کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر

ترک الکل با ایمپلنت نالتروکسان

ترک الکل با ایمپلنت نالتروکسان

این روزها معمولاً روش‌های ترک الکل فراوان بوده و از شیوه‌های مختلفی که بعضی پزشکی و بعضی سنتی هستند، استفاده می‌شود. اما یکی از جدیدترین روش‌های ترک، ترک الکل با ایمپلنت نالتروکسان است.

ترک الکل با ایمپلنت نالتروکسان بهترین روش بوده و داروی نالتروکسان یک داروی ضد وسوسه قدرتمند با تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است. داروی نالتروکسان به عنوان یک داروی مکمل برای درمان قطعی ترک اعتیاد استفاده می‌شود.

در مطالب قبلی درباره اینکه نوشیدنی الکلی چیست؟ تاریخچه الکل در ایران و جهان، علائم ترک، روش ترک و عوارض مصرف الکل، اینکه الکلیسم چیست؟ علائم اعتیاد به الکل یا الکلیسم چیست؟ و ترک الکل چند روز طول می‌کشد؟ صحبت کردیم.

در ادامه این مطلب برای آشنایی بیشتر با راه‌های ترک الکل و اینکه ببینیم ترک الکل با ایمپلنت نالتروکسان چگونه است؟ با کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر همراه باشید.

نوشیدنی الکلی چیست؟

تاریخچه الکل در ایران و جهان

علائم ترک الکل چیست؟

روش ترک الکل

عوارض مصرف الکل

الکلیسم چیست؟

علائم اعتیاد به الکل یا الکلیسم چیست؟

ترک الکل چند روز طول می‌کشد؟

 

ترک الکل

امروزه نوشیدنی‌های الکلی در بسیاری از فرهنگ‌ها نقش اجتماعی مهمی را ایفا می‌کند. بیشتر کشورها قوانینی برای تنظیم تولید، فروش و مصرف نوشیدنی‌های الکلی دارند.

نوشیدنی الکلی یا مشروبات الکلی به نوشیدنی‌هایی گفته می‌شوند که دارای مقدار زیادی اتانول یا همان الکل هستند. الکل یک ماده روان‌گردان است که هشیاری فرد را تغییر داده و ادراکات و رفتارهای او را دگرگون می‌کند.

الکل به دو صورت بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. مصرف الکل در دوزهای پایین احساس آرامش، کاهش اضطراب و نشاط در فرد ایجاد کرده و باعث سرخوشی و خوش‌مشربی او می‌شود.

اما در مرحله بعد با مصرف در دوزهای بالا اثرات ناخوشایندی مانند تخریب بینایی، بهت و ناهوشیاری، مسمومیت الکلی و حتی گاهی مرگ ظاهر می‌شوند. استفادهٔ طولانی مدت و سوءمصرف الکل می‌تواند منجر به وابستگی جسمی و الکلیسم شود.

در واقع بدن در طول زمان به الکل وابسته می‌شود و زمانی که این اتفاق می‌افتد، سیستم عصبی مرکزی دیگر نمی‌تواند خود را به‌ راحتی به نبود الکل وفق دهد.

در نتیجه اگر به‌ طور ناگهانی مصرف الکل قطع شود، یا میزان مصرف آن به‌ اندازه قابل توجهی کاهش یابد، شخص دچار کاهش سطح هوشیاری می‌شود.

روش‌های مختلفی برای ترک اعتیاد به الکل وجود دارد، اما باید روش درست و اصولی را انجام داد تا عواقب جبران ناپذیری نداشته باشد. یکی از بهترین روش‌ها ترک الکل با ایمپلنت نالتروکسان است.

 

ایمپلنت نالتروکسان چیست؟

نالتروکسان یک نوع داروی ضد مخدر است که در فرم‌های مختلفی مانند ایمپلنت نالتروکسان وجود دارد. کاربرد نالتروکسان جلوگیری از اثر لذت بخشی مواد مخدر و الکل در مغز است و از آن برای درمان و ترک الکل و مواد مخدری همچون هروئین، تریاک و مرفین استفاده می‌شود.

نالتروکسان دارویی است که با تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به عنوان یک داروی مکمل برای درمان اعتیاد استفاده می‌شود.

وابستگی جسمانی به الکل و مواد اعتیادآور مانند هروئین و تریاک در زمان مصرف این دارو باعث بروز عوارض شدیدی مانند حالت تهوع و استفراغ در مصرف کننده می‌شود.

به همین دلیل لازم است بیمار در هنگام مصرف این دارو، به مواد اعتیادآور هیچ وابستگی داشته باشد. به همین منظور ضروری است قبل از مصرف مراحل سم‌زدایی به اتمام برسد.

نالتروکسان گیرنده‌های الکل و مواد مخدر مغز را مسدود می‌کند، در نتیجه مصرف‌کننده حالت سرخوشی و نشئگی را پس از مصرف الکل و مواد مخدر احساس نمی‌کند و به این ترتیب ولع و میل کمتری به مصرف مواد احساس می‌کند.

 

ترک الکل با ایمپلنت نالتروکسان

ترک الکل با ایمپلنت نالتروکسان یک روش قطعی درمان بوده و یکی از جدیدترین متدهای درمان اعتیاد با هدف جلوگیری از عود دوباره اعتیاد و مصرف مجدد الکل است.

همان‌طور که گفتیم، نالتروکسان یک داروی ضد مخدر است که اغلب برای مدیریت مداوم وابستگی به الکل و اعتیاد به مواد مخدر استفاده می‌شود. برای اعتیاد به الکل، این دارو می‌تواند به فرونشاندن میل فرد به نوشیدن کمک کند.

در این روش با کاشت زیر پوستی یا همان ایمپلنت داروی ضد مخدر نالتروکسان در بدن فرد می‌توان تا درصد بسیار زیادی تمایل جسمی بیمار به مصرف تریاک را تا مدت مشخصی بعد از ترخیص کنترل کرد.

کاشت ایمپلنت طی یک جراحی سرپایی در دیواره تحتانی شکم قرار داده می‌شود و ماندگاری اثر آن بیش از ۶ ماه است؛ یعنی فرد تا مدت‌ها پس از ترک اعتیاد، دیگر تمایلی به مصرف ندارد. برای ایمپلنت باید شرایط بیماری فرد، نوع ماده اعتیادآور، وضعیت جسمانی، شرایط محیطی فرد پس از ترخیص و… مورد بررسی قرار بگیرد.

در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دیگر که به عنوان بهترین مرکز ترک تریاک معرفی می‌شود، برای جلوگیری از وسوسه مصرف الکل و نزدیک شدن به ترک قطعی الکل، علاوه بر روش‌های روان‌شناسی و مشاوره‌های فردی و نظارت‌های مستمر روانپزشک متخصص اعتیاد، از روش‌های جدید پزشکی مانند ایمپلنت نالتروکسان برای ترک اعتیاد استفاده می‌شود.

سیر درمان اعتیاد در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد طلوعی دیگر، با استفاده از به‌روزترین متدها و استانداردترین روش‌ها انجام می‌گیرد. خدماتی که در این مرکز انجام می‌شود شامل بررسی‌های تشخیصی، درمان‌های دارویی و غیر دارویی، مشاوره و جلسات روان‌شناختی تا پایان ترک اعتیاد است.

برای آشنایی بیشتر با خدمات کاشت ایمپلنت نالتروکسان در بیمارستان تخصصی طلوعی دیگر، به این لینک مراجعه کرده و یا جهت دریافت مشاوره رایگان درباره ایمپلنت نالتروکسان با شماره ۰۲۱۸۸۶۰۵۹۱۳ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره
با ما تماس بگیرید

کلینیک ترک اعتیاد
طلوعی دیگر

آخرین مقالات کلینیک