.

در واقع در فرایند ترک مهم‌ترین فرد خود بیمار است که باید اراده داشته باشد، اما مراجعه به مرکز ترک اعتیاد به نوعی کمکی بزرگ برای اراده است.

وقتی فردی از خدمات کلینیک‌های تخصصی ترک اعتیاد استفاده می‌کند. متخصصان و نیرو‌های کارآمدی که در این کمپ‌های ترک اعتیاد حضور دارند، با روان‌شناسی درست بیمار‌ان محیط آرام و بی استرسی را برای آنها فراهم می‌کند.

افراد در زمان سم زدایی در شرایط خاص روحی و جسمی قرار دارند و باید تحت مداوا و مراقبت دائمی باشند. در واقع افرادی که مواد مخدر را ترک می‌کنند، به طور کلی تحت فشار‌های شدید روحی و جسمی قرار دارند.

در نتیجه افرادی که از آنها مراقبت می‌کنند نیز باید روش‌های درست رفتار با فردی که در حال سم زدایی و ترک است را به خوبی بلد بوده و قادر به کنترل و مدیریت رفتار‌های افراد بیمار در هنگام سم زدایی و بعد از آن باشند.

در کمپ ترک اعتیاد یا در واقع کلینیک‌های ترک اعتیاد امکانات متنوع رفاهی، ورزشی و درمانی در اختیار فرد بیمار قرار دارد و موقعیت را برای ترکی آرام و با کمترین استرس برای فرد بیمار فراهم می‌کند. برخی امکانات که در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر وجود دارد:

  • داشتن مجوز از وزارتخانه مرتبط
  • داشتن پزشک متخصص در کلینیک
  • داشتن محیط بهداشتی و تمیز
  • دارا بودن تیم مجرب و آموزش دیده
  • بهره‌مندی از تیم تخصصی روان درمانی
  • دارا بودن محیط رفاهی و ورزشی استاندارد

 

استفاده از نالتروکسان نیز یکی از روش‌های درمان قطعی و مؤثر است که در کنار سم زدایی بدن از اعتیاد به صورت اصولی و با بهره‌گیری از خدمات روان‌شناسی می‌تواند مؤثر واقع شود.

در واقع تمام روش‌های درمان انتخابی توسط پزشک کاملاً بستگی به شرایط بیمار دارد. برای کنترل و درمان اختلالاتی که باعث لغزش و مصرف مواد در شخص می‌شود، داروهای روانپزشکی تجویز می‌شوند.

اگر بیمار تا پایان دوره درمان داروهای خود را مرتب مصرف کند و در تایم مشخص ویزیت خود مراجعه کند در کوتاه مدت دوز داروها کمتر و برخی داروها حذف می‌شوند.

پزشک ترک اعتیاد

دکتر ترک اعتیاد در کلینیک طلوعی دیگر

مرکز ترک اعتیاد طلوعی دیگر دارای مجوز معتبر از سوی وزارت بهداشت و درمان کشور بوده و روش‌های علمی و به روز را در کنار ارائه انواع خدمات مشاوره‌ای توسط بهترین پزشک ترک اعتیاد در تهران برای بیماران خود ارائه می‌دهد.

افراد بعد از مراجعه تحت معاینه و بررسی کامل شرایط فیزیکی و روانی قرار گرفته و برای تشخیص دقیق ماده‌ای که فرد نسبت به مصرف آن اعتیاد دارد و همچنین چگونگی عملکردش بر سلامتی او بررسی می‌شود.

بعد از سپری کردن این مرحله، پزشک ترک اعتیاد بر اساس شرایط بیمار یک برنامه درمانی برای او تهیه می‌کند. برنامه‌ای که شامل استفاده از روش‌های دارویی و همچنین ارائه خدمات روانشناس ترک اعتیاد و روانپزشکی به بیمار در طول مراحل ترک و نیز مرحله نقاهت اوست.

گروه درمانی، رفتار درمانی، rtms، نوروفیدبک، شوک درمانی و… از نمونه‌های بسیار مهم از خدمات روانشناسی ارائه شده در کلینیک طلوعی دیگر است که نقش بسیار چشمگیری در افزایش اعتماد به نفس بیماران برای حرکت به سمت بهبودی کامل و همچنین افزایش مهارت‌های آن‌ها در کنترل و مدیریت هیجانات و استرس‌ها دارند.

روش‌های درمانی مؤثر و با بازده بالا، مانند کاشت کپسول نالتروکسان در بدن، برای درمان قطعی اعتیاد توسط دکتر ترک اعتیاد این مرکز استفاده می‌شود.

نالتروکسان یکی از داروهای مورد استفاده برای ترک قطعی اعتیاد است که از سوی سازمان‌ها و ارگان‌های معتبری مانند سازمان غذا و داروی آمریکا یا همان FDA دارای مجوز مصرف است.

دارویی که از راه درگیر شدن با گیرنده‌های عصبی و تحت تاثیر قرار دادن آن‌ها باعث می‌شود که فرد نشئگی و سرخوشی ناشی از مصرف مواد مخدر را تجربه نکند و به این ترتیب انتظار می‌رود که از عود اعتیاد جلوگیری شود.

روش‌های درمان در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دیگر

شروع مراحل درمان در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دیگر به این صورت است که بعد از انجام آزمایشات، مشخص شدن جواب تست اعتیاد و ارزیابی نوع مواد مصرفی بیمار، پزشک ترک اعتیاد روش درمانی بیمار مورد نظر را با توجه به شرایط او تعیین خواهد کرد.

بعد از تعیین روش‌ درمانی، دکتر فوق تخصص ترک اعتیاد، سریع‌ترین روش را برای سم‌زدایی انتخاب کرده تا بیمار در کمترین زمان ممکن به بهترین نتیجه و ترک کامل برسد. بعد از این مرحله، بیمار وارد فاز بعد از ترک می‌شود و نیازمند مشاوره صحیح از سوی روان‌شناس ترک اعتیاد است.

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، حضور روانشناسانی مجرب در فرایند درمان، جزو مهم‌ترین فاکتورهای درمانی ترک اعتیاد محسوب می‌شود، پس به سادگی از کنار این مرحله از درمان نگذرید.

بسیاری از بیماران و کلینیک‌های ترک اعتیاد تنها به مرحله ترک فیزیکی و سم‌زدایی اهمیت می‌دهند و برای دوره نقاهت و حل مشکلات روان‌شناختی فرد برنامه‌ای ندارند. 

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و روان درمانی طلوعی دیگر، با داشتن بهترین گروه متخصص ترک اعتیاد در تهران و روان شناسانی ترک اعتیاد مجرب در این حوزه مشکل بزرگ ترک اعتیاد، یعنی درمان جنبه روانی آن را نیز حل کرده است.

در این بین اشاره به روش‌های درمانی ناصحیح که آن‌ها را با نام درمان‌های خانگی، درمان‌های گیاهی و یا ترک در منزل و… می‌شناسیم، خالی از لطف نیست.

این روش‌ها که توسط افراد سودجو با هدف فریب شما ارائه می‌شود، علاوه بر ضرر اقتصادی، به سلامت جسمانی شما نیز آسیب می‌رساند. بنابراین پیشنهاد ما این است که مراقب این افراد باشید.

خدمات کلینیک طلوعی دیگر برای درمان اعتیاد

درمان اعتیاد الکل در کلینیک طلوع دیگر توسط مجرب‌ترین کادر پزشکی ترک اعتیاد، انجام می‌شود. طلوع دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد الکل با مجوز رسمی بستری بیماران سوءمصرف مواد از وزارت بهداشت همراه با مشاوره رایگان بستری و درمان است.

فعالیت‌های عمده این مرکز در زمینه‌های روانپزشکی و روانشناسی که شامل بررسی‌های تشخیصی، درمان‌های دارویی و غیردارویی، مشاوره و روش‌های مختلف روان‌درمانی انفرادی و گروهی برای بیماران مبتلا به اختلالات روانپزشکی و روان‌تنی و از جمله اعتیاد و به عبارت دیگر سوءمصرف و وابستگی به انواع مواد مخدر، مواد محرک و مواد روان‌گردان است.

  • خدمات اورژانسی و شبانه روزی به صورت ویژه
  • استفاده از به روزترین روش‌های ترک اعتیاد مواد مخدر
  • انجام تمام آزمایش‌های پزشکی
  • همراهی پزشک متخصص در مراحل درمان
  • پرستار ۲۴ ساعته
  • بستری تفکیک شده و اختصاصی
  • امکانات هتلینگ و رفاهی که فضای اختصاصی همراه با امکانات تردمیل، میز تنیس و … در اختیار بیمار قرار داده می‌شود.
  • پیگیری پس از درمان
  • خدمات روانپزشکی و روانشناختی ترک اعتیاد
پزشک ترک اعتیاد

مراحل بستری در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

مراحل بستری تا ترخیص بیمار در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد طلوعی دیگر

۱. بستری
– تماس بیمار با کلینیک.
– پاسخگوبی پذیرش و پرزنت بیمار و توضیحات روند درمان به او.
– ست کردن تایم با روانشناس مجموعه جهت ارائه مشاوره رایگان به بیمار.
– توضیحات کامل در رابطه با روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.

۲. روند درمان
روند کلی درمان بیماران در این مجموعه به صورت ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی توام با هم صورت می‌گیرد.
طول دوره درمان بسته به حال بیمار و مقدار دوز مصرفی و نوع ماده‌ای که مصرف می‌کند متفاوت است. ولی حداقل زمانی که برای آن در نظر گرفته شده است ۲ تا ۳ هفته (۱۰ تا ۱۲ روز) می‌باشد.

۳. سرویس‌ها
خدماتی که ارائه می‌شود شامل صبحانه ناهار و شام (در کلینیک آجودانیه میان وعده) و اینترنت رایگان می‌باشد و استفاده از تلفن همراه نیز آزاد می‌باشد.
اتاق‌های کلینیک به صورت یک تخته و دو تخته می‌باشند که به کمد و یخچال و تخت مجهز بوده و در اتاق‌های یک تخته امکان حضور همراه هم برای بیمار فراهم می‌باشد.

۴. سم زدایی
بسته به نوع اعتیاد و مواد مصرفی در صورت لزوم سم زدایی کامل انجام می‌شود. همچنین بعد از به اتمام رسیدن دوره درمان بیمار توسط روانپزشک folow می‌شود و بیماران می‌توانند روانکاوی را با روانشناسان خود همچنان ادامه دهند.
بیماران در کنار ترک اعتیادشان باید جهت بهبود اختلالات روانشناسی به وجود آمده نیز تحت نظر روانشناسان قرار گرفته و روانکاوی شوند.

۵. ترخیص
بعد از اتمام دوره درمان در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن بیمار از نظر فیزیکی و روحی و روانی و سپس بعد از تاییدیه پزشک متخصص کارهای ترخیص بیمار انجام می‌پذیرد که بعد از ترخیص هم باز بسته به نیاز بیمار می‌تواند جلسات مشاوره و روانکاوی خود را با روانپزشکان مجموعه داشته باشد.

تصاویر کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
داروخانه کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
سم زدایی کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
RTMS کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
نوار مغزی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
ورزش در اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
سم زدایی مدرن اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
لابی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل
اتاق وی ای پی اتاق پذیرش کلینیک طلوعی دیگر بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران : ترک اعتیاد هروئین ترک هروئین ترک ماری جوانا بهترین کلینیک ترک الکل

برای دریافت مشاوره
با ما تماس بگیرید

کلینیک ترک اعتیاد
طلوعی دیگر