کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

مصرف هروئین و اختلالات تغذیه ای

مصرف هروئین و اختلالات تغذیه ای

در این مقاله قصد داریم در مورد مصرف هروئین و اختلالات تغذیه ای و ارتباط این دو با هم توضیحاتی ارائه دهیم. کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر بر این است که با آگاه سازی جامعه نسبت به مشکلاتی که مواد مخدر ایجاد می کند گامی موثر در بهبود سلامت روان و جسم ایفا نماید.

مصرف هروئین و اختلالات تغذیه ای

این اختلال در بین معتادین به این ماده مخدر امری رایج است.در یک تحقیق که بر روی مصرف کنندگان هروئین انجام شد نتایج نشان دادند که بیش از ۳٪ از این افراد دچار اختلالات تغذیه ای شده اند.

همچنین مردان کمتر از زنان دچار این اختلال شده اند به طوری که بیش از ۱۰٪ از زنان به این اختلال دچار شدند که از این آمار ۸٪ مبتلا به پرخوری و ۲٪ مبتلا به بی اشتهایی بودند.

همچنین در مطالعه ای دیگر که تنها بر روی مردان انجام شد نتایج نشان داد مردانی که هروئین مصرف می کنند ۳ برابر بیشتر دچار اختلال پرخوری نسبت به کسانی هستند که هروئین مصرف نمی کنند.

رابطه اختلال پرخوری و سوء مصرف مواد

برای درمان مصرف هروئین و اختلال تغذیه ای بخصوص پرخوری بیشتر اوقات شامل درمان فردی و گروهی، گروه های حمایتی و مشاوره تغذیه است. این اقدامات درمانی مختلف به ارتباط فرد با غذا و همچنین علل عاطفی زمینه ای این اختلال می پردازد. برای پیشرفت بهتر در درمان، فرد مبتلا به اختلال پرخوری باید قادر به برقراری ارتباط با احساسات خود باشد و از عوامل محرک و رفتارهای مرتبط اطلاعات کافی داشته باشد. اثرات مهار کنندگی مواد این احتمال را افزایش می دهد که فردی که تحت درمان اختلال پرخوری قرار دارد، دوباره شروع به پرخوری کند.

تغییر احساسات با مصرف مواد مخدر باعث می شود فرد نتواند کار درمانی را در سطح احساسی به سرانجام برساند. سوء مصرف مواد همچنین ممکن است شناخت فرد را تغییر داده و مانع آگاهی از تفکر و رفتار شود. اغلب موادی که مورد سوء مصرف قرار می گیرد با داروهای روانپزشکی که برای درمان اختلال پرخوری تجویز می شوند نیز تداخل ایجاد می کند. این داروها شامل مهار کننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) و داروهایی مانند توپاماکس یا توپیرامات هستند.

کلینیک ترک اعتیاد هروئین

ما در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر با کادری مجرب، محیطی آرامش بخش و تجهیزات مدرن کنار ترک اعتیاد به مصرف هروئین و اختلالات تغذیه ای را نیز تحت توجه قرار داده و به کمک کادر درمان خود به رفع این مشکل و بازگشت بیمار به شرایط نرمال زندگی کمک می نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره
با ما تماس بگیرید

کلینیک ترک اعتیاد
طلوعی دیگر

آخرین مقالات کلینیک